Renberg, lagbygge och framtid

« · 885082 · » Till forumet

Sv: Renberg, lagbygge och framtid
Swordster:

Jag vet inte. densomleverfar.se
Kommentera

Swordster:

Eller: Man ska aldrig haka upp sig på enstaka lösryckta citat. Vare sig det gäller intervjuer, skvaller, överenskommelser eller annat. Man ska se helheten. Den hoppas jag vi får se i en rättegång.
Kommentera

Albert Hall: Hehe... Jag noterar att ni drabbats av personen som lever efter parollen "Det spelar ingen roll vad man säger, bara käften går"...

Hela Renbergaffären är en soppa och det ska bli intressant att se vad det hela mynnar ut i. En sak är dock säker, ni får nog fullt hus när SAIK kommer på besök...
Kommentera

GävleLasse: Har det inte varit infekterat nog redan mellan LHF och SAIK så lär det bli det nu. Läge för LHF att skapa en skyltdocka och hänga på någon viadukt i Mjölkudden? ;-)

Som sagt var. Det kvittar vad alla skriver det är bara en rättegång som kan få fram vad som är sant eller inte och likt våran Sjödin affär så är skadan redan skedd med alla "badwill" i pressen oavsett hur det går.
Kommentera

65selander: Gäller inte "all publicitet är bra publicitet" efter millinieskiftet alltså? ;-)
Kommentera

Albert Hall: Har för mig att jag skrev något om ""all publicitet är bra publicitet" fast det var före Sjödin-affären :-))

Vi har ju en match mot er en helg igen denna säsong som kommer som vi kan diskutera vidare på ;-)

Matchen efter Nyår i år så lyste du med din frånvara ...
Kommentera

GävleLasse: Som det känns nu så kan man inte säga mer utan att det blir löjligt. Jo, förresten, en sak till tänker jag säga.

Jag har följt Luleå HF sedan de gick uppi ES. Utan att räkna så måste det ha varit hundratals spelare som antingen lagt av eller gått till en annat lag under dessa år. Två gånger har det blivit massmediauppbåd, skriverier och upprörda känslor från flera håll. Båda gångerna så har det rört sig om Mikael Renberg. Båda gångerna så har det varit olika tolkningar av skrivelser i kontrakt. De som tror att det är en slump kan räcka upp handen.
Kommentera

Albert Hall: Liksom FBK så skulle ni aldrig ha ställt upp en andra gång, fast FBK så var det väl 3 ggr om jag inte minns rätt.
Kommentera

65selander:

Ja du har helt rätt. Till mitt försvar kan jag ju säga att jag inte besämmer. Allt.

Nästa gång du kommer till Lule så lovar jag för övrigt att inte var lika asocial. Fast skynda på, vi Lule har bara en säsong kvar i ES enligt alla expertis.
Kommentera

Albert Hall: Låter bra att du skall vara social... fast att ni åker ut är lungt, det blir 14-lag. Behåller er alla dar i veckan istället för att LIF går upp ;-)

Något måste man ha att besöka på resorna hem från farsan i kiruna.
Kommentera

Lyssna på vår ordförandes intervju idag på lokalradion, hoppas LHF har rätt för framtidens skull (men likförbannat är det med sorg detta händer..)
Kommentera

björn power: Det verkar som om renberg planerat en längre tid att stämma Luleå Hockey om man hör på interjuven, Vad fan pysslar Renberg med kört förmodligen dubbelspel mot Luleå sista tiden.....
Kommentera

PEN:
Är absolut omöjligt att Renberg har försökt att lösa denna tvist internt med Luleå utan inblandning av media, fram till gårdagens PK då vi alla passerade Point of No Return?

Istället för att "planerat en längre tid att stämma Luleå Hockey" menar jag.
Kommentera

73Sjöbba: tar det gärna igen. hade "lhf" gett fan i att ta hit svnt igen, hade vi slppt det här. måste "lhf" bet 3-5 mllj till hnm=de gvtvs korda i "es".detta kan mkt väl bli klbbns död.
Kommentera

test: aouå eiyäö
Kommentera

ta det gärna igen, ivan speed:
Kommentera

ivan speed: Eftersom du har blivit tvunget att skaffa nytt "nick2 så kanske det är tvunget att skaffa ett nytt TB.

Här får du en sida att surfa på när du behöver hjälp din pajas...
www.resedagboken.se

Saknas svenska tecken på tangentbordet?
Sätt markören där du vill ha tecknet och klicka på bokstavsknappen, eller använd snabbkommandona:
[Alt + a] = å, [Alt + e] = ä och [Alt + o] = ö
Formatera text: Markera det ord du vill formatera och klicka på formateringsknappen.
Länka: Markera ordet du vill länka och klicka på ”länk”. Skriv eller klistra in länkadressen.
Kommentera

Metal Guru: Ja vilken mardröm detta blivit för de flersta LHF-supporters, o ffa ledningen. citatet "Det är rent skitsnack, en av många ruttna jävla lögner av Hans Chrunak och Curt Johansson. Jag svär på allt jag äger att jag aldrig begärt att några pensionspengar ska placeras i Obol, säger Renberg till NSD" är ju rätt viktigt, någon BORDE ju ha nåt papper eller dokument på detta, om de nu fick en klausul, lex Renberg hos SEB/Trygg? Bla då visas det väl, vem som ljuger o vem som talar sanning.
Kommentera

65selander:

Vaddå, folk måste väl kunna läsa lite mellan raderna. Eller mellan bkstvrn menar jag. menar jag. Vokaler är ett överflödigt otyg, det har jag alltid sagt.
Kommentera

Albert Hall: Är det så kntrktt mlln MR ch LHF vr skrvt?
Kommentera

zigge: Vt nt skrt, mn jg tr.
Kommentera

Albert Hall:
r dt mjlgt tt vn spd skrvgt kntrktt mlln LHF ch Rnbrg?
Kommentera

Alla: u äe i a. a oa ie äa ea iä.
Kommentera

Frisco:

V sgr d? Tl r skggt mnnsk!
Kommentera

Albert Hall: jg hr drki sprt hel aftonen occ käner att jg r rdo at ge mi in i dbatn
Kommentera

73Sjöbba:
Tjna! Hr gr dt md rtrn?
Kommentera

Metal Guru: Hj! dn sm lvr fr se. = Hej! Den som lever får se.
Kommentera

Är det sexårsgruppen som håller på och fjantar sig?
Kommentera

Per HApps: Japp! I ena hörnet: MR med Per Liljekvist o Micke Persbrandt.
I andra: Hans Chrunak och Curt Johansson.
"Det var NI som BÖRJA!!!!!"
Kommentera

björn power:
Det ser ut som klubbdirren eran är ute på djupt vatten.
svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=19721&a=831343&from=rss
Kommentera

73Sjöbba:
...och efter denna Ivan Speed-inspirerade passusen återgår vi här till verkligheten:

I denna gästbok har det varit extremt hårda ord om Renbergs beteende från Luleå-håll. Man har med en druckens envishet backat upp sin klubb, samtidigt som

19:00 lades denna artikel ut på NSD.
Om inte NSD är en tidning 'lika full av lögner som Renberg själv', så börjar det i mitt tycke se besvärande ut för LHF's ledning.

Och i varje fall jag skulle kunna förstå Renberg i hur han agerat, oavsett 'hur penningkåt han är'.
Kommentera

Per HApps: Du brukar alltid dyka upp när det blåser snålt om någons moderklubb.
Kommentera

Inte för att jag vill vara taskig,
men var är Kickan, nu när vi behöver en juridiskt kunnig person?
Kommentera

Metal Guru: Dricker rödvin och laddar upp?!
Kommentera

Metal Guru: Vet att du vill så split. Men Kickan har nog straffat ut sig själv igen... Vet att hon har haft/har nära förbindelser med LHF. Tror också att Albert har det men han är detsto mera lugnare...
Kommentera

Metal Guru:
Jag är värdelsös på att klippa, klista och editera text, tydligen:

I denna gästbok har det varit extremt hårda ord om Renbergs beteende från Luleå-håll. Man har med en druckens envishet backat upp sin klubb, samtidigt som...

...Micke Renberg fått sina fiskar varma för i princip allt han gjort och företagit sig.

(skulle det ju stå ursprungligen)
Kommentera

65selander: kickan har ju en viss tendens att posta på natten.

Så vi får väl se om hon bubblar av ondska senare ikväll kanske. Renström är ju inte riktigt hennes favorit om vi säger så.
Kommentera

Metal Guru:

En sida av saken. Det finns fler. Jag tycker vi kör det hela genom rättsprocessen. För nog litar vi väl på det svenska rättsystemet?
Kommentera

Albert Hall: Fast å andra sidan så i Sverige gäller vid många fall omvänd bevisbörda. Att bevisa att man är oskyldig kan ibland vara svårare än att bevisa att den är skyldig.

Tror det här kommer bli en lång och utdragen process där det egentligen bara finns två förlorare, ingen vinnare.

Men personligen för egen del så spelar det ingen roll för mig om Renberg skulle få rätt, det rättfärdigar ändå inte att han går till ärkerivalerna - inget gör det.
Kommentera

Albert Hall:
Visst tycker vi alla att detta bör gå genom rättsprocessen.

Men bäst av allt tycker jag är att LHF's-supportrarnas kräkande på Renberg har avstannat.

Varför kan man fråga sig? Har alla möjliga och omöjliga skällsord helt enkelt tagit slut, eller kan det vara så att det har börjat spridas en viss osäkerhet bland supportrarna om att Renberg är den störstaste och snålaste skurken i universum som bara vill Luleå allt ont som finns?
Kommentera

Metal Guru: Som sagt, oavsett vad domstolen beslutar kommer jag alltid framöver tycka Renberg är det största kräket som någonsin har satt på sig ett par skridskor.
Kommentera

Lövva:
Varför det?
Kommentera

Metal Guru: Det får du räkna ut själv
Kommentera

Lövva:
Jag tror på ett av följande två huvudspår, men jag kan inte gissa vilket:

För att han går till SAIK?
eller
För att han tänker stämma LHF?
Kommentera

Per HApps: det där är en partsinlaga lika mycket som allt annat, det är Renbergs advokat som har letat fram det. Avtal är sällan så enkla att det räcker med en enda paragraf för att avgöra en tvist. Till att börja med måste man tex avgöra när LHF kan ha ansetts ha brutit mot klausulen. Står det någonstans i kontraktet NÄR pengarna måste betalas ut? Kan Renberg klampa in på kansliet och säga "jag vill ha alla mina pengar insatta på mitt konto här och nu" eller är det överhuvudtaget inte reglerat? Bara för att det står att LHF ska garantera pengarna behöver det inte med automatik betyda att Renberg kan kräva att få dem hur och när som helst.
Kommentera

Metal Guru: Det först nämnda.

Sen finns det ju lite sidospår också
Kommentera

Metal Guru: "Men bäst av allt tycker jag är att LHF's-supportrarnas kräkande på Renberg har avstannat. "

Har det? Jag tycker snarare att det skrivs mer nu än i går.

Jag skiter ärligt talat i om någon lagvrängare lyckas pussla ihop det så att LHF ska betala Renberg pengar, det är inte det som är den stora frågan för mig utan det är att han pissar så totalt på klubben jag är uppväxt med och har jobbet ideellt i och omkring. Jag frågar återigen varför Renberg är den enda under klubbens 30 år som måste skicka fram advokater varje gång man inte är överens? Om vi nu antar att det är så att Lener har fått pengar av LHF för Obol-historien, varför lyckades han komma överens med Chrunak o co om inte Renberg kan? Varför har alla andra under de 30 åren klarat att hålla sig utanför rättsalen? Varför allt skitsnack i media?
Kommentera

LL: ...och att han går till Skellefteå skiter jag också fullständigt i.
Kommentera

LL:
Igår kände jag mig väldigt ensam här.
Idag gör jag det inte.

Med 'kräkande' menar jag de där omskrivningarna av hans namn, som vällde fram. Snålobert, Ärkesvin och Äcklet var väl några av de mera snälla, som figurerade så sent som igår.

Men de kan ju å andra sidan också ha modererats bort under dagen.
Kommentera

Metal Guru: "Med 'kräkande' menar jag de där omskrivningarna av hans namn, som vällde fram"

Ok, du menar så. Då håller jag med.
Kommentera

« · 885082 · »