Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

Skitsnackstråd. Kom hit då!

« · 200663 · » Till forumet

Sv: Skitsnackstråd. Kom hit då!
Zigge: Det var väl Portellos fel...
Kommentera

Lulekickan:
Mer Sånt, Mersånt!!!
Men som vanligt slår vi Er i Kempis, TROTS din onärvaro!
Kommentera

Tänker inte här strö mer salt i det ständigt varande såret som heter Modo i denna gästbok untan bara kontatera att det varit en rolig läsning den SvenSa kommit in i bilden. En av de saker jag märkt är att här blir alla människor. Felstavningar är oundvikliga om man vill haka på i tempot som erbjuds när HS är som bäst. Man har inte tid, eller lust att sitta i ordbehandlingsprogrem och rätta sig själv. Det här är bra och de osäkra personerna rättar sig själv jämt och ständigt efteråt, precis som om att ingen skulle tro på deras kvalifikationer annars. Sven Savage har blivit en människa helt plötsligt och det är tack vare HS. Välkommen. - Våga vara felstavare.
Kommentera

lizzard: Jag gissade att det var nåt lurt med det hela.

Diskning borde förbjudas om det är man själv som måste göra det. Det är väl bara att börja med engångsgrejer istället, fast iofs blir det svårt att hitta stekpannor och kastruller i papper som inte brinner upp. Återstår bara att aldrig laga mat hemma då.

Nu är El Maco också online. Han har också efterfrågat Savages debut på HS så lite nöjd kanske han blir.
Kommentera

Lulekickan: Jo det är 100% säkert att jag inte lämnar den till Mamsen. Men när hon kommer då brukar hon alltid säga till mig boka tvätt tid nu så tvättar vi. Vilket man inte tackar nej till.

Nej jag tro inte att han fick några som änmälde sig till honom. Jag själv föredrar att tvätta än att diska för det är det tråkigaste man kan göra i livet.
Kommentera

Jag ser att Zigge är online. Nu blir han nog glad eftersom Sav gjort debut på HS efter en lång tids tjat, plus att han får läsa så många fina saker om MooDoo : )
Kommentera

lizzard: Oj. *tittar storögt* Är det helt säkert att du inte lämnar tvätten till mamma då? : P

the 91 hade ju ett roligt förslag på forum för något år sedan när han kallade sig vaddetnuvar. Han undrade om det var någon tjej som ville komma och diska åt honom. Tror inte att så många anmälde sitt intresse.
Kommentera

Lulekickan: Kanske jag är en avart då eller så har jag käkat östrogen jag klarar faktiskt av att tvätta själv å än har jag inte lyckats med att missfärga nåra klader + att jag får lova att diska själv med. Eller så är det så enkelt att när man skaffar sig en kvinna tappar man förmagan att tvätta?
Kommentera

Hälge: Därför att själva sorteringen är viktigast och det män har svårast att klara av. Resten kan ni nog greja om ni får utförliga instruktioner, om än det är på gränsen : ) Att sätta er att diska är mer ofarligt. Porslinet färgar ju inte av sig särskilt ofta, och inte heller krymper det till en storlek som skulle passa en 3-månadersbebis.
Kommentera

Lulekickan: Korrekt, men hur kunde du gissa det ? :-)
Kommentera

Hälge: Och sorterat upp tvätten innan antar jag, annars vet man aldrig hur det går.
Kommentera

Lulekickan: Ibland, men då har hon lagt dit lappar med instruktioner. Jag är inte betrodd utan den hjälpen...
Kommentera

Hälge: : )

Men du sköter inte tvätten va?
Kommentera

gud: Det där problemet hade vi förut också, alltså det där med vem som skulle plocka ur diskmaskinen. När vi flyttade så fanns det ingen diskmaskin där, så jag tänkte att här måste jag ryta i och tala om för resten av familjen vem som ska diska och även plocka undan disken.

Så nu står jag där.
Kommentera

gud: En gång efter fikarasten i Sundsvall var diskmaskinen full och det var dags att sätta igång den. Vi stod 4 pers runt maskinen och undrade vilka knappar vi skulle trycka på när en av vaktmästarna kom in, garvade och sa "Hur många jurister krävs det för att slå igång en diskmaskin?" Vi hade inget svar, för det hade aldrig hänt.
Kommentera

gud: Jag tyckte den däringa Trolltider var bra, fast den var iofs inte lika bra när den senare gick i repris. Vilket år gick teskedsgumman?

Barnprogrammen var iaf bättre då än de är nu, om vi bortser från de barnprogram mannen som förstört en hel generation gjorde.
Kommentera

Lulekickan:
idag så finns det något som kallas för diskmaskin..en mycket bra uppfinning..

det problemet vi har här hemma hos mig är vem som orkar att plocka ur den..men det löser sig ganska bra ändå..barn är bra att ha i dom lägena när det är dags att plocka ur den..;0)
Kommentera

Lulekickan:
kan hålla med dig att kläderna på 80 talet inte var en hit precis..och det värsta i det hela var att vi bar på skiten själv..

nu till en annan djup fråga..adventskalendern..
var 70 talets kalendrar bättre än 80 talets??

teskedsgumman kontra???
Kommentera

LL: Du förstår väl att hon bara gett dig tvättförbud för att du skall känna dig skyldig att diska för att kompensera tvättandet? Det är så vi brukar göra : ) Att tvätta är en barnlek - maskinen sköter ju sig själv - medan diskning är Hemskt Mycket Plågsamt.
Kommentera

gud: Jag har ingen ursäkt. Om något försvinner eller kommer till så är det Paddans fel.
Kommentera

gud: Hoppas hon inte sydde dina kläder också. Det hon hade på sig var eh... annorlunda.

Under 80-talet var hela västvärlden ett enda stort Dallas eller Dynastin, men musiken som gjordes då kommer aldrig att göras bättre.
Kommentera

LL:
det känner jag igen..tvättförbud..
kan inte förstå att den vita tvätten blev röd?? huahua säger min fru så fort jag går i närheten av tvätt maskinen...
Kommentera

Lulekickan: diska? Jo, faktiskt. Jag diskar alltid hemma hos oss, medan min sambo alltid sköter tvätten. Jag har totalt tvättförbud :-)
Kommentera

Lulekickan:
Äääh..ingen cyberrymd som snor något av mig..
jag har dryckit bärs..det är min ursäkt..och din är??
Kommentera

Lulekickan:
kan skvallara att jag har turnera med Lena B-hå
på 80 talet..

jag som är bara något äldre än dig fick uppleva
4 fina år av 60 talet..men som du skriver var 80 talet något speciellt..
Kommentera

gud: HS knycker bokstäver från dig också. Varför gör det så? Var hamnar alla stulna bokstäver? I någon annans inlägg i en helt annan gb, i cyberrymden eller i ens eget inlägg fast på fel plats? Det kanske är något att fundera på när vi väl listat ut om vi verkligen finns.
Kommentera

Lulekickan: Ahaja, det var så. Det är väl likadant med manligt förstorande operationer. Funktionen blir det inte så mycket med, såvitt jag förstått, snarast sämre än förut. Det handlar som regel bara om att ha något att visa upp för andra män i duschen när man spelat innebandy, eller vad man nu spelar, om det spelar någon roll. Dessutom blir det nog som regel ganska fult. Är säkert bättre att låta det som är, vara, för de flesta, om man är ute efter så god funktion som möjligt. Men kosmetiska operationer är förstås var och ens ensak, bara en sån sak.

Nu skall även jag äta Tacos, faktiskt. Undrar om det har något att göra med samtalsämnet? Säkert inte. Det som var, var inte, i alla fall inte då, varför det än mindre kan vara nu, juh.
Kommentera

gud: Äh, det är ju Paddeländet som är gammal, fast han upplevde ju heller inte särskilt mycket 60-tal iofs.

Pratar du 80-tal är jag med. Hur bra som helst, fast kläderna var jäkligt fula.
Kommentera

gud: Kan inte uttala mig om 60-talet då jag aldrig fick uppleva det, fast Abba har jag hört talas om, om än jag först kunde höra talas om dem först ungefär ett halvår efter att de vunnit melodifestivalen.

80-talsmusik är bästigast, såväl synthen som hårdrocken. Däremot vet jag inte om Lena B-hå någonsin tillhört mina favoriter.
Kommentera

menar ju 80.. inte 60..eller har jag blivit för gamal??
Kommentera

Lulekickan:
80 talet..härliga tider..Bobbers,Europe,Def Lepard..
Uggla;Lena B-hå,köppevisan, ojojoj..vad 60 talet gick fort..
Kommentera

Sven Savage: Albert antydde något om att tråden kanske borde ha hetat ohårt, så jag kan gissa ungefär vad berättelserna går ut på. Fast det borde ju kunna åtgärdas kan man tycka. Antingen konstant ohårt eller konstant oohårt.

Varför opererar de sig när de ändå inte blir funktionsdugliga? Det är ju enbart knäppt. Till vilken nytta ska de ha den livlösa saken de sytt dit?

Haha, det var inte snällt av honom. Man har inget för att man är snäll, därför är det bättre att vara sig själv.
Kommentera

Paddan: Hmm...jaså, det blir middag. Annars skulle jag velat fråga dig om du vet något om paddmissbruk? Jag har hört att det, på sina håll, är en tämligen utbredd företeelse, och så svårartad att man talar om narkomaner på paddor. Men det tar vi efter maten eller någon annan dag, då vi mött, möter eller skall möta MooDoo.
Kommentera

Lulekickan: Sminkade hummm dom brukar inte sminka sig alls inte då jag har sett dom iaf. Kanske bara ljuset på bliderna som gör så dom ser sminkade ut
Kommentera

Paddan:
den ursäkten kan du inte köra med längre..du äter ju jämt då..,0)
Kommentera

Lulekickan:
Jepp, är just nu så generad så jag finner det omöjligt att fortsätta skriva och läsa inlägg just nu. Får istället försöka hitta på en sån där knepig ursäkt som att jag måste fixa till lite middag.
Kommentera

lizzard: Synd att de är så fult sminkade, lite 80-tal över det. Annars var de faktiskt bra, och det var 80-tal över musiken också.
Kommentera

Lulekickan: Tack, det var bra-att-veta. Skall sköta mig, i paddlig riktning och möta honom som vore han lulesupporter, förutom det där MooDooistiska, då.

Alberts löften lovar gott. Det kommer att bli spännande att läsa. Har hört en del själv. Man->Kvinna synes vara liiite enklare, rent tekniskt, och kan leda till något som en annan parter kan uppskatta, påstås det iaf. Kvinna->Man är nog mer tveksamt, mycket mer tveksamt...är nog lika bra att köra med socka i byxan, som vilket pojkband som helst.

Satt en gång på en sådan där föreläsningsserie, som handlade om könsliga omständigheter. Kursledaren bönade och bad om folk som kunde ställa upp för deras experimenterande, och menade att just vi åhörare var moraliskt skyldiga att hjälpa till. OK, vi hjälper väl gubben tänkte vi i mitt gäng, så är vi snälla, och kanske får bra betyg. Intressant upplevelse, utan att gå in på den, men vi var lite av hjältar under en epriod. I slutet av kursen berättade kursledaren att de, som brukar ställa upp, vanligen är sådana med egna störningar, som de vill fråga om i hemlighet. Sicken gubbe, vad?
Kommentera

gud: Snart blir han nog generad. MooDooister är nog inte vana vid att kallas trevliga att folk som inte heter Hedin, Sedin, Ledin, Medin, Xedin, Redin, Nedin, Medin, Bedin, Cedin, Dedin eller något annat lika fantasifullt.
Kommentera

Lulekickan:
Det kanske var så det var. Du brukar vara bättre än mig på att hålla reda på såna där saker så jag får lita på dina uppgifter.
Kommentera

Paddan: Var det inte i det sista inlägget på sidan 5, där du inleder urspårningen?
Kommentera

Om ni blev intresserade av Sonata Artica så skickar jag adressen till deras officiella hemsida
Kommentera

Sven Savage:
Jo, jag förstår det, många före dig har tydligen gjort samma antaganden.
Ja, jag vet inte, du får nog fråga min terapeut om hon tycker att jag gör några framsteg. Hmm...så du menar att allt detta med Harrisburg som faktiskt hänt i själva verket aldrig överhuvudtaget hänt.

Känns skönt att höra att det bara kommer att ta ett år innan min uppskattning för ishockeyn kommer att återvända igen.
Måste betyda att Ben Perrault planerar att göra comeback.
Kommentera

Lulekickan:
kan bara hålla med dig..Paddanskrället är grymt trevlig och jag har haft förmånen att språkas vid med honom via Telia..
Kommentera

Lulekickan:
Kan väl lämna ut länktipset till den aktuella tråden ifall någon nu skulle vara intresserad av denna "diskussion". Har för mig att Kickan tittat efter vad som skrivits i tråden och meddelat att "det göttigaste" började på sidan sex.
Kommentera

Paddan: Hmm...tack för informationen. Ett tag trodde jag att du redogjorde för några av MooDooismens mer svårartade följder, men sedan insåg jag att du berättade om Alberts berättelse. Snällt av Kickan att ge dig terapi, i vilket fall som helst. Hur går det då, blir det någon förbättring? Såg att du tidigare hyste vanföreställningen att MooDoo spelat mot Lulehockey ikväll, vilket var skrämmande. Såväl föreställningen, som inte var, som vanföreställningen, som var.

Men det kommer säkert att gå bra för dig, de finner ju så mycket upp nuförtiden. kloning, genterapi, könsbyt...nåja. Men det att du är här bland så fint sällskap är ju lovande, deornarsignog med MooDooismen, skall du se. redan inom ett år kommer du att börja uppskatta hockey!
Kommentera

Sven Savage: Paddeländet är något så ovanligt som en trevlig MooDooist. Helt i klass med Zigge och Zadkiel.
Kommentera

Sven Savage: En gång hade vi djupa diskussioner om könsoperationer. Det var förstås Paddeländet som inlett urspårningen genom att skriva något om Brasse Brännström och kvinnliga könshormoner, eller hur det nu var. Albert sa då att han hade sanna berättelser, dock ej självupplevda, att berätta om funktionsdugligheten och att han skulle berätta det en annan gång. Redogörelsen lyser dock ännu med sin frånvaro trots att diskussionen ägde rum i slutet av oktober.
Kommentera

Sven Savage:
Det samma. Jomenvisst, har "tyvärr" varit smittad med denna otäcka sjukdom som är MooDooism sedan säsongen 82/83, även om Kickan har gjort tappra försök att omvända mig.

Handlar om redogörelsen för organens funktionsduglighet hos könsopererade som vi råkade komma in på av någon knepig anledning.

Det här är i varje fall Alberts inlägg , på sidan sex i tråden Hårt, som utlöst det hela:
"Jag har i alla fall för mig att man... (äh, säger dom för säkerhets skull) dom måste gå igenom många tester först. Mest på det psykologiska planet då. Det är ju liksom inte läge att ångra sig veckan efter.

Hur dom fungerar? Jag har ett par sanna historier att berätta i ämnet, men det får vi ta en annan gång. :) "
Kommentera

Paddan: hejhej, herr Padda, trevligt att råkas! Är det till att vara MooDooist? Har den svarta kroppsstrumpa du nämnde något med saken att göra?
Kommentera

« · 200663 · »