Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

Timrå IK - Luleå Hockey - Ikväll i Ladan

« · 478291 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Luleå Hockey - Ikväll i Ladan
Kickan: ågi och ågi, varför inte ta och lära er att spela lite vacker ishockey?!
och inte dra på er en massa utvisningar, tror det skulle gå så mycket bättre då, byt tränare också!
kan inte vara sunt att ha en tränare som gillar att spelare hänger och slåss med exempelvis foppa!
Kommentera

Kickan: Kul variant av "avvakta" innan du avger omdömen måste jag säga.
Kommentera

Kickan: Det är inte Åkerströms överfall jag hänger upp mig på. Såna saker kan hända och även om det var avsiktligt i stridens hetta så kan man acceptera det. Men attityden HELA laget visar upp ikväll är just att det inte gör något om båren rullas ut några fler gånger. Man spelar med klubbor i ansiktshöjd, slashingar över armar och ben osv gång på gång. Med en sån attityd i laget kanske även "Ågis" kan spela fult?
Kommentera

Jag har slagit ut ett par tänder också. Först gjorde det ont som fan och jag låg och kved. Sen ville jag gärna att nån annan skulle uppleva samma smärta (typ han som orsakade det). Och det var bara ett par och inte hela tandraden. Förstår Gunno helt och fullt. Det var faktiskt riktigt riktigt fult. Därmed inte sagt att det var något Åkerström satt och planerade att göra innan. Fult visst, men medveten avsikt att skada eller i stundens hetta med olyckliga konsekvenser får andra diskutera.

Men vi vann och Portello var riktigt riktigt trevlig. Man får klamra sig fast vid det positiva. Och för er som undrar, nej, han hade inte Skrbektröjan eller Lazioditon. Det var Sandströmtröjan.
Kommentera

Kickan: Sjögrens "överfall" var en västanfläkt jämnfört med vad som hände ikväll.

Fyra tänder i nederkäken slogs ut, och förhoppningsvis räddade tandskyddet de i överkäken.
Kommentera

Dream Team: Fast vad gjorde Ågi egentligen? Kan du beskriva det? Var Ågi helt och hållet orsak till Gunnos olycka eller stod Gunno olyckligt, föll han olyckligt eller något annat? Ågi är och har aldrig varit något brutal spelare. Det vet du säkert också.
Kommentera

Bergius: Jag har faktiskt svårt att tro att just Ågi skulle ha slagit ut tänderna på någon medvetet någonsin. Du måste förstå mig, med tanke på Ågis rutin och att han aldrig, under sin ES öht längsta karriär, gjort något sådant. Därför vill jag gärna avvakta andras rapporter innan jag lyssnar på er. Förstår ni mig? Förstår ni mig om jag inte vill tro att våran meste lagpappa och våran mest mogne spelare skadat någon medvetet? Särskilt då med tanke på diverse Gläfsares tidigare bedömningar av situationer som alltid - med era ögon/erat öga sett alltid talat till eran förmån extremt mycket. Väldans mycket alltför extremt mycket även om en av de era agerat rejält sinnessjukt på gränsen till att förtjäna att spärras in i ett rum med madrasserade väggar. Typ som Sjögren.
Kommentera

Manderville: Mmm.. skulle väl tro det va. 
Kommentera

Dream Team: ja det tog nog ett tag innan han fattade att han var tandlös pga smärtan.
Kommentera

Kickan: Ja, efter att yxmördar´n Åkerström gjort sitt bästa för att plocka bort garnityret hos Gunno, så låg väl Niklas utan tänder och blödde av sig på isen en stund, INNAN det brann runt för honom fullständigt, varvid Åkerström vackert fick finna sig i att bli omkullbrottad på isen. Helt i sin ordning, som vän av samma ordning lätt skulle hålla med om. Att båda fick matchstraff kändes väl ok, för man får ju inte heller agera medtävlare i WWF, under en match i hockey, direkt.
Så nåt tal om att ha blundat för nåt stämmer inte alls in i bilden.
Kommentera

Kickan: Han försökte göra mål, är det inte det det går ut på ?
Kommentera

Kickan: Trodde inte heller det om LHF.
Kommentera

Kickan: Nästan mål
Kommentera

Bergius: Nej, det är inte ok att försöka skada en motspelare, men det LHF jag känner brukar inte försöka skada motspelare medvetet. LHF har alltid spelat fysiskt, men inte fult. Därför har jag svårt att tro att just Gammel-Ågi skulle ha gjort något extremt fult helt oprovocerat. Faktum är att jag har extremt svårt att tro att Ågi skulle göra något alls - annat än att haka någon pga att han har blivit för gammal och långsam - utan att ha blivit rejält provocerad först.

Sååååå. Vad gjorde Gunno som ni blundande för?
Kommentera

Dysso: Tasken är ju bergis det med tanke på att han är på ungefär alla av honkön han ser. Resten vet jag inte, även om de tycker att jag är en frisk fläkt bland alla gubbs i hockeysammanhang. Några kan jag säkert lura iaf.
Kommentera

Kickan: Precis, visst kan det hända sådana grejor ibland. Men när hela laget uppträder på det sätt dom gjorde ikväll och hela tiden försöker skada motspelaren så är det ett under att inte fler än KalleK vart allvarligt skadad. Men jag håller med dig Gunno kom verkligen lindrigt undan!!
Kommentera

SIVASN: Skrbek är bra. Problemet hos oss var att han var för skadebenägen. En spelare som kostar 100 000/månad har man inte riktigt råd att ha borta i varannan match. Fast skadeproblemen verkar ju ha löst sig nu.

Annars är han en jävligt bra back med en otrolig räckvidd. Grattis till er, och synd för oss att han inte är lika skadebenägen nu. Jag kan önska honom lycka till också, även om han spelar för en konkurrent, eftersom han är en jäkligt bra kille. (Det tycker jag iofs om de flesta som någonsin spelat för oss, förutom Micke Fläskberg, då Fläskberg orsakat föreningen mer ont än någon annan gjort någonsin).
Kommentera

Kickan:

Frågan är väl om dom är mer välvilligt inställda till dig än sina lag. :)
Kommentera

Dysso: Ja, det tror jag, eftersom de jag isf skulle prata med är välvilligt inställda till mig.

Fast det var ju iofs mest på skoj, då jag tycker om Portello även om han är oturig och jag helst hade sett att han stannat hemma.

Iofs kunde man ju alltid prata med Tasken som gjort en vippatjej på smällen om det skulle gå riktigt illa den här säsongen. Leksand måste ju i sådant fall övervinnas.
Kommentera

Kickan: Så det är okej att slå ut dem då?
Sinnessjukt !!!
Kommentera

Bergius: Han kan få nya fina tänder om han vill. Hur många hockeyspelare går genom karriären utan att fixa åtminstone ett par nya tänder? Om ni Gläfsare tror något annat så kan jag inte säga annat än att ni är för orutinerade. Vissa får byta ut hela garnityret flera gånger under karriären.
Kommentera

Kickan:

Tror du verkligen övriga arenor går med på att porta honom om någon läcker att hans närvaro leder till säker seger för deras lag?
Kommentera

Kickan: Skrbek va skaplig i dag fast vi förlora på tal om inget
Kommentera

Hälge: Jaså, var Portello där? Det förklarar ju saken. Han är oturig. Bergis hade han antingen sin Laziotröja eller sin likaledes oturiga Skrbektröja på sig också. Hade han lånat min Kauppilatröja, min Jontes sista röda LHF-tröja eller min Jesse Hellgren-#21-tröja (21 var ju annars L-G:s nuffra) så hade vi vunnit. Appselut!

Damnit! Portellos brorsa har ju lovat att binda fast Portello vid något träd i Piteå varje match, fast han verkar vara karaktärssvag den här säsongen och släppa iväg Portello hur som helst. Då går det så här. Jag ska fixa så att han portas åtminstone från Coop Arena. Kan nog fixa portning från minst 5-6 arenor till pga bekantskapskretsen. SM-guld : )
Kommentera

Sifredi: Vi vann 3p, men förlorade mycket mer. Timrå förlorade Kalle Koskinen, Niklas Nordgren förlorade sina tänder. Kvällen känns som en förbannat stor förlust och LHF borde fundera över vad hockey går ut på. Det var riktigt tråkigt att se det som hände i Timrå ikväll.
Kommentera

Kickan: Elitseriens meste spelare genom tiderna, tillika er lagkapten Åkerström slår ut tänderna på Nordgren !
Hoppas du skäms över ditt lags uppträdande, det skulle iallafall jag gjort om jag varit Luleåfan.
Manderville Idag kl. 23:22
Kommentera

knaskamilla: Hmmm. Låter som ett visst slutspel mot er, även om vi inte bara fick en utan en mängd spelare skadade varje match ; ) Till slut hade vi typ två femmor att ställa på isen, vilket naturligtvis resulterade i storstryk.

Ja, sedan tillkom ju Fru Hedins och Fröken Brittas videofilmer förstås.
Kommentera

Hälge: Så här säger kort och gott svt om det som hände:

"Niklas Nordgren brände en straff för Timrå och drog senare på sig ett matchstraff i ett jätteslagsmål sedan han fått tänderna utslagna av Luleås veteran Roger Åkerström."
Kommentera

Vi vann , ni förlorade. Gonatt !
Kommentera

henrik: Låter ut att ha varit en sevärd match i allafall. slutspelskänslor, precis som det ska vara. Dock är det synd när det spårar ur. Läste att det tydligen gick magsjuka i luleå och att flera spelare fick utgå.
Kommentera

Kickan: Okej, då är det onödigt att jag säger att det var fult (men jag tycker det iaf).

För övrigt pratade jag lite med Portello efter matchen.
Kommentera

Hälge: Nej, jag har inte menat någontin alls om Ågis "grej". Ännu. Jag bara menar att jag har svårt att ta något en Gläfsare skriver på fullt allvar innan jag har sett situationen själv, då Gläfsarna visat tecken på en enögdhet betydligt värre än MooDooisternas enögdhet är när den är som värst. Säger en luling, en Pölsing, en MooDooist, en Pung, en Zipper eller vad som helst att det var fult så tror jag på det. Däremot tror jag inte ett skit på någon Gläfsares beskrivning då varje touch räknas som ett brutalt överfall i en Gläfsares ögon.
Kommentera

Vivix: Vad glad att du slapp se det hela.
Annars så var det en underbar match 60 minuters kamp, synd att vissa inte orkade med det höga tempot utan spårade ur.
Skulle alla matcher vara så här så skulle det vara utsålt på alla arenor.
Kanske till och med så att landslaget skulle vinna lite matcher om de hade samma inställning.
Kommentera

Dream Team: Tror inte Kickan skulle sitta här och dumförklara sig själv om hon sett vad Åkerström gjorde. Det kan nog ingen, hoppas jag. Annars kan väl någon vänlig själ slå ut alla tänderna på en Luleåspelare. Får se vad som sägs då...
Kommentera

Hälge: Visst är det så. Tyvärr kan ej jag svara på dina frågor. Men hur som haver tappar man lusten att överhuvudtaget diskutera när nivån är lägre än sandnivån på havsbotten.
Kommentera

inte ja hellerHälge:
Kommentera

Kickan:

Du har rätt. Jag är närsynt (eller heter det långsynt?) och har astigmatism.
Kommentera

Albert Hall:

Men ge reh! Lule har alltid spelat fult, och kommer säkert att fortsätta med det också. Minns en gång i tiden när vi fick minst en spelare skadad i varje match vi mötte er. Ja, det var faktiskt inte så länge sen.
Kommentera

Vivix: Vi är väl några som ställt ett par riktiga frågor iaf, eller hur ? Jag fick dock inga svar på mina.
Kommentera

Albert Hall: Lyssna inte på Knas. Även om jag börjat tycka att hon är rätt vettig ändå, och att hon emellanåt postar fina bilder, så är hon ju MooDooist. Det betyder att även om hon skulle ha två ögon så har hon någon form av synfel.
Kommentera

"Hugg och slå luleå"
"Gris lag "
"Vilken jävla vedhuggar hockey !!!! fy fan luleå !!!"
" Skit på dig !!!!!!"
"Håll käften !!!"
" Psykopatfasoner "

Några citat från våra besökande gläfsare ikväll. På vilket sätt tycker ni övriga gläfsare att det går att bedriva någon diskussion grundat på detta?
Vi har ju inte heller sett matchen. Ågis grej kan mycket väl ha varit fult, har ingen aning och lär inte få någon här heller. Mest eftersom ,jäla grisar buhu, inte ger någon direkt blid av vad som hänt. Skärp er eller grisa ner ert eget forum.
Kommentera

Kickan: Diskussionen om köpelag tycker jag bara är löjlig. Timrå är ett köpelag, Linköping är ett köpelag, Färjestad är ett köpelag...... ja alla är ett köpelag även Luleå fast det erkänner du väl inte. Grejen är att det är därför dom här lagen ligger i Elitserien. Så lägg ner !!!!
Kommentera

Frella: Nej, det har jag aldrig påstått. Däremot är vi betydligt bättre än er på att ge de ur de egna leden sprungna chansen. Alla lag plockar in spelare helt utifrån och utan anknytning till länet (vilket Antila iofs har då jag är granne med hans svärfar). Få plockar ihop större delen av laget.
Kommentera

knaskamilla:

Men gereh! Luleå har(hade åtminstone innan kvällens drabbning mot Lilla Finland) näst minst utvisningsminuter i es. Lule är för snälla. På dom bara!
Kommentera

Kickan: Okej, men just nu är du på djupt vatten, mycket djupt. Okej om ett lag spelar tufft, fair with me, men när det får såna här bisarra följder OCH när nån har mage att försvara det, som inte ens såg matchen (!!!!!), ja då fattar jag inte ett skit!
Kommentera

Dream Team: Jag har bara svårt att ta något en Gläfsare skriver på fullt allvar om jag inte sett situationen själv, då jag läst åtskilliga debatter i diverse gästböcker där Gläfsare anklagat diverse lag för att spela extremt fult utan att de rent faktiskt har gjort det. Särskilt övriga Norrlandslag, vilket möjligen kan bero på att ni med tanke på tabelläget tycker det gör ont att vara lillebror till samtliga derbylag.

Jag avvaktar tills våran rapportör lämnat sin rapport. Han är alltid objektiv, skriver som det verkligen var även om det inte talar till LHF:s förmån, och säger han att det var fult så var det fult. Annars tar jag det för ännu en Gläfsaröverdrift.
Kommentera

Kickan: Precis som Obsut, Mäntylä, Fagemo, Anttila tex som enbart valde Luleå för att det är så vackert där på vintrarna då?
Kommentera

Kickan: Under årens lopp har väl även Luleå köpt spelare ?

Sedan skulle jag vilja höra om du menade att Åkerströms grej på Nordgren inte var något eller om jag har missuppfattat dig ?
Kommentera

Kickan: Lite blod? Kalrn miste varenda jävla tand i käften!

Och du snackar IQ? Efter allt du skrivit ikväll ironi eller bara fjant så är det för mig en gåta att du blivit Advokat/Domare eller vafan du nu är. Din IQ nivå verkar ju inte överstiga Lunarfolkets nämnvärt iaf.
Kommentera

Sifredi: Nej, alla era bästa spelare är såklart fostrade i klubben. Dessutom har ni extremt många av era tidigare juniorer i laget. Jag är verkligen imponerad. Ni är verkligen inget köpelag. Alla spelar gratis, förstås. Som Mange och Jonte som jag vet exakt vad de tjänar hos er.
Kommentera

« · 478291 · »