Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Tråd-byte

« · 235575 · » Till forumet

Sv: Tråd-byte
Johan J: Du behöver inte undanhålla offentligen någonting alls, johan lille. Jag har, såvitt jag vet bara citerat flickor som uttalat sig om dina fysiska företräden. Lägg gärna fram den konversationen!
Kommentera

Johan J: Du är en sjuk människa, mycket sjuk. Just det att alla andra kan se det, men att du själv inte förstår någonting, är patognomont för den obehagliga typ av rubbning du förevisar, illa dolt som hockeyåsikter.

Du har kontaktat mig med snabbisar och med brev och du har fått svar.

Ingen gör dig ansvarig för någon motgång. Vi kan ta en förlust, och vi har också gratulerat vinnarna. Vi behöver inte dig för att att anklaga någon för att vi förlorat. I detta, liksom i allt annat, har du en starkt överdriven uppfattning om din egen betydelse. Du är en betydelselös pellefjant, och du ser ut som en pellejöns.

jag har för mig att du messade mig att du satt i din vindslya på sibyllegatan? För att visa att DU minsann bor på Fina Östermalm, precis som du skriver när du skriver om dig själv. Vi skulle väl inte kalla den där baracken du bor på för fina östermalm, precis. Har du fina kamrater i korridoren? Kommer ni väl överens? Betalar soc hyrorna för er alla?

Har inte kollat, men det kanske var baluns på teknis ikväll. fast du fick vandra hem själv förstås. Utan sällskap, som vanligt. Inte lätta att vara jörgen.
Kommentera

Lulekickan: Jag försvarar mig med att han angav tonen. Han har legat i brygga sedan första matchen i kvartsfinalserien. Tänker inte gå in på vad han skrivit. Du har hittills mig veterligen sett endast ett av de brev jag skrivit till honom. Har sparat hela konversationen men underlåter mig inte den nedvärdering det skulle innebära att vidarebefordra denna.
Kommentera

En sak jag inte hunnit ta upp, medan serie och slutspel pågått, är radiosprotens förflackning.

När de väl vill sända, sänder de som vanligt bra. Men numera sänder de inte, när de sänder. Förut, när sproten följde omgångar, fick man totalt minst tio minuter live per match, men det var då det.

Numera har det rejält dragit ned på direktrapporteringen. Från lules matcher har det sedan länge inte blivit mer än någon minut totalt, som bäst, och då talar vi en hel match! Eftersom det blir så lite direkt, typ tre inpass a 20 sekunder, hinner de oftast inte heller berätta vad som händer, utan vad som hänt tidigare.

Fortsätter det så här är det snart inte bättre än onlinen. In med någon bara för att rapa upp att det blitt mål efter jingeln. Mycket tråkig försämring, utan att man förstår varför.

Vad fyller de då de timmar som pågår med?

gammal musik. men för böveln - vill man höra musik kan man väl ratta in något annat. Vi är där för hockeyn!

Annan "sport". Jodå, de rabblar resultat i det oändliga, av den Hemskt Mycket Imponerande typen Grand Prix för Uttrar som tävlar i att spotta längst, eller liknande. Men...vi är fortfarande där för hockeyn! Marknadsundersök, för böveln, sproten - ingen jävel slår på radion för uttrars spottande. Sänd hockey - det är er uppgift!

En nyhet är att peta ihop ett antal tyckare som skall tycka och det får de ohämnat syssla med i 30 minuter innan det är dags att bryta för eko eller karlavagnspåor. Hemskt Mycket Jätteviktiga tyckare när det pågår elithockey. Tyckare av typen jonasgardell, johnpohlman, carola och billybutt.

Slutligen har jag noterat ett annat fenomen. På samma sätt som den TV som sänder hockey ibland numera, kan ta sig för att sända djurgårn i tolv matcher, innan man får se lule, efter marknadsmässiga skäl vilka kreti och pleti acceptera, så följer man efter i radion. Tidigare hade radion en strikt sportslig bedömning, när de sände sprot, men nu har man smittats av marknadsnizzarna. Lule lirar sista minuten i viktig match, eller oklar sudd, eller t o ms straffläggning; får vi följa åtminstone det live? Icke, sa nicke. Då blir det musik. Eller så måste man sända live från den marknadsmässigt intressanta match som är inne i ett avgörande läge. Typ Styvben-teglet, vid ställningen 7-1 och 18 minuter kvar att lira.

Nästa år skall jag dokumentera dravlet. Tajma varenda tjafs de tjafsar med. Och sedan lägger jag ut långa listor och bokar pudaslåda framför radiohuset.
Kommentera

Johan J: "All dynga"? Jag tror jag har nämnt JJ i 2 eller 3 inlägg så det lär vara snabbt gjort. Det är lite svårt att gissa sig till vad du menar med personangrepp annars eftersom det tydligen inte är något som har skrivits offentligt.

Vad anser du om det du själv har postat till Savage? Om alla dina mess till honom var i samma stil som det han offentliggjorde här så förstår jag att han reagerade, det skulle jag också ha gjort.
Kommentera

Lulekickan: Nej, det kan i ärlighetens namn sägas att du inte skrivit något otrevligt till mig med snabbmess men på samma sätt som du gjort mig ansvarig för all motgång får du ta skit från inlägg andra på Luleåforumet skrivit. Ta ett ordentligt snack med personen bakom signaturen Sven Savage. Det han skrivit tänker jag inte vidarebefordra men, uppmana honom att lägga band på sig själv och vårda språket så slipper vi alla den destruktiva atmosfären.

Jörgen Jönsson? Det var du som skrev det nu. Har inte läst ett endaste inlägg om honom. Inte förrän nu slog det mig att jag kanske ska gå tillbaka och läsa all dynga du skrivit med honom som adressat. Dina omskrivningar gör det väldigt svårt för utomstående att uppfatta åt vem åsiktsyttringarna riktats mot.

Nåja, jag bryr mig inte det minsta. Du verkar reko och jag har inte haft några som helst avsikter att störa ordningen.
Kommentera

Zigge: Nej, den kallen missade jag. Å andra sidan gick jag igenom år för år, så det blev inte så mycket per år för att få hela den långrandiga historien. Kalle missade jag. men för övrigt fann jag en hel del lirare, vilka av princip var iklädda smeknamn av ett sådant slag att jag börjar tro att lallarna är hela sveriges leverantörer av hockeysmeknamn: Tigern, Tåget, Bulla, Strimma, palten, kakan, smockan, tjoffen, proppen, lobban, lilla manasses broder och så vidare. De är påhittiga, lallarna. Med tanke på alla de namn och förkortningar de bytt emellan under dessa år kunde jag ta namnet owö-svenne.
Kommentera

Zigge: saly är nog ny här, och dessutom gissar jag att han är VÄLDIGT ung. Kanske är han en av MooDooisterna som orsakade att Svenska Fans stängde ner sitt plank.
Kommentera

Paddan: jaa, faktiskt vare ett tag sen...man bruka ju se henna i Malmö is stadion förut, i all sin prakt...Måntro hon åkt upp til Feskekörka i morrn?? Via hallandsåstunneln.
Tungt, tungt, att va 2 min från vinst...o vips, efter ytterligare nåra minuter, o-vinst! Vem är den där saly, nån o-bjästa-bo? Lyckas felstava de flesta modoiter som nånsin spelat i Kladno...
Kommentera

Lulekickan:
Ska väl villigt erkänna att jag är rädd att vår kvartsfinalserie nog kommer att ta slut imorgon kväll. Men, men, fortfarande finns det möjlighet att skrälla.
Som de säger: "It ain´t over ´til the fat lady sings."
Tror att VF just nu är i full färd med att leta reda på den tanten.
Vore om inte annat roligt att äntligen få se hur hon ser ut som...
Kommentera

Zigge: Jag tror ni får se en ovinst imorgon också, ZiggeZyggeZagge. Zippers är för bra, alldeles för bra.
Kommentera

Sven Savage: Jahaja, så Du har studerat W/Ö:arnas historia...Du känner väl till w/ö-Kalle?? Kanske kan Du bli känd som w/ö-Svenne?? En legend, som dansade - en vinter...?? För med lems kapet gällde välan 1 år?
Kicka: Våra idla-flickor får ju uppträda i em åxå, men de har bara motlut...uddamåls-ovinster...
Kommentera

Lulekickan: *skäms* kan jag tillägga.
Kommentera

Paddan: Jag trodde faktiskt att du tänkte ogöra rätt för dig ett tag, även om det förvånade mig.
Kommentera

Lulekickan:
Aha, där ser man allt vilka förutfattade meningar du hade om oss stackars Bjästabor. Tro att vi inte skulle hålla ett vad som vi ingått med trevliga lulingar!
Fy skäms Kickan! ;)
Kommentera

Paddan: Ajda, jag tar tillbaka mitt tidigare inlägg.
Kommentera

Paddan: Sluta Paddan. Det är faktiskt dålig stil att inte stå för vad man lovat. Jag skulle kunna vittna i domstol om vadet till och med.
Kommentera

Portello:
Jo, det kan nog stämma att vi hade någon form av vadslagning med pengar inblandat. Verkar som att du är väldigt angelägen om att få de där pengarna. Nåväl, är bara att posta adressen så kommer pengarna, en Bjästabo vill självklart göra rätt för sig!
Kommentera

Paddan: Tror att du i ett svagt ögonblick antog ett vad med mig.
Men storsint som jag är så kan jag bjuda på de pengarna :)
Kommentera

Portello:
Hmm...vilka pengar då? Har då rakt inte något minne av att jag skulle vara skyldig dig några pengar. ;)
Kommentera

Portello: Nej, men jag har å andra sidan inte sökt upp Pinto heller för att kräva in dem. Jag vet att jag får pengarna i vilket fall som helst.

Bjästabon däremot borde du pressa lite mer. I vart fall borde han ju höra av sig och ta din adress så han kan skicka pengarna.
Kommentera

Men det kunde ju varit värre, vi kunde ju spelat i KS så man ska nog vara glad i alla fall.
Kommentera

Lulekickan: Har du fått dina 500:- av Pinto? Själv har jag inte sett skymten av pengarna jag skulle få av paddan. Funderar på att skicka fogden på honom ;)
Kommentera

Zoogin: Sant, och genom det fixade han en extra hemmamatch och ca en halv miljon extra till LHF. Tack Kung Jari! Jag är stolt över att ha hans matchtröja.
Kommentera

Albert Hall: Säger man godnatt, så ska man också byta till Godnatt ! - tråden. Godnatt mä´rä.
Kommentera

Albert Hall: Gonatt på dig. Sov gott.
Kommentera

Och nu är det ett helt år till nästa slutspel, om vi tar oss dit vill säga. Det känns tungt just nu.
Kommentera

Nej, nu är det filmtajm. Gonatt på er lulingar och olulingar!
Kommentera

Luleå har alltså inte vunnit en slutspelsmatch sedan match 3 i kvartsfinalen ifjol mot Modo när Jari Kauppila avgjorde i sudden. Rätta mig om jag har fel.
Kommentera

Hälge: Tack.
Kommentera

Zoogin: 19/3
Kommentera

Portello: Vilket datum börjar kvalserien?
Kommentera

Sven Savage: Som jag sagt tidigare så är det inte en fråga om du passerar mig utan när. Tidigare tippade jag maj, men jag tror faktiskt jag håller ut längre än så. Men nog är det tur att man har ett halvår och ett par tusen inlägg att gå på...

Om man däremot räknade antalet bokstäver skulle du rdean ligga långt uppe. Du har inte funderat på att klyva sönder dina långa inlägg och därmed avancera?
Iofs så kanske det känns som lite av dom metoder finska skidåkare kör med.
Kommentera

Albert Hall: He he. Jo det var en tuff men rättvis uppväxt. Bra, för att passa i lulehockey. sannolikt urusel för att ta plats i plantis...
Kommentera

Lulekickan:
Kanske det, kanske. Äsch, jag tycker det är riktigt intressant att se dessa ständiga uppsättningar av Svansjön. Ingen uppsättning är sig helt lik då det tydligen är nya gästspel av balettensembler ett par gånger i veckan. Dessutom verkar vissa balettensembler också ha med sig någon typ av kör som ackompanjerar dansen med sång och visslingar.

Måste säga att jag är oerhört imponerad över vilka resurser som verkar finnas till förfogande under Silly Season. Tänka sig att det till och med finns någon typ av resort, the Isles of Scilly, dit spelare utan kontrakt kan ta sig och vila ut på hotell och ha det allmänt trevligt i väntan på att budgivningen skall börja.
Kommentera

Sven Savage: Topplistekommenterar mig själv. Har ju passerat rätt många, men vi har alla haft rätt få inlägg. Nu börjar det kärva på. 60 upp till Zoogin, 181 till Lizzard, och hela 383 till Dysso. Men det är ändå småsiffror, för därefter är gapet enormt till de fyra i topp. Från min synvinkel 1700 inlägg och mer. Mäktigt. Hade funnits chanser, om vi varit kvar till slutspelet tagit slut, men nu går det inte. Inte på ett tag.
Kommentera

Lulekickan: Tycker att det känns som att Burra är jättegammal. Men han är trots allt bara -76:a.
Kommentera

Lulekickan: Förmodligen är det så.
Kommentera

Sven Savage: Utan att ritigt veta säkert så tror jag nog han lärt sig kriga och överleva på Tunaskolan. Det märks på hans spelstil också. Du hade nog lirat likadant om du blivit elitspelare. :)
Kommentera

Hälge: Jag tror att vi bara är sansade. Vem som helst kan inse att Burra inte presterat på topp den gångna säsongen. Kan han få en nytändning någon annanstans så önskar jag honom det, även om det naturligtvis gör lite ont att förlora en urluling.
Kommentera

Paddan: Faktum är att rätt få sitter i glasburarna under matchen. Nästan alla kliver ner till sin sköna stol på läktarplats när spelet pågår. Våra sponsorer är nog mer hockeyintresserade än era, vilket är förklarligt då våra sponsrar ett hockeylag och era någon slags balettrupp.
Kommentera

Albert Hall: Hm, kommen från Tunaskolan då, jantagligen. Liksom jag själv. Och LL också, har jag för mig. Bra folk.
Kommentera

Sven Savage: Jag vet inte riktigt var han bodde. Kan ha varit Tuna också. Jag känner bara en kille som växt upp med honom i dom trakterna.
Han lirade fotboll med Notas i alla fall. Träningsprodukt även där.
Kommentera

Albert Hall: helt rätt! Och, med den insikt jag har som visserligen begränsas till Paddan själv, vill jag tillägga: En vid fotknölarna okapad Bjästabo är alltid en bra Bjästabo, också.

De där Bjästaborna är hemska. Det ogår att inte gilla dem. Ruggiga typer.
Kommentera

Albert Hall:
Hmm...tycker jag genast känner mig ett par centimetrar kortare, eller råkade jag kanske komma åt höjdregleringen på kontorsstolen.
Kommentera

Albert Hall: Jaså, Mjölkudden! Var där bodde han?
Kommentera

Paddan: En vid fotknölarna kapad Bjästabo är alltid en bra Bjästabo.
Kommentera

Intressant iakttagelse, dagen efter det att lule påtvingats en ovanligt lång och oefterlängtat semester.

Här på snacket, en lördagkväll 22.30, finns de fyra översta på topplistan: Kickan, paddan, Albert och Portello.

femman och sexan dysso och lizzard är inte här, men sjuan Zoogin, och åttan - jag själv, faktiskt - är med. Och t o m Hälge, från sin elfteplats, har dykt upp.

Nu har alla de närmaste samlats, och silly seasom pågår för fullt. Låt andra lag harva omkring i slutspel och sådant, men vi kommer att skaffa oss ett sillyseasonförsprång som de inte kan hämta in!
Kommentera

Albert Hall:
Äsch, fusk, var ju "tvungen" att sitta och svara på snabbmeddelande så jag inte hann med i svängarna.
Men, det är klart, dumma Bjästabor hade ju blivit kapade vid fotknölarna om man vågar yttra sig på ett sånt sätt som Hälge gör. :)
Kommentera

Albert Hall: Yes !
Kommentera

« · 235575 · »