Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Tråd-byte

« · 235575 · » Till forumet

Sv: Tråd-byte
Johan J: Du behöver inte undanhålla offentligen någonting alls, johan lille. Jag har, såvitt jag vet bara citerat flickor som uttalat sig om dina fysiska företräden. Lägg gärna fram den konversationen!
Kommentera

Johan J: "han angav tonen"? Jag har för mig att det är du som på TIKarsidan förklarat vad du tycker om norrbotten, om luleå, om lulehockey, och om den publik du menar vara påverkad av träsprit. Jag har inte attackerat Timrå, och Timråtrakter det minsta, utan i stället givit mig på dig för att lämna oskyldiag i fred. Men jag vidhåller: du är sjuk.
Kommentera

Sven Savage: Att du underlåter dig. Jag tänker inte försvara min bostadssituation och än mindre späda på de mindervärdeskomplex du tycks dras med.

Lycka till Lulekickan, Albert Hall, Paddan, Portello och alla ni andra trevliga Luleåsupporters.
Kommentera

Johan J: Nu läser jag att du anser att Kickan skall få ta "skit från inlägg andra på Luleåforumet skrivit" som du uttrycker saken.

Du är inte bara sjuk, utan dessutom feg? Snart skall du väl in på sundsvalls hockeys sidor och skälla på någon där, för att jag är elak mot dig?

Under de år som hockeysupportrar skrivit på nätet måste jag ha läst inlägg från långt över tusen, möjligen över tiotusen personer. Och naturligtvis får man läsa en del av lägre kvalitet, men i gruppen projicerande neurotiker tror jag att du möjligen har konkurrens av en eller två till. Du kan inte ha det lätt IRL, du. Ujujuj.
Kommentera

En eloge till alla trevliga lule supps som man snackade med efter matchen igår, speciellt tifo gruppen då som man hjälpt lite grann under säsongen. Förvånande att de var så pigga med tanke på den långa resan de hade framför sig =)

Allways look on the bright side of life, da da da da da da da da =)
Kommentera

Sven Savage: Varför utgår du från att jag skulle ha aggressioner mot Sundsvall Hockey? Timrå IK har numera ett gott förhållande till dem och jag har ingen som helst anledning att klanka ned på "laget i stan". Samarbetet ger Timråjuniorer möjlighet att spela allsvensk ishockey samtidigt som de förstärker Sundsvall Hockey när de är kort på folk.
Kommentera

Johan J: Din bostadssituation är inte attackerad av någon. Däremot uppfattar nog många att det är konstigt att du inte kan stå för den, utan hittar på för att imponera på andra. Finns det ens hemma i Sundsvall någon som inte känner till att du är en pajas?

Om du, trots dina dryga påståenden om dig själv, uppfattar det så att jag inte är lika blygsam som dig, är det nog, hur konstigt det än kan låta, en helt korrekt uppfattning. För jag har ju inte lika mycket att vara blygsam över som du. Eller, lite, är väl bättre uttryckt.

Det som väsentligen diskuteras på snacket, såvitt jag uppfattat saken, är hockey. Du är den ende som väljer en annan variant, som jag påpekat gång efter annan.

Du påstår att Luleå är en misär, att Norrbotten är till hälften fullt av finländare, och att länet bör skänkas bort till Ryssland, när du inte förklarar att femtusen personer i COOP arena vaknar upp först i slutet av en match då träspriten hunnit verka.

Jag har avstått från att komma med liknande påståenden om Timrå. Jag tycker att det laget, liksom dess supportrar och medelpad överhuvudtaget är värda bättre.

Däremot har jag retat dig tillbaka, men bara genom att ge dig sanningen. Egentligen skiter jag väl i sanningen om dig, men sitter du och hånar Norrbotten har du bett om det.

Du startade skitsnacket.

Du skickade brev till mig.

Du skickade mess till mig.

Du...är en jörgen.
Kommentera

Johan J: Det har jag aldrig utgått ifrån. Har du svårt att förstå skriven svenska?
Kommentera

Jörgen: Som du vet, har jag läst det dravel som du, under den falska varubeteckningen presentation av dig själv, lagt fram och numera ändrat. Där fann jag också att du informerade om att du i fortsättningen inte skulle besvara kommentarer från "dåliga förlorare".

Taack för att du anser mig vara en god förlorare. Åtminstone en egenskap du uppvisar, som inte är alltigenom antipatisk.
Kommentera

Jörgen: å andra sidan går det inte att diskutera med dig eftersom du inte har tillräckligt mellan öronen för att svara på tilltal direkt.

Troligen måste du kontrollera först stavningen, och sedan grammatiken, för att slutligen ringa upp mamma och fråga om du skrivit korrekt.

Sådant tar tid. Ungefär som att munhuggas med en snigel som råkat krypa fast över en fläck av nyutspillt, mycket starkt lim...*gäsp*...Zzzzz...
Kommentera

Sven Savage: Läste att du missat Kalle, så här är länken...
Kommentera

Hälge: Tack, Hälge! Jag hade faktiskt varit inne på tvåtallarprojektet och där läst det mesta, fast jag hade missat Kalle. Det var en fin berättelse, som får en att ytterligare tycka om Timrå IK som lag, fast det då inte hette så.

Timrå som lag...Timrå som rörelse, snarast. Av det jag tidigare vetat, och av det jag läst senaste dygnet, får mig att mena att Timrå är mer än bara ett lag. De flesta hockeylag är, för en grupp människor, mer än bara ett lag, men den gruppen är oftast liten, och den varierar från år till år. Som utomstående får man bilden av Timrå som något som betyder långt mer för ett riktigt stort antal människor än de flesta lag, och detta på ett beundransvärt positivt sätt.

Från femtio- och sextiotalens kamp, när andra klubbar (i synnerhet Pölsan) kontinuerligt tömde Timrå på de bästa spelarena. Annars hade laget med all säkerhet nått ända fram och blivit svenska mästare något, eller några av de åren.

Och på sjuttiotalet kom man allt närmare den hägrande mästartiteln, men fick aldrig sätta pricken över i:et, och när elitserien kom, halkade man ner, och kunde sedan inte komma tillbaka utan fick, efter att i alla år tillhört den verkliga eliten, acceptera ett hockeyliv i skymundan.

Därpå en vardag i knackighet, med konkurshot, och lokala fusions- och konkurrenseländen under många år.

Och så, kommer då äntligen återkomsten! Få lag har haft sådant stöd när de tagit sig tillbaka till finrummet. Under kvalserien kom lallarsupportrarna i sådana mängder att bortamatcher förvandlades till hemmamatcher och hockey-Sverige såg på med öppna munnar och skräckblandad beundran.

Så nådde man verkligheten, och liksom för alla andra nyuppflyttade lag, var det långt svårare än förväntat och motgång följde på motgång; laget skulle ramla ur, som så många lag före Timrå. Men, men, pånågevis kravlade man sig kvar ändå, även om alla förståsigpåare menade att nästa gång ryker man, med buller och bång. För att ytterligare skriva under kunde lagets stjärna lämna landet för det stora NHL, och Timråfansen önskade lycka till, även om de förstod att det innebar att deras egen verklighet nu riskerade snabbt bli de lägre divisionerna igen.

Och sista året känner vi. Laget vägrade dö. Med en ytterst kompetent ledning lyckas man slå alla på fingrarna och blev i stället ett topplag, långt före så många lag med långt större resurser, förklarade man att det går fortfarande att vinna med positiv hockey och ett lag som spelar för varandra. Och i slutspelet pulvriserar man en motståndare som många tror skall bli för svår. Nu semifinal, och sagan bara fortsätter. Lall On Lall On!

Jag tror att WÖ-Kalle ler nu, från den Lada ovan där dit Timrås folk far när den dagen kommer. Ler lyckligt, och tänker "skall det bli vår tur nu?" Ingen vågar väl tro att det onämnbara skall ske, men vem vet? Laget som satt i system att vara bättre än alla trott vara möjligt, är fortfarande med och kommer att ha de flestas sympatier på sin sida, vilka man än möter. Likt när Forest Gump slänger av sig skenorna och sträcker ut kommer vi icke-lallare från våra fiktiva läktare att följa er, hoppas för er, och ropa över landet:

Run, Timrå, Run!
Kommentera

Hälge: Kalle verkar vara en riktigt fin profil. Jag hade hört talas om honom tidigare, men aldrig sett den där sidan.

Vi har haft en motsvarighet i lulehockey. Staffan Derby, som tyvärr också gick bort alldeles för tidigt.
Kommentera

Albert Hall: Han kunde även sjunga...
Kommentera

Hälge: Just nu sitter jag och kör över modem med bärbar dator så jag ger mig inte på Kalles sång just nu. Men senare ikväll så ska jag kolla upp den. Den slår säkert schlagerfestivalen med hästlängder!
Kommentera

Albert Hall: Absolut, här kan man tala om inlevelse.
Kommentera

Albert Hall: Modem? Vad är det för något?
Kommentera

Portello: Han har nog blivit influerad av Paddeländet.
Kommentera

Hälge: Måste nog vara det. Undrar om Modem är en sjukdom som smittar.
Kommentera

Hälge:

Har han också cykelmodem?
Kommentera

Dysso: Förmodligen. När man talar om trollen, så ser man helt plötsligt att han är inloggad.
Kommentera

Hälge:

När Paddan rör sig står Bjästa stilla...
Kommentera

Portello: Jag måste ju testa hur Paddeländet har det. Jag måste säga att jag blir imponerad av att han orkar! Segt som kola blir det.

Huge: Jag ser faktiskt fran emot kvalserien. Ska bli skönt att luta sig tillbaka i soffan och njuta av denna ångestladdade serie! :)
Kommentera

Dysso: Paddan=Bjästa väl?
Kommentera

Portello:

Njae, det är ju alla pensionärerna på hans cyklar också..
Kommentera

Hälge:
Va i... blir man kallad för troll nu också!
Nä nu jäklar blir jag sur.... ;)

Vänta, nu tutar det, tydligen någon som vill passera på stora vägen genom lägenheten. Vilken tur att man installerade de där vägtullsbommarna...
Kommentera

Paddan:

Hm.. a 100 kronor per bil, och en installationskostnad på 399 så ligger du en 299 back då? ;)
Kommentera

Dysso:
Jepp, gjorde tydligen en miss som inte satte upp vägtullarna på E4 istället. Alldeles för få som åker igenom Bjästa sedan de drog E4 förbi Bjästa, väldigt många som väldigt snabbt passerar istället.
Kommentera

Paddan: Paddor, troll, Bjästa...är inte det samma sak ? :-)

Är det bara jag som har störningar på skärmen ? Hoppas inte för det innebär kanske att den inte vill vara med något mer.
Kommentera

Hälge:
Det där är inte skärmen, du sitter ju och speglar dig just nu! ;)

Himla orättvist att man måste sitta och våndas framför C+ medan andra har spelledigt av en eller annan anledning.
Kommentera

Paddan: Jaså, då var det ju ännu värre.

Jaja, jag försvinner nu, så eventuella påhopp kan ni passa på att leverera nu.
Kommentera

Hälge:

Det är jag alldeles för feg för. Jag väntar med att hugga tills du loggat av. ;)
Kommentera

Hälge:
Nejdå, inga påhopp här inte, funderar istället på VFs framtida avhopp från kvartsfinalserien. Tre relativt lätta segrar borde det kunna bli för oss nu.
Kung Wilde kommer att dominera, på bänken förhoppningsvis...

Ha en trevlig dag och lycka till i fortsättningen av slutspelet!
Kommentera

Paddan: Men... ni har ju inte C+ i Bjästa? Blir det till att låta någon pensionär skjutsa in dig till civilisationen i cykelkärran?
Kommentera

Albert Hall:
Jepp, kommer att ordna min egen Eriksgata genom området. Den desperata jakten efter någon person med C+ går vidare...
Nejdå, tack och lov har man kompisar med parabol och dessutom storbildsprojektor så att man kan sitta och svettas i bastuliknande temperaturer medan man lider med Frölunda som måste spela inför nästan tomma läktare. ;)
Kommentera

Paddan: Så det finns paraboler där i alla fall? Jag förmodar att det är cykeldrivna sådana förståss?
Kommentera

Albert Hall:
Nepp, de drivs med papperskopior, så kallade parabola stenciler...

Förresten hörde jag att det var spelare X&Y som var aktuell för LHF, det sa min lillebrorsas krukväxt till honom.
Kommentera

Paddan:

Haha, tror du på det där själv eller? Spelare X ska lägga av, och spelare Y HATAR LHF .. Däremot spelare W kommer, för det sa han när jag ringde och pratade med honom. Fan, du kan ju ingenting .. jävla mupp!
Kommentera

Dysso:
Äsch, du är bara grön av avund för brorsans krukväxt har aldrig tidigare haft fel vad gäller spelarrykten, säger han att det blir så så blir det så!

Däremot litar jag inte riktigt på kompisens vattenberedare, den brukar kunna leverera rykten utan riktigt djup. Tror att den jäveln trampar vatten riktigt ordentligt.
Kommentera

Kommer verkligen att se fram emot SveSavs dokumentation av sprotradions användande av programtid till en massa ohockey.
Räknar med att han kommer att publicera ordentliga sammanställningar med jämna mellanrum.

För att tillfredsställa min fanclub i sydligare nejder av Sverige publicerar jag ett litet citat:
"His philosophy was a mixture of three famous schools -- the Cynics, the Stoics and the Epicureans -- and summed up all three of them in his famous phrase, "You can't trust any bugger further than you can throw him, and there's nothing you can do about it, so let's have a drink."
Kommentera

Hälge: Nu har jag lyssnat på Kalles skönsång. Underbart!
Louis Armstrong kan slänga sig i väggen.
Kommentera

Paddan: Håller med. Speciellt är jag intresserad av hur mycket tid längdspottning för uttrar egentligen tar upp av sprotradions sändningar.
Kommentera

Albert Hall: Visst är det härligt. Med lite fantasi så kanske det går att tänka sig hur Kalle kände sig när han fick spela in det där. Härligt!
Kommentera

Känns som att det börjar bli läge för att leta sig något ätbart innan man drar vidare mot visningen av "miraklet i Scandinavium.
Kommentera

Paddan:

Behövs nog inte, du kommer käka så mycket naglar under matchen ändå... :)
Kommentera

Paddan: Jaha, vad är det som ska visas där, då ? Är det något av allmänt intresse ?
Kommentera

Hälge:
Nejdå, är bara någon oviktig träningsmatch som förvånande nog lyckats dra nästan fullt hus i Scandinavium. Tydligen hade det att göra med att de kommer att förevisa någon sån där mirakeltrasa i periodpauserna.
Kommentera

Paddan: Eller så kanske det är någon som ska föreläsa om Redogörelsen.
Kommentera

Paddan: Bra, då ska jag titta på canal+ under periodpauserna. Har man riktigt tur så kanske det blir någon bilvisning också. :-)
Kommentera

Portello:
Hmm...kanske det, Albert har ju mystiskt försvunnit och han satt med bärbar dator och modem...
Jäklar, låter som att det kan bli en riktigt intressant föreställning.

Nej, nu vidare mot de underbart goda pizzorna på Pizzeria Mantovani.
Kommentera

« · 235575 · »