Luleå HF

116675 inlägg · 888 ämnen

Transferfönster - Nyförvärv?

« · 463395 · » Till forumet

Sv: Transferfönster - Nyförvärv?
Portello: Tackar. Ja det blir nog en tuff match ikväll, trots att ni haft det lite tungt ett tag.
Tycker det alltid är svårt att sia om slagstyrkan i ett lag när skadade spelare kommer tillbaka.
Ofta brukar övriga lyfta sig ett snäpp när de s.k stjärnorna vilar och det kan ibland vara att föredra framför alternativet när stjärnorna kommer tillbaka och kanske är lite rostiga, iaf i första matchen....
Kommentera

Portello: Får väl hoppas Wallin inte riktigt har återhämtat sig isf samt en Magsjuka brukar ta rejält på krafterna. Brynäs stora akilleshäl i kväll är "sämst när det gäller" syndromet
Kommentera

Huge: Inte för att jag är Albert, men jag tar mig friheten att svara ändå.
Ex-Brynäsaren Wallin är tillbaka efter en tids skadeproblem.Även Holmström är tillbaka efter magsjuka.
Men då saknar vi å andra sidan både Renberg och Janne Sandström pga av hjärnskakning.

För hela laguppställningen se länk.
Kommentera

Albert Hall: Go´middag. Hur står det till i truppen inför dagens batalj?
Kommentera

Albert Hall: Nää, inte så mycket tid, men det händer. Men det kanske kommer som ett brev på posten om han håller sig hel och fräsch.
Kommentera

Hälge:

Money är en riktigt bra spelare. Lite av en blandning mellan Holmström och Renberg. Riktigt nyttig i PP kan han vara. Fast han får nog inte så mycket istid i PP i dagens Timrå, va?

Det är ju ett dilemma för dom flesta lagen i och med NHL-konflikten. Det vill säga att många "vanliga" spelare fått ta ett kliv tillbaka jämfört med om det varit en normal säsong. Inte bra för deras utveckling.
Kommentera

Portello: Ja, jag vet inte, men jag hoppas att han isf väljer att stanna hos oss.
Kommentera

Hälge: Hedström ja.Om Skellefteå skulle missa Es-spel i år också, undra vilken klubb som hans namnteckning på ett ett-års kontrakt? Modo? Malmö? Hv71? Någon annan?
Kommentera

Portello:

Ja, Money Nilsson lirar i princip helt gratis i Timrå. Liksom bland annat Berg och Kiprusoff också.

Fast nog är det bra underligt att Kipper och Berg åker på miljoner i skatt på pengar som man inte tjänat. Svenska skatteregler är verkligen underliga.
Kommentera

Portello: Jag tycker att det går bra för honom. Han har ju haft lite otur med skador, men jag tycker att han är bra och får han bara vara frisk så blir han nog ännu bättre.

Däremot så väntar jag mig mer från Hedström.
Kommentera

Hälge:
Hur går det för Mange i den röd/vita-tröjan? Lever han upp till era förväntningar eller är han en besvikelse?
Har lite taskifg koll på hur det gått för honom.
Kommentera

Portello: Där har du rätt, de som vill ha mer betalt flyttar till Luleå. :-)
Kommentera

Albert Hall: Hahaha. Klockrent. För inte var det väl så att Mange gick till Timrå för han fick bättre betalt där än i Luleå? Mangemoney!
Kommentera

Portello:

Strömwall säger nog inte precis allt han vet heller vid såna tillfällen.

Kiprusoff är nog inte aktuell för Lule eller något svenskt lag överhuvudtaget undantaget möjligen Timrå. Samma skatteregler gäller i hela Sverige inkluderat både Sundsvall och Luleå. Om Kiprusoff ska stanna i Sverige till mitten av april så får han betala full skatt för alla pengar han tjänat under hela tiden han varit i landet. Alltså både år 2004 och 2005. Om han lämnar innan han vistats 183 dagar (ungefär) så betalar han 15% på summan.

Fast iofs så har jag ju hört att spelarna i Timrå inte just tjänar några pengar. Där spelar dom mest för den goda stämningen och för att det är kul, så det blir kanske inte så dyrt ändå.
Kommentera

Portello: fast orsaken till att TIK inte kan behålla honom är väl i så fall att det blir för dyrt när han inte kan spela på artistskatt. I så fall blir det ju för dyrt för LHF också.
Kommentera

Albert Hall: Nog tycker jag att det lät underligt att dom inte vet vad dom behöver för spelare.Är ju rätt uppenbart att en center är rätt högt upp på listan. Dessutom skulle det inte vara helt fel med en målvakt. Bara att slå Kiprosoff en signal om Timrå inte har råd att behålla honom.
Kommentera

LL:

Precis som väntat så sa inte Strömwall något sensationnellt. Sammanfattningsvis att arbete pågick för att finansiera nyförvärv. Han hade goda förhoppningar om att det skulle gå att lösa. Några tränarsparkningar var naturligtvis inte aktuellt. (Även OM det skulle vara aktuellt så kan han ju inte säga annat.)

Man hade ungefär 15 spelarnamn på en lista men visste ännu inte vilka spelartyper man var ute efter. Troligen blir det två spelare i alla fall.

Ett namna det ryktas om allt intensivare är Calgarycentern Daymond Langkow, 28. Se länk. En hårt arbetande center som ändå gör hyggligt med poäng. De fem senaste säsongerna har han gjort 50+ poäng. Strömwall förnekade i alla fall inte att han var aktuell.

I dagens match så är Antila, Wallin och Holmström tillbaka. Endast Renberg och Sandström är borta i nuläget med andra ord.
Kommentera

Kickan: Precis har inte haft någon nytta av körkort i princip här nere, har dessutom haft gratis buss/t-bane kort sedan -99 så det har ju motverkat lite. Men nästa år tänkte jag börja med teorin iaf.
Kommentera

dannefjant: Har du inte fixat körkort ännu? Damnit, du har väl fyllt 30 någon gång i november? Fast iofs har jag rätt många Fjollträskskompisar som inte tagit körkort förrän de under en period jobbat på någon mindre ort där det är billigare att ta körkort.
Kommentera

Paddan: Tackar för infon men jag hade redan hittat det. Strömwall sa inte så mkt
Kommentera

Emma_lhf:
Om du följer länken så får du reda på det.Om du nu inte ids så kan jag meddela att det är Modo-Hv 71 som visas.
Kommentera

Paddan: Vikken match sänds i morgon på Kanal +? : P
Kommentera

Paddan: Har någon en adress till deras nätsändning?
Kommentera

LL: Hmm, var det verkligen idag som intervjun skulle sändas? Sen beror det ju på hur rätt/fel klockan går på lokalradion. Står ju bara "efter klockan 16 på lokalradion"... ;)
Kommentera

Portello: fast enligt både NSD och NK i dag så har Strömwall sagt att man "jobabr på finansieringen" eller hur det nu var formulerat, och att det ska värvas minst en spelare eller kanske två om pengarna räcker.

Nu inser jag att klockan redan är "efter 16 idag" så det kanske har sänts nu? Ingen som har hört något?
Kommentera

Albert Hall: Skulle inte bli förvånad om han dementerar att dom ska värva, samt säger att vi har en nog bra trupp...
Kommentera

Portello:

Oj det får jag inte missa! Bra att Strömvall uttalar sig officiellt om läget. Däremot skulle jag bli mycket förvånad om några spelarnamn nämns idag.
Kommentera

Tydligen är det en intervju med Strömwall efter klockan 16 på lokalradion.
Hoppas att han säger att spelarna är klara...
Kommentera

Kickan: Nejdå... den ingår i mina planer än iaf, dock har jag lite prylar att fixa innan typ körkort osv
Kommentera

dannefjant: LL är forumledare här. Albert, jag, Rob och Portello är gamla forumingar, liksom några till. nappen är foruming. Jesper skrev här tidigare men jag vet inte om han har reggat sig efter omstarten. Savage har varit reggad som Luggaledaren Simons, men bad att få bli avreggad som luggaledaren och har därefter inte lyckats regga om sig då det står att mailadressen är reggad av luggaledarnicket, som ju inte längre finns. West skrev här tidigare, men jag vet inte om han är reggad nu. Hur som helst har de flesta som postar här postat på forum tidigare, och de flesta sedan lång tid tillbaka.

Hur gick det med Luleåflytten? Ändrade du dig?
Kommentera

Portello: Då kan kanske Brandener bli aktuell igen antar jag då det inte tär på icke EU platserna.

Då möjligör det att vi kan värva Brandner som jag tror Strömwall har ögona på fortfarande och vi kan nog få honom rejält billigt.

Utöver det har vi då plats för en Jussi Markkanen en sjysst målvakt som alla skriker om....

Näst sist fyller vi upp sista icke eu platsen med en tvåvägs center.
sist av allt så behövs en rutinerad stabil defensiv back.
Kommentera

dannefjant: Max 2 stycken icke eu.Koch är eu-spelare. Mao har vi bara Williams som tar upp en av de två platserna.
Kommentera

Kickan: Jo jag tror man lärt sig läxan, har dom inte det så lär dom sig aldrig. Jag hoppas verkligen på lite nytt fräsht material. Gärna flera på samtidigt med fräsha vinnarskallar. Hur många icke eu spelare får man ha i truppen denna säsong? Räknas Österige in i gamla efta eller hur var det nu?
Kommentera

Kickan: Japp. Kan inte påstå att allt är muskler, men vafan... spela roll :-) Lite trivselvikt skadar inte. Är det många gamla forumister som hänger här?
LL /J WEST?
Kommentera

robhed: Jag tror inte alls det väntas med att plocka hit dem. Snarare väntas det på att exakt allt ska vara klart och helst att spelarna landat på Kallax innan något sägs, för något lärde väl sig alla berörda av förra vändan med Obsut...
Kommentera

dannefjant: Det var som fan. När vi gick i samma klass var du lång och spinkig.
Kommentera

robhed: haha... jag skulle tillföra tyngd iaf... väger nog snarlikt som Lindros
Kommentera

dannefjant: Dom får ha med vem den vill på träningar, vem vet kanske ringer de oss två snart!?
Kommentera

robhed: Kan bara hålla med, så hinner spelarna bekanta sig med laget och stan, trivs man bra presterar man bättre. Frågan om dom kan vara med i träning med laget eller måste träna individuellt innan transferfönstret öppnar?
Kommentera

dannefjant: Jag menade att de borde fixa kontrakten redan nu och plocka hit spelarna snarast. Istället för att tvunget vänta just till transerfönstret öppnar och de kanske sparat in två veckolöner på detta.
Kommentera

Nu har det gått drygt 24 timmar sedan debaclet igår. 24 timmars funderande från min sida och nu är jag klar: det är glädjen att lira hockey som är borta. Till skillnad från många andra så tycker jag inte att det är något fel på inställningen. Nej, felet är att man inte har roligt på isen. Man spelar och försöker kämpa i ren frustration och ångest utan självförtroende. Gärna en och en.

Det är helt klart något som är fel i laget. Jag är dock inte alls säker på att glädjen kommer tillbaka bara för att man värvar en eller två spelare.

Drygt 40 skott på mål igår utan att jag kan minnas ett enda som jag upplevde som farligt. Mifs målvakt behövde inte göra en enda kvalificerad räddning. Jag tror att samtliga elitseriemålvakter utan vidare hade nollat gårdagens LHF.

Fast inte fan vet jag vad man ska göra åt det. L-G Niemi hade dock ett förslag i lokala sprotradion för en stund sen. In med Osten och Skuggan i båset. Ostskuggan.

(Ostskuggan var mitt påhitt, oerhört fyndigt tycker jag...)
Kommentera

dannefjant: Som jag skrev till dig på msn så är fönstret öppet mellan 15-21dec och 24-31jan. Allt enligt Svenska Hockeyligans Tävlingsbestämmelser.
Kommentera

dannefjant: När öppnar transfer fönstret igen? Ifall man värvar innan det, så kan spelarna ändå inte spela med klubben innan det datumet, men kan dom träna med laget?
Kommentera

Portello: Kris Draper skulle vara klockren, Keith Premieu vet jag för lite om, men säger du det så :-)
Kommentera

robhed: Inte för att jag personligen har något emot att klubben deklarerar vilka spelare det handlar om, ifall det nu kommer spelare. Men ur klubbens synvinkel är det bäst om man håller tyst. Detta för att andra klubbar inte skall plocka spelarna framför ögonen på strömwall och co.

tvåvägscenter, defensiv back och en ny målvakt så skulle allt se mycket ljusare ut.
Kommentera

Portello: Håller med, Vi behöver nya målvakter... Inget ont mot Antila Å Gusten, dom har kämpat bra men det räcker inte...
Kommentera

dannefjant: Keith Primeau eller Kris Draper skulle jag gärna se i Luleå.
Skulle göra stor nytta enligt mig.

En målvakt skulle inte heller vara helt fel.Inget ont om Antila och Gusten, men de är ju inte es bästa målvakter direkt.
Kommentera

Om det är värvningar på gång till nästa transferöppning, är det något som hindrar LHF från att redan nu deklarera vilka spelare det handlar om?

För att på så vis se till att de kommer hit i tid och kan vara med på några träningar innan det är dags för match. Dessutom kanske det skulle kunna verka lite lugnande på LHF:s fans och spelare, att det finns en ljusning bortom horisonten - vilket kanske skulle kunna ge truppen det brejk som behövs.

Michael Nylander är precis den spelare vi behöver. Synd bara han verkar inställd på Mora om det skall bli någe spel i Elitserien.
Kommentera

« · 463395 · »