Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Wikegård

« · 334285 · » Till forumet

Sv: Wikegård
Portello: Även om Lintner fick en ful tackling innan så gör man bara inte som han gjorde. Jag tycker det var väldigt tråkigt att se och jag hoppas att han mår väldigt dåligt just nu för annars är han inte normal.
Kommentera

Lintner lär inte ens få något mer straff än det han fick under matchen, Det är ju skillnad på lag och lag nu är det DIF vi snackar om och inte någe annat lag DIFiplinnämden kan straffa med lite avstängningar!
Kommentera

Jag missade hockeykväll igår, men kollade just på
www.tv4.se/_inc/cls/videolink.asp?ID=3798
Gick nog inte bara en säkring där, hela jäla proppskåpet verkar ju har gått för Lintner.

Undra vad Skrikegård har att säga om det då.
Ledins armbåge är ju inget i jämförelse med detta.
Samt Wrestlingstacklingen på Mange för några matcher sedan.
Kommentera

Albert Hall: Vad ska man säga om denna avstängningen då?
Tycker det hela är komiskt :)
Kommentera

Portello: Jag vet inte vad man ska säga. Det är ju oerhört svårt att bedöma när man inte ens såg situationen. OM, jag säger OM det uppfattades det minsta hånfullt från spelaren av domaren så tycker jag att Sundsvallaren får skylla sig själv. Det är ju faktiskt till syvende och sist inte vad Sundsvallaren menade utan hur domaren uppfattade det som spelar roll.

Slutsats: Man ska nog akta sig för att skämta med domare...
Kommentera

Albert Hall:

Håller väl med om principen, men det låter lite väl hårt om han som det stod i artikeln skulle bli avstängd ÄNNU fler matcher. Nån måtta får det väl ändå vara?
Kommentera

Dysso: nja, det är en sak att vara sur och att tycka att domaren har varit usel men går man till handgripligheter så tycker i alla fall jag att det har gått för långt. Det spelar som jag ser det ingen roll att det egentligen var ganska oskyldigt - man rör inte domaren, helt enkelt.
Kommentera

LL:

Nej, och han var väl också avstängd en match. Ska väl inte säga så mycket egentligen, såg inte situationen så han kanske förtjänar 10-15 matcher egentligen. Tidningar brukar sällan spegla verkligheten till 100%.
Kommentera

LL: Var Du åxå med å uppvaktade Din chef?? (den Högste,asså).
ATT de aldrig lär sig!!!
Kommentera

zigge: que?
Kommentera

LL: Hon ville ju bara ha en enkel liten havskajak o lite andra smågåvor, inget märkvärdigt alls...Jag ska åxå bli statlig chef, önska mig en egen ishall med en enkel zamboni...
Kommentera

Per Ledin är anmäld till disciplinnämnden. Detta enligt Kuriren i dag (031124). Det står inte vem som har anmält, men 1+1 brukar ju oftast bli 2.

"Vi i dif sysslar inte med sådant". Var det inte så han sa, Wikegård?

I dag kommer för övrigt Lintners överfall att behandlas i disciplinnämnden. Allt under fem matcher är en ren skandal. Jag tycker att han ska ha minst lika lång avstäning som Topper (fullt korrekt) fick för överfallet på Frögren.

Hoppas bara att Luleå inte svarar med att anmäla dif-spelare som hämnd för anmälan av Ledin. Vi ska inte sjunka till den nivån.
Kommentera

LL: Jag tror inte risken att LHF anmäler någon diffare är direkt överhängande.

Borde det inte finnas nån gräns för hur långt efter en match man får anmäla spelare? Det blir ju lite löjets skimmer över det hela när spelare blir anmälda veckor efteråt. Ett annat sånt exempel är ju i slutspelet i våras när Djurgården anmälde en Håveare som hämnd för att de anmälde en diffare.
Kommentera

Albert Hall: jag tror att det finns en gräns på en månad eller något i den stilen. Fast jag är inte säker.
Kommentera

LL: Två dygn borde räcka, då har man haft nog med tid att titta på videosekvenser etc. Vad kan man veta om en incident efter flera veckor som man inte vet efter två dygn?

Om man är lite taktisk så kan man ju då spara anmälan så att man slipper möta den felande nyckelspelaren vid nästa tillfälle lagen möts. Eller som Djurgården gjorde i våras, vänta med att anmäla en incident i grundserien tills lagen eventuellt möts i slutspelet.

Den disciplinnämnden erkar fortfarande ha ett underligt regelverk. För att inte tala om deras till synes slumpmässiga bedömningar. Därmed inte sagt att jag inte tycker den behövs. Men nog borde det väl gå att få ordning på den?
Kommentera

LL: Wikegård framstår allt mer som ärkekärringen nummer ett. Jag tycker att han kan anmäla sin egen Kronwall för det han gjorde mot Mange när han ändå håller på. Det vore åtminstone befogat.
Kommentera

Kickan: Fabbo Hedin och Fröken Wikegård pysslar med samma sak kan man inte vinna på isen då får man titta på vidobanden och se vad kan vi anmäla för att få bort motståndare, Det är så jäkla lågt det Fröken Wikegård pysslar med så det är hemskt!

Vad ska vi med en Diciplinnämd till när den dömmer straff som inte är befogade i vissa fall och när man kan anmäla någon ca 1mån efter, Lintner lär få ett straff på ca3-4 matcher Ledin kan jag ge mig fan på att han får ca 5 matcher från DIFiplinnämden!!!
Kommentera

LL: Någon som vet när "Ledin-fallet" tas upp i disiplinnämden?
Kommentera

Portello: På Onsdag behandlas både Lintner och Ledis fall för att ge berörda parter ett domslut innan Tordagens omg.
Kommentera

NallePhu: Hittade just det, men tack i allafall.
Kommentera

Portello: Vad innebär det? Att de båda kan spela imorgon?
Kommentera

Frisco: Ledin kan spela medans Lintner är avstängd i avaktan på domslutet i diciplinnämden.
Kommentera

Frisco: Ledin borde väl kunna spela.Lintner ärväl avstängd till dommen kommer? Men jag kan ha fel.
Kommentera

Portello: Bulls Eye för den analysen Portello!
Kommentera

Portello: Eftersom Ledin bara fick en tvåminutare tror jag knappast han är avstängd tills beslutet meddelas. Allt annat vore orimligt. Då kunde ju såna som Skrikegård få för sig att anmäla varenda spelare som dragit på sig en tvåminutare och på så sätt hålla dem ur spel - gärna så länge som möjligt - i förhoppning om att lyckas åstadkomma ett tabellras.
Kommentera

Kickan: Det var det jag tänkte. Låter bra att det stämde angående Ledin.
Kommentera

Kickan: Fröken Wikegård tar alla chanser att försöka få spelare avstängda medans han ser inte vad hans egna spelare pysslar med på isen!
Challes bottenapp i söndagskubben var patetiskt han tyckte att Lintner skulle endast ha 2 matchers avstngning den du.....
Kommentera

Kickan, Portello och Nalle Felstav: Tackar, då vet jag. Såg även att Ledin var uttagen till matchen imorgon enligt er hemsida.

Niklas Wikegård är en härlig röst i hockeyvintern.
Kommentera

Frisco: Wikegård är helt klart en profil i Es annars så gråa tränarmassa, men ibland blir lite väl mycket gnäll från hans sida.
Kommentera

Portello: Inte alls för mycket gnäll. Däremot för många som bryr sig alldeles för mycket om det han säger:-)
Wikegård - De andra 100-0.
Kommentera

Frisco:

Ja han lyckas ju uppenbarligen ganska bra den gode Wikegård;)
Kommentera

Frisco: Det får stå för dig.Själv tycker jag att han blir för mycket ibland.
Kommentera

Portello: Självklart är det jag skriver det JAG tycker.
Kommentera

Frisco: Mmmmm, så sant så.

Usch, vilken hemsk dag detta har varit. kan den inte ta slut? :)
Kommentera

Portello: Hoppas du står ut. För mig tog dagens tristessa del slut 14.30:-)
Kommentera

Frisco: Hoppas jag också. Bara synd att en dålig start på dagen oftast vill fortsätta på den inslagna vägen.
Näää, usch så jag låter. Kan ju tro jag är en gammal sur gubbe...
Kommentera

Portello: Det är ju måndag. Du ska aldrig förvänta dig något bra av en måndag, har du inte insett det ännu?
Kommentera

Kickan: Har jobbat hela helgen så det känns inte som måndag för mig idag. Men det kanske eleändigt som ligger i luften på måndagar?
Kommentera

Portello: Det finns en dag i veckan när man önskar att man hade 31 rullar silvertejp så att man kunde tejpa fast ungarna i stolarna. Gissa vilken dag det är.
Eller förresten, vid närmare eftertanke finns det fem dagar i veckan...
Kommentera

Paddan: Angående Lintners dom. 8 matcher blev det.Synpunkter?
Kommentera

Portello: För mig symboliserar måndagar slut-på-helgen, även om jag vissa helger har jobb med mig hem och inte får ägna mig helt åt att ha helg när det är helg. Slut-på-helgen betyder alldeles för många dagar kvar till nästa helg, och det är just det som känns tungt.
Kommentera

Portello: Det är väl rimligt att han fick en kortare avstängning än Sjögren eftersom Sjögrens överfall på Bulan var farligare.
Kommentera

Portello: Tja, det låter väl ganska lagom. Har glömt/förträngt om det var nio matcher som Wernblom fick för sitt tilltag.
Kommentera

Kickan: man ska säga som min lumparkompis Ove från Haparanda sade en gång på första fikarasten på måndag förmiddag:

"Ja, fan vad skönt, snart är det fredag igen."

Det är optimistiskt tänkade det :-)
Kommentera

Portello: Det låter rimligt, tycker jag.
Kommentera

Portello: åtta matcher låter som ett ok beslut. En match mer än vad Topper fick för attacken på Frögren, med andra ord.
Kommentera

LL: Tycker också att åtta matcher låter rimligt.
Kommentera

LL: Nog för att jag är född optimist, men sååå optimistisk blir jag aldrig att jag ser måndag som "snart fredag". Att måndag skulle vara "snart fredag" känns lika rimligt som att det är 7 lördagar på en vecka, i vart fall när det är måndag.
Kommentera

Lite mer info för den som vill ha det. HV's hemsida har med beslutet i sin helhet och i det finns DIF's yttrande om det hela med (iallafall kontentan).
Kommentera

Dysso: Kollade just in på DIF:s officiella gb. Där verkar många vara helt oförstående till Lintners straff. En del uttalanden är riktigt patetiska.
Kommentera

« · 334285 · »