CoolaKoffe: Om man är grymt bra leder man elitseriens poängliga...
Vad är han förresten grymt bra med? Visst han har producerat en hel del poäng men Thures utvecklingskurva pekar nedåt. Gamla meriter håller inte längre - ut med det gamla, in med det nya!
CoolaKoffe: Ja, jag är på det klara - byt ut de spelare som inte gör sitt jobb. Nu kan man inte försvara någon i laget längre. Jag hoppas på att Andreas Hadelöv inte får förlängt kontrakt - han behöver en nytändning och Malmö behöver någon mer lovande målvakt. Till exempel Peter Hirsch från MoDo!
Läste för övrigt i Sydsvenskan idag att Marcus Thuresson har tackat nej till Malmös bud. Det lutar åt att vi inte får se honom i Malmö-tröjan efter denna säsongen. SKÖNT, säger jag i alla fall!
CoolaKoffe: Hadelöv förtjänar inte att stå i kväll. Inte efter hans insats i tisdags. Det ska vara konkurrens i truppen på alla positioner - så även på målvaktssidan.
Det känns samtidigt inte riktigt rätt att jämföra Hadelöv med Borgqvist. Hadelöv har varit med ett bra tag på ES-nivå - Borgqvist plockades från Pantern i div. 1 i somras. Det är klart att Hadelöv är bättre - det vore ju skandal annars!
Redhawkmatte:Att HAdelöv spelar bäättre än Borgan... han va bra då men han har spelat i DIV 1 så länge så han e inte van å spela mot elit lag kanske han tål å möta AS lag
CoolaKoffe: Det är inte tränarna som avgör vad som sker ute på isen. Det är trots allt upp till spelarna i slutändan.
Och analysera händelserna som du gör hjälper inte speciellt mycket. Man får gå mer på djupet och sätta sig in i varje händelse för att förstå varför det har gått si och så osv...
Redhawkmatte:Okejj men d lyckades mkt bättre än Bäckis å gunnar tack vara"Wike" å "Lillis" så kom vi te semi men tack vare nu av Bäckis så missar vi slutspel
CoolaKoffe: Dom hade ett mål uppsatt - "siktet är inställt" lät det när de kom till klubben. Målet var att vinna SM-guld inom de tre åren och de lyckades de inte med. Dessutom fungerade faktiskt inte deras spelsystem speciellt bra under det tredje året. Därför Mif knep femte placeringen i tabellen och sedan tog sig till semifinal var tack vare att spelarna i laget var så pass individuellt skickliga.
Jag har hela tiden hävdat och hävdar fortfarande att "Lillis" och Wikegård hade ett så pass bra spelarmaterial så att de borde ha lyckats bättre.
nek97raj: Jo, jag tror att han hade passat i Rögle och efter en interjuv i vår lokala tidning verkade han rätt sugen på att träna Rögle, vi får väl se.
Ja jag saknar då verkligen INTE Wikegård & Lillis som tränare. Jag stod bakom Percys beslut när de fick sparken och håller vid det även i dag, två år senare. Däremot var kanske inte valet av Bäckman och Johansson rätt som nya tränare vid den tidpunkten, men skit samma - vi lever här och nu och det är matchen mot Linköping som spelar roll i denna stund!!!
CoolaKoffe: Ja själklart, men får endå lite spel på folk som gnäller för att sen ändra sig direkt efter... men men, det är lugnt nu juh, Bäckis o Gunnar har ett jobb kvar, lämna över skutat medans vi är i ES....
Ikväll blir det vinst, känns bara som om det lossnar för vissa ikväll. O Nurminen kommer säkert spika igen.
Tipset lyder:
4-1 till vårat kära lag.
(Har själv varit inne o satt en 500:ing på att det ska bli vinst ikväll. Ger 1450:-)