Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Nubben tipskungen =)

« · 460298 · » Till forumet

Sv: Nubben tipskungen =)
Det var minst sagt länge sen vi körde med våran lilla "tips-tråd" här inne. Tycker det är dags nu igen.

Ikväll blir det vinst, känns bara som om det lossnar för vissa ikväll. O Nurminen kommer säkert spika igen.

Tipset lyder:
4-1 till vårat kära lag.

(Har själv varit inne o satt en 500:ing på att det ska bli vinst ikväll. Ger 1450:-)
Kommentera

Finns bara en sak som gäller, ta MINST lika många poäng som BIF...

idag gör vi detta genom att ta hela 3 poäng, FBK är i form men nu är det så enkelt att vi har mer vilja för dagen, den här matchen ska bara vinnas.

4-2 blir det.

Se nu till o ta er till isstadion och stöd grabbarna...
Kommentera

nek97raj: Vad menar du med att fylla ut? Tycker inte att juniorer utvecklas ett dugg på bänken, då är det bättre att låna ut dem för där får de spela.
Kommentera

Wl en utvisning MÅL fö LHC!!!
Kommentera

Utvisning fö LHC MÅL nu??
Kommentera

CoolaKoffe:YES!!! MODO gjorde mål!!! Hata Telge
Kommentera

CoolaKoffe:Schysst Utvisning!!!
Kommentera

Redhawkmatte:Han kanske va trög i början men nu e han igång
Kommentera

Redhawkmatte: håller med, Thuresson har hängt kvar för länge nu, det behövs friska fläktar i MIF.
Kommentera

Redhawkmatte:Han kanske va trög i början men nu e han igång
Kommentera

Redhawkmatte: håller med, Thuresson har hängt kvar för länge nu, det behövs friska fläktar i MIF.
Kommentera

ignoreland:Håller me dejj håll koll mellan MODO-ssk Orsak.Hirsch står ikväll
Kommentera

CoolaKoffe:
Om man är grymt bra leder man elitseriens poängliga...

Vad är han förresten grymt bra med? Visst han har producerat en hel del poäng men Thures utvecklingskurva pekar nedåt. Gamla meriter håller inte längre - ut med det gamla, in med det nya!
Kommentera

Redhawkmatte:
Thuresson är en av de som jag helt klart vill se i MIF nästa säsong.
Kommentera

Redhawkmatte:SKÖNT!!! du skämtar han e grymt bra
Kommentera

CoolaKoffe:
Ja, jag är på det klara - byt ut de spelare som inte gör sitt jobb. Nu kan man inte försvara någon i laget längre. Jag hoppas på att Andreas Hadelöv inte får förlängt kontrakt - han behöver en nytändning och Malmö behöver någon mer lovande målvakt. Till exempel Peter Hirsch från MoDo!

Läste för övrigt i Sydsvenskan idag att Marcus Thuresson har tackat nej till Malmös bud. Det lutar åt att vi inte får se honom i Malmö-tröjan efter denna säsongen. SKÖNT, säger jag i alla fall!
Kommentera

Redhawkmatte:Oki men ja skulle vilja se.. Hirsch
Kommentera

CoolaKoffe:
Hadelöv förtjänar inte att stå i kväll. Inte efter hans insats i tisdags. Det ska vara konkurrens i truppen på alla positioner - så även på målvaktssidan.

Det känns samtidigt inte riktigt rätt att jämföra Hadelöv med Borgqvist. Hadelöv har varit med ett bra tag på ES-nivå - Borgqvist plockades från Pantern i div. 1 i somras. Det är klart att Hadelöv är bättre - det vore ju skandal annars!
Kommentera

Redhawkmatte:Att HAdelöv spelar bäättre än Borgan... han va bra då men han har spelat i DIV 1 så länge så han e inte van å spela mot elit lag kanske han tål å möta AS lag
Kommentera

Junior:Men den artikeln har ja redan läst
Kommentera

CoolaKoffe:
Swehockey.se...

...ja, Borgqvist släppte in 6 mål mot Timrå men Hadelöv släppte ju in 6 mål mot Djurgården i tisdags så jag förstår inte riktigt var du vill komma?!
Kommentera

nek97raj:¨ja såg d nuh fö 5 minuter sen
Kommentera

Redhawkmatte:Okejj Okejj men ja säger dah lycka te Robban
Kommentera

CoolaKoffe: Swehockey, dagens matcher, LHC-MIF, live, line ups
Kommentera

CoolaKoffe: Där har du länken till artikeln
Kommentera

CoolaKoffe:
Det är inte tränarna som avgör vad som sker ute på isen. Det är trots allt upp till spelarna i slutändan.

Och analysera händelserna som du gör hjälper inte speciellt mycket. Man får gå mer på djupet och sätta sig in i varje händelse för att förstå varför det har gått si och så osv...
Kommentera

Ja e inte säkert me beslutet Hadelöv e bättre å när nån skjuter ett hårt skott då tappar Robban pucken d gör inte Hadelöv
Kommentera

Redhawkmatte:Va fick du reda på d?? men han släppte juh in 6 mål mot Timrå
Kommentera

Redhawkmatte:Okejj men d lyckades mkt bättre än Bäckis å gunnar tack vara"Wike" å "Lillis" så kom vi te semi men tack vare nu av Bäckis så missar vi slutspel
Kommentera

Robban Borgqvist i mål idag ser jag - helt rätt beslut av "Bäckis" och Gunnar!
Kommentera

CoolaKoffe: Vet ej men tidningen heter i allafall HD, sök på i såfall www.HD.se
Kommentera

CoolaKoffe:
Dom hade ett mål uppsatt - "siktet är inställt" lät det när de kom till klubben. Målet var att vinna SM-guld inom de tre åren och de lyckades de inte med. Dessutom fungerade faktiskt inte deras spelsystem speciellt bra under det tredje året. Därför Mif knep femte placeringen i tabellen och sedan tog sig till semifinal var tack vare att spelarna i laget var så pass individuellt skickliga.

Jag har hela tiden hävdat och hävdar fortfarande att "Lillis" och Wikegård hade ett så pass bra spelarmaterial så att de borde ha lyckats bättre.
Kommentera

Hardmen:har du nån hemsida te tidningen så man kan läsa artikeln??
Kommentera

nek97raj: Jo, jag tror att han hade passat i Rögle och efter en interjuv i vår lokala tidning verkade han rätt sugen på att träna Rögle, vi får väl se.
Kommentera

Hardmen:D skulle bli rätt ql fö han fö att han vill juh va tränare
Kommentera

Redhawkmatte:VArför ville du att d skulle bort från hökarna??
Kommentera

nek97raj:oki ja trodde du menade 2001
Kommentera

Hardmen: det verkar ju som att han ej vill/får fortsätta i MIF, så vem vet?
Kommentera

Jag hade gärnat sett "Lillis" i Rögle nästa säsong, vad tror ni om det??
Kommentera

CoolaKoffe:
Varför?
- Vad menar du?
Kommentera

CoolaKoffe: det var 2001
Kommentera

Redhawkmatte: Aha rätt dumt tycker ja men varför??
Kommentera

nek97raj:Vi mötte färjestad i semi då stog Gerden
Kommentera

nek97raj: Lägg märke til en sak, J A G har inte gnällt på lillis o niklas, hade gärna haft kvar dem än idag...

Men det är glömt nu, snart match...
Kommentera

Nubben: önskar jag hade din tillförsikt...
Kommentera

Ja jag saknar då verkligen INTE Wikegård & Lillis som tränare. Jag stod bakom Percys beslut när de fick sparken och håller vid det även i dag, två år senare. Däremot var kanske inte valet av Bäckman och Johansson rätt som nya tränare vid den tidpunkten, men skit samma - vi lever här och nu och det är matchen mot Linköping som spelar roll i denna stund!!!
Kommentera

CoolaKoffe: Ja själklart, men får endå lite spel på folk som gnäller för att sen ändra sig direkt efter... men men, det är lugnt nu juh, Bäckis o Gunnar har ett jobb kvar, lämna över skutat medans vi är i ES....

O det klarar de av galant...
Kommentera

Nubben: tja, det gick ju bättre på deras tid, eller hur? Hade det inte varit för Myllus hade MIF gått till final 2000, t.ex.
Kommentera

nek97raj:Yepp hoppas att Stalle kommer tebaxs å Nielsen borde förlänga kontraktet
Kommentera

Nubben:Ja tror ja vet.. Kanske när vi fick Bäckis å Gunnar å när d gick dåligt fö oss å då saknade vi Wikegård å lillis som tränare
Kommentera

« · 460298 · »