Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

SKÄMS SUPPORTRAR=(

« · 325220 Till forumet


Sv: SKÄMS SUPPORTRAR=(
Magnus: Att du tyckte det var det lägsta du hört att mifsupportrarna är medgångssupportrar. Jag har sett Mif själv och tyvärr måste jag säga att klacken är väldigt bra i medgång men mycket sämre i motgång.
Kommentera

Sv: SKÄMS SUPPORTRAR=(
Överstegrisen: Har inte idiotförklarat dig vad jag vet.
Kommentera

Sv: SKÄMS SUPPORTRAR=(
Tydligen har jag överreagerat enligt vissa över det som fansen gjorde mot laget i Göteborg i förra veckan då de vände ryggen åt laget efter matchen.

Jag är inget proffs när det gäller att se på hockey live, men jag tycker ändå att man inte ska vända sitt lag ryggen och inte låta dom få tacka klacken efter match. Jag kanske är gammalmodig men då får jag väl vara det då.

Har blivit idiotförklarad av bl a Stefan, Magnus, Knegoff mf l, men är van vid det. Törs säga vad jag tycker även om det känns obekvämt. Jag kanske påminner lite om Mif:s hövding Percy i det avseendet=)
Kommentera

Sv: SKÄMS SUPPORTRAR=(
Magnus: Jag drar ju inte alla över en kant. Men tydligen finns det "nollor" inom supporterskaran som beteer sig som drägg. Jag kan ALDRIG acceptera att någon/några skanderar "hata" innan en match. Eller att man vänder ryggen åt sitt lag efter match. Man kan möjligtvis bua åt sitt lag under match för att få dom att vakna till liv. Men aldrig vända ryggen åt dom. Men tydligen så tycker du, Stefan, Knegoff och flera att kan göra så då???
Kommentera

Sv: SKÄMS SUPPORTRAR=(
Överstegrisen: Att kalla dessa hjältar som står och hejar fram Mif på läktarna runt om i Sverige för medgångssupportrar var det lägsta jag hört. Betänk att dessa eldsjälar åker runt hela landet (samt utomlands om Mif skulle råka spela någon meningslös träningsmatch) TROTS att Mif spelat med huvudet under armen i 5-6 år nu med vissa små ljusa undantag.

Hade själv aldrig vänt spelarna ryggen men jag förstår verkligen markeringen. Kanske var det efter fel match den kom. Frölunda borta är inte lätt. Att däremot förlora hemma mot Brynäs och Linköping är helt oacceptabelt och värt gigantiska löneavdrag för många spelare.
Kommentera

Sv: SKÄMS SUPPORTRAR=(
Stefan: Värst vad du tog illa vid dig. Kan ju vara att det laget gjorde inte heller var så intelligent efter Modomatchen. Sedan så kallar jag inte alla fans för drägg, (ska vara tydligare i fortsättninge) utan bara de som helt enkelt innan match skanderade "hata göteborg" och som ställde sig med ryggen åt laget när de skulle tacka fansen. Tycker du de här två sakerna är rätt gjort av fansen???

Sedan vet jag inte om Mif av den här årgången är så mycket sämre. Betänk att vi har ett sämre lag på papperet än tidigare. Ta för två år sedan då vi låg sist fram tills omgång 15 tror jag. Då blixtvärvades Burra in i laget och vi steg. Kanske behövs lite nya avdankade stjärnor för att de övriga ska lyfta? Vi har inga stjärnspelare längre, men vi har bra spelare som alltför ofta inte tar tag i spelet. Men jag tror säkert att de jobbar på så gott de kan. Det största minuset inför den här säsongen var ju annars att Hannula försvann. Där ligger ju det mesta av Rydmarks poängskörd bl a. Jag har på känn att det lossnar nu snart och jag är inte orolig. Sedan är jag också inställd på att det kommer att bli tufft i år med kanske en kvalserie framåt våren. Men vi har några tuffa år framför oss i Mif. Men när vi väl har fått in våra egna juniorer i laget och de gamla köpespelarna försvinner så ska det nog ordna upp sig.

Jag ska iallafall inte vända ryggen till som några nötter gjorde uppe i Göteborg!!!
Kommentera

Sv: SKÄMS SUPPORTRAR=(
Överstegrisen:

Stödet är A till 0 ja UNDER matcherna, detta hände EFTER matchen, men de kanske går matchen i matchen i omklädningsrummet också med Frölunda vem vet?

eftersom du kallar fansen som protesterar mot ett 20manna lags uppträdande drägg så bör du kalla samma lag för drägg som inte tackar fans som betalar vid hemmamatchen mot MoDo därefter eller?

F-n vilka j-kla drägg vi har i MIF Redhawks bara för att 60pers? vänder ryggen åt laget i EN match så skiter vi att tacka 5000pers i matchen efter... oooo just ja vi får ju bara 100.000kr/mån för att spela ishockey och ge järnet i ALLA matcherna och de på läktarna får "bara" betala 100-200kr så ut med dig på läktaren Anders match in och match ut och heja fram ditt drägg till lag. Skyll inte på ekonomin nu, hur bra ekonomi tror du Jojo mfl har efter att ha rest omkring land och rike och stöttat MIF i mot och medgång nu i flera år?

Notera att vad jag vet så har detta hänt EN gång, MIF har varit ett "skit" gäng nu i 5-6 år dock aldrig så under isen som i år dock men nog f-n har Madhawks och Co varit på matchen efter och hejat på laget igen.

Och nog var dem på MoDo matchen och hejade igen, och de lär vad jag hört hejat fram MIF under HELA matchen mto Frölunda mer jobb än vad MIF la ut på isen. Och för att få ett lag på 23spelare att ha en dålig dag samtidigt är lika enkelt som att vinna 59mille idag på V75.
Kommentera

Sv: SKÄMS SUPPORTRAR=(
Knegoff: Möjligt att detta skedde för en vecka sedan. Men nu är det så här lille vän. Jag bor 30 MIL ifrån Malmö och har ingen möjlighet att se laget spela. Har också en tajt ekonomi så jag kan inte åka iväg på bortamatcher heller. Läste om detta i media och såg det först i torsdags då Percys Pågar gick på TV4. Är ju lätt för dig att ha koll då du bor i Malmö. Finns faktiskt fans även utanför Malmö!!!!!!!

Sedan så hade väl Madhawks ett möte med Stefan Kreuger, det såg det iallafall ut som på Percys Pågar. Resultatet av det blev väl att de inte var välkomna in i omklädningsrummet längre. Tycker det är bra med kollektiv bestraffning. Så kanske Madhawks kan se till att göra sig av med nollorna som bara förstör??? När de väl gjort det så är de säkert välkomna igen.
Kommentera

Sv: SKÄMS SUPPORTRAR=(
Stefan: Man gör inte så Stefan, har inte du idrottat själv? Stödet från publiken är A och O inom all idrott. Det är som en extra gubbe i laget. Visst kan det vara svårt när man ser att vissa spelare inte tar i för 100%. Men alla kan ha en dålig dag, sedan finns det självklart divor så är det i alla lag. Men vi fans är väl till för hela laget, inte för vissa spelare???

Måste säga att jag trodde DU av alla skulle tycka som jag. Men du är tydligen lika låg som de här dräggen som vände laget ryggen. Tycker det är så jävla osportsligt. Men det är väl som man har hört, Mif-fansen är bara medgångssupportrar???
Kommentera

Sv: SKÄMS SUPPORTRAR=(
Stefan: Kloka ord.

Överstegrisen:
Du måste ta och lugna ner dig. För det första: madhawks är definitivt inte drägg. Madhawks har bland de största hjärtan för MIF, och utan Madhawks hade det inte funnits varken stämning eller läktarkultur i form av tifoarrangemang i Malmö Isstadion. Så kalla Madhawks för allt i världen inte drägg!

Det är en klar skillnad mellan att se MIF minst en gång i veckan, betala biljetter och ge dom ett j-la stöd VARJE MATCH och ändå få riktigt skitspel levererat. Du kanske inte förstår detta där du sitter framför text-tv, klart inte samma känslor cirkulerar i kroppen då!

Du ska veta att MIF fick ett J-VLA stöd HELA MATCHEN, och att ryggaktionen var ett sätt att visa at man bryr sig. Att det är känslor inblandat. Vi hade kunnat göra som Goa Gubbar också, stått och sjungit "Grattis VF", men en sådan sak hade varit mycket mer pinsam anser jag. Då kan man ägna sig åt boule istället.

Att du itne har någon koll visar du genom att dr aupp detta redan överstökade ämne över en vecka i efterhand. Detta är redan glömt och förlåtet av spelare och supporters. Vi har alla gått vidare.

Och som sagt, uttala dig inte i nämnda ordalag om Madhawks. För då vet du inte vad du snackar om.
Kommentera

Sv: SKÄMS SUPPORTRAR=(
Överstegrisen:

hade det varit bättre att de visat sitt missnöje efter matchen genom att snabbt som f-n tömma läktaren så den varit tom på folk när MIF spelarna skulle tacka för stödet?

Tänk på att klacken hejade på laget ända fram till slutsignalen 110%.
Hoppas du skämms lika inihelvete över dessa nollor på isen också som inte klarade av att tacka publiken efter matchen i Malmö och dem får ändå betalat för att uträtta en sak på isen, folket på läktaren betalar deras löner lite skillnad där.

Fast vi kör med din ide så får MIF köra på tysta och halv tomma MIF läktare hemma som borta så får dem tacka för "stödet" hos den sittande publiken som inte gör något väsen av sig förutom vid ja just ja missnöjde dvs buandet men men smaken är som baken.

Du skall ALDRIG glömma varifrån pengarna till spelarnas löner kommer ifrån, utan publik inga spelare i MIF Redhawks så enkelt är det. Nu valde man EFTER matchen att visa sitt missnöje thats it!
Kommentera

Sv: SKÄMS SUPPORTRAR=(
Överstegrisen:

Håller med, pinsamt är ordet. Sen står samma fans och lipar i tv matchen efteråt då inte laget kommer fram och tackar klacken. Patetiskt!
Kommentera

SKÄMS SUPPORTRAR=(
Såg på Percys Pågar i torsdags kväll och skämdes när jag fick se mifsupportrar som var med i Scandinavium när Mif mötte Frölunda och som efter matchen vände laget ryggen när de skulle tacka fansen. FYFAAN VILKEN DÅLIG STIL!!!!!!!!!!

Är man på plats och följer laget så ska man stötta dom oavsett om de spelar pissigt eller inte. Sedan kan man säga vad man tycker här på sportsnack istället. Men under match så gäller bara 110% stöd till killarna i laget.

Tycker att de NOLLOR som var med på Percys Pågar kan stanna hemma och lägga ner sin låga intelligens på annat. Såg att Madhawks var en del av dräggen.

SKÄMS SÅ INIHELVETE ÖVER DESSA NOLLOR!!!!!!!!!!!!!!!=(
Kommentera

« · 325220