1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511801 inlägg · 4110 ämnen

2 x Malmö, torsdag 10:e och lördag 12:e december

« · 1715677 · » Till forumet

Sv: 2 x Malmö, torsdag 10:e och lördag 12:e december
Sven Tuta: Håller med AJ. Min poäng var mer att ett måls skillnad kändes hanterbart att hämta in sas men straffmålet och två måls underläge blev för mkt att hämta in och avgörande i den meningen.
Spelmässigt över 60 min vinner Malmö dock rättvist.
Kommentera

Huge: AJ säger i sin intervju att det var inte det som avgjorde utan spelet i allmänhet. Man byter tränare och spelare, men ingenting blir bättre!!!
Vad är problemet i egentligen???
Kommentera

Huge: Ja det sög väl musten ur oss.
Kommentera

Bad_Brett: Typiskt domslut att få emot sig när det går tungt. Kuben kan inte ha sett nån repris när han uttalar sig, annars är det bedrövligt. Reideborn slänger visserligen klubban i riktning mot pucken men inte alls i avsikt att träffa den, han vill ju bara bli av med klubban för att hinna rädda med klubbhandsken.
En domartabbe som kändes lite avgörande för resultatet.
Kommentera

modomille: Läser charlottes uttalande i ÖA
Nu när det inte kommer 5500 i snitt till matcherna så får vi hoppas på slutspel så det blir fler matcher???

Slutspel finns ju inte på kartan, allt annat än kval är ju bonus som det ser ut nu

Eller så vet hon saker vi inte vet, ett antal fantastiska värvningar under juluppehållet kanske

Fast det känns inte heller trovärdigt

Är tyvärr så full av negativa känslor nu
Usch vilken uppförsbacke:/
Kommentera

modomille: med tanke på ekonomin vi lär ha nästa år lär spelarbudgeten bli nåt liknande ifjol.
Då lär vi behöva värva en ny stomme från allsvenskan, och för det krävs scoutingjobb som är oändligt mycket bättre än vad som presterats de senaste 8-9 åren.
Man blir bara matt när man tänker på hur denna klubb misskötts, och fortsätter misskötas trots att vi har många fördelar andra saknar.
Vi har en ny arena mitt i stan med en trogen publik(ja, det är den) trots att den nu blivit misshandlad i snart 10 års tid, många runt klubben som har stor erfarenhet och goda kontakter. Vi har också ungdomslag som tar fram nya talanger i princip varenda år.
Men vi har ingen stomme i laget att luta sig mot, och uppenbarligen fungerar inte avdankade jänkare med en jävla massa NHL-matcher heller..
Kommentera

NuMo: 22 spänn för en minimugg blaskigt kaffe är åt skogen för dyrt.
Kommentera

Bad_Brett: Detta är ja vad ska man säga...helt åt skogen.Vi ställde upp innan säsongen med ett bra lag,Denna säsongen skulle bli den säsongen som alla Modo fans suktade efter men icke.Stjärnor som Kyle Wilson,Bobby Butler,Bill Thomas,Shaun Heshka,Ryan Whitney och Noah Welch har underpresterat (utan Welch och utan Whitney som slutade) Men varför har dom underpresterat? För dåligt tränade?Inte tillräckligt kvicka spelare?Ingen motivation? Vad i helvete beror det på?Det gör så ont i mitt hjärta att se Modo förlora och på det viset dom gör det på.Att redan efter 27 omgångar så är man så less att man bara längtar till nästa säsong.Men blir nästa säsong bättre?Det hoppas jag verkligen annars så kan det vara slutet för hockeyn i Ö-vik.
Kommentera

Tarasov: Ringa i klockan? Klockan "där borta", den bör vara ganska sliten just nu. Problemet är väl att de som skall lyssna efter klockan har inte bytt batterier i hörapparaterna.
Trodde i min enfald att tre poäng mot Luleå borde vara realistiskt, och sex poäng mot Malmö borde också vara realistiskt. Vad blev utfallet????
God natt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

dempa:

Kuben tycker alltså att straffen är solklar eftersom klubben flyger i riktning mot pucken. Lär bli många straffar framöver, med tanke på hur ofta målvakterna tappar klubban i samband med räddningar.
Kommentera

Nucky: Det är inte lätt att vara ödmjuk i en förlust som gäller i en s.k. sex poängsmatch, förlåt SHL-plats. Men, kan man inte vinna en sån betydelsefull match på hemmaplan, då är något fel. Hade synpunkter i tidigare match mot Rögle att vi spelade inte bra, utan det var Burö som räddade oss då. Då får man kritik av SPUD att man ska vara glad att man vinner och får inte ha synpunkter HUR man vinner. Så, SPUD var är du nu med dina synpunkter. Eller är du fortfarande kvar hos Yoda Marklund och dricker rödvin!!!!
Är fortfarande kritisk mot AJ som tränare. Statistiskt sett har ett tränarbyte alltid gett ett lyft direkt, sen har det planat ut. Lite som det klassiska "kissa i sängen", och det är väl det som vi ser nu.
Jag vill så väl, men tyvärr mitt kära Modo det här ser inte bra ut det här.
Kommentera

modomille: visst han gör huvudlösa saker men han är ju en av få - forwards inräknat - som kan göra mål! Djuse alltså. Han har väl inte helt avskräckande plus minus heller?

Och svartvadet, tja.. Klart han inte är nöjd. Klart han kan sparkas. Men ni alla inkl jag var ju väldigt nöjda md laget vi ställde på benen i år. Såg ju bra ut. Tyckte vi. Trodde Svarten. Tycker inte han ska kölhalas, skiten flöt inte fast mkt talade för det. Många underpresterar.

Får ge oss in på att lugga Rögle nu.

Det lustiga var hur vi tänkte här inne inför 2 x Luleå och 2 x Malmö - 9/12p var "vi" ganska säkra på ja..

Undrar vart Modo tar sitt julfirande? Hoppas Umeå eller Sundsvall så ingen slipper känna igen dom i ö-vik..
Kommentera

Monno: Skitdator-na totalt.

Försöker igen
Vi räcker inte till.
Vi måste göra något åt det.
Vi har Jänkare som kan hur man slåss.
Kör över motståndarens stjärna totalt. Gör SHL medveten att det kostar att möta MoDo, skäm ut oss.
Då har vi publik och ett lag i SHL nästa år.
Kommentera

J F K: Lite som att man inte var en riktigt supporter när man för ett tag sedan tyckte att vi skulle satsa på att undvika kval. ( Med facit i hand är du ju faktiskt steget efter i analysen, eller så kan vi bara vänta till du kommer fram till att vi skall kämpa för och undvika kval så slipper man få kommentaren att man brister i sin analysförmåga).

Vi blir nerkämpade av Malmö/Luleå i två viktiga dubbelmöten. Vi har topp 4 plus Örebro de närmsta matcherna ( kan mkt väl bli noll poäng fram till nästa gång vi möter KHK), Rögle är 5p före oss. Plus att vi har spelare från egna led som är dåligt "utbildade i försvarsspel", samt nordamerikaner som inte producerar( de är iofs "billagare" än vad folk tror, så det kan bara producerar det man kan förvänta).

Om det inte nånstans därborta börjar ringa i den klocka som säger "risk för kvalspel" efter halva serien. Då känns faktiskt inte som man är särskilt realistisk.
Kommentera

modomille: Hoppas det blir 2 amerikaner bara, det måste ju bli jackpot nån gång!
Kommentera

NuMo: Att vi måste värva är ett faktum.Fast nej tack till Brashear.Iallafall två backar hade behövts som kan ersätta Kiwi och Djuse.
Kommentera

Supertrött:

Vi måste värva .... Ähh! Vad heter han nu? ........ Brashear!
Kommentera

Nucky: Vad surrar du i? Man ska sikta på 12e platsen och slippa kval det som är Prio 1 enligt mig. Sedan att jag druckit lite för mycket kanske gjorde att jag formulerade mig dåligt i mitt förra inlägg.
Kommentera

Supertrött: Förstår din tanke. Men du vet att slagsmål leder till avstängning i SHL?
Blir svårt att vinna utan spelare...
Kommentera

Dundee: så du menar på fullaste allvar att man ska sikta på kval när man har 5 poäng upp till 12:e plats?
Tänk om, tänk rätt
Kommentera

NuMo: Men ge spelarna fritt fram att slåss för fan. Canada har vänt otaliga vm-serier på det viset,
Det drar publik, visar hjärta osv.
Nu lallar vi bara runt, klassen på spelarna finns inte, bara inse att nu ska vi slåss för våran existens.
Det finns inga medel som jag tycker är fel, mao varje match framåt ska motståndarens stjärna köras över. Varje period, varje byte.
Kommentera

NuMo: The botten is nådd - eller är det inte så?
Kommentera

Dundee: Nä tung förlust detta.
Vi började ju så bra! Men duger fan inte till å göra mål. Sen när Malmö gör mål tappar vi allt.

Och inte för att Adam rådde för målen idag men nog känns det som Bjurö är klar etta än.

Svarten måste göra något åt detta. För rätt uppenbarligen så är vi för dåliga. Vi vinner inte matcher. Något måste göras åt det.
Kommentera

J F K: Vad ska man sikta på då Sm-Guld? Man måste vara realistisk. Först måste man se till att få några lag bakom sig och skaffa avstånd till dom innan man ens ska satsa på klättra högre.

Det här laget är inte bättre en där vi ligger det är tyvärr den sanningen vi måste inse. Sedan om det skulle ske ett mirakel i jul och vi vinner alla matcher så får så fallet vara och det skulle ju vara underbart. Men nu måste vi se till att ta 12e platsen få avstånd till rögle och Karlskrona.
Kommentera

MODO Hockey - IF Malmö Redhawks 2-5
Kommentera

fyfan, vilket satans pisslag detta är. Så jävla USELT.
Svartvadet borde seriöst ställa sin plats till förfogande ifall det är såhär han tänkt bygga lag..
Kommentera

Gusse: Jag står bakom det helt och hållet. Och som jag skrivit tidigare och folk har gått i taket. Första mål nu är att slippa kvala och börja om nästa säsong. Svartvadet har totalt misslyckats som Sportchef frågan om inte man bör byta den posten med.

Men nu krävs stora åtgärder tills serien startar om. För vi ska inte tro ett kval blir lika lätt i år somna fjol finns inte på kartan.
Kommentera

Supertrött:

Charlotte är nedslagen kring publiktappet. Man hade som mål att nå 5500 i snitt.

Men tyvärr. När laget inte kan göra mål, så blir det inga mål nådda.
Kommentera

Gusse: förbereder man sig för kval redan nu ska man sparkas. Säger man det är man ingen supporter. Det ser illa ut, men man behöver inte bli dum i huvudet för det.
Kommentera

NuMo: Nu finns det bara en sak att göra. Slåss!
Nästa match ska man börja med att slåss . Vi räcker inte till och då måste vi försöka med annat
Kommentera

NuMo: Ladda för kval redan vid juluppehållet var inte vad jag trott inför säsongen.
Nu är det dags att ställa lite krav. Dom som inte gillar det kan sätta sig på flyget hem. Förra året visste man skulle bli tuff. Men det här laget gör det sämre än vad förra årets lag gjorde. Trotts på pappret mycket bättre lag.

#såbesviken
Kommentera

NuMo: Jag har inget ljud på matchen. Vad dömde dom straffen för? Var det skörder dom menade att han räddade med handen eller?
Kommentera

Vad i helvete tänkte dommarn när han dömde straff? Han måste ju ha tagit lördags whiskeyn innan matchen
Kommentera

MODO Hockey - IF Malmö Redhawks 2-4
Kommentera

dempa:

Att Reideborn skulle rädda den felaktiga straffen fanns ju inte på kartan.

Men däremot så kan man ju fundera vad vi höll på med innan. Vi tigger ju om mål i rumpan.
Kommentera

dempa: Ja så är det ju tyvärr och så har det varit dom senaste säsongerna. Jaha där vart det straff och där var matchen död.............
Kommentera

Dundee: slå upp "hedersamma uddamålsförluster" i en ordbok så ser du en bild på vårat klubbmärke.
Kommentera

NuMo: Har vi haft något skott på mål detta pp?
Kommentera

snowden:

Men något bra boxplay fick vi inte i present efter framgången med ett mål. Vi gräver ju upp en uppförsbacke framför oss. Det är ju jäkligt tungt gjort.
Kommentera

MODO Hockey - IF Malmö Redhawks 2-3
Kommentera

Supertrött:
orkar inte mer, så äckligt less jag blir på detta bara förtvivlan
Kommentera

NuMo: Skönt med 2-2 för att sedan direkt dra på oss en utvisning. Som täljer till det faaaaan.
Kommentera

Supertrött: Jävlar vad viktigt det målet var. Ursäktar könsord tidigare, men det ska väl vara satan om vi torskar denna.
Kommentera

Dundee: Kuken, ballen ,Kempehallen!
Kommentera

Äntligen ett mål!

Bill Thomas.

Nu måste vi nästan ha lite flyt i den här matchen. Tre poäng är viktigt.
Kommentera

NuMo: Johansson och Olausson har väl surrat mer med spelarna en vad dom som tränade innan gjorde. Men det måste ju finnas ett jävla anamma från spelarna det är upp till dom själva att ha det ansvaret annars kan man skicka dom härifrån direkt. Andreas och Freddan manar nog på det dom kan men det är dom på isen som ska göra jobbet.
Kommentera

Dundee: Har alltid trott att det hetat Motivation slår klass. Nu har det gått upp för mig att det egentligen är Motivation slår kass...
Kommentera

Dundee:

Det är ju tur att det är bra karaktär på spelarna i alla fall, för hur skulle det annars se ut?

Någon som tittar på tränarna? Viftar de tillräckligt med armarna, klappar de spelarna på ryggen, pratar de med spelarna om taktiska drag?
Kommentera

« · 1715677 · »