1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492436 inlägg · 4084 ämnen

Forum

« · 2716963 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly season
Rödluvan: Tyvärr är Norén inte tillräckligt bra. HA är lagom nivå för honom ett par år till
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: Byström/Rundblad bör han slå baserat på förra säsongen iaf men Berg har jag hög tro på.
Kommentera

Sv: Silly season
Rödluvan: han har större problem om han inte lyckas slå byström och/eller berg
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Tror inte Brynäs kommer att ta in Janne Larsson. Utöver Gällstedt ingår Molin, Masken och Anthon Hansson i ledarstaben.

Blomqvist var egentligen inte superimponerande i AIK, han dock bra i medier, men samtidigt var deras spelarmaterial ganska svårbedömt. Min bedömning är att deras resultat var ungefär så bra/dåliga som man kunde förvänta sig av materialet, varken en bra eller dålig prestation, men som sagt - svårbedömt.
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: Byström är ju värvad som breddback? Bara bra om vi har en bred backsida. Någon skada kommer alltid.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Lånar vi ut Norén till HA igen lär det vara det sista ordet från oss. Tror inte han kommer försöka slå sig in här fler gånger då. Nu hade han ett väldigt bra första seniorår i Mora och då hoppas jag vi ger honom en ärlig chans i vårat herrlag. Det vore ett misslyckande att inte kunna slussa upp ännu en junior.
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: det hade han. Men nu har vi mer bredd och spetts. Han presterade inte som en av våra bästa backar
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: toppen om ingen accepterar det, då knyter dom förhoppningsvis näven och steppar upp, om inte annat ökar miniminivån för alla andra för att inte åka ur laget:)
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: Norén lär väl lånas ut till ÖIK eller motsvarande i sådana fall. Kanske trots allt är det bästa för honom att spela i något av de två första backparen med mycket istid i numerära under- och överlägen.

Men, visst. Det blir en utmaning att hålla alla nöjda.
Kommentera

Sv: Silly season
SPOODI: Inte en chans att man släpper Bernhardt, han hade väl mest istid av alla backar i MoDo förra säsongen?
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: skador kommer är nog inget att oroa sig för, kan se senario där Bernhardt/Berg/Norén försvinner under säsongen också
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Jag undrar hur man ska kunna lösa backsidan. Ingen av LaDue, Winberg, Byström, Rundblad, Bernhardt eller Näsén lär ju acceptera att bli satta som sjundeback, och knappast inspirerande för Norén att vara niondeback.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Är han inbjudan till något läger än? Det är väl troligt att han kommer bli det, men om ingen är särskilt intresserad så kan han väl komma tidigare.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: 1 oktober typ.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K:
Om vi nu skall spekulera när kan Norlinder ev tänkas komma? Träningslägren brukar börja i mitten av september. NHL startar i Europa 3 eller 4 men kommer sen igång kring 8-9 verkar det som. Så om han kommer är det inte orimligt att vi får besked innan oktober.
Kommentera

Sv: Silly season
Peja: Sedan spelar det såkart roll om man har bra assisterande som kan ligan. Har ni Molin och Larsson så finns det rätt mycket erfarenhet där. Framförallt Larsson har gjort det bra i Rögle.

Timrå ser ut att ha tre assisterande? Där tror jag också övergången är mer utmanande för Jokinen. Han har väldigt bra meriter, men det är en helt ny liga med ett helt annorlunda spel. Det kan ta tid att hitta rätt i när man ska kliva på och forechecka eller när man ska backa hem, hur aggressiva man ska vara i misttzon respektive den egna zonen osv.

HV har fått ihop ett bra lag på papperet, men där är jag rejält osäker på Blomqvist. Hans AIK levde på väldigt bra målvaktsspel och väldigt bra skottprocent. Jag tycker att de spelmässigt var rätt usla väldigt många matcher och hade lagen bytt målvakter skulle de nog inte alls haft en chans på andraplatsen. Det ska sägas att deras match mot Löven nog var den bästa lagprestationen jag såg i HA förra säsongen för då var de fullständigt överlägsna. Det var dock den enda matchen jag såg där jag tyckte att de kuggade ihop så.

Vi får helt enkelt se. Jag tycker att det är kul att spekulera...
Kommentera

Sv: Silly season
J F K:
Ja Woods är given i sin uppställning
Kommentera

Sv: Silly season
Zinch : Kollar inte så mycket på vem som skriver utan vad som står i inläggen. Tycker det är en intressant diskussion vilken profil en HC bör ha, men i slutändan landar jag ändå på att individen och matchningen med laget är viktigare än erfarenhetsprofilen. Senast Brynäs vann guld hade man en oerfaren men för just det laget perfekt tränare i form av Tommy Jonsson, han var idealisk där, men bevisligen funkar han inte i många andra omgivningar där han provat utan framgång.
Kommentera

Sv: Silly season
Peja: hugger direkt JFK skriver, önskar vi hade en back så defensiv som du
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: ”Men skulle alla lyckas bra så kan jag revidera min uppfattning. Än så länge tänker jag inte göra det för att ett år varit undantag. Och SHL tycker jag är en nivå svårare dessutom att komma som ny till”

Varför måste alla oerfarna tränare lyckas för att uppfattningen ska revideras? Alla erfarna tränare som du rimligtvis jämför de oerfarna med lyckas ju inte, eller hur?

Håller med om att SHL är en svårare liga att komma till. Ju högre nivå, desto svårare är det. Tror dock det är ett större steg att gå från assisterande till HC än att gå från HA till SHL som HC.
Kommentera

Sv: Silly season
Peja: Nej, det är en generell uppfattning. Givetvis kommer det alltid ske undantag.
Hall skulle väl fått sparken om de inte tagit in en ny assisterande exempelvis. Monten gjorde väl inte succé i HV heller (i princip ny med tanke på vad han sysslat med tidigare)
Garpenlöv hade inte haft mycket erfarenhet och han fick sparken likt Monten.

Annars har lagen som gått upp haft erfarna tränare som Fredric Andersson, Joe Dalton, Karlin osv

Men skulle alla lyckas bra så kan jag revidera min uppfattning. Än så länge tänker jag inte göra det för att ett år varit undantag. Och SHL tycker jag är en nivå svårare dessutom att komma som ny till
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: ”Jag brukar alltid vara försiktig när man tar in en HC utan erfarenhet av att vara HC i den ligan…”

Hade inte alla 4 HA-semifinalister 23/24 HA-debutanter i båset som HC?

Gällstedt, Holmqvist, Hermansson, Hall.

Kanske dags att revidera din uppfattning?
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Ser att Mikael Holmqvist är headcoach. Han har tidigare varit det i lägre serier, men nu är det första gången i HA. Även om han varit assisterade i SHL tycker jag inte att det är givet att det blir en framgång. Jag brukar alltid vara försiktig när man tar in en HC utan erfarenhet av att vara HC i den ligan, vilket också är anledningen till att jag tror att det kan bli stökigt för någon av HV, Brynäs och Timrå i SHL exempelvis. Få häller samma sak för Östersund...
Kommentera

Sv: Silly season
kulltorp: Jag hoppas verkligen det, men man vet aldrig. Det blir viktigt att tränaren får ihop laget.
Sedan kanske de kan låna någon spelare från er och oss? Det vore skoj om även Hudik kan gå upp också.
Kommentera

Sv: Silly season
kulltorp: med tanke på nyförvärven är det inte en överraskning om de kniper en slutspelsplats. Men de hade behövt Ingman.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Tror Östersund kan överraska nästa säsong. Vad tror du?
Kommentera

Sv: Silly season
SPOODI: Tror man behåller Woods där. Han har förhoppningsvis fått rörligheten lite mer och hittar tillbaka till direktskotten.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: skulle kunna spela ranta off wing till höger i pp2 med näsen på point, ett allternativ om Bernhardt inte blir bättre eller om inte näsen börjar skjuta
Kommentera

Sv: Silly season
J F K:
För min del utgår jag ifrån att JO får kanten, men visar det sig Ranta är lämpligast så får man byta. Vi brukar ju också ha en viss rörligt i PP så man skapa varianter som innebär att även ranta kan få avsluta exv lite högre från slottet men fortfarande med en point bakom honom.
Kommentera

Sv: Silly season
Rödluvan: Jag tror inte det heller, men tycker inte han är tillräcklig skicklig passningsspelare för att passa någon annanstans. Kan han börja släppa pucken snabbare köper jag absolut att han tar en plats på kanterna eller längst bak.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Tror inte Ranta skulle få utlopp för sina skills där i mitten. Generellt sett kommer det inte så många mål därifrån i powerplay.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Köper Ranta i mitten alla dagar i veckan och förresten hela ditt resonemang gällande uppställning

Som du skriver är han bra på att bära upp pucken. Det gäller bara att få honom att även spela enklare/snabbare. Han måste inte känna att han behöver skapa en fantastisk målchans varje gång han får pucken.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K:
Ranta har ett rätt så snabbt och precist handledsskott, plus snabbheten som förhoppningsvis kan göra att vi kan få in pucken under kontroll. Tycker han gör sig bra i mitten, beroende på Jesper nu skulle föredra.

Men tror
Vigge
Jasek - Ranta - JO
Rundblad

Iaf till att börja med, men då utgår jag ifrån att True går mellan Aagaard Woods.
Kommentera

Sv: Silly season
Zup: Ranta var horribel uppe vid blå när han hamnade där, så han kommer nog inte spela där. Jag tror man kör Rundblad eller Byström faktiskt. LaDue är väl inte helt osannolik, men han verkar inte haft den rollen se senaste åren.
Kommentera

Sv: Silly season
Zup: Det är nog tänkt att LaDue ska vara i någon av PP-uppställningarna.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Satte in Ranta på point i första. Tyckte den var svår, blev 5 st forwards i första uppställningen.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: lite det jag hade för mig, och använda honom där han är bäst. Finns ingen plats ute på kanterna i någon av uppställningarna.
Kommentera

Sv: Silly season
SPOODI: Carlsson var väl mycket framför mål i Mora och gjorde det bra.
Kommentera

Sv: Silly season
Framnäs: behöver inte vara den mest offensivt skickliga spelaren som står framför kassen i PP. Sylle var ruggit bra där tex
Kommentera

Sv: Silly season
JoJo2613: Hmm... True är ju värvad för att spetsa till det. Tvåvägslirare som Vigneault, men snäppet mer klinisk. Tror han blir andrecenter därmed. Tror inte Carlsson är värvad som ledande lirare som ska bära oss i PP heller.
Kommentera

Sv: Silly season
Zup: Håller med om första kedjan, sen i andra skulle jag vilja se Ranta, True, Aagaard och 3e blir Woods, Vigneault och Niederbach/Södergran/LP där på 3e platsen kan man flexa lite hej vilt, du har fortfarande Vigneault och Woods extrema kemi som kommer göra poäng ändå.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Ska bli kul att lyssna på Sanny & Svensson på måndag, hoppas de har något intressant att säga efter all nyförvärv.
Kommentera

Sv: Silly season
Zup:
Vill ha Ranta i PP 1, sen tror jag True får gå med sin danska kollega
Kommentera

Sv: Silly season
Fick feeling o ville skriva ner allt, hur jag tänker att man kan tänkas ställa upp. Vad tror vi?
Kan det vara dags att splittra Woods och Aagaard i varsin kedja?

Hade man kunnat utveckla Södergran och eller Niederbach till att bli tillförlitlig i BP hade dom blivit mer användbar i lagbygget.

Olofsson - Jasek - Carlsson
Aagaard - Vigneualt- Woods
Ranta - True - Niederbach
Ohlsson - Jakobsson - Södergran
LP/OP

Winberg - LaDue
Bernhardt - Näsén
Byström - Rundblad
Norén/Berg

PP1
Carlsson
Jasék-True-Olofsson
Ranta

PP2
Vigneualt
Näsén-Aagaard-Woods
Bernhardt

BP1
Vigneualt- Ohlsson
Winberg-LaDue

BP2
True-Jakobsson
Bernhardt-Byström

BP3
Jasék-Ranta
Rundblad-Winberg
Kommentera

Sv: Silly season
SPOODI: Jo framförallt Frölunda. Djurgårdare läser ju bara fotboll halva året...
Men tittar man eliteprospects statistik så är det alltid högt intresse kring MoDo.
Nu påverkar ju några världsstjärnor såklart men ändå.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: tar förgivet att FBK/Frölunda/Djurgården drar mer klick men vi är nog inte långt där efter. HV drar också klick
Kommentera

Sv: Silly season
Elysium: Jag inbillar mig att MoDoiter är en rätt bra klick källa. Många och engagerade supportrar.
Så då passat man på. Sen har han ju såklart alla kontaktvägar kvar sen tiden på allehanda så det är nog lätt för honom att "komma åt" MoDo personligheter.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: man får skicka ett tack till Mattias Persson som fortsätter skriva om modo trots byte av arbetsplats! Helst när det är lite torka på andra ställen 😅

Håller med dig om intervjun!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly:
Nej men då sprider vi inte rykten här. Det förekommer av någon anledning rätt ofta
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Han verkar ju trivas som fisken i vattnet hemma i Ö-vik. Tänk om ÖHF fick till en bomb…
Kommentera

« · 2716963 · »