1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492436 inlägg · 4084 ämnen

Forum

« · 2718347 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå ingenting...
J F K: Det jag har läst mellan raderna är mest att han har svårt att klara av pressen det innebär att vara kapten i ett bottenlag. Det var inte snyggt hur han kastade Montén under bussen, men samtidigt är det inte ovanligt att människor visar sin sämsta sida när de hamnar i positioner de egentligen inte är bekväma med.

Med det sagt känns det inte som en Hinken-värvning såvida han inte skulle ringa och böna och be...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Tror han går utomlands jag och dessutom är han sjukt dyr. Kanske Frölunda om de har pengarna med tanke på Strömwall?

men, han skulle nog passa precis lika bra som Ruohomaa.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett:
Tror han skulle passa perfekt in hos oss men gissar att det blir något av topplagen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Jag kanske var snabb att döma, men jag har alltid fått känslan av att André kört sitt egna race och att någonting skavt där. Det som utspelade sig idag matchade bara vad jag - såklart baserat på fördomar/erfarenheter - förväntat mig mer eller mindre.

Ska inte uttala mig om Holm och Bromé för där hade jag ingen sådan känsla. Har liksom inte sett eller hört dem agera.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: Vad baserar du det på? Nu kan han absolut ha det men man ska inte vara så snabb till å döma.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: Om det nu är så att han har en Schweiz-klausul och tackade nej till ett erbjudande från en toppklubb i Schweiz för att han blev lovad en förlängning av Nubben så kan jag förstå irritationen.

Tycker det är svårt att yttra sig om honom när vi inte vet vad som ligger bakom (precis som med Bromé och Holm).

Hade inte tackat nej till en skadefri André för en rimlig summa då det är en av seriens absolut bästa spelare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Chamez: Skulle inte förvåna mig om han drar till KHL. Money talks
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Chamez: Precis och en hel del kan nog lösas av att komma till en miljö där men per automatik inte är top dog.nDet är ju en bra spelare!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Chamez: Det kan han säkert, men det är lite som det där med bensin i vatten. Det behövs inte så mycket för att det ska smaka skit.

Kenttä gamblar. Possler är lite av en tickande bomb, tror ett par av jänkarna var det, Weigel, Meyer osv. Det kan absolut fungera, men risken är att när motgångar kommer så blir det väldigt besvärligt att hantera. Der blir en massa gnäll, typ varför får den där spela osv.

Det är viktigt att alla drar åt samma håll i ett omklädningsrum. Har man potentiella problem får man hantera dem.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Chamez: Absolut inte dessutom lär han vara dyr inte värd pengarna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: Karlin kan nog läxa upp han
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Chamez: nej vi ska inte ha André Petersson lägg av. Kass personlighet
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Ett problem som Löven inte lyckats ta itu med är att man inte spelar som ett kollektiv, vilket mest troligt är för att Kenttä värvat för få karaktärsspelare/inte fått till någon kontinuitet i truppen. Ett problem vi aldrig haft.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MoDoNörden: kan nog klämma in en André i Modo tycker jag..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MoDoNörden: Undrar om inte Timrå tvingade in Nubben för att rädda Dahlén? Det var väl under Nubben som Andre Pettersson fått köra sitt eget race. Nu kanske Timrå vill rädda Dahlén från Jokinen genom att ta in Nubben?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MoDoNörden: Håller dock inte med om AIK även om jag förstår poängen. Anton fick helt enkelt så mycket bättre spelare att leka med än tidigare tränare. Man var väl i någon slags final mot IKO för att få kvala uppåt innan Anton kom, men sedan har de aldrig varit så nära igen. Dvs, även om jag kan hålla med om att man städade bort spelare med tveksam attityd, så var Anton för dålig tränare för att kunna nyttja det till 100%

Men, visst. Det påminner också om Alex Ferguson i Man United. Han skeppade flera spelare av samma anledning och några år senare så visade det sig att han hade rätt.

Det jag tycker är att MoDo med Hinken och Karlin varit väldigt bra på att inte värva den typen av spelare som Andre Pettersson och Weigel representerar. Jag har länge varit kritisk mot Kenttä som verkar skita högaktningsfullt vad spelaren har för karaktär så länge de presterar på isen. Löven och HV har bara plockat in spelaren om den sett bra ut på papper och har en puls.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: André har ju den där idioten Arijo som agent och det verkar som att han övertalat André att lämna. Oavsett klagar jag inte då detta innebär att HV försvagas enormt nästa säsong.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
lasse736372: vad snackar du om?
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: vad snackar du om
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sigge: Andre Petersson lämnar HV! Vilken skitklubb hoppas de eller Örebro åker ur allvarligt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sigge: Superttränaren! Honom ska vi ha!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Röda dagar : Montén är väl ledig?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Kimmo & Olli får gå innan säsongen är färdigspelad.
Nubben tar över som fixar en tränare som kan shl.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Alla vet att MoDoiter är skitsnygga, så man kan liksom inte jämföra så.

Kolla bara Costanza, ryktades i Umeå om hans fest och plötsligt fick Björklövens spelarfruar för sig att dra ut på "tjejkväll". Hur många som kom hem den natten? Bara Costanza vet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rallarn: Om vi nu ska lägga ribban på den nivån och köra skönhets-/hälsotävling är jag inte helt övertygad om att Nubben vinner...

Nubben ser ut att vara 20 år äldre än vad han är.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rallarn: du kunde alltså inte hitta nått på den sportsliga sidan att kritisera hos Karlin så då gick på på utseendet?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rallarn: Om det yttre är det enda du hittar när du ska kritisera Karlin blir det uppenbart att han verkligen gjort ett intryck sportsligt. Jag tolkar det som att du är oerhört imponerad av vad han åstadkommit.

Vi har för övrigt Jocke Bäckström i gymmet. Världsmästare i innebandy och extremt träningsfreak. Brukar springa maraton och få rätt bra tider också. Tror Jokinen och han är relativt jämbördiga.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DrCox: Risk att Nubben lägger sig i för mycket och dom båda blir ovänner
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Idag säger vi grattis till Ottawas nya försvarsminister och Öviks egen burväktargud! Ullmark fyller 31 baljor idag!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: Nubben har ju erfarenhet med det är inget framtidsnamn direkt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: Nubben kan ju kanske få rollen som den som ska få igång "Jonte" som mentor och bollplank. De har ju en tät relation. Ungefär som när Lagerbäck tog in Roland Andersson som assisterande för att Roland utan annan funktion än att Andersson var mannen som kunde tala med Zlatan från dennes tid i MFF.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: Ja, här tar vi in en hockeynörd uppvuxen med underliggande statistik och är oerhört hungrig. Vi kanske borde tagit tillbaka Freddan eller Ecke Holmberg som assistent till Hinken. Det behövs lite äldre gubbar som kan dricka kaffe på kontoret, berätta anekdoter från förr och inte bara nördar ned sig i statistik samt är fantastiskt på videoanalys.
Vi borde gått mot mer analogt. Bort med mail och ta tillbaka faxen!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan: sjukt egentligen! Borde gå i pension istället för riskera sitt rykte totalt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Nubben tillbaka i Timrå. Det här ska bli intressant.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa:
Tydligen är någon som bytt lås till tränarerummet så Hellkvist och Rahimi kommer inte in. De hör däremot OS-sändningar från tjock-TVn
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa: frågan alla vill ha svar på
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: hur länge kommer han sitta där? är Icing-Ove:s tröja ledig fram till premiären, eller åtminstone borta mot Färjestad?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Byss:
Fått telegrafmeddelande från fläktrumman.

”Länge leve Näslund….ljummen öl stopp”
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jasek spelade över 2 minuter boxplay per match - Big Dick omkring en halv minut.

Att byta ut Rååma och Big Dick mot Jasek och True kan nog vara viktigt för boxplay-statistiken. En sådan där sak som är lätt att glömma.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Byss: 51år ung!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Idag säger vi grattis till Kungen av Vancouver och hertig av Övik! Markus ”Nazzy” Näslund fyller 51 baljor!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Dock spelade inte Bernhardt så mycket BP om jag läser rätt. Lättare hålla en bra nivå då. nnDock så är BP väldigt kollektiv spelform. Svårt att utläsa om någon är bra eller dålig. Det mesta är nog spelsättet. I PP kan är det mest kreativitet och mer individuellt om du gör poäng där.nnSumma kardemumma så var vi usel i BB. Vi gjorde inte ens ett enda mål i spelformen. Solklart sämst men där har vi mest sparkapital att hämta inför kommande säsong. Känns som att dom kommer lägga om hela upplägget i den spelformen. Ibland är det bra misslyckas kapitalt :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
snowden: Vigenault var nåat bästa forward efter Dickinson. Big Dick spelade dock inte så ofta. Bernhardt hade alltså längst tid mellan varje insläppt mål som den kolumnen som är highlightad indikerar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
snowden: Det ska bli väldig intressant att se om Måns Carlsson blir en uppgradering jämfört med Walli-Walterholm för jag antar att Måns är tänkt som en ersättare till honom.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Intressant. Kan man avläsa den som att 4 av dom med sämst siffror (av dom som spelade mest) är: Daniel Brickley, Erik Walli-Walterholm, Kristians Rubins & Niklas Folin?nIngen av dom är kvar kommande säsong..nnSebbe & Vigneault hade inte lysande siffror heller.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Elysium: Bernhardt bäste spelare i boxplay ifjol. Kolumnen handlar om antalet sekunder och minuter mellan varje insläppt mål i BP.
Det är en statistik vi måste förbättra ytterligare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Avsnittet är några månader gammalt men var intressant att lyssna på Widebro i Kempis Corner. Mycket om föreningen och ekonomin!

Lyssnade under en joggtur. Sommarträningen har gett effekt, orka jogga hela avsnittet 💪
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
Zinch : Båda kommer få rätt stora roller. Gästrin lär bli kapten och eftersom Hugo blev bästa back av den där årskullen är han nog i första backpar.
Kommentera

« · 2718347 · »