audiblegiraffe:
Fast det är inte den typen av backar vi behöver. Vi har tre-fyra kompetenta backar, två riktigt bra i Hasse och Timmy. Kommer Ala så behöver vi en offensiv klassback som kan skjuta. Inte ytterligare en medelmåtta.
Att Susse skulle vara en glidare då han kommer hem tror då i alla fall inte jag på. Susse har alltid gett allt för laget och jag är i det närmaste övertygad om att han kommer fortsätta så. Susse kommer bli en tillgång i BP samt att han själv kan ta i princip allt defensivt ansvar i den kedja han spelar i. Så tillsammans med två stycken offensiva vapen så kan det bli en kanonkombination.
Icing-Ove: Susse är jag inte ett dugg tveksam över.
Han skulle bli en topp 5 center i ES tror jag. Han är lika bra defensivt som JJ och snäppet bättre offensivt. Lite omställning till ES-rinkar och spel så blir han guld värd.
hellge:
Jag orkar inte ens fundera på om Gunno är sur eller inte. Det kan han och bara han svara på. En sak är i alla fall säker, Hedin & Co kan vara bufflar ibland. Jag vet t ex hur Per Hållberg behandlats. Snacka om att bränna broar...
Frisco:
Ja, det kommer från subjektiva källa. Men enkelt sammanfattat så tror jag på det här till fullo. Framför allt med tanke på att andra också verkar ha blivit behandlade på samma sätt.
Dragan 2k:
Tack. Känns som att han kommer ersätta Damgaard. Högerskytt och skottvillig. Vilket är mer än man kan säga om Damgaard. Skottvillig, alltså.
Jan-Axel "Alla borde vara som Alavaara" blir nog MODO:s andra nya back, samtidigt som man förlänger med Timmy. Sedan är den lagdelen fylld.
Poffa: Synd att det inte blev nån "bättre" back men detta ser helt OK ut. Dessutom så är ju hans och Haralds tidigare samvaro ett bonus. Inte så mycket grisen i säcken.
Då väntar vi på Susses signering härnäst för att sedan hitta rätt rollspelare på forwardssidan.
Läser i TÅ att Jens Svensson från Nybro är ett nyförvärvsrykte. Hyfsat stabil poänggörare i allsvenskan de senaste åren.