1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507787 inlägg · 4106 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

« · 695142 · » Till forumet

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Poffa: Tja, varför inte en av Wildes klubbkamrater, Lawrence Nycholat. Kommentarer från ifjol: "Obviously, Lawrence is good offensively and on the power play," said Hartford general manager Jim Schoenfeld, whose team ranks fourth in fewest goals allowed and on the penalty kill. "But he's a player who also is a pretty good combination of smart, sound defensive hockey. And he's got a little 'grease' to his game. When the game's at its nastiest sometimes Lawrence is at his best."
Kommentera

Swordster: Det var attan vad han verkar långsur denne Gunno. Om han nu är så arg på Bengt måste man beundra honom för hans ihärdighet. Själv tror jag denna långsurhet bottnar i timråsupportrarnas rädsla för att han ska flytt hem till Ö-vik igen. Gästrin och Niklas spelade väl ihop i Modo tror jag vilket kan tala för Modo.
Kommentera

hellge: Du kan ju fråga honom själv, det har jag gjort. Han påstår att Hedin är den mest oärliga person han någonsin haft att göra med.
Kommentera

Swordster: Om du träffar honom igen kan du väl säga att vi fått ny sportchef. Bengt kommer jobba långt ut i pereferin. Hälsa Niklas att han är varmt välkommen hem. Jag tror t.o.m den nye sportchefen, Ecke och Niklas kanske känner varandra sedan tiden i MoDo.
Kommentera

hellge: Ecke bör väl ha lämnat MoDo ett par år innan Nordgren försökte ta en plats, eller minns jag alldeles galet nu?
Kommentera

Martin S: tror det är hans fru/sambo.
Kommentera

renen: Adam Andersson har besökt stan idag enligt personal i templet.
Kommentera

hellge: Gästrin och Gunnu är båda 79:orna och förutom spel i MODOs juniorlag så var de också med och vann Ångermanlands senaste TV-Pucks seger ihop. Att Nordgren är långsur på Hedin nästan 10 säsonger efteråt finner jag inte troligt.
Kommentera

Paddan: Nordgren spelade sina första matcher i elitserien 96/97 medan Ecke gjorde sin sista säsong 93/94. Nordgren är väl också den senaste MODOiten som gjort fem mål i modern tid. Gjorde detta i en Europaligamatch mot ett lag från forna Jugoslavien, tror detta var 1996.
Kommentera

Martin S: Kan nog stämma det, enligt Björn VII:s sida så vann man mot Röda Stjärnan med 17-0 säsongen 1996-97. Förlust i finalen mot Lada Togliatti med 4-3.
Kommentera

Paddan: Att lillebror Horava skulle vara aktuell finner jag inte alls troligt. Jag intervjuade Milo innan säsongen och då kom det fram att Petr aldrig varit intresserad av att flytta till Sverige.

Öhman och Selin har kontrakt också över nästa säsong. Undra om de får stanna kvar i J20 eller om de blir utlånade till någon klubb i Allsvenskan.
Kommentera

renen: "Adam Andersson har besökt stan idag enligt personal i templet."

Hade personalen i templet något ytterligare att tillägga? Såsom vad han tyckte etc.
Kommentera

Martin S:

Att Petr Horava ens står med på deras lilla Silly Season-avdelning beror till 100 % på att någon med väldigt lite att göra ville koka ihop en soppa eftersom han tyckte det var så tomt med Modo-rykten.
Kommentera

Är verkligen Adam rätt back för MODO? Visst, han har väl ett okej skott, men sen då? Han är väl lite av en liability hemåt och såå bra offensivt är han väl inte för att det skall göra upp för det.
Kommentera

Martin S: Selin spelar J20 nästa säsong... medan Öhman kommer lånas ut.
Kommentera

Nikki:
Han är ung och kanske billig. Gjort 18 & 20p de senaste säsongerna, bra stats i halvdåliga lag.

Sundström är jag lite tveksam över. Hur motiverad är han? Ok, rutin och bra i boxplay, men jag vill inte ha hit en glidare. Men täcker han skott i första matchen är jag nöjd :-)
Kommentera

Icing-Ove:

Att han är bra offensivt är jag medveten om, däremot är jag som sagt mer tveksam till hans defensiva kunskaper. Vad gör det om han fixar ett PP-mål men är så klantig defensivt att han "släpper in" två mål? ;)

Dessutom är han ju ung som sagt, och har vi inte tillräckligt med unga backar? Vi behöver stabilitet och rutin så att de andra unga spelarna kan utvecklas och lära sig, därav min tveksamhet till en "Lintner-kopia".
Kommentera

Nikki: Jag tycker man överdriver starkt angående att Adams defensiv skulle vara så svag. Tycker han är helt ok i egen zon, och inte alls är någon Lintner-kopia. Det är min uppfattning då jag sett honom.

Smart värvning av MODO (om man får honom dvs) - ganska billig och en kompetent och duglig back.
Kommentera

audiblegiraffe:

Fast det är inte den typen av backar vi behöver. Vi har tre-fyra kompetenta backar, två riktigt bra i Hasse och Timmy. Kommer Ala så behöver vi en offensiv klassback som kan skjuta. Inte ytterligare en medelmåtta.

Att Susse skulle vara en glidare då han kommer hem tror då i alla fall inte jag på. Susse har alltid gett allt för laget och jag är i det närmaste övertygad om att han kommer fortsätta så. Susse kommer bli en tillgång i BP samt att han själv kan ta i princip allt defensivt ansvar i den kedja han spelar i. Så tillsammans med två stycken offensiva vapen så kan det bli en kanonkombination.

Kommentera

Icing-Ove: Susse är jag inte ett dugg tveksam över.

Han skulle bli en topp 5 center i ES tror jag. Han är lika bra defensivt som JJ och snäppet bättre offensivt. Lite omställning till ES-rinkar och spel så blir han guld värd.

Kommentera

Paddan:

Du har säkert rätt i det du skriver:

"Ecke bör väl ha lämnat MoDo ett par år innan Nordgren försökte ta en plats, eller minns jag alldeles galet nu?"

Jag tänkte mest på att Ecke med sitt munnläder säkert känner alla hockeyspelare norr om Dalälven, kanske t.o.m. norr om Nilen.

Jag hoppas att vi kan sluta våra led och ta hem det som är vårt.

Trevligt föresten med en ny säsong.
Kommentera

Martin S skrev:

"Gästrin och Gunnu är båda 79:orna och förutom spel i MODOs juniorlag så var de också med och vann Ångermanlands senaste TV-Pucks seger ihop. Att Nordgren är långsur på Hedin nästan 10 säsonger efteråt finner jag inte troligt."

Bra, du brukar vara initierad. Jag sätter hellre min tilltro till en initierad MoDoit än en vilseledd Timråbo.
Kommentera

hellge: Jag kan flika in, från insatt källa, att Nordgren och Hedin inte är de såtaste av vänner och Nordgren kommer med all trolighet INTE tillbaka till MoDo just av den orsaken.
Kommentera

Salle: De hetare alternativen för Gunno är väl möjligtvis Timrå, något av de övriga lagen i ES (frånsett MoDo då, kanske) samt möjligheten till spel ute i Europa.
Kommentera

Dream Team:

Allt utom NHL med andra ord? ;)
Kommentera

Nu är det alltså två som inte tror att Niclas är så långsur och två som tror det. Borde det inte skapas en omröstning i frågan.

Det skulle kunna skrivas så här:

Niclas sur > 10 år
Niclas sur < 10 år.

Rent teoretiskt kan det ju också vara Bengt som är sur. Själv tycker jag att det redan på andra dagen börjar bli jobbigt att var sur, men 10 år.

Jag tror på den sistnämda. Niclas sur < 10 år.
Kommentera

hellge:

Fast om man inte träffar en person på tio år är det nog inte så svårt att vara sur på den personen i tio år. Då behöver man ju bara tänka på det man blev sur för lite nu och då, så bevaras säkert känslorna.

Jag är fortfarande sur för vissa saker jag var med om i min barndom, t.ex.
Kommentera

hellge:

Jag orkar inte ens fundera på om Gunno är sur eller inte. Det kan han och bara han svara på. En sak är i alla fall säker, Hedin & Co kan vara bufflar ibland. Jag vet t ex hur Per Hållberg behandlats. Snacka om att bränna broar...

Kommentera

Kamilla och Poffa: Vi får hoppas på Ecke. Han pratar till samtliga blir less och skriver på.

Trevligt med en ny säsong för övrigt.
Kommentera

Poffa: Lite samma behandling har tydligen Nordgren fått utstå. Dock så verkar Hållbergs hemlängtan vara större än hans långsinthet då jag fick reda på att MoDo var ett alternativ efter europa-spel för Pers del.
Kommentera

Poffa: Och det har du hört från en subjektiv person?
Kommentera

Personligen skulle jag önska en värvning av en "buffel", någon tuffing som kan stå upp när det bränner till. Känns som vi är stämplade som ett riktigt mesgäng och den här kvartsfinalserien gav ju knappast någon anledning till tvivel på det. Han hade nog lite rätt i sin kapning, Ledin...
Kommentera

hellge: Sillyseason är alltid trevlig. Årets kommer att bli fylld av klassvärvningar och inte fylld av halvsuspekta namn ingen vet hur de ska uttalas, som för viss lag...
Kommentera

Frisco:

Hur Hållberg blivit behandlad, menar du?

Kommentera

Poffa: [Hur Hållberg blivit behandlad, menar du?]

Ja.
Kommentera

Frisco:

Ja, det kommer från subjektiva källa. Men enkelt sammanfattat så tror jag på det här till fullo. Framför allt med tanke på att andra också verkar ha blivit behandlade på samma sätt.

Kommentera

Grattis till nyförvärvet Adam Andersson.
Kommentera

Dragan 2k:

Tack. Känns som att han kommer ersätta Damgaard. Högerskytt och skottvillig. Vilket är mer än man kan säga om Damgaard. Skottvillig, alltså.

Jan-Axel "Alla borde vara som Alavaara" blir nog MODO:s andra nya back, samtidigt som man förlänger med Timmy. Sedan är den lagdelen fylld.

Kommentera

Poffa: Synd att det inte blev nån "bättre" back men detta ser helt OK ut. Dessutom så är ju hans och Haralds tidigare samvaro ett bonus. Inte så mycket grisen i säcken.

Då väntar vi på Susses signering härnäst för att sedan hitta rätt rollspelare på forwardssidan.

Kommentera

Poffa: Äh, varför ska man ha så himla bråttom med nyförvärven för? Varför inte låta oss lida ordentligt fram till och med åtminstone slutet på augusti. Fast, det är klart Ecke vill väl visa framfötterna på en gång.
Kommentera

Paddan: dom vill ju självklart ha laget klart så fort som möjligt så att de som anmält sitt (bindande) intresse för plats i nya arenan kommer att känna sig lurade så länge som möjligt ju. Allt för vår skull.
Kommentera

Salle: Åfan, så man har helt plötsligt ändrat inställning. Tidigare var det ju så att de oftast knappt hade ett halvt lag på kontrakt (eller så kändes det bara så) när det var dags att betala in pengarna för seriekortet.
Kommentera

Läser i TÅ att Jens Svensson från Nybro är ett nyförvärvsrykte. Hyfsat stabil poänggörare i allsvenskan de senaste åren. 

Kommentera

Paddan: Intressant artikel. Undrar vilken klubben var som gav ett gigantiskt bud på Adam Andersson. En av de fyra stora?
Kommentera

Dragan 2k: Jag gissar på de där FIL, eller hur det nu är de stavar, de har ju låtit plånboken kallna nu några dagar så... Fast annars så ligger väl "guldligan" bra till.
Kommentera

Dragan 2k: Timrå ha vela ha adam ..Timrå vill åxå ha Nordgren ,Hedström ,Ryno..skulle vara kul att sno allihopa från lillasyster..
Kommentera

Gusse: Man får ju hoppas inför den kommande säsongen att junisarna inte drabbas av någon form av kollektiv sophomore slump, eller så gjorde man bort den redan i slutspelet detta år. Dessutom blir det intressant att se om Krizan övertalas att skriva på ett kontrakt för en klubb på andra sidan Atlanten.
Kommentera

Paddan:

Adams fjärde elitserieklubb på fyra säsonger. Det måste väl vara något slags rekord?

Robban Nordmark har fem på hela karriären, #32 Rönnkvist har väl nått liknande. Kanske någon mer? Fast Adam är ju bara 23, han kan ta dom allihop! Kanske siktar han på att vara först med att ha lirat i samtliga elitserielag?
Kommentera

Albert Hall: Funderar på om man vid presentationen av de nya spelarna kommer att visa Staffan Schmidts höjdarintervju (möjligen från Måndagsbörsen): "Det här är alltså Adam Myra... och Adam visar nu för oss något som han stickat själv"
Kommentera

Paddan: Det var Måndagsbörsen! Jag minns det som igår.

Kommer även ihåg Dag Vag featuring Thore Skogman sjungandes "Opp i topp" samt en aspackad Jonny Thunders som ramlade av scenen i direktsändning. Det var bättre förr....

Apropå hockey tror jag ni får stor nytta av Adam. han är lite klen i defensiven med tar igen detta med råge offensivt.
Kommentera

« · 695142 · »