Lumber Jack:
Tidningen Ångermanland späder på ryktena om Niklas Persson:
"TÅ-sporten kan också berätta att signalerna blir både fler och starkare när det gäller spekulationerna kring Leksandscentern Niklas Persson och en eventuell övergång till Modo. Enligt vad Tidningen erfar blir det Modo för Niklas Persson som valde att säga upp sitt kontrakt med Leksand under OS-uppehållet. "
Albert Hall: Här har du listan över de spelare som hoppat mellan flest klubbar i ES. :-) Går Skellefteå upp så kan Fredrik Öberg bli den femte spelaren i ES historia som har representerat 5 olika klubbar.
5 klubbar 8 byten
Petter Rönnqvist (Djurgården, Modo, Djurgården, Modo, Björklöven, Frölunda, Leksand, Djurgården)
5 klubbar 6 byten
Kyösti Karjalainen (Brynäs, Luleå, Modo, Södertälje, Djurgården, Brynäs)
5 klubbar 5 byten
Robert Nordmark (Frölunda, Brynäs, Luleå, Västerås, Djurgården)
Thomas Sjögren (Södertälje, Frölunda, Luleå, AIK, Malmö)
4 klubbar 5 byten
Anders Masken Carlsson (Brynäs, Södertälje, Brynäs, Västerås, Leksand)
Christian Gahn (AIK, Modo, AIK, Södertälje, Timrå)
Peter Hammarström (AIK, HV71, AIK, Färjestad, Malmö)
Mats-Åke Lundström (Skellefteå, AIK, Skellefteå, Frölunda, Modo)
Mats Lusth (Färjestad, Malmö, Leksand, Västerås, Malmö)
Mattias Lööf (Leksand, Rögle, Västerås, Malmö, Västerås)
Matti Pauna (Timrå, Modo, Timrå, Björklöven, Malmö)
Fredrik Öberg (Luleå, Västerås, Malmö, Västerås, HV71)
4 klubbar 4 byten
Peter Berndtsson, Nicklas Brännström, Christian Due-Boije, Stefan Loppan Hellqvist, Göran Hermansson, Roger Jönsson, Stefan Ketola, Åke Liljebjörn, Mikael Lindholm, Peter Lindmark, Christian Sjögren, Alf Törnkvist, Lars-Göran Wiklander, Ulf Ågren, Adam Andersson.
Albert Hall: Alf Törnqvist, back, född 1956. 117 ES matcher på 6 säsonger. 7 mål, 20 assist och 50 utvisningsminuter. Spelade för Färjestad 75/76-76/77, Södertälje 77/78, 80/81, Brynäs 81/82 och Hammarby 84/85.
Minns tyvärr inte honom heller utan har bara siffrorna i ett excel domument.
Paddan: Tyvärr har jag hört att signalerna om Bak-Axel tyvärr blir svagare och svagare då MoDo inte vill betala så mycket som Alavaara vill ha.
Nu kanske det är tidigt i diskussionen men min källa var upprörd över detta "snålande" när vi behöver rutinen därbak.
Dragan 2k:
Med att han flyttar hem till sina hus i Övik, han återser sina saknade föräldrar, han får äntligen strosa på Nygatan (hur nu det kan vara något att längta efter) och att han skriver 3-årskontrakt med MODO.
mikenomad:
Jag är skeptisk. Men eftersom jag också är snäll så låtsas jag tro på din förklaring, istället för att tro på den mer solklara.
Paddan:
Jaha, då sumpade MODO det. Det där var ju i princip klart enligt alla källor. Kan det vara så att Frölunda märkte att man kommer tappa massor med backar i form av Odågan och Koivisto och att man därför fläskat på med ett rejält kontrakt för Alavaara?
Tråkigt om det är som du tror Paddan, för då har man inte lärt sig någonting av de misstag som man begått tidigare.
knaskamilla: Du menar förhandlingstaktik ungefär på det sättet som att Vyborny använde sig av LHC för att få ett nytt kontrakt i NHL.
På tal om Erikssonen i Magnita så är jag lite förvånad över att han fortfarande är kvar med tanke på hur mycket dålig press han fick av diverse kännare bland Rangersfansen när han försökte ta en plats i deras laguppställning.