1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507140 inlägg · 4104 ämnen

AIK - MODO

« · 1603408 Till forumet

Sv: AIK - MODO

ULTIMAVICI:

Visst har defensiven försämrats sedan man började att rulla på 7 backar? 

Känns som att det var mycket stabilare bakåt när backarna fick mer istid och fick chansen att spela varje byte med samma partner. Tycker att den kemi man såg tidigare är som borta. Sedan ifall detta har med 7 backar eller med att hela laget är i en svacka vet jag inte.

Skulle gärna se att man återgår till att matcha på 6 backar istället för 7.

Kommentera

Rytter: Ilskan som infinner sig när man ägnat 20 minuter åt ett ganska långt inlägg och när man ska posta det så försvinner det för att alla dessa jävla klösbrädor har knappar småa för dvärgar

GAAAAA
Kommentera

Berka: Det var långt ifrån första gången man spelade med två backar i ett PP. Det har man gjort med Ritolas kedja där Cumiskey och Regehr varit backar. Det är den enhet jag tyckt varit klart bäst på slutet.

Sju backar kanske är sämre, men nog är det farten i första hand som saknats. Det syntes när man bred upp tempot vid 2-1 igår.
Kommentera

J F K: Såklart inte första gången, men man har spelat med 5 forwards eller 4 och en back, ytterst ställen med 2 backar.

Ja ska man spela med 7 backar så kanske man skall ha 3 par och en avlastare som kan spela när någon fått mycket tid i PP eller box
Kommentera

Berka: En av de två PP-uppställningarna har i princip hela tiden haft två backar. Det är förstauppställningen med Hensick, Tabellini och Skröder som varit utan backar (och som jag anser har fungerat sämst).

Skitsamma. Det där med ingen back har verkligen inte fungerat. Den forward som hamnar på backplats har verkat osäker och vågar inte hålla blålinjen, alternativt tokchansar och missar.

Kommentera

J F K: alltså jag bryter av min telefon snart, skrev ett svar och precis när jag skulle posta så stänger den ner alla program...
Hjärnblödning nästa!?

Vad ska Modo göra under jvm?
3 spelare bort i flera veckor + förmodade skador... William Nylander lär bli kvar i Modo och det är kanske ingen fördel i dagsläget.

Frågan är varför man inte satsar mer på timashow och Adrian Kempe, dom har ju faktiskt varit bättre än William som jag tycker är riktigt dålig, eller iaf han spelar ett spel som i te passar i shl.
Kommentera

Berka:Men människa, sätt dig vid en gammal hederlig tty-terminal! Släng bort Osmart-fånen. 

Tja, Possler är ju borta redan nu - kan han spela ikväll tro? Kan det va J20-ledningen som gärna vill ha Adrian? Håller med att han verkat ngt bättre än WN.

Har vi tagit 1 poäng sen Nordan kom med i laget? MÅNGA som borde kunna växla upp.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1603408