1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506669 inlägg · 4103 ämnen

AIK - MoDo 2010-10-14

1290907 · » Till forumet

Sv: AIK - MoDo 2010-10-14

Petey21:

Troligtvis snabbplockade dom just honom från AIK igår...

Samma namn och nummer i alla fall...

Kommentera

Berka: De kanske redan har tittat över backbesättningen och kastat in en ny back vid namn Henrik Nilsson och med tröjnummer 72. Åtminstone finns en sån back med på hemsidans spelartruppsida just nu.
Kommentera

spud: Tja för modo brukar det ju vara klassiska tokdippar efter landslagsuppehåll, så ligger vi 5:a till första landslagsliret så ligger vi väl 8:a 3 omg. efter ;)

Nä nu blire bingen, ladda batterierna inför morgondagen.
Kommentera

Berka: Men om du varit med några säsonger så vet du ju att det är först vid novemberuppehållet som tabellen sätter sig. Av det kan man ju dra slutsatsen att är först då som lagen presterar vad det är man kan förvänta sig av lagen resten av säsongen.
Kommentera

Modoante: Jo, det köper jag, men i mina ögon är inte bonsa el. westin varken 1,2,3,4,5 back, dom ska tävla om 6:e och 7:e plats, dom har gjort det bra såhär långt , men inte tillräckligt bra, de är där skon klämmer.

Jag tycker nog att spelsystemet bör satt sig nu efter en lång försäsong och 10 omgångar in i serien eller hur många det nu är.

Fördelen med årets trupp är att vi har en hög lovande unga spelare som är de "nya modo" som vi kommer bygga laget runt kommande säsonger.
Kommentera

Berka: Bonsa har ju varit hyfsad dom senaste matcherna.tycker även att westin känns snäppet bättre än förra säsongen.Hållberg och hasse däremot borde inte ha fått förlängt kontrakt.

Jag tycker att vi får ta och ha lite tålamod vi ha många nya spelare nya tränare och ett nytt spelsätt det tar sin tid innan allt stämmer även fast vi ny förlorade idag så tror jag på denna trupp det känns betydligt mer positivt i år än förra säsongen.
Kommentera

Wayne Gresky: Det är väl dags att modoledningen nu tar och inser allvaret med backbesättningen, har man någon sorts övertro på westin,bonsa,hållberg å hasse?
Kommentera

Poffa: Det framkom inte på min tv. Han kan ju blivit bänkad efter insatsen på AIK:s 1-0-mål, men vem som helst av backarna hade kunnat bänkas ikväll, Jaja, bara att glömma den här skitmatchen och gå vidare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Mano:

Mmm, jag tror också att han blev bänkad. Han är helt enkelt för långsam för att klara av skridskostarka lag som AIK. Minst en ny back är ett måste, helst två om inte Hållberg kan hitta tillbaka till sitt gamla spel.

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Väl talat.
Kommentera

Poffa: Enligt Lex Hållberg kan Bonsa mycket väl ha blivit bänkad efter en förstaperiod som var direkt usel. Han var helt över på deras första kasse och var sedan på vippen att ligga bakom en till.
Ska man å andra sidan hårddra enligt den modellen hade varken Cook, Josefsson eller Timander spelat många byten under andra halvan av matchen heller. Men vi hade inte en extra femma ombytt ikväll, kan ha varit det som stod i vägen.
Kommentera

Berka: Vi har ny tränare vi har ny spelstil och vi har nya spelare. Att vara så kissnödig som du är hade gjort att man bytt ut laget efter varje förlust.
Spelet har inte satt sig än, att då göra ytterligare en förändring mitt i den förändring som spelarna är mitt i kan skapa mer förvirring och göra den nya spelaren än mer förvirrad samtidigt som de nuvarande tappar förtroende för ledningen.

Låt spelare och ledare få lugn och ro att komma in i detta. När väl det hänt och man sedan ser brister, då är det läge att gå in och ändra.
Kommentera

Trådrättning, mittåt!

Modo spelar dåligt, långsamt och utan större engagemang. Vi är helt enkelt inte vakna. Vi förtjänar dock inte att bli bestulna på en poäng på en så uppenbar interference som den som föregår sista målet. Det är den här typen av misstag som skulle sorteras bort vid införandet av fyrdomarsystem.

Jag har nog missat något inlägg där det behandlas, men varför fick Hasse spela istället för Bonsa? Skada eller sjukdom?

Kommentera

shinzawai: SKRÖÖÖÖDER
Kommentera

Sawchuk: Nej, det var vår VD.
Kommentera

Var det Trollsås? Trodde det var P.Carlsson
Kommentera

Gustafsson: Och Tore Erkén på andra sidan va?
Kommentera

MorganaLefaey: Foppa tillsammans med Trollsås på läktaren.
Kommentera

Var det en styrelseledamot i AIK Foppa satt med??? Är nästan säker. Såg ni hur han reagerade då kameran fångade dem.
Kommentera

shinzawai: Modo måste skärpa sig. Känns som vanligt att vila inte är bra för gubbarna
Kommentera

Backarna våra går bort sig värre än förra året. Att dom sedan får Per Djoos att se snabb ut förbättrar ju inte saken.
Kommentera

MODOJohan: bra pumba!
Kommentera

shinzawai: tveksam straff
Kommentera

shinzawai: Backarna är inte bra idag
Kommentera

MorganaLefaey: Yay straff. Varför förlorar Madsen alla närkamper i år?
Kommentera

Wayne Gresky: Trollig överdrift.
Kommentera

Sawchuk: Hasse Westin är farliga samt att svartens formation gått bort sig en hel del
Kommentera

Foppa såg ju inte direkt ut att vara i storform. Påminde om Rolf Lassgård i profil.
Kommentera

MODOJohan: En usel period från vår sida. Arto är så korkad att jag vill gråta. Han är en skam för tv-mediet.
Kommentera

MorganaLefaey: haha, och Foppa är på plats för att se drabbningen. Han ville inte att någon skulle se honom ´,
Kommentera

MODOJohan: Har vi en gnagare till kommentator
Kommentera

MODOJohan: Danielsson ut, 2 minuter för en slovak... eller var det en tripping?
Kommentera

kan backarna sluta gå bort sig?
Kommentera

MorganaLefaey: Jävlar. Ritchie fint skott
Kommentera

MorganaLefaey: Sen håller Hasse på att bjussa på mål. Nu får de skärpa sig
Kommentera

MorganaLefaey: Jo det var det ja menade med hovet/globen syndromet. Vi spelar ju aldrig bra där.
Kommentera

Var inte en av fördelarna med Challe att han var så aktiv i båset? Ta en timeout för guds skull.
Kommentera

spud: Modo spelar jag orkar inte och bryr mig inte hockey just nu.
Kommentera

MorganaLefaey: Matchen är i globen.

Sitter Daniel Alling i NY och kommentera sin webbradio sändning eller? Han har ju fan problem med allt.
Så frustrerande att lyssna på radio när man är van att se.
Kommentera

MorganaLefaey: Varför känns det som om modo bara tar i lite nu och då?
Kommentera

Icing-Ove: Fan va dåligt. Inte en enda spelare va med där. Hasse rockar
Kommentera

MorganaLefaey:
Vi har en poäng, yeah! Jag sitter och ser MoDo i HD på en fläskig 37-tummare, troligtvis den största TV-apparaten i Norrland. Challes lila näsa är jättestor.
Kommentera

Om någon vill plocka upp spillrorna efter 3 testade datorer är du välkommen till Jämtland.
Sitter på en uppkoppling som enligt alla webbmätningar uppgår till 10mb/s eller mer, men csports server mäter upp den till 0-0,4 mb/s.
Så förbannat irriterad att jag får bråck i hjärnan.

Ska aldrig mer åka till jämtland en matchdag.
Kommentera

MorganaLefaey: Sådär period, vi bör kunna ta hem tre poäng ikväll.

Galen räddning av Dahlberg.
Kommentera

shinzawai: Helt galen räddning. 1-1 i stället för 2-0. Yeay
Kommentera

shinzawai: Ja jag har svårt att se att någon annan bräcker den räddningen den här säsongen. Grymt!
Kommentera

MorganaLefaey: Whoa den snyggaste räddningen någonsin av Pumba?
Kommentera

MorganaLefaey: Sen blir man utspelad en stund oxå. Va är detta
Kommentera

Icing-Ove: Så leker man med musen i 10min och plötslig får bensaxen stora självan och det blir för tidig .....
Kommentera

Dahlberg står ikväll...
Kommentera

1290907 · »