1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504878 inlägg · 4100 ämnen

AIK - MoDo 2012-01-14

« · 1457631 · » Till forumet

Sv: AIK - MoDo 2012-01-14
bisterfinnen: 1+1, så han har alltså option för nästa år. Vi måste behålla honom!
Kommentera

bisterfinnen: Min webläsare kraschar när jag går in på modohockey.se så någon annan får svara.
Kommentera

Gustafsson: Jag också. Det står 5-2 till Modo inför 3:e och man är inte lugn för 5 öre...
Kommentera

En tvåa på AIK-Modo ger just nu oddset 1,01.

Varför skulle det vara dåligt att satsa en tusenlapp på det?

Kommentera

NuMo: Har en 50ing på 2-5. Men tror knappast detta resultat står sig matchen ut. :(
Kommentera

MorganaLefaey: Hoppas, hoppas.
Kommentera

MorganaLefaey: Kom igen modo, AIK håller i spelet och får pp
Kommentera

NuMo: Vad väntar du på? Skulle det gå åt pipan ska jag kompensera dig med 50% av den uteblivna vinsten!
Kommentera

Nieminen: Riskspridning. Fan nästan lika bra ränta som på en ordinär svensk bank.
Kommentera

Dom är för roliga tikarna.

PÖCK!

Plötsligt har de bestämt sig för att radera inavelssnack om modoiter, när det kom från en modoit. HAHAHAHA!

Kommentera

NuMo:

Jag säger det: vi ligger på slutspel!!!
Kommentera

NuMo:Äre jag eller blir Shremp bättre och bättre?
Kommentera

Gusse: Knappt tid att se matchen längre pga. att jag studerar dna-stegar.

men Schremp blandar och ger. Var han dålig innan är han helt säkert bra nu.

Kommentera

NuMo:Utveckla!
Kommentera

Gusse: jaha. Då får gnagarna gnägga igen då.
Kommentera

NuMo:ajaj nu börjar raset
Kommentera

bj21: "interna stridigheter" där en hynda påstår att en annan hynda har syskon till föräldrar.

Jag frågar då om "Stoffs" föräldrar är modoiter.

Kommentera

Modoante: Ojojoj! Vad skönt och vad rättvist. Vi spelade otroligt bra och utnyttjde AIKs spridda spel.

Skillnad mot ifjol. otroligt.

Pöck otroligt bra.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo:Riktigt skönt att kunna vinna dom här viktiga matcherna det ger en hopp om framtiden.
Kommentera

NuMo: Otrolig skillnad. Men Modo har haft bra spel ett tag nu. Den här road tripen har börjat otroligt bra. Tänk om man kan cementera LHC lite mer nu i nästa också. Då tar jag gärna mina förlustspel. Har Iofs en 1 kronas powerplay levande efter Malmö, Timrå och Modo- matchen. Men Leksand eller Bofors har väl sabbat den också.
Kommentera

NuMo:hahaha! du är bara för mycket! ;-) Och du blev raderad? Jag säger då det.
Kommentera

MorganaLefaey: Man får hoppas att Niklas vänjer sig med lugnet i Ö-vik mot stressfritiden i Stockholm. Förutom att det går bättre att fokusera på hockeyn så får man hoppas på att miljön här uppe innebär positiva saker för själen.

Fotnot: För mig är det nästan obegripligt att förstå vad det egentligen är en storstadsbo tycker sig måsta göra för att stimulera sig under fritiden.

Redigerad kommentar

Kommentera

MorganaLefaey:Om nu färjestad och luleå kan vinna sina matcher så blir den här kvällen fullbordad.
Kommentera

bj21: Saknades ett viktigt ord, men smart som du är.

" "interna stridigheter" där en hynda påstår att en annan hynda har syskon till - SINA - föräldrar."

Såklart måste de börja någonstans. Har ju varit på de här sajten sen starten, det är dags att börja radera sånt där skit. ;o)

Redigerad kommentar

Kommentera

Vi har 55p. Hv på 4de har 61p, luleå på 3de har 62p. Varför stanna nu om vi säger så?;-)
Kommentera

NuMo: ÖDMJUKHET är nyckelordet inför matchen mot LHC. 10 poäng ner till kvalserien vid en seger på Måndag, vore så fruktansvärt viktigt.
Kommentera

Pöcken var alltså +4 idag. Vilken hjälte.
Kommentera

NikkiNine:

På presskonferensen var Roger Melin inne på samma spår:
- Det här var det bästa lag vi mött denna säsong, sa Roger.

bloggar.expressen.se/joakimblom/

Kommentera

Gusse eller nån annan: Moe?
Kommentera

Gustafsson:Ganska skönt att möta LHC när all press ligger på dem. Vi har ju faktiskt "råd" att förlora. Det har inte LHC!
Kommentera

Ambroo: Tror inte han spelade så mkt? Såg första 15 av första. Men det jag såg hade han inte mkt istid, eller så syntes han inte? Spelade lite PP och gjorde väl varken till eller från av det jag såg, räddade pucken på blå en gång genom en snygg slängning, dock förgäves då den åkte ut situationen efter:P
Kommentera

NikkiNine:

...Och Rob Schremp gjorde 3 poäng och var +3, vilket emellertid känns ofattbart med tanke på hur han spelade första halvan av matchen.

Jag tyckte Andersson gjorde det bra i andrakedjan och ser gärna att han får fortsätta där. Svensson har varit iskall de senaste matcherna och passar bättre i en gnuggarkedja för tillfället. Sedan vill jag se Hari med Schremp och Madsen.

Men överlag, vilken härlig insats. Tellqvist hade ingen av sina bättre matcher, men ändå kändes det relativt stabilt under i princip hela matchen.

Kommentera

Hur hittar man TOI på stats.swehockey.se eller va tusan sidan heter? Eller hittar man det någon annanstans?

Hmm kan inte redigera min tidigare kommentar om Moe? Menar såklart att jag inte såg första 15 av första perioden.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Monno:

Kolla hockeyligan.se istället.

Kommentera

Ambroo: Moe spelade bara 1:15 i den här matchen.
Kommentera

Bad_Brett:

Schremp gör ju frapperande misstag och ickeprestationer. Man får kanske omvärdera betydelsen av dessa i viss mån, men nog har han fru fortuna med sig? Indianaren i PP från bakom eget mål till en AIKare t.ex. Vet inte om det var Tellan som räddade situationen.

Tellan var stabil, trots att han gjorde en miss vid fösta målet. Det är väl bara att konstatera att en målvakt måste rädda rätt puckar.

Kommentera

Poffa: Pga? Kom han in fel, skadad eller vad?
Kommentera

Ambroo: Vi hade 2 juniorer som var bättre.
Kommentera

Ambroo: Nej, han var uttalad sjunde-back idag. Vi fick tillbaka Tollefsen från magsjuka och Samuelsson valde juniorbackarna Byström och Bohman före Moe.
Kommentera

Poffa: Tack för svaret!

Kommentera

Bad_Brett: Jo gjort det också men går inge bättre för mig för det?:P Vart fasiken hittar jag match statistik för spelarna överlag? Går inge bra de här inte=(

Edit: Hittat!! För liten text för att se den på bara två försök;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Monno: Ska du se speltid för en enskild match, då klickar du på den matchen och väljer statistik. Sedan väljer du att bara se Modo, då kommer individuell statistik för matchen upp.

Vill du se speltiden i snitt, gå in under statistik, välj spelarstatistik och sedan istid. Välj att sortera på lag, för att dela upp det hela.

Kommentera

Hmm, dem flesta ha ren "hit" Bohman har två hits, Sen Forsberg(?) på 3. Och sedan kommer Hedman på 6st!! tacklingar.

Två funderingar då:

Nr 1: skulle han göra det bättre i övriga spelet om han inte fokuserade på tacklingar?

Nr 2: Frågan om inte Uffe sagt åt han att tackla allt han ser? Studerade han lite idag och jag tror helt enkelt att han gör sin roll jävligt bra! Så fort han är på isen är han en riktig pain in the ass där det fan inte  spelar någon roll att du möter honom bakom eget mål där han är ensam i offensiven, han kommer liks förbannat göra allt för att nita dig. Om Hedman bara kunde förbättre positions spelet i egen zon tror jag han skulle kunna göra sig själv ovärdelig. Sen är han kul att se i offensiven ibland då motståndarna kan tackla han men ändå står han där med pucken, han verkar grymt stark!

Edit: hur var det med stavningen idag.. Och Poffa, tackar! Hittade själv till slut men tack ändå!

Redigerad kommentar

Kommentera

Poffa: Repris på kvällens match nu. Skynda skynda. Det var en härlig upplevelse.

Va i helv....!  Man måste vänta en min. mellan varje inlägg.

Kommentera

NuMo:

Lugn nu, sitt mer i båten!

Kommentera

yngwie:

Sitter med Bremberg här på Bishops i Umeå. Skål!

Kommentera

Monno:

Hedman var mycket bra idag. Hela fjärdekejdan var mycket bra.

Kommentera

Icing-Ove: Är det han som kör?
Kommentera

Lumber Jack:

Jo, Bishops har en drive just ikväll. Brempa svepte just en Hillbilly Pale Ale..

Kommentera

Icing-Ove: Ikväll kan vi fira, snart börjar allvaret igen. Vi är på skakig mark fortfarande.

Men själv tycker jag det ser bra ut. Vi gjorde sex mål ikväll på bortaplan.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1457631 · »