Monno:
Hedman var mycket bra idag. Hela fjärdekejdan var mycket bra.
Lumber Jack:
Jo, Bishops har en drive just ikväll. Brempa svepte just en Hillbilly Pale Ale..
Icing-Ove: Ikväll kan vi fira, snart börjar allvaret igen. Vi är på skakig mark fortfarande.
Men själv tycker jag det ser bra ut. Vi gjorde sex mål ikväll på bortaplan.
Redigerad kommentar
NuMo:
Självklart, ångesten kan komma snabbare än man tror. Det vet ju vi. Men vad skönt med en poängsvit...Det behövs.
En fråga, varför skriver ni hos Timrås supportrar egentligen?
(Ta åt er ni som vill)
bj21:
Vi låg faktiskt 7:a i tabellen, med 5 poäng ner till kvalstrecket, efter lika många matcher ifjol. Skillnaden i år är väl att det är jämnt ända upp till 5:e plats, så det finns fler platser att slåss om.
Bad_Brett: Nu är vi ju långt ifrån klara med den här säsongen, men något som jag tycker skiljer sig från förra säsongen är att vi numer inte automatiskt förlorar alla matcher mot bottenkonkurrenterna.
I år vinner vi viktiga matcher, som ikväll t ex, medan vi ifjol hade förlorat den här matchen stort.
Redigerad kommentar
Poffa: Jag skrev dessa inlägg mestadels i ren irritation över att Modoiter behöver skriva där överhuvudtaget.
Jag tycker att det är onödigt i allmänhet och dessutom jinxande utöver det vanliga.. vi ber om det!
Skalman: Själva tanken med HS är att alla ska kunna skriva i alla forum, ett främjande av diskussioner över laggränserna. Sedan är det upp till respektive moderatorgrupp att avgöra om skribenterna går över gränsen, eller ej.
Så länge man inte bryter mot reglerna uppsatta för HS, då finns det inte så mycket att gnälla över. Endera bemöter man det som skrivs, eller så låter man bli. Oftast kan det senare vara det smartaste, för då kommer "problemet" att tröttna och försvinna av sig själv.
Sedan har det väl funnits ett visst mått av hat mellan Modos och Timrås supportrar här inne sedan den där heta kvartsfinalserien 2007. Om du tycker det är hemskt nu, då hade du stängt datorn på den tiden.
NuMo: Jag har lite svårt att förstå mig på varför det ska vara så svårt att hålla på Modo bara?
Dessutom är det väl ganska onödigt att försöka starta nya interna bryderier?
Skalman: Som utfyllnad till Poffas redogörelse. Vad tror du att det sociala experimentet; communityn Hockeysnack syftar till?
Vi är några som haft den här sidan som huvudspår sedandet dök upp för sisådär 8-9 år sedan. Vilka erfarenheter tror du vi har. Övervägande goda eller dåliga?
NuMo: 8-9 år, det måste vara betydligt mer om du även räknar in exempelvis tiden som SportSnack.
Eller är registreringsperioden också medräknat SportSnack?
Redigerad kommentar
Poffa: Visst förstår jag hur det fungerar här, jag förstår bara inte poängen med att grilla lagen med sämre förutsättningar när vi själva är i samma sits.
Jag tror inte att jag hade stängt datorn 06/07 faktiskt, däremot så upplevde jag hatet då också. Men jag behövde inte datorn till det.
NuMo: Jadu, det här commutinyt syftar väl till att prata med sina jämlika i första hand?
Som du säger i ditt senare inlägg så håller vi på samma lag, varför då bry sig om att häckla de supporters som har det kämpigt?
Skalman: Du tror inte att det såg likadant ut förra året, fast tvärtom? Eller att den skadeglädje som Modoiter uttalade 2007 kom tillbaka i våra ansikten 2008?
Om du inte vill "grilla lagen" så är det bara att låta bli. Var och en står för sina handlingar här inne.
Poffa: Jopp, jag förstår nog att det har varit så tidigare med tanke på att det är så här nu också.
Frågan är väl snarare om ni själva är nöjda med det? Personligen är jag högst övertygad om att det inte hjälper till i debatten om "hockeyvåldet" i alla fall.
Men det är ju jag det..
NuMo: Nope, jag hoppas verkligen att denna community blir kvar.
Jag ställer bara frågan om varför jargongen blir så hård helt i onödan.
Men jag har ju fått svar nu.. tror jag! :-)
Skalman: Du tror alltså att den här communityn under åren snarare har medverkat tillhockeyvåld mellan lagen. Vad grundar du det på?
Jag är själv övertygad om att det är tvärtom.
Skalman: Själv tror jag inte att det här är något problem som bidrar till mer hockeyvåld.
Jag har personligen stått sida vid med många Timråiter, Brynäsare och Frölundaiter utan att det varit problem. Snarare har vi druckit öl och snackat hockey.
Hellre pennfightas här än använda knytnävarna på läktaren.
NuMo: Nja, nu sa jag väl inte direkt att det har medverkat till hockeyvåldet. Utan snarare så sa jag att det inte har varit positivt i debatten.
Har det hjälpt till att motverka hockeyvåldet så är det ju väldigt bra, men vad beror det på?
NuMo: Nu har jag ju hängt i både Kempehallen, Swedbank Arena och Fjällräven center sedan 1987 och sett 8/10 av matcherna från en klassisk sittplats.
Men en smäll på käften är det endast Luleå -97 som bjudit på. Men då missade killen en helt godtagbar smäll på käften. Killen som käftade var förtjänt av det.
Personligen har jag inga "fiender" faktiskt. Varken på internet eller i verkligheten, vill du att jag bjuder på en öl vid nästa match så finns jag i första puben till höger! :-)
NuMo: Äh, jag har väl ingen oro.
Jag vill mest att folk ska få ha det bra. Mår jag dåligt över att Modo spelar dåligt eller över att förhållandet är segt, då vill jag f-n inte att någon ska vara där och käfta!
Det är en av anledningarna till att jag inte har facebook eller twitter, samt att jag inte spelar wordfeud.
Jag håller på min egen privata zon och vill nog få folk att tänka till bara. :-)
NuMo: Det är väl kanske en hårfin gräns mellan klubbgästböcker och HS ibland också, men jag förstår vad du menar.
Jag gillar nog mer klubbgästböckerna ändå tror jag. Kanske har att göra med att jag hellre gillar att klappa min egen rygg hellre än att slå mig själv på käften! :-)
Skalman: Den här sajtens funktioner har defenitivt sina brister, men den levde och frodades när Modo hade ett officiellt forum och den lever fortfarande.
Uppenbarligen fyller funktionen något hål som inga alternativ lyckats fylla.
Nu är det mest timrå, modo och brynäs som skriver här. Resten har bättre alternativ, alternativt, supportrar som inte klarar av att debattera över laggränserna med sitt fulla friska sinne i behåll.
Om man håller sig inom HS förnämliga etikettregler så blir det inga större problem här.
Att det ändå blir problem är just för att stycket jag nyss skrev är inkonsekvent efterlevt.
NuMo: Ja, jag har varit inne och kollat till er här inne tidigare också. Men det var först idag jag tyckte att det blev larvigt, och en av oss som jag tyckte betedde sig mest illa var en kompis till mig här inne.
Men ett tips så här innan jag drar mig tillbaka; etikettregler på ett forum är ibland långt ifrån etikettregler i verkliga livet, men det handlar ofta om samma sak.
Gilla läget, njut av stunden och ta hand om dig själv! :-)
yngwie:
Sitter med Bremberg här på Bishops i Umeå. Skål!