1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507761 inlägg · 4105 ämnen

Almtorp in, Milo ut!

« · 354678 · » Till forumet

Sv: Almtorp in, Milo ut!
jenza:

Initiativ heter det...
Kommentera

jenza:

Bra att man tar in Almtorp, dåligt att göra sig av med Milo.

Milo har visat att han kan göra bra ifrån sig, något som flera andra backar inte visat. Varken Enström, Hasse J eller Haakana har visat upp speciellt mycket och vad det gäller Jansson så är han ju just nu skadad och under den korta tid han var spelbar så visade han inte något.

Tack för tiden Milo och lycka till i din fortsatta hockeykarriär. Vet att det fanns minst en i Övik som ville ha dig kvar.
Kommentera

Poffa:

Vad fint, Per. Milo blir säkert lycklig när han läser dina vackra ord...
Kommentera

Poffa:

Visst var han bra men Pirro hade ett ont öga till honom och sen tror jag även det fanns problem med språket. När Pirro ändå blev kvar så var det nog lika bra att han försvann, sen hade han nog också en ganska fet lön.

Vad ska han göra nu då, blev det inget med Ryssland eller?
Kommentera

knaskamilla:

Förmodligen inte, eftersom han inte kan svenska så bra.
Kommentera

jenza:

Vad det gäller hans lön så lär väl MODO fått betala en del för att köpa ut honom för kontraktet. Pengar som man istället borde lagt på att sparka Pirro och hitta en coach som kan få igång MODO.

Men det är ju svårt att göra sig av med trotjänare. Pirro, Jansson, TP...
Kommentera

Poffa:

Ja det är möjligt att du har rätt. Jansson blir vi inte av med på ett bra tag men Pirro måste ut efter den här säsongen. Vem bör ersätta nästa säsong?
Kommentera

jenza:

Kent Forsberg och Sture Nääslund.
Kommentera

Poffa: Varför Stavar Markus och hans pappa sina namn olika? Bara en liten undran.
Kommentera

Poffa:

Jajust, det har du rätt i. Tänkte inte på det... =/
Kommentera

Varför är Lars Jansson överst på sidan. Finns det inte något bättre att skylta med än gamm-Larsa?
Kommentera

Portello: Och varför skriver du stavar med stor bokstav när det är andra ordet i meningen?
Kommentera

Portello:

Har faktiskt ingen aning.
Kommentera

jenza:

Det finns egentligen bara en anledning till det där och det är väl för att reta gallfeber på en viss person här inne. Vem den personen är kan du säkert lista ut.

Nä, in med en bild på Dusan, för Tusan!
Kommentera

JOY: Kan man ju undra. Kan du berätta varför jag gjorde det?
Kommentera

Portello: Ursäkta men jag ville bara retas lite.
Kommentera

JOY: Jag vet.Det är lungt.
Kommentera

jenza:

Kanske nån som resonerar i termer av "äras den som äras bör".
Kommentera

Poffa:

Du menar väl "Disan, för tisan!"?
Kommentera

Poffa: jonas almtorp?han ha ju spelat i sundsvall hc.
Kommentera

timråfan:

Ja, och som den till tråden länkade artikeln säger så har MoDo nu beslutat att hämta hem honom.
Kommentera

knaskamilla: Jäklar, att jag inte visste det tidigare. Var ner till Sundsvall idag i ett ärende och hade då kunnat ordna hemtransporten av Almtorp. Om han nu inte redan transporterats med massabåt, eller liknande.
Kommentera

Poffa:
imponerande..du ska ha full respekt...
du är den första Modoit som har nämt att man
kan faktiskt sparka Pirro...WoW...

se o lär övriga Modoiter....
Kommentera

gud:

Men kamma dig! Mer eller mindre alla MoDoiter här på SpS har krävt Pirros avgång ett längre tag nu!
Kommentera

Vallin:
jag har faktiskt svårt att kamma mig..
men om jag hade hår så skulle jag gärna göra det...

ok..du skriver att det är en del av er som har krävt
att Pirro ska syssla med något helt annat...

då kan du berätta för mig vilka det är??
Kommentera

gud:

Hahaha. Ungefär alla som uttalat sig om tränarsituationen överhuvudtaget... Du kan ju läsa gamla inlägg och bilda dig en uppfattning efter det.
Kommentera

gud:

Säg att du skämtar?!
Kommentera

Vallin:
det var inte ett svar på min fråga...
Kommentera

gud:

Jag t.ex. skulle gärna sett att Pirro fått sparken. De flesta här håller nog med så skärp dig, kom in i matchen!
Kommentera

gud:

Men nu tror jag väl!!! Mig veterligen finns det INGEN MoDoit på SpS (eller på hemsidan heller för den delen, men den ger jag inte mycket för) som tar Pirro i försvar längre. Har du följt dialogen på det här forumet i höst så skulle du veta att i princip varenda en av MoDo-supportrarna har ondgjort sig över Pirro sen typ tionde omgången. Hävdar du att det är annorlunda?!
Kommentera

knaskamilla:
så ofta besöker jag inte denna gästbok...verkar som om jag har missat en jädra massa...helt ok för min del när Modo inte tillhör min värld av ett lag som spelar hockey...;0)

hoppas att ni ändock kan lösa frågan om en tränare som kan föra Modo lite mer framåt än vad som sker idag...

Norrland behövs i Svenskhockey....
Kommentera

gud:

Tänk om du hade insett innan du skrev ditt första inlägg att du inte hade koll eftersom du inte läst allt som skrivits, då hade du sluppit verka så...dum.
Kommentera

gud:

Hur kan du få för dig att kläcka ur dig nått så jävla dumt när du uppenbarligen inte läst ett inlägg här tidigare? Blir bara så trött på såna som dig...
Kommentera

Vallin:
då vet jag det..sorry att du/ni skulle bli så ledsna för mitt påstående..

men jag gillar allafall Poffa för det...;0)
Kommentera

knaskamilla:
jag är dum...jättedum...loooovar..usch vad dum jag är...

Heja Poffa...
Kommentera

gud:

Blev inte speciellt ledsen, men däremot upprör det mig när du kommer med ett såpass kontroversiellt uttalande utan att ha torrt på fötterna. Nog om detta, du har tydligen insett ditt misstag och jag är beredd att glömma alltihop.
Kommentera

Vallin:
skönt att höra...men för mig var det första gången
att se att någon Modoit ville att Pirro skulle göra
något helt annat än vad han gör idag,,,

faktiskt så önskar jag er lycka till för
som jag skrev tidigare behöver hockey Sverige norrländska lag med...
Kommentera

Vallin: För din och alla andras kännedom. Jag har ambivalenta känslor angående Pirro, något jag deklarerat här tidigare, fast med andra ord. Jag tycker att man skall vara mycket försiktig att kasta trotjänare på soptippen, vi har inte så många att ösa in och Ö-Vik är trots allt inte paradiset på jorden om man vill locka hit dugliga tränare. Jag är inte övertygad om att inte Pirro kan utveckla sin spelteori så att det konstrueras fler mål, för det är i offensiven det inte fungerar. Har vi gjort mål så har vi ju nästan säkert vunnit nuförtiden, så konsten att snålspela kan karln. Klarar han av att få spelarna att bli effektiv framåt så? Ja, det är det jag inte vet, men jag är inte så snabb att dissa som många andra. Jag tror inte att föreningen väljer att behålla någon man inte tror på, varför skulle de det?
Kommentera

NuMo:

Givetvis är inte alla odelat negativa till Pirro, vilket jag förstår och respekterar. Hoppas att det inte verkade som att jag förde allas talan i mitt utspel, för det var verkligen inte meningen. Dock tror jag definitivt att en majoritet av MoDos supportar skulle vilja se Pirro få foten från tränarsysslan.
Kommentera

Vallin:

Ja, jag hjälper då gärna till och sparkar.
Kommentera

Vallin:

Det är möjligt att du har rätt i det, jag har ingen egen känsla för vad som stämmer eller inte i det fallet. Det jag vet är att de som är missnöjda i större utsträckning än de som är "omissnöjda" gör sig hörda, det är bara att kolla på modohockeys forum för att inse det. Det kan vara lätt att tro att det finns en majoritet för de missnöjda om man utgår från de som ger sig ut i etern för att släppa ut lite luft i ballongen.

Saken är den att man borde göra sig av med alla modoiter i ledande ställning om man utgick ifrån alla oinvigda åsikter, om att det görs så många missbedömningar som de tycker att de gör, en betydligt mer drastisk åtgärd än att bara enkelt skicka en förstetränare för att vara populistisk.
Kommentera

Enligt Tidningen Ångermanland så fanns det intresse för Milo från några elitserieklubbar men Modo krävde lösen förutom kontraktet, så då blev det för kostsamt.

Då blev det alltså inte så dyrt för Modo, det var väl bra!
Kommentera

jenza:

Det var väl en sat*ns tur att han inte hamnade i någon annan ES-klubb. Hade inte klarat att se honom ösa in poäng mot MoDo, för det skulle han gjort.
Kommentera

Lumber Jack: Tror du han kommer att göra nån poäng alls för Lausanne?
Kommentera

Lumber Jack: På ett vis skulle det nästan ha varit skönt att se honom göra mål mot Modo, inte för att man vill det egentligen men för att det skulle vara en markering mot de som ville göra sig av med honom (läs Pirro och styrelsen i allmänhet). Kände samma sak när Hostak gjorde en massa poäng när inte Modo ville ha honom tillbaka... lite skadeglädje även om det gick ut över mitt favoritgäng.
Kommentera

Ah skönt, bort med Milo. En spelare gör inte ett lag! Dessutom inte en med ett fett lönekuvert. Här ska sparas. Bort med Hakningen också när det liks är på gång.

Ser fram emot mina första matcher på ett år i Kempis nu under jul och nyår, ska bli riktigt spännande att se alla nya spelare och studera klacken lite närmare från min sköna sittplats. =)
Kommentera

Hoppas Hedman gör debut på direkten. Härligt, men vad är det jag hör om att Janne Öberg kanske ska gå ner på backen igen. Fy fan vad dåligt i så fall...
Kommentera

AudibleGiraffe: Hedman har ju redan båsdebuterat. Kan man göra debut på direkten då?
Kommentera

Frisco: Hoppas han gör debut PÅ ISEN i första matchen nu efter juluppehållet....
Kommentera

« · 354678 · »