1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Almtuna - Modo 2020-10-20

« · 2090821 · » Till forumet

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Jag förstår ärligt talat inte vår brunkarkedja. Den är fullständigt värdelös i egen zon och det var likadant förra året. Jag förstår tanken men det funkar INTE!
Låst ämne

Jag trodde jag hade ner tålamod än det här men nej.
Låst ämne

Pinsamt!!
Låst ämne

Gavelo: Det är lika bra att lämna wo framöver man skämmer bara ut föreningen. Finns ingenting att lyfta till något positivt. Vi visar ingenting det blir bara pinsamt. Glader har totalt misslyckats med lagbygget och rekryteringen av tränare. Det går ej snacka bort med något. Och nu är det vara krypa till korset och börja göra förändringar i tid istället för att avvakta.
Låst ämne

Varför Dackell i mål?
Låst ämne

Dundee: Har Allsvenskan haft ett sämre lag än detta Modo?
Låst ämne

Dundee: Man kan låtsas ha Covid-19 i laget och vinna tid.
Låst ämne

Modo tävlar ju inte ens. Man går ut och tar 4 utvisningar på raken. Hallå timeout och tränaren bör skälla ut laget. Ingenting! Laget fortsätter att spela som skit.
Nu blir det minst 10 min boxplay i andra.
För att klara ekonomin så har modo spelat stora summor på motståndarna. Ingen annan förklaring finns till denna skit
Låst ämne

7639: ja han har inte lyckats med något här. Han fick ett hopspelt lag och fick krydda på den truppen. Han insåg väll att han är för dålig för att bygga ett helt nytt lag så därför stack han kniven i ryggen på modo och tvinga sig bort. Det namnet är en synd och en svordom haha
Låst ämne

Dundee: Kryddat med en oduglig målvakt.
Ja detta ser inte så bra ut, minst sagt.

Skicka Nieminen nu, innan vi spelar hockey i en arena du aldrig hört talats om!
Det är så dåligt att man mår illa, på riktigt
Alla ser ut som korpenlirare, åkandes på lädret...så piiinsamt
Låst ämne

jonsson: Sparka tränaren som är helt fel, ta in juniorer och sparka iväg ett gäng trötta alibi spelare som inte tillför nånting .. sänk målsättningen och börja bygga för nästa säsong och framförallt bygg ett LAG spel och en LAG sammanhållning istället för att kolla gamla cv n på trötta spelare
Låst ämne

Supertrött: Dackell är inte direkt Peters ikväll. Inget av målen otagbart.

Varenda beslut tar för lång tid. Vinner vi pucken så ska vi först behandla pucken, sedan titta upp, sedan fundera ett tag och har vi inte redan förlorat pucken så spelar vi mot ett lag som redan läst vad vi ska göra.

Nu måste man våga och sluta tänka. Det här är rent mentalt såklart och väldigt likt hur det såg ut under AJ.
Låst ämne

Robin Ztorken L:
Vi får väl se fram emot Ö-viksderby nästa år om inte ett mirakel sker.
Låst ämne

Mike Keenan: Vilken spelare drog på sig en tio minuters i första?
Låst ämne

Eller: är Peters skadad?
Låst ämne

hanzon: Hugo Styf
Låst ämne

Gusse:
Jadå Almtuna var mkt sämre förra året och vi vart rätt dåliga 15/16....
Låst ämne

hanzon: Styf för sin crosschecking.

Ja, vi har dragit på oss galet många utvisningar, men varför tar inte domarna för de två solklara som Almtuna borde åkt ut för?
Låst ämne

Gusse: Jag har följt MoDo sedan början på 90 och kan ej minnas att vi uppträtt så här illa totalt sett över så många matcher i streck. Men kan ha fel. Men jag brukar bryta ihop och komma igen stöttar alltid laget i ur och skur visst kan jag liksom alla andra kasta ut mig mycket negativa saker men det går över.

Men frågan är om det kommer gå över i år om nu inte föreningen börjar ta tag i detta omgående.
Låst ämne

8399: Tror jag inte, men man måste vila han nån gång, problemet är väl att bara Peters o corrado(kanske nån fler) håller god allsvensk klass
Låst ämne

8399: tror inte det, han måste väl bara ladda om batterierna.
Låst ämne

Visst får alltid bortalagen flest utvisningar statistiskt?
Låst ämne

Dundee:
Under Huras och första året i Allsvenskan.
Låst ämne

hanzon: Jo, fast då är nog publiken en bidragande orsak. Nu får vi en massa utvisningar för att vi inte hänger med, tyvärr
Låst ämne

Robin Ztorken L:
Om inte Glader kliver in och sparkar hoppas jag verkligen styrelsen går in.
Låst ämne

Eller: Tror vi får hoppas på att ligan stängs ner, på grund av corona, det är vår räddning!
Låst ämne

Tarasov: Kan vara en protest från spelarna, att de vill vli av med Nieminen.
Låst ämne

J F K: antingen måste det till något extraordinärt eller så måste vi förstärka situationerna likt almtuna gör. Ne ser faktiskt noll spel i detta modo. Något är gravt fel
Låst ämne

Gör er av med Nieminen och låt Styf ta över.!! Det här kommer inte bli bättre. Nieminen når inte ut till spelarna på rätt sätt. Nåt låser sig.! Laget är ju bra på pappret.! Agera Modo!!
Låst ämne

Linköping - Oskarshamn på torsdag ställs in pga spelare i lhc insjuknat i covid19. Nu börjas det.
Låst ämne

J F K: Mycket märkliga domslut 2 st 5-3 det var filmning av hollywoodklass ,,,Nä nu måste vi göra mål och hålla oss på isen så kan vi vinna ,,,Kämpa Modo
Låst ämne

Tikkare:
Jepp in Jens Ö om det behövs
Låst ämne

J F K: Måste faktiskt säga att det känns lite olustigt att MoDo spela. Spelarna rör sig som i slowmotion. Konstigt att se. Intrycket är att de är mkt nedtränade och saknar helt skärpa men jag antar att så inte är fallet. Märklig syn i alla fall.
Låst ämne

Dundee: Positivt för vår del.
Låst ämne

J F K: Av samma anledning som att bra lag alltid tycks få turmål. Det vill säga att medvind och positiv energi leder till bra saker.

Domare är bara människor. Om ett lags spelare har konstant dålig attityd, inte ens försöker ta det extra skäret för att vinna närkampen etc. så kommer de bedömas på ett annat sätt. På samma sätt är det lättare att se mellan fingrarna när klunbban far upp från ett lag som faktiskt försöker spela hockey.
Låst ämne

Tarasov: Enda chansen, för detta har gått för långt!
Det är inte det att vi förlorar matcher, utan på det sättet vi gör det och hur det ser ut!!

Total disharmoni, bort med finnen NU!!!
Låst ämne

Tarasov: ni borde ta in Karlin. Han har jobbat med små medel i Västervik och är en grym taktiker och hans största dröm är ju att träna Modo. Ni skulle lyfta med han som tränare.
Låst ämne

Tikkare: Spelarna får väl ta en snabbkurs i finska för att kunna kommunicera med tränaren.
Låst ämne

8384:

Undrar vad som sagts vid anställning av Ville?
Kommer han med ett grundspel till Modo som ingen köper? eller har Glader pratat om nått system som inte Ville förstår och sen ska han förmedla till spelarna och dom inte kan ta in det.
Låst ämne

Knafus: Det är inte ens slowmotion. Dom står ju still och tittar på!
Låst ämne

Nucky: Då bör vi sparka allihopa, spelare,ledare o börja om. Det är mycket hockey kvar, vi kan vinna, eller släppa in 8 mål till
Låst ämne

Sundstrom: Han ska bryta med Västervik mitt under säsong tänker du?
Låst ämne

Sundstrom: Han har väl 3-års kontrakt med Västervik.

Hade gärna också sett Karlin i Modo men förstår varför det inte var ett alternativ i våras, då vi hade gjort exakt som Leksand och Björn i det fallet.
Karlin har förespråkat en ganska rolig, aggressiv och fartfylld hockey när han tränade KB65 i Ettan, som skulle passat oss väl.
Låst ämne

Nucky: Vill man bli av med Ville är det väl smartare att ligga på Glader än medvetet underprestera?
Låst ämne

Eller: nåt för föreningen Modo kanske
Uppladdat:

0x600-screenshot20201020-195227google-play-store.jpg

Låst ämne

Monno: Sådant sker undermedvetet. "Det värsta som kan hända är att jag får sparken", typ.
Låst ämne

Monno:
Ja tror det är miljön han skapar som leder till kaos.
Låst ämne

Tikkare:
Hyvää
Låst ämne

Vi verkar vilja spela den gubbe som har markering på sig med resultat en brytning som inte ger nått
Låst ämne

8384: det där som krävs för två borde vara mer. Farlig tackling
Låst ämne

« · 2090821 · »