1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515058 inlägg · 4114 ämnen

Anders Eriksson

« · 289659 Till forumet

Anders Eriksson
Bollnässonen som harvar i farmarligorna. Någon som vet hur hans kontraktsläge ser ut? Han nämns aldrig i de tänkbara återvändarna, jag skulle personligen gärna se honom i MODO-dressen.
Kommentera

Sv: Anders Eriksson
poffa:

I dagens aftonbladet står att han har kontrakt, men inte hur långt. Men det borde vara sista året farmarligornas kanske bäst betalde spelare tillbringar over there.
Kommentera

Lumber Jack: Hittade det här på någon Leafs-sida.
2001:
7/5: Unrestricted free agent Anders Eriksson (D), formerly of the Florida Panthers, signed to a 3-year, $4.3million contract.
Kommentera

Paddan: Hur kunde Ante vara unrestricted free agent? Pga att inte Florida gav han något erbjudande alls?

Helt ok att tjäna över 11 miljoner om året för att spela i farmarligan.
Kommentera

MartinSedin:

11 ? Blir det inte över 30. Jag tror han har ett envägs-kontrakt och har därför hamnat i den situation han är i. D.v.s. ingen har råd (eller rättare sagt, anser det vara värt) att ta över hans kontrakt och bara en idiot skulle inte fullfölja det.
Kommentera

Lumber Jack: 4.3M$ miljoner för 3år blir 33 miljoner totalt. Dela detta i kontraktslängden(3år) och du får en lön varje säsong på 11 miljoner.
Kommentera

MartinSedin: Men kontrakten brukar väl inte gälla i farmarligan??? har för mig att det inte alls är så blodigt betalt i farmarligorna, kontraktet gäller spel i NHL inte farmarligorna...
Kommentera

willysson: Jag antar att du inte hört talas om envägs eller tvävägs-kontrakt?
Kommentera

willysson: Det beror på om dom har envägs- eller tvåvägskontrakt.
Envägs innebär att dom har samma (grund)lön men kanske inte samma bonuspengar oavsett vart dom spelar. Tvåvägslontrakt är när dom har en annan (lägre) lön om dom spelar i farmarligan.
Kommentera

Wewillwintoday: har svårt att tänka mig att man betalar Anders Eriksson 11 miljoner i farmarligan, för han är faktiskt ganska kass...
Kommentera

willysson:

Toronto har skrivit kontrakt med Eriksson som ger honom den lön han har. Då har dom inte mkt att välja på än att pröjsa pengarna till honom under kontraktstiden.

Hur kass han är har ingenting med saken att göra, för Toronto är tydligen ännu kassare.
Kommentera

Robert P: ja då kan man ju bara säga att dom är lurade, vill inte ha honom i timrå ens, det är sanningen.. Eller , jo kanske i år...
Kommentera

willysson: Det är ganska lustigt det här med Ante...
Ifjol under slutspel så hade Toronto STORA skadeproblem och Ante fick en chans. Under matcherna mot Ottawa så var kommentatorerna lyriska över Erikssons defensiva spel och fick hyfsat med speltid. Fick tom beröm av tränarstaben i nån efter-matchintervju. Sen dess är han ute i kylskåpet. Har (mig veterligen) inte ens suttit på bänken för Toronto.
Kommentera

Sahlander: Ja, det var ju ungefär lika då han fick åka hem från landslagstruppen för nåt år sen.
Kommentera

Robert P: Anders borde väl tillhöra en av de bäst betalda spelarna i farmarligan eller? Så länge Anders E tjänar 11 miljoner om året där så är det inte sån stor chans att han flyttar hem igen.
Kommentera

MartinSedin: Men samtidigt kan man inte mer än äta sig mätt. vad kan man göra för 50 miljoner som man inte kan för 30??? Tror inte de spelar för pengarna...
Kommentera

willysson:

"Mycket vill ha mer" är snarare ett ordspråk som kan passa in.

Givetvis så tror jag inte många spelare valde hockeyn för pengarna men givetvis spelar pengar en väldigt stor roll och Anders Eriksson skulle säkert spela fler säsonger i farmarligan med den lön han har nu.
Kommentera

scim: Pengar är ett fördärv. NHL-spelare är så överbetalda att det är äckligt. Jag lägger mig och sover nu. Jag tycker om sport.

zZ z zZ ZZZZZZZZ z z
Kommentera

Frisco:

Jag håller med, men vissa saker måste man helt enkelt acceptera.

Z på dig.
Kommentera

scim: >Ja jag vet inte, men han behöver inte spela för pengarna. Sen kan det finnas en rädlsa hos honom att komma hem till elitserien, för han kommer inte att dominera på isen direkt. Han är nog för dålig på stor rink.. Se bara Robert Schnabel i timrå, fick sparken i elitserien sämsta lag och gick direkt in i Nashvilles lag.
Kommentera

willysson:

Jag tror inte precis han går och är rädd för en eventuellt återkomst till elitserien, har han något att bevisa eller?
Ang Schnabel så finns det ju betydligt fler exempel, Wilde t.ex. fick ju NHL-kontrakt, men det annulerades och han kom istället till MODO där han var minst sagt dålig. Bästa exemplet är väl kanske Brian Rafalski som ratades av Brynäs men nu som återigen spelar i NHL-final..
Kommentera

scim: Ja, när man ser tt det finns några stycken som inte håller i Sverige men i Nhl, detta Måste ju betyda att elitserien är bättre än NHL, De spelare som dominerar här Dominerar där, de som inte håller här håller där:))
Kommentera

willysson:

Nåja, det där är ett resonemang som helt får stå för dig ;)
Kommentera

scim: japp:) Undrar hur det skulle gå för frölund mot NHL-lagen, tror inte att dom skulle vara helt borta.
Kommentera

willysson:

Jag tror säkert de skulle kunna ha en chans i en enstaka match mot något av de sämre lagen, men i en serie om drygt 80 matcher så har de absolut inget att hämta.
Kommentera

scim: Nej inte 80 matcher...
Kommentera

willysson:
Tror det dröjer länge innan ett svenskt lag kan bli så bra att de kan slå de bästa i NHL. Men sist lär de nog inte komma i dagsläget iaf...näst sist kanske;)
Kommentera

liepins: På liten rink är vi dålig men på stor rink hamnar vi i mitten:) Finns mycket medelmåttor i NHL...
Kommentera

willysson:

Jo, men dessa medelmåttor är betydligt mer benägna att utnyttja sin fysik, vilket vi har väldigt svårt för här i elitserien.
Kommentera

scim: De har lättare att använda det på liten rink, svårare att fånga upp på stor rink...
Kommentera

scim:

I de gamla serietidningarna dök begreppet slarvsylta upp, något som skulle vara läge att plocka fram om våra tuffingar i Sverige skulle försöka vara matcho "over there".

Att jämföra me farmaligan skulle kanske vara rättvisare? Iof så smäller de nog på rätt bra där med.
Kommentera

willysson:

Visserligen, men ska vi utmana NHL-lag så tycker jag vi isåfall ska göra det på NHL-lagens villkor.
Kommentera

scim: Varför??? Varför inte utmana dom på de villkor resten av världen har??? På liten rink blir det mindre spel, på större rink så skulle det avslöjas hur mycket medelmåttor som spelar den ligan...
Kommentera

Willysson: Medelmåttor???
Jag antar att ni skämtar lite, för annars är det enormt låg nivå på den här debatten. Frölunda skulle för övrigt åka på spö med 10-0 mot NHL-lagen.
----

Rafalski är en av mina absoluta favoritspelare. Han har bevisat att man inte behöver vara stor för att vara en av NHLs bästa backar...
Kommentera

Wewillwintoday: Det finns spelare i NHL som Tex. Robert Schabel, som inte duger till i elitserien, men pågrund av deras storlek kan fånga in spelare och spela fysiskt.. Tror att alexander Karelin med några månaders träning på skridskor skulle bli en fin Back i NHL.. Sedan kanske det är som att svära i kyrkan att kritisera NHL, men ett gäng medelmåttor finns det där.. Det bär min åsikt, och inte alls låg nivå.
Kommentera

willysson:

Just för att det är som du uttrycker det "vi som utmanar dom". NHL-lagen är knappast intresseradea av att utmana elitserielag.
Kommentera

scim: En liten poäng där:) Det vill ju helst att OS ska spelas på liten rink:) men tror inte att NHL lagen skulle klassa frölunda på stor rink, men opå liten rink är de chanslösa.
Kommentera

Wewillwintoday:

Instämmer, även om jag säkert tror Frölunda skulle kunna plocka nån poäng någon match, vilket jag även skrev längre ner. I en serie skulle Frölunda sluta dead-last.
Kommentera

scim: Det är nog allt en smula Sportklubben/Timrå-tendens för er nu. Ett gissel att göra sig fri från. TAIF kan ni inte tappa mot, AJK kan vara jävliga i kval med publik som gör att domaren blir väääldigt ensidig. Kommer ihåg när snusdosa och annat vräkte ner på Globens is när Ulf Sasse Sandström skulle slå en straff i avgörande match i kval någon gång i slutet på förra seklet. Var på plats och det var lynschstämning på läktarn.
Kommentera

sargad: jag har haft när-Timrå-åkte-ur-vibbar hela förra säsongen och senare delen av denna. och jag är RIKTIGT orolig över varaktigheten av detta älskade lag i högsta ligan.
OM vi klarar det måste det göras något åt detta. fråga mig inte vad. Fråga inte heller Svartvadet, även om
Vi har haft mycket OTUR med många värvningar : Ritchie, Whitney, Wilson, Haataja som inte alls presterat / skadats.
Kommentera

sargad: Anders Eriksson? Ja, varför inte...
Kommentera

« · 289659