Redigerad kommentar
Gurra88: Klart man måste ha en tro på att laget kan gå långt? Det är en helt gäng skickliga spelare i Modo. Och vi har en väldigt hög högsta nivå. Dock är vi väldigt ojämna. Och de faktum att vi har så oerhört svårt för de två guldfavoriterna (FBK, SAIK) gör att jag har svårt å verkligen tro på guld.
Däremot hoppas å tror jag såklart att laget kan ta sig långt i ett slutspel å utmana alla lag. Till skillnad från dig så ser jag ju inte allting jag tror och hoppas på som absoluta sanningar.
Varför jag drar upp det gamla vanliga är just för att det visar hur jävla dålig koll du faktiskt har på hockey. Och ja allting annat antagligen.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
zigge:"men jag vill minnas att hrr Wernblom inte ville spela mer, genom att crosschecka Jämtin grundligt sittande på honom, o därmed bli ledig för fjällfiske för ett antal år sen. (BJ elr nån, när var det? )"
Har inte varit in här och läst på ett tag eftersom jag under några dagar varit tvungen att jobba på arbetstid! ;-) Frågade du mig? Wernblom avslutade sina två sista slutspel med MoDo som avstängd. Under comebacksäsongen såg han till att bli avstängd i kvarten mot Timrå. Den första sejouren i MoDo tog slut mot, som du skriver, HV i slutspelet. Eftersom Werner drog till Västerbotten efter det så måste det väl ha varit säsongen 03/04!?
Gurra88:Ska du verkligen uttala dig om sådant Gurra? För vad jag ser är Brynäs i princip närmare att missa slutspel än att klättra i tabellen.
Ni är allts sämre än ni var ifjol. Och då hade ni ju ändå det sämsta lag som Sundlöv ställt på isen. Vilket gör att man kan undra vad han gjort i år? ;)
Monno: Boork var så fantasilös att han när han nu kommit på att Anders Forsberg är en sopa till coach och tränare så använda han samma argument vid sågningen som han använde när han sågade brandmannen från Värmland tidigare denna säsong. Anders har tydligen samma problem som Perra, oerfaren med för grunda hockeykunskaper.
J F K: Läste på LJ nån som hade något teori i stil med att Boork kanske syftade på att det skulle bli för mkt flash å flärd och se lyxigt å bra ut utåt bla bla bla.
Fattade inte vad han menade riktigt.
Nog för att Näslund är ett gammalt storproffs m.m. Men nå mkt gulligull med medier m.m. kan man ju inte påstå att han sysslar med. Är väl mer Foppa som sköter det. Och då uttalar sig ändå Foppa väldigt sällan om läget i laget.
Nä, har ärligt talat ingen jäkla aning vad Boorken egentligen syftar på.
Blake: Kan inte tänka mig att det skulle bli problem mellan Anders Forsberg och Marcus Näslund. Det finns liksom inga farhågor alls, utan var det några risker med slitningar var det väl när man värvade Ulf Samuelsson då han är en betydligt mer prestigefull herre.
Men, Boork har ju betalt för att tycka mycket. Inte för att tycka rätt.
Monno: Jag förstår då verkligen inte varför just dessa två människor skulle komma i kant med varandra, jag lovar att om denna historia nu är sann, att det var Näslund själv som hörde av sig till Forsberg.
Såklart med (#21)Guds välsignelse, så där har väl Boorken ett halvt rätt.
Blake: Det får du luska ut själv =) (Enligt Boorken då)
Tror det mest sitter i att han måste ha en åsikt, gärna en lite av det extremare slaget. Och skulle det gå åt helvette kommer Boorken sen sitta där och säga, "vad var det jag sa". Prolemet är väl bara att blir det kanon succé så kommer Boork aldrig kännas vid att han skulle påstått att det inte skulle funka =)
Det blir lätt så när man har kappvändarnas kung Nyström som chef =)
Berka:
Enligt vad jag hört så skulle nog Uffe kunna tänka sig vara kvar, men familjen (barnen) ska gå i skola i USA, samt att dom får närmare till sina äldre barn som redan är där borta.
Synd, men det var väl egentligen ingen som trodde han skulle vara kvar längre? Att träna Modo sågs väl mer som ett avstamp inför att få något jobb i ett NHL-lag.
Håller med dig att jag också gärna skulle vilja ha honom kvar, samt att han är störtskön i intervjusituationer! :)
McFire:
Samuelsson är inte kvar nästa säsong.
Så någon ny tränare behövs, får gärna bli AF för min del
Monno:
Jo. Därför är det väl inte omöjligt att MoDo har försökt sig på en paketvärvning?
Redigerad kommentar
Blake:
Fast då var MoDo en klubb i spillror, nu är de en potentiell guldkandidat. Stor skillnad. Och om han gillar Anders Forsberg är det ytterligare en fördel.
Men nog är det väl troligt att Bud söker sig till en annan liga?
J F K: Min personlige hatfavorit-tränare är Harri Rindell. Tränaren som kastade Wernblom i sopnedkastet. Att han var menlös i intervjuer gjorde inte intrycket bättre.
å andra sidan är det enda tränare jag nästan talat med. En vårdag gick jag med en person jag assisterade och hon ville absolut tala med honom när jag sade att det var Modos tränare. Han satt vid några utplacerade bord utanför ett kafé. Själv tyckte jag det var pinsamt så jag tog en omväg för att slippa vara med i det mötet. Han var enligt uppgift mycket trevlig och lyssnade på hennes råd (Träna dem bra så de vinner SM-guld) Han lyckads inte följa det rådet.
Förresten. Jag var nära att prata med Samuelsson kom jag på. Efter en förlustmatch hemma mot Färjestad (I straffar) nyss satte sig tuffe Uffe med familj bredvid mig på Sibylla. Då var det bra nära att jag sa något, men så sket jag i det. Hade sån inre lust att säga att han gjorde ett bra jobb, men lyckades stålsätta mig.