Redigerad kommentar
Icing-Ove: Japp, det är klart!
Har en mycket säker källa på detta :)
NuMo: Om det stämmer med ryktena att AF eller den klubb han ska gå till försökt värva Möller och Holloway tror jag vi kan stryka Modo som nästa adress.
Holloway borde ha ett flertal erbjudanden från KHL efter de säsonger han haft i Saik.
Icing-Ove:
Detta är ju perfekt:
– Det stämmer inte. Däremot kan det ju vara så att klubben jag ska till har tagit kontakt med spelare.
Ju mer jag tänker på det, inser jag att det måste finnas en klyfta i Skellefteå. Om vi tänker logiskt:
- Det var i princip klart att Forsberg inte skulle träna Skellefteå nästa säsong. Varför skulle spelarna vara så måna om att få veta vilken klubb han skulle gå till ifall de själva inte hade fått erbjudanden från denna klubb? Om de hade för avsikt att stanna i Skellefteå, borde de inte bry sig om huruvida Forsberg tränar MoDo eller AK Bars Kazan.
- På Jimmie låter det som att alla står bakom beslutet. Men återigen, om ingen brydde sig om Forsberg, varför nöjde de sig inte med att beskedet att han inte skulle stanna i Skellefteå?
- Forsberg sade att han inte längre kunde ljuga för "den innersta kretsen", de "spelare som han står så väldigt nära". Låter inte direkt som att han pratar om hela spelartruppen, utan om en liten del av den.
- Ingen dementerar att klubben han ska till skulle ha tagit kontakt med spelare i Skellefteå.
Så, om vi nu lägger ihop 1+1, så är det mycket troligt att MoDo har lagt ett bud på Oscar Möller och/eller Bud Holloway. Det troliga är att det bland annat är dessa spelare som har tjatat på att Forsberg ska avslöja om MoDo-ryktena stämmer. I sådana fall borde de inte vara helt nöjda med Skellefteå-ledningens beslut, vilket borde öka chanserna för att vi ser någon av dem i MoDo nästa säsong.
Jag sitter och myser!
Icing-Ove: För övrigt undrar man ju faktiskt hur vanligt det kan vara att tränarna på väg bort flörtar lite extra med vissa spelare som dom gärna vill ha med sig?
Det kanske aldrig händer, men det kan ju vara vanligare än vi får reda på.
Det är ju jävligt enkelt att skicka ett sms på fyllan "tja, hörru fan du skulle ha hängt på till frölunda, jag ska ju dit å det vore fan kul å fortsätta träna dig för jag tror du kan bli något riktigt stort, ha de i åtanke, hörs skål"
;-)
Icing-Ove: Haha =)
F.ö så när forsberg fick sparken så viste man ju inget om att han ska ha försökt värva spelare och dfet var heller inget man ens tog upp vid själva tillfället då man sparkade gubben, Utan han fick sparken pga. att han inte varit 100% ig och att han berättade för spelarna först, som styrelsen själv säger vara enda orsakerna.
Berka:
Näslund ville värva både Möller och Holloway innan de gick till Twin Peaks och intresset har väl inte svalnat de senaste säsongerna. De båda vet garanterat om Modos intresse. Skitnödiga Skellefteå har väl lite svårt att ta in möjligheten att dessa kan välja bort deras superproffsiga förening nästa säsong...
Redigerad kommentar
Gurra88: Du vet inte om han ska till modo inte jag heller å jag skiter fullständigt i gubben så sluta hitta på att jag är nån jävla fan av ett annat lags tränare för det är jag definitivt inte, har du förstått???
Sen Hur fan vet du att forsberg har gjort detta som påstås, du har ingen jävla aning och absolut inget bevis eller nån säker källa som styrker öht. något som du påstår.
Om saiks åtgärder är befogade kan vi börja diskutera när sanning kommit fram eftersom varken du eller jag vet vad som har hänt.
skillnaden mellan oss ÄR ATT DU PÅSTÅR ATT DE FORSBERG GJORT ÄR SANT EFTERSOM EN KLUBB SOM SAIK ALDRIG SKULLE HITTA PÅ NÅGOT , ja det kanske är så men du har igentligen ingen aning utan det är din sketna gissning, jag och de flesta här dömer inte forsberg men heller inta saik utan vi ventilerar olika scenarion, men eftersom du har en bestämd åsikt så blir alla våra argument mot din teori de enda du väljer att svara på vilket får oss att framstå som att vi skyddar forsberg för att han ev ska till modo i din lilla bubbla!!
Du ska väl absolut inte snacka om cyklobÖgon när du själv kanske är hela hockeysnacks mest trångsynta skribent, ja till och med mer envis i sitt vetande än huge.
Sen kan du gensat sluta med dina jävla översittarfasoner som "din favorit" "eran favorit" "din största fan" sånt skriver du bara för att du ska verka överlägsen i debatten och för att göra andra förbannade.
Huge: Men va fan..Du med. Läs igen.. så förstår du vad jag menar. JFk ifrågasatte mina källor och då undrar jag varför HAN tror Skellefteå gjorde som de gjorde..
Det gick sådär när du naturligtvis skulle lägga din näsa i blöt. Hejdå:)
J F K: Men läs ditt inlägg.. Du gör allt för att förmildra Forsbergs argerande som att det vore eran egna tränare. Varför helt plötsligt denna försåelse för Forsbergs agerande? Jo självklart för att han ryktas till Modo, fruktansvärt löjligt.
Inse att Skellefteå har en god anledning att hänga ut honom
Gurra88: "Att sen Anders förnekar är väl självklart. Vad väntade ni er? Han har oerhört mycket att förlora i trovärdighet om det bekräftas att han inte kunde låta bli att försöka rekrytera till sin kommande klubb.."
Jag hade precis skrivit ett långt inlägg där jag menade att jag inte med säkerhet kan uttala mig. Jag försökte också förklara att det är inte svart eller vitt och gav ett exempel på hur det KAN ha gått till.
Trots det tror du att jag försvarar Anders. Jag har ju inte tagit ställning då jag inte har en aning om hur det gått till.
Sannolikt är det en tolkningsfråga, ungefär som att jag upplever dig som en riktigt stor jubelidiot medan du själv tycker att du är guds gåva till människan. Vem har rätt? Frågar man dina - eventuella - vänner kanske man får ett svar, men frågar man de flesta på forumet får man sannolikt ett annat.
Gurra88: Du förstår ju inte. Är du dum i huvudet på riktigt?
J F K: Så du tror fortfarande att Skellefteå kom på en sanning så att de hade nått på Anders? Någon mer konspirationsteori?
Att sen Anders förnekar är väl självklart. Vad väntade ni er? Han har oerhört mycket att förlora i trovärdighet om det bekräftas att han inte kunde låta bli att försöka rekrytera till sin kommande klubb..
Redigerad kommentar
Det dummaste inlägget i hela debatten står dock Boork för. Hans argumentation mot Anders Forsberg har ju byggt på att Anders inte vore kompetent nog att coacha SAIK ur ett rent hockeyperspektiv. När då Anders får sparken så är det INTE beroende på de eventuellt bristfälliga hockeykunskaper och hockeyledaregenskaper som Boorken gnällde på, utan helt andra saker.
Det hindrar dock inte Boork från att tvärsäkert peka på hur rätt han hade.
Förlåt. Det dummaste jag läst är när Gurra tar upp Fahlman som en kunnig person. Fahlman är helt inkompetent och så svartgul att det är sorgligt. Till Boorks och Wikegårds förvar är att de i alla fall kan en hel del ishockey bakom de ibland märkliga uttalanden de gör.
spud: Givetvis är det inte snyggt om Anders aktivt försökt ragga spelare spelare till sin nästa klubb, men vad vet vi egentligen om hur det gått till.
Det kan ju ha rört sig om allt ifrån att en spelare frågar "Anders, mitt kontrakt går ut nästa år. Jag tycker att du är väldigt duktig tränare, så jag undrar vilket lag du kommer att träna". Det kan också varit betydligt mer aktivt från Anders. Jag har dock inte tagit ställning i den här frågan (vilket Gurra omöjligen verkar förstå) för att jag vet inte. Vi hör en sida säga en sak, men ingen från spelarleden, inte Anders och ingen "neutral".
Sedan har jag oerhört svårt att förstå varför detta nu skulle vara ett problem. Enligt SAIK och dess supportrar är det ju ändå Lasse som lagt upp spelsystemet samt offensiven, Robertson som ordnat försvarsspelet och Klockare som skött det individuella, så SAIK kan väl aldrig någonsin tro att någon spelare skulle vilja följa en totalt okunnig tränare som Anders Forsberg?
Det där med oengagemang är väldigt subjektivt. Hur ska man kunna ta det seriöst när bara en sida får uttala sig? Det kan ju varit Anders som varit besviken på att SAIK inte ville ha kvar honom. Det kan vara rent skitsnack från SAIK som behöver förklara varför man gör sig av med honom eller det kan faktiskt ha varit så att Anders HAR varit mindre engagerad än vanligt. Vi vet inte.
Det vi vet är att SAIK kastat en massa skuld över Anders när man inte behövt det. Gurra säger att alla skulle frågat varför de sparkade Anders, men om han nu var så dålig kommer resultaten tala för sig själva. Låt folk spekulera och visa istället på planen varför det nu var så viktigt.
Gurra88: Vadå snacka skit?
Dom tycker att han inte varit engagerad som han dementerat.
dom påstår att han pratat med spelare som han oxå dementerat.
Har du något som helst belägg som styrker att det är just forsberg som gjort detta och därmed oxå gjort rätt att få denna kritik.
har du något belägg för att ledningen sparkar forsberg och sen enkelt skyller detta utåt för att han inte varit engagerad osv
Du bygger dina komentarer på rena gissningar som du anser är rätt
Redigerad kommentar