Gurra88: Jag tycker att Forsberg är ganska kaxig i sina uttalanden vad han tycker om Skellefteå efter de gett honom foten. Med tanke på vad han sagt, och det skulle vara så att Skellefteå sitter med triumf på hand, så skulle det inte alls vara märkligt om de berättade vad som hade hänt och därmed fått ett slut på spekulationerna och fokusera på slutspel och det efterlängtade guldet.
Nej, jag tror att det ligger mycket mer bakom detta än att Forsberg är den stora syndabcken.
Vad tror du har skett? Ge en sannolik bild av det som skett som gör att Skellefteå agerat tokrätt och Anders ska stå i skamvrån.
Bitte.
Gurra88: Bara där visar du din inkompetens. Det behöver inte vara grova fel utan olika syn på hockeyn. Lasse J kan ha tyckt att A Forsberg var för social i sin coaching och att man har större chans att vinna SM med en tuffare coach. I sådana fall behöver ju inte alls A Forsberg gjort sig skyldig alls till ett fel, utan bara att de har olika syn på coachingen.
Nu säger jag absolut inte att det var så det gick till, men det kan mycket mycket väl vara så att man kan sparka en ledare trots att denne inte gjort sig skyldig till ett direkt fel.
J F K: Det värsta/grisigaste i den här härvan (förutom Gurra) tycker jag Bert Robertsson är. Han tar verkligen å hugger kniven i ryggen på AF och vrider om.
Oerhört otacksam kollega.
J F K: Nej klart du inte tycker det är farligt? Det gör du ju ALDRIG med nått som handlar om Modo.
Klart han ska få söka sig vidare, de får skylla sig själva. Men det är ju en helt annan diskussion. Det ger ju inte Anders några rätt att jobba åt sin kommande klubb.
Tycker Skellefteå skött det oerhört proffsigt.
Gurra88: Det _kan_ vara sanningen. Det kan också vara en ren lögn, en liten överdrift eller rent av felaktigt. Det kan mycket väl vara så att han gjort en rad flagranta fel, men det vet vi inte. Poängen som vi Modo-fans har är att vi inte vet.
Ja, han förtjänade kritiken att han borde berättat för sina chefer först, men i ärlighetens namn är det verkligen såååå oerhört farligt? De hade ju nekat honom fortsättning och måste ju vara rent av korkade om de inte förväntat sig att han skulle söka sig vidare.
J F K: Är det att gnälla? hahaha. Det är väl så enkelt att det är sanningen, väldigt väldigt förenklad och mediaanpassad..
Håller med om att han bidragit till oerhört mycket i Skellefteå, men det gör ju knappast honom fri från kritik när sådan är befogad..
A.Forsberg är väl dessutom en av de mest gnälliga i media av samtliga tränare? Så det kommer ni få stå ut med.
Att Forsberg förnekar handlar ju enbart om att han är rädd om sin image som tränare. Att få sparken för att inte varit lojal mot sin klubb man står under kontrakt med är kanske inte något jättesmickrande. Något han inte lär skriva överst i sitt CV..
På tal om det där med intelligens. Ska ni inte göra en Leksand och lägga ner era skolor då ni inte verkar använda dem?
Gurra88: Jag tycker att det är gnälligt när man säger att A Forsberg varit ofokuserad. Vad tjänar det till? Det är ju en högst subjektiv uppfattning. Jag tycker att det var väldigt gnälligt att säga att det var ett grovt fel att berätta för spelarna först. Är Lasse någon narcissist? Det handlade om ett par timmar och SAIK-ledningen hade knappast kunnat agera på annat sätt ens om de fått informationen före spelarna.
Jag tycker att det vore mycket snyggare skött om man inte behövt svärta ned Anders Forsberg som lett laget till den näst mest framgångsrika perioden i föreningens historia. Jag kan förstå att du inte tycker det, men jag misstänker att det finns väldigt många som - precis som mig - inte tycker att man ska behöva trycka ned andra för att förklara varför man gör saker.
Att kalla A Forsberg för barnrumpa måste vara någon form av projicering från din sida. Han har anklagats för att ha varit ofokuserad (vilket kan vara sant, kan vara delvis sant eller kan ha varit ett taffligt försök att bortförklara ett beslut tagit i vredesmod) och att ha försökt värva spelare. (Vilket spelaren ifråga tog starkt avstånd ifrån). På vilket sätt skulle det varit barnsligt ens om det vore sant?
De flesta troll på internetforum brukar jag i alla fall förstå. De försöker provocera och får någonting ut av att ibland trycka ned andra. Du är kanske tvärtom. Du får ju varenda person på forumet att känna sig intelligent och vältalig. Kanske man borde vara i tacksamhetsskuld till dig?
Redigerad kommentar
J F K: Hahaha. Du tänkte nog inte riktigt innan du skrev det svaret.
Gnälliga förklaringar, vad är det för gnälligt? Det är ju bara nått du använder återigen för att försvara en kommande värvning av Forsberg. Lägg ner du är så enögd så det är löjligt.
Ledningen har absolut inte gnällt utan förklarat att det finns omständigheter som att han inte haft fullt fokus m.m. Vilket är en frov förenkling av det som verkligen har hänt. Mycket bra skött av Skellefteå. Barnrumpan A.Forsberg får förmodligen se Skellefteå vinna SM-guld från läktaren.
Berka: "Bara en Idiot kan ha en bestämd åsikt innan all fakta ligger på bordet!"
Ja, eftersom det bara finns EN person härinne som har en bestämd åsikt utan att ha några som helst konkreta fakta på bordet, så tror jag mig veta vem du syftar på.... :-)
Gurra88: Jag väntar tills fakta kommer innan jag säger bu eller bä. Det har inte ett skit med om Anders kommer till oss eller inte att göra. Jag tycker att det är under SAIKs värdighet att gnälla i media som man gjort.
Anders gjorde fel som inte underättade ledningen före han berättade för spelarna. Det är det ENDA som faktiskt är klart. Allt annat är rena spekulationer.
McFire:
Det som fascinerar mig mest är hur mycket tid han verkar ha. Uppenbarligen hinnar han med att trolla i Brynäs-boken också. Det är ju ett heltidsjobb han har.
Redigerad kommentar
Gurra88: Du har inga bevis. Därför borde du vara lite mer ödmjuk. Annars.. på med foliehatten!
Gurka8: Detroit och Ottawa har många halvbra importer.
Gurra88: Jag tycker att Skellefteå agerat alldeles korrekt om det är så att Anders skrivit på för Modo. Även om människor i dessa positioner företrädesvis är proffessionella personer så känns det inte särskilt optimalt inför ett stundande slutspel med Forsberg i båset och Modo som motståndare. Samtidigt anser jag att Skellefteå också skall förstå Anders, att han sökt sig till en annan klubb, då Skellefteå inte kunnat ge Forsberg något besked om framtiden.
Jag tror vidare att Forsberg känt att hans tid i föreningen led mot sitt slut, att det inte fanns något som pekade på en fortsättning, och att han av den anledningen sonderade terrängen och nu alltså skrivit på för Modo (får man anta).
Vad som sedan är sant beträffande spelare som sägs ha blivit uppvaktad av AF så kan det mycket väl vara kraftigt uppförstorat. Det kan ju vara en sån liten sak som att AF berättat, mer från hjärtat vad han tycker om enskilda spelare, och att det har tolkats som att Anders försökt fiska upp dem till "sitt lag" nästa säsong. Det är väldigt lätt att göra en höna av en fjäder.
Detta är min högst personliga åsikt dock.
NuMo: Oberoende?? hur kan det vara det? Du säger att hans uppgift är att hitta ett så pass bra lag som möjligt. Så bra är det inte, och har man den enorma satsning på juniorer så kan det vara smart att bredden i laget består av spelare från egna ledet än halvtaskiga importer. Annars kan man ju lägga ner den och slänga pengarna på ännu bättre importer.
Peja: Absolut, Skellefteå är ju bra dumma som inte velat förlänga med Forsberg som tagit laget till absoluta toppen. Men det är ju en helt annan diskussion. Forsberg hade knappast blivit arbetslös om han valt att vänta, men visst, Modo kan ju ha ställt ett ultimatum och då får man ju förstå att han måste tacka ja. Men sen ska det vara stopp.
Ilskan från Skellefteå kommer knappast över att han skrivit på för Modo, det borde väl alla förstå??
Peja: Bra. Ett inlägg som passar Ja-sägarna i denna Modobok.
Det ger honom rätt att ragga spelare till kommande klubb trots att han står under kontrakt med en annan?
zigge: Det omöjliga? Vi är fortfarande Svenska Mästare om du glömt det.
Japp, jag ringde runt till alla utom dig, du står för den sista procenten..
Gurra88: Han insåg väl det omöjliga, med "supportrar" som du!
Var har du den omröstningen, bland alla MoDo-fans, där 99% försvarar AF? Har du suttit o ringt runt till "alla"? Jag vet då inte att jag tillfrågats?
Hur länge ska du häcka här o fortsätta göra dig till ännu mer åtlöje?
Huge, Dexter : Det klart det blir i en annan liga: MoDo, Brynäs o Frölunda blir ju uteslutna av Loob/Helber-axeln, pga fuskandet:
NHL-LockIn-Ligan, så i serien möts dessa 3 lag 22 ggr, Slutspelet avgörs mellan de 2 bäst placerade i en serie på Bäst av 19. Förloraren o 3:an spelar en kvalserie ner i All-Ettan.
Gurgla0,088 har ju en stensäker övertygelse!
:Frågan är om man matar honom med sugrör eller om det fortfarande är via livmodern?
Redigerad kommentar