1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Anders Forsberg klar för Modo?

« · 1558494 · » Till forumet

Sv: Anders Forsberg klar för Modo?
"För mig räcker det att de sparkat honom som serieledare. Bara det tyder på grova fel från hans sida"

Gurgla0,088 har ju en stensäker övertygelse!

:Frågan är om man matar honom med sugrör eller om det fortfarande är via livmodern?

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: Nu får du gärna förklara hur jag försvarar AF i mitt inlägg jag skrev där? Det jag störde mig på var hur Bert som föredetta kollega och vän direkt efteråt går ut och snackar skit om AF. Tycker det är oerhört fult gjort.

Än om han faktiskt tyckte att Forsberg varit ofokuserad så är det inget man går ut direkt och säger till tidningarna. Det är ändå en gammal kollega som han direkt öppet kritiserar. Om dom var vänner förut, vilket jag antar, så tror jag inte dom är det längre.

Men vist, du får värmas leta reda på en kommentar där jag säger att Anders inte gjort något fel.
Jag säger verken bu lr bä. Det finns antagligen två sidor på myntet. Men få jag inget vet kan jag inte uttala mig om vem dom gjort vad.

Till skillnad från dig gurra som aldrig vet någonting men ändå alltid uttalar sig om allt.
Kommentera

250kg kärlek: Det finns inte att Skellefteå sparkar honom utan en riktigt bra anledning då de har väldigt bra chans på guld.. Jag tror på ryktena pm att han haft tankarna på framtida klubb
Kommentera

Gurra88: Jag tycker att Forsberg är ganska kaxig i sina uttalanden vad han tycker om Skellefteå efter de gett honom foten. Med tanke på vad han sagt, och det skulle vara så att Skellefteå sitter med triumf på hand, så skulle det inte alls vara märkligt om de berättade vad som hade hänt och därmed fått ett slut på spekulationerna och fokusera på slutspel och det efterlängtade guldet.

Nej, jag tror att det ligger mycket mer bakom detta än att Forsberg är den stora syndabcken. 

Vad tror du har skett? Ge en sannolik bild av det som skett som gör att Skellefteå agerat tokrätt och Anders ska stå i skamvrån.

Bitte.

Kommentera

J F K: jag tror inte Skellefteå gör förändringar i serieledning utan att ha en riktigt bra anledning. Varför röra till när de har riktigt bra chans på guld?? Du söker efter den ena konspirationsteorin efter den andra för att freda Forsberg. Du har knappast kommit med lika många förslag på vilka olika slags grova fel han kan ha gjort. Dina ständiga försök att freda Forsberg handlar ju enbart om att du ser världen genom dina Modobrillor.
Kommentera

Gurra88: Det borde förresten du veta som var i en förening där Boork sparkades och plockades tillbaka flera månader senare. Ok, de var verkligen inte i serieledning, men du - förresten här är jag inte alls säker - borde kunna förstå poängen.
Kommentera

Gurra88: Bara där visar du din inkompetens. Det behöver inte vara grova fel utan olika syn på hockeyn. Lasse J kan ha tyckt att A Forsberg var för social i sin coaching och att man har större chans att vinna SM med en tuffare coach. I sådana fall behöver ju inte alls A Forsberg gjort sig skyldig alls till ett fel, utan bara att de har olika syn på coachingen.

Nu säger jag absolut inte att det var så det gick till, men det kan mycket mycket väl vara så att man kan sparka en ledare trots att denne inte gjort sig skyldig till ett direkt fel.

Kommentera

J F K: För mig räcker det att de sparkat honom som serieledare. Bara det tyder på grova fel från hans sida. Men det räcker såklart inte för dig, bad än som kommer fram så kommer du försvara det som att det inte är nått farligt. Men Skellefteå är däremot löjliga och gnälliga såklart Hahaha... Du måste vara cyklopernas cyklop
Kommentera

Gurra88: Nej, det tråkigaste är att du verkligen inte förstår ett dyft.
På en direkt fråga svarar Möller (som enligt tidningarna var det hetaste bytet för Forsberg) att han ALDRIG fått den typen av fråga av Forsberg. Till skillnad från dig så tolkar jag det inte som bevis för A Forsbergs oskuld. (Hade det passar dina intressen hade du tagt det för en 100% sanning).
Det är möjligt att Forsberg är skyldig, men hittills har inget presenterats som tyder på att han gjort något grövre fel.
Kommentera

Monno: Alltså , haha, det är så sjukt komiskt hur ni försvarar AF. Han får väl skylla sig själv??
Kommentera

J F K: Det värsta/grisigaste i den här härvan (förutom Gurra) tycker jag Bert Robertsson är. Han tar verkligen å hugger kniven i ryggen på AF och vrider om.

Oerhört otacksam kollega.

Kommentera

J F K: Nej klart du inte tycker det är farligt? Det gör du ju ALDRIG med nått som handlar om Modo.

Klart han ska få söka sig vidare, de får skylla sig själva. Men det är ju en helt annan diskussion. Det ger ju inte Anders några rätt att jobba åt sin kommande klubb.

Tycker Skellefteå skött det oerhört proffsigt.

Kommentera

Gurra88: Det _kan_ vara sanningen. Det kan också vara en ren lögn, en liten överdrift eller rent av felaktigt. Det kan mycket väl vara så att han gjort en rad flagranta fel, men det vet vi inte. Poängen som vi Modo-fans har är att vi inte vet.

Ja, han förtjänade kritiken att han borde berättat för sina chefer först, men i ärlighetens namn är det verkligen såååå oerhört farligt? De hade ju nekat honom fortsättning och måste ju vara rent av korkade om de inte förväntat sig att han skulle söka sig vidare.

Kommentera

J F K: Är det att gnälla? hahaha. Det är väl så enkelt att det är sanningen, väldigt väldigt förenklad och mediaanpassad..

Håller med om att han bidragit till oerhört mycket i Skellefteå, men det gör ju knappast honom fri från kritik när sådan är befogad..

A.Forsberg är väl dessutom en av de mest gnälliga i media av samtliga tränare? Så det kommer ni få stå ut med.

Att Forsberg förnekar handlar ju enbart om att han är rädd om sin image som tränare. Att få sparken för att inte varit lojal mot sin klubb man står under kontrakt med är kanske inte något jättesmickrande. Något han inte lär skriva överst i sitt CV..

På tal om det där med intelligens. Ska ni inte göra en Leksand och lägga ner era skolor då ni inte verkar använda dem?

Kommentera

Gurra88: Jag tycker att det är gnälligt när man säger att A Forsberg varit ofokuserad. Vad tjänar det till? Det är ju en högst subjektiv uppfattning. Jag tycker att det var väldigt gnälligt att säga att det var ett grovt fel att berätta för spelarna först. Är Lasse någon narcissist? Det handlade om ett par timmar och SAIK-ledningen hade knappast kunnat agera på annat sätt ens om de fått informationen före spelarna.

Jag tycker att det vore mycket snyggare skött om man inte behövt svärta ned Anders Forsberg som lett laget till den näst mest framgångsrika perioden i föreningens historia. Jag kan förstå att du inte tycker det, men jag misstänker att det finns väldigt många som - precis som mig - inte tycker att man ska behöva trycka ned andra för att förklara varför man gör saker.

Att kalla A Forsberg för barnrumpa måste vara någon form av projicering från din sida. Han har anklagats för att ha varit ofokuserad (vilket kan vara sant, kan vara delvis sant eller kan ha varit ett taffligt försök att bortförklara ett beslut tagit i vredesmod) och att ha försökt värva spelare. (Vilket spelaren ifråga tog starkt avstånd ifrån). På vilket sätt skulle det varit barnsligt ens om det vore sant?

De flesta troll på internetforum brukar jag i alla fall förstå. De försöker provocera och får någonting ut av att ibland trycka ned andra. Du är kanske tvärtom. Du får ju varenda person på forumet att känna sig intelligent och vältalig. Kanske man borde vara i tacksamhetsskuld till dig?

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: Hahaha. Du tänkte nog inte riktigt innan du skrev det svaret.

Gnälliga förklaringar, vad är det för gnälligt? Det är ju bara nått du använder återigen för att försvara en kommande värvning av Forsberg. Lägg ner du är så enögd så det är löjligt.

Ledningen har absolut inte gnällt utan förklarat att det finns omständigheter som att han inte haft fullt fokus m.m. Vilket är en frov förenkling av det som verkligen har hänt. Mycket bra skött av Skellefteå. Barnrumpan A.Forsberg får förmodligen se Skellefteå vinna SM-guld från läktaren.

Kommentera

Gurra88: Ja, det menar jag. Rabiata fans hade säkert gnällt, men förståndiga människor förstår att det finns anledningar. Det hade sett betydligt bättre ut än halvtaffliga, gnälliga förklaringar som nu kommit ut.

Det har jag skrivit förut, men du verkar ha problem med läsförståelsen.
Kommentera

J F K: Så du menar att de skulle sparka honom utan att säga nånting? Hur tror du det mottagits av fans?
Alla hade bara accepterat att man sparkar tränaren i serieledning utan att få veta varför?
Kommentera

Huge: å utan att jag kan läsa dina tankar så vet jag vem du menar ;-)
Kommentera

Berka: "Bara en Idiot kan ha en bestämd åsikt innan all fakta ligger på bordet!"

Ja, eftersom det bara finns EN person härinne som har en bestämd åsikt utan att ha några som helst konkreta fakta på bordet, så tror jag mig veta vem du syftar på....   :-)

Kommentera

Gurra88: Jag väntar tills fakta kommer innan jag säger bu eller bä. Det har inte ett skit med om Anders kommer till oss eller inte att göra. Jag tycker att det är under SAIKs värdighet att gnälla i media som man gjort.

Anders gjorde fel som inte underättade ledningen före han berättade för spelarna. Det är det ENDA som faktiskt är klart. Allt annat är rena spekulationer.

Kommentera

Bad_brett: Jag tycker inte AF gjort mått fel eftersom det inte finns några konkreta bevis. Bara en Idiot kan ha en bestämd åsikt innan all fakta ligger på bordet!
Kommentera

Bad_Brett: Trolla. Jag tycker Forsberg gjort bort sig, det tycker inte ni eftersom han snart är Modoit.. Om så Forsberg misshandlat sportchefen så hade ni försvarat det med:
Det var säkert sportchefen som började.
Kommentera

Bad_Brett: På lekis får man nog sitta vid datorn hela dagarna om man vill.
Kommentera

McFire:

Det som fascinerar mig mest är hur mycket tid han verkar ha. Uppenbarligen hinnar han med att trolla i Brynäs-boken också. Det är ju ett heltidsjobb han har.

Kommentera

Gurra88: Nu var det en fråga och inte ett påstående, men den distinktionen förstår du kanske inte?
Kommentera

McFire: efterbliven.. Ännu ett personangrepp för era moderatorer att ta hand om
Kommentera

Peja: kejsaren gurka69 ;-)
Kommentera

Berka: Av någon anledning händer det att jag börjar tänka på den här boken/serien när jag läser inlägg på hockeysnack...

Redigerad kommentar

Kommentera

McFire: Tyvärr är nog svaret ja!

Men låt han tro att han rätt, vi kan ju iaf gotta oss, inte alla som har en narr som fjantar runt bland oss
Kommentera

Berka: intressant. Så du vet att jag har fel. Källa på att Forsberg inte gjort bort sig?
Kommentera

Gurra88: Men vad i helvete, är du kvar här!?
Resten av forum medlemmarna ägnar flera timmar om dygnet åt att berätta för dig att de inte vill höra dina åsikter eller läsa dina inlägg, det står alltså med i var och varannat inlägg som är riktat till dig här, trots det skriver du ett nytt var och varannan minut och försöker "diskutera" detta? Är du efterbliven på riktigt?
Kommentera

Dexter: äh släpp de, gurra har aldrig haft rätt hittils, hans analyser och påståenden skrattar ju alla åt, till och med dom i brynäsboken som bör vara på hans sida skrattar åt hans lustigheter.
Gurra's motto lyder:
" man behöver inte ha fel bara för att man är ensam om att ha rätt"
Kommentera

Gurra88: Du har inga bevis. Därför borde du vara lite mer ödmjuk. Annars.. på med foliehatten!

Kommentera

Gurka8: Detroit och Ottawa har många halvbra importer.

Kommentera

250kg kärlek: så du tror man sågar Anders i media utan anledning? Jag säger tvärtom jag tror det är förminskat.
Kommentera

zigge: eh va? Vad har jag ändrat?
Kommentera

Gurra88: Jag tycker att Skellefteå agerat alldeles korrekt om det är så att Anders skrivit på för Modo. Även om människor i dessa positioner företrädesvis är proffessionella personer så känns det inte särskilt optimalt inför ett stundande slutspel med Forsberg i båset och Modo som motståndare. Samtidigt anser jag att Skellefteå också skall förstå Anders, att han sökt sig till en annan klubb, då Skellefteå inte kunnat ge Forsberg något besked om framtiden.

Jag tror vidare att Forsberg känt att hans tid i föreningen led mot sitt slut, att det inte fanns något som pekade på en fortsättning, och att han av den anledningen sonderade terrängen och nu alltså skrivit på för Modo (får man anta).

Vad som sedan är sant beträffande spelare som sägs ha blivit uppvaktad av AF så kan det mycket väl vara kraftigt uppförstorat. Det kan ju vara en sån liten sak som att AF berättat, mer från hjärtat vad han tycker om enskilda spelare, och att det har tolkats som att Anders försökt fiska upp dem till "sitt lag" nästa säsong. Det är väldigt lätt att göra en höna av en fjäder. 

Detta är min högst personliga åsikt dock. 

Kommentera

Gurra88: Å andra sidan är det ju precis tvärtemot det du tidigare sagt o förklarat för alla o envar.
Kommentera

NuMo: Oberoende?? hur kan det vara det? Du säger att hans uppgift är att hitta ett så pass bra lag som möjligt. Så bra är det inte, och har man den enorma satsning på juniorer så kan det vara smart att bredden i laget består av spelare från egna ledet än halvtaskiga importer. Annars kan man ju lägga ner den och slänga pengarna på ännu bättre importer.

Kommentera

Gurra88: Därför att det ena är oberoende av det andra.
Kommentera

Peja: Absolut, Skellefteå är ju bra dumma som inte velat förlänga med Forsberg som tagit laget till absoluta toppen. Men det är ju en helt annan diskussion. Forsberg hade knappast blivit arbetslös om han valt att vänta,  men visst, Modo kan ju ha ställt ett ultimatum och då får man ju förstå att han måste tacka ja. Men sen ska det vara stopp.

Ilskan från Skellefteå kommer knappast över att han skrivit på för Modo, det borde väl alla förstå??

Kommentera

Gurra88: Det är ett inlägg som lyfter fram ett annat perspektiv. Jag vet inte vilket perspektiv som stämmer, men som jag har försökt att lära dig vid tidigare tillfällen är sanningen sällan svartvit. Den är oftast grå...
Kommentera

Peja: Bra. Ett inlägg som passar Ja-sägarna i denna Modobok.

Det ger honom rätt att ragga spelare till kommande klubb trots att han står under kontrakt med en annan?

Kommentera

zigge: Sven framför en intressant synvinkel i Luleåboken.
Kommentera

zigge: Det omöjliga? Vi är fortfarande Svenska Mästare om du glömt det.

Japp, jag ringde runt till alla utom dig, du står för den sista procenten..

Kommentera

Gurra88: Han insåg väl det omöjliga, med "supportrar" som du!

Var har du den omröstningen, bland alla MoDo-fans, där 99% försvarar AF? Har du suttit o ringt runt till "alla"? Jag vet då inte att jag tillfrågats? 

Hur länge ska du häcka här o fortsätta göra dig till ännu mer åtlöje?

Kommentera

Huge: Hahah! 99% av skribenterna tar Forsberg i försvar eftersom de inte vill ifrågasätta honom ifall det blir så att han tar över Modo. Men det ser förstås inte du. Sen finns det någon enstaka som tycker han skött sig klantigt, en eloge till dem. Jag tror att du förstår att Skellefteå inte sågar honom utan anledning. Va har de för anledning till det? A.Forsberg har däremot goda anledningar att förneka då det svartat ner hans trovärdighet.

Så att Tommy fick ihop det som Czarnecki inte gjorde är en dålig anledning till att man inte trodde på laget? Jag trodde inte på Tommy från början, men han överbevisade mig och fick ALLA i laget att tro på ett guld. Czarnecki valde att blicka åt andra klubbar som "kan vinna guld" istället för att försöka ta ett i klubben han befann sig i.
Kommentera

Peja:Bengt Hedin, tidigare sportchef i MoDo, hade en gång chansen att signa Tomas Kaberle men han tyckte han verkade för vek! Förmodligen den sämsta icke-värvningen klubben gjort!
Kommentera

Huge, Dexter : Det klart det blir i en annan liga: MoDo, Brynäs o Frölunda blir ju uteslutna av Loob/Helber-axeln, pga fuskandet:

NHL-LockIn-Ligan, så i serien möts dessa 3 lag 22 ggr,  Slutspelet avgörs mellan de 2 bäst placerade i en serie på Bäst av 19. Förloraren o 3:an spelar en kvalserie ner i All-Ettan.

Kommentera

« · 1558494 · »