Gurra88: Och om du har fel då, vad händer då?kommer du stå för det då och skriva, sorry, jag hade fel, eller drar du igång nått nytt för att slippa undan som vanligt?
J F K: Det ser jag fram emot. Fast jag är ganska övertygad om att det kommer låta såhär:
Det var väl inte så farligt!
Berts knivhugg är värre
Ledningen är barnslig som hänger ut AF
Enögdheten tar aldrig slut här inne.
Gurra88: "när det kommer fram att Anders gjort fel så kommer du ju ändå att hitta anledningar att trycka ner andra istället och freda Anders. Typ som, Berts knivhugg, ledningens gnällande osv osv osv ....."
Men det kan vi ju diskutera då det händer. I dagsläget finns inga sådana bevis så då är den diskussionen helt meningslös. Det är som när jag tyckte att värvningen av Cody Franson var väldigt tveksam. Hade det visat sig att Franson stannat hela säsongen hade jag erkännt att jag hade grovt fel (vilket jag skrev redan då). Kommer tillförlitliga uppgifter fram att Anders gjort sig skyldig till något grovt fel kommer jag att kritisera honom för det.
Berka: barnarsle. Haha ooh den va vass..
Jag visste redan innan hur ni skulle vinkla det här inne, det är alltid så när det har med Modo att göra. Därför är ni väldigt lättlästa
Redigerad kommentar
Jag tvingas ner till din nivå för att du öht ska förstå vad vi pratar om, men ibland tvekar jag att du begriper ens då.
för mig är du ett barnarsle som saknar kunskap att argumentera, men vad spelr det för roll då du är handlingsförlamad när det kommer till just det, du kan ju inte argumentera, du har en ståndpunkt från ruta ett svart eller vitt, sen drar du det ända in i kaklet gång på gång och andras argument vinklar du snygg bort med "det säger ni bara för ni är modoiter" och "ni har Modo brillor" , det är Heeeeeelt omöjligt att föra en vettig debatt med dig då du helt saknar känsla, du ser BARA din egen ståndpunkt och allt annat blundar du för. Och när du bli konfronterad då börjar du dra upp saker som att vi är barnsliga, eller att ni faktiskt är svenska mästare osv allt för att undvika svara på komfrontationerna.
OM du skulle lära dig att kanske försöka förstå andras åsikter och lära av dom ist för att blint köra på din egen teori och älta samma samma saker varje gång. Ibland tror jag inte ens du vill försöka argumentera?!
Gurra88: Hur var det nu med det där att Anders MÅSTE ha gjort något graverande fel, för annars byter man inte tränare som serieledare. Gidde hittade en väldigt bra länk.
Kan du nu ta det där igen? Kan man som serieledare byta tränare för att man tycker att tränaren har lite fel filosofi eller måste det handla om att tränaren begått några rejälva klavertramp?
Jag vet att Anders gjort sig skyldig till ett mindre fel att inte underätta sin arbetsgivare först. Jag vet inte hur det ligger till med att kontakta spelare. Jag har sett att både Möller och Holloway starkt nekat till att Anders kontaktat dem, men är inte lika naiv som dig så jag litar på deras nekanden.
Sawchuk: Anders blev utfryst av SAIK, de gick som katten kring het gröt och undvek att diskutera en fortsättning med honom. Anders tog då saken i egna händer och med vetskapen om att hans kontrakt går ut så skriver han på för en annan klubb.
Nu plötsligt så vaknar SAIK och sparkar istället Anders från klubben. Vad var deras plan? Att ge honom sparken till sommaren? Hade SAIK velat ha honom kvar så hade en förlängning redan varit klar.
SAIK går sedan ut med att Anders inte verkat ha haft fokuset de senaste matcherna och att det märkts att "haft dubbla lojaliteter" - därför skulle han sparkas! Ja, om inte SAIK fryst ut Anders och istället spelat med öppna kort så hade nog motivationen funnits kvar ända till långt in i maj.
Att kvällstidningarna direkt sätter honom i Modo låter för mig som att någon bara lagt ihop ett och ett. Anders är från Örnsköldsvik, han stod ofta på ståplats i kempis. Ulfs kontrakt går ut och mycket pekar på att han inte förlänger. Sedan så får man räkna med att SAIK valde att sparka Anders då man högst troligt kommer att välja Modo i kvarten och att Anders då enligt SAIK tydligen inte skulle kunna vara så pass proffsig att han inte skulle göra allt för att ge Modo storstryk.
Sedan gräver kvällstidningarna ytterligare och ser att Modo tidigare varit intresserade av både Holloway och Möller. Här läggs återigen ett och ett ihop. Utgående kontrakt på båda och Anders F... Klart han försökt få med sig dessa herrar också! Ett "Kan ha ryckt i flera spelare" i Norran blev plötsligt "Stjärnorna han ville locka med sig" i Aftonbladet.
Klart jag hade blivit glad om Anders skrivit på för Modo, men det osar kvällstidningsjournalistik lång väg. Jag är skeptisk och blir inte alls förvånad om det i slutändan blir en klubb i KHL för honom.
J F K:
Du skrev:
"Gurra88: Bara där visar du din inkompetens. Det behöver inte vara grova fel utan olika syn på hockeyn."
Något för Gurra88 att läsa, (se bifogad länk), men mest troligt förstår han nog inte vad jag vill få fram...
spud:
Närmast hitills.
Men Modo.... Naä CSKA
Redigerad kommentar
Gurra88:
Har alla intagna på Västerviks fasta fått fri tillgång till datoer , eller är det bara du som har det ?
Huge: Jag har två tänkbara teorier. Den ena vädrade jag häromdagen. Att det är Möller som läckt om A.Forsberg värvningsförsök till ledningen.
Eller alternativ 2 att Möller nu förnekar det eftersom han är på gång till Modo
Jag har inte läst den artikeln men det låter väl klokt av honom att stanna i SAIK.
Då tror jag på alternativ ett.. En såkallad helgardering á la Huge.
Så, då har jag snackat med mina släktingar i 12fingersstaden(min del av släkten är ingift dit), och tydligen så har det gått till såhär.
Ne nu ljög jag, de visste inte heller. Dock hade de en kvalificerad gissning. Det har varit ett spel LJ vs Anders Forsberg, Anders Forsberg skulle inte kunna tänka sig att vara kvar under de premisser som SkAik gav som erbjudande, nämligen som coach under LJ, där LJ var den med sista ordet gällande laguttagningar. Villket är den organisation som sjösattes nu.
Anders hade själv föreslagit för styrelsen att han skulle få ett utökat ansvar vilket ledningen och LJ uppfattade som fel gång. AF skulle sköta sin dialog med LJ punkt slut. Då surade Anders till och gick vidare till annan klubb och hade inte någon relation till LJ, därav att han inte berättade det för LJ i första skedet.
LJ hade också analyserat tidigare SMfinal-förluster och ansett att AF bar skuld till dessa då han inte var tillräckligt hänsynslös. Nu ville man signalera för alla runt laget att man viker inte en tum från målet, hurvida man lyckades med det kan man ju ifrågasätta. Men det skulle vara den stora orsaken till att man skickade ut Anders nu.
Detta skulle jag läsa som ett rykte lika gott som andra. Men det lät väl hyffsat sannolikt och osannolikt.
Gurra88: Jag tycker att Skellefteå har gjort rätt, om klubben Anders skrivit på för, är en elitserieklubb i Sverige som Skellefteå kan komma att möta i ett slutspel. Varför jag anser det är för att Anders och hans medarbetare har funnit en harmoni i truppen så att de klarar detta utan en tränare som går till en konkurrent nästa säsong.
Men skälet att det blivit som det blivit ligger inte enbart på Anders. Skellefteå har inte gett Anders besked hur det blir nästa säsong. När tiden börjat rinnat ut så har han sett om sitt hus och om då valet blev en konkurrent i elitserien, so be it. Han har synnerliga skäl att känna en viss kärlek för Modo och ingen kan lasta honom för valet (om det blir så). Det enda jag inte förstår är varför Anders skall bära hundhuvudet då han agerat som vilken människa som helst hade gjort i hans situation.
Njaaa, du vet i din lilla värld så framgår det nog så, vad jag vet så har ingen här påstått att Anders är oskyldig, MEN ingen har heller sagt att han är skyldig.
Det är dina egna inbillningar som vanligt.
Sen tycker jag det är fruktansvärt korkat att ha en bestämd åsikt när du förmodligen inte vet mer än tex mig dvs just ingenting, men det är ju din sida de.
I brynäslägret utgår ALLA från de som är bäst ur Brynäs synpunkt, så även du. I Timrå gör man desamma mot sitt lag och här håller vi på Modo, tycker du det är konstigt att fans bryr sig om sitt lag och vill alltid de bästa för de laget?!
Återigen så är det för att du själv har en åsikt mot oss här på modo, och då faller det sig väl naturligt att alla som har en annan åsikt försöker argumentera emot, sen kommer det visa sig i slutändan vem som hade rätt.
Du kallar oss enögda, men ta en titt på dina egna texter, du är så insnöad på att ALLTID ha rätt över en modoit att ditt eget beteende är långt mer enögdt än någon Modoit här ens är i närheten av.
Du kallar alla andra för enögda när du själv är lika enögd !