1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Anders Forsberg klar för Modo?

« · 1558106 · » Till forumet

Sv: Anders Forsberg klar för Modo?

J F K:

Höll på att sätta kaffet i halsen när jag läste den där artikeln. Har aldrig gillat Garpenlöv, tycker att han har gjort ett rätt uppblåst intryck om jag ska vara ärlig, men det där slår ju alla rekord.

Hela artikeln är ju baserad på lösa rykten och skvaller. Han väljer att enbart ta upp argumenten från Skellefteås sida och gör inte minsta försök att vara objektiv. Till viss del kanske det kan förklaras med att gamla ishockeyspelare inte nödvändigtvis är experter på källkritik, men just ryktet om att han är aktuell för att tränna Skellefteå gör ju det hela närmast surrealistiskt.

Tyvärr tror jag inte att det är helt ovanligt att tränare raggar jobbb på det här viset. Jag har länge misstänkt att "Strumpan" försöker utnyttja sin position som expert i TV för att ragga nya arbetsgivare. Under den period alla andra sågade MoDo, hyllade han klubben i Hockeykväll. Och när Djurgården var riktigt nere i träsket och Challe sades hänga löst, dröjde det inte länge innan han började svamla om vilket härligt lag Djurgården hade.

Sedan har vi såklart Boorken, men han är åtminstone oftast ärlig med vilka lag han skulle vara intresserad av att träna.

Kommentera

Berka: klubbledningen är nog så professionell att man snackar skit utan anledning.
Kommentera

inte* :)
Kommentera

Gurra88:

Om man är professionell så snackar man inte skit alls!

Redigerad kommentar

Kommentera

MorganaLefaey: Ja han säger ju onekligen det. Isf är han en överjävulsk skådespelare. Eller så har Mrmadhawk m.fl. ovanligtvis nog helt åt h-vete fel.
Kommentera

Gurra88: Det är ju vad du tror!
Vi andra fattar att klubben är tvungna att agera såhär gentemot fans, sponsorer mm. och det ser jag som självklart!

Däremot inte sagt att det inte finns något som Forsberg bakom stängda dörrar gjort märkbart fel och förtjänar sparken, fast något sådant lär aldrig läcka ut iaf
Kommentera

Berka: hade räckt med att han skrivit på för annan klubb och gått ut med det. De hade inte haft anledning att klanka ner på honom ytterligare om det inte fanns anledning. Men sånt förstår förstås inte du
Kommentera

Gurra88: Det är inte ovanligt att arbetsgivare svartmålar sparkade anställda för att rättfärdiga sitt beslut. Men sånt förstår förstås inte du.
Kommentera

Peja: ja, men Forsberg är inte så oskyldig som han ser ut. Ledningens märkliga beteende tyder på att något gått jävligt illa till. Annars så heter det " Vi önskar Anders Forsberg lycka till i sina fortsatta uppdrag som ledare".
Kommentera

Gurra88:

Det gäller bara om man är en professionell arbetsgivare ;-)

Kommentera

Gidde: Sant:) men Skellefteå känns som en riktigt välskött förening
Kommentera

Gurra88: snälla gurra, kom inte å prata om förstånd, det är liksom inte till din fördel.
Kommentera

Monno: Ja det är ju svårt att säga vad som gäller. MrMadhawk brukar ju ha rätt. Men samtidigt så känns det inte som Forsberg skulle va så bra skådis.

Kommentera

Hörde ett rykte om att Ander sligger bakom detta samt allt annat elände som skett i Skellefteå de senaste 2½åren.

Men det är bara ett rykte som jag fått från ledningen i Skellefteå AIK ni får ta det för vad det är.. Inget bekräftat än, men ingen rök utan eld.

Kommentera

spud: En annan hade ju blivit smickrad om det kom fram en domna å la fram några skamliga förslag medans man står å valde tomater på Ica ;-)
Kommentera

Berka: "En annan hade ju blivit smickrad om det kom fram en domna å la fram några skamliga förslag medans man står å valde tomater på Ica ;-)"

Jo men tror inte du uppskattat det lika mkt om nån lagt fram en dolme samt några skamliga förslag...

Kommentera

Monno: nä där drar jag gränsen ;-)
Kommentera

Berka: o naturligtvis visste Messerschmidten själv redan för 3 år sen att A F inte var bra! Varför sa han då inget, förrns nu?  Avd: vända kappan efter vinden, när det slutat blåsa.
Kommentera

Berka: är inte du avstängd än? Med tanke på dina personangrepp.
Kommentera

Gurra88: Tycker du inte att det är pinsamt hur du framställs som en idiot här på forumet? Hur 95% av forumbesökarna skrattar åt dina patetiska inlägg och gillar inläggen där du gång på gång blir satt på plats? Eller begriper du kanske inte ens att det är pinsamt?
Kommentera

McFire: Haha, nämn någon här inne som satt mig på plats?
Du menar att jag ska ta åt mg av plustryckningar på varandras inlägg? Haha. Ännu en smart Modoit, de verkar flöda öve av sådana.
Kommentera

Gurra88: Tryck på "medlemmar" här till vänster här så får du svaret på din fråga.
Kommentera

Gurra88: Du satte dig själv på plats då du slickade på räcket på utematchen, en i övrigt iskall match mellan två iskalla lag...
Kommentera

spud: länka gärna ett inlägg där någon sätter mig på plats?. Det är bara underhållande hur ni kopplar av er hjärna och förmåga att analysera och istället sväljer allt som har med Modo att göra. Forsberg är ingen duvunge och klart som fan Skellefteå har goda själ att göra sig av med honom.
Kommentera

Gurra88: Du har blivit satt på plats mer än en gång inne hos oss. Ingen tar dig på allvar längre. Så byt retorik eller lägg ner. Du har nått vägs ände.
Kommentera

Icing-Ove: Bra där, hur länge tänkte du på den? Var det ännu ett inlägg där jag blev satt på plats? Alternativt Modohumor?
Kommentera

hubbenorlen: ge mig gärna ett inlägg, du verkar ha många av dom
Kommentera

Ganska klent med pressande frågor bland våra "kritiskt granskande" journalister. Här får man en möjlighet att pressa Bert Robertsson på hans roll i sparkandet av sin överordnade huvudtränare, men icke. Man kunde även har förväntat sig frågor som ger exempel på hur den påstådda dubbla lojalitet tagit sig i uttryck, men nada.  Lindquist tassar försiktig på i ulltofflorna, rädd för att kliva på någon rutten liktorn.

Bjöd han Robertsson på en fika sedan, eller kanske t.o.m på en pubrunda med Expressens representationskontokort.?

Kommentera

Lumber Jack: När Brithén sparkades från Modo för en herrans massa år sedan så var föreningen helt tyst. Inget snack som nu följer Anders sparkning. Jag vet att Modo ansåg att det fanns väldigt goda skäl (inte själ Gurra) för varför Brithén fick gå under säsongen, men man valde att lägga locket på. SAIKs hantering har helt enkelt lämnat en rätt bitter eftersmak och allt snack om professionalism gällde tydligen inte.

När det handlar om skuldfrågan i mycket har jag valt att lägga mig ganska lågt. Varken vi, Garpenlöv (såvida han inte skrivit på och har riktigt inside) eller journalister har full koll. Därför blir det lite patetiskt att uttala sig starkt i de frågorna.

Kommentera

J F K: Så nu är det Skellefteås fel? Haha. Dina ursäkter når inga gränser!! Roligast av allt vore om han gick till rysk klubb och dina försvarstal varit förgäves
Kommentera

Gurra88: Då du inte verkar förstå vad människor skriver undanber jag dig att kommentera mina inlägg. Jag är ledsen, men det tar för lång tid att skriva så att du förstår. Då är det lättare att förklara för ett barn i mellanstadiet.
Kommentera

J F K: haha!
Så Forsberg har ingen skuld om han försökt rekrytera till sin kommande klubb? Skellefteå har agerat proffsigt, klart som fan att de måste ange anledning när de sparkar sin coach som serieledare?? Tror du inte det blivit ett jävla liv på supportrarna annars?
Kommentera

Gurra88: snälla svara mig nu!
Vad är din tanke om att alla är emot de du skriver, alla tycker att du verkar vara... Ja du vet , och ingen tar dig på allvar för alla anser att dina åsikter är bull..

Vad svarar du på den kritiken du hela tiden får?
Kommentera

Berka: För att ni är Modoiter och om Forsberg är aktuell för er så han såklart oskyldig.
Kommentera

Gurra88: svara på min fråga ist för att prata om annat!

Vad anser du om att i stort sett alla på hela HS anser att du pratar bull...
Kommentera

Berka: alla Modoiter ja? Eftersom ni blir provocerade av att jag har rätt

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: Nja jag tänkte på hela HS, vi är nog lika många i våran bok som tex i eran bok som anser precis samma sak om dina inlägg.

men av det att döma så anser du att du har rätt och alla andra har fel!

tack då vet jag

Kommentera

Hej Gurra88. Jag är inte Modoit. Jag tycker ändå att du mest fantiserar fritt och drar din egna, ganska långsökta slutsatser om ett skeende som du inte vet något om. Det är okej att spekulera på ett hockeyforum för all del, men gör inte misstaget och tro att du framstår som trovärdig. När du är inne på hundrade varvet av samma sak så är det ett obehagligt symptom på den HS-Brynässjuka som främst du och Huge verkats drabbats av. Tips: klipp den här diskussionen nu. Du har inte vunnit.
Kommentera

Berka: Absolut inte. Men att som ni Modoiter svälja precis allt som har med Modo 24 timmar om dygnet kan ju knappast vara sunt. Varför inte bara inse att Forsberg inte skött detta så snyggt? Det gör ju knappast honom till en sämre coach för det?
Kommentera

Gurra88: Vänd på de, varför sväljer DU allt som är modo emot (som det vanligtvis brukar vara) Varför inte bara inse att skellefteås ledning inte skött detta snyggt? Det gör ju knappast skellefteå till ett sämre lag för det?
Kommentera

Gurra88:

Jag tycker inte att han skött det snyggt, inte så smart att prata med spelarna innan en match och utan att ha meddelat styrelsen.

Men jag tycker absolut inte SAIK skött det snyggt heller!

Däremot är jag grymt less på att se dig skriva samma sak hela tiden, "det är alldeles säkert det" för att citera en väldigt känd person och husgud! :)

Kommentera

El Maco: Haha, om jag var ute efter att skaffa vänner här över så hade jag givetvis anslutit till Modos ryggdunkarklubb. Men jag står för mina åsikter, och jag tycker Modo gjort ett kap i Forsberg om det nu är så att de lyckats knyta honom. Dock så är det ganska självklart att han inte skött det här snyggt och då tycker jag bara det är löjligt att försvara det som Modoit just av anledningen att han förmodligen är deras kommande coach.

Kommentera

Gidde:Vad tycker du att de skulle gjort då? Om de hade varit tysta, tror du inte att det blivit ett jävla liv då?

Tror du supportrar bara godkänner att man sparkar en tränare som tagit laget till serieledning utan att få en riktig anledning?

Tycker du att det varit en bra lösning?

Kommentera

Gurra88: På tal om vad du är ute efter. Varför är du överhuvudtaget här när du ändå inte är intresserad av vad andra har att skriva? Eller ska vi andra vara tacksamma som får ta del av din oändliga kunskap och visdom?

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Fel. Jag är inte intresserad av vad du tycker. Därför så frågade jag inte heller dig. Jag diskuterar i en fråga som gäller Modo. Hejdå:)
Kommentera

Gurra88: 

Dock så är det ganska självklart att han inte skött det här snyggt och då tycker jag bara det är löjligt att försvara det som Modoit just av anledningen att han förmodligen är deras kommande coach.

Hur fan kan du veta de?

Kommentera

Gurra88: Jasså, en fråga som gäller Modo... Och det skulle du (men inte jag) vara tillåten att diskutera därför att...?
Kommentera

Berka: För att varför skulle de snacka skit utan anledning???
Kommentera

Peja: Bara Gurra får diskutera eftersom han har ju rätt, det är ju bara att vi andra måste förstå det.

Är väl så i eran bok å Gurra mot röta?!

Kommentera

Gurra88:

Det verkar ju inte stoppa dig! ;-)

Kommentera

« · 1558106 · »