1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515409 inlägg · 4114 ämnen

Arenan klar?

« · 543996 · » Till forumet

Sv: Arenan klar?
Paddan: Jo så är det nog. Man ser ju faktiskt vart nästa pelare skall stå på
(o)livekameran.

Jag skrev nog det mest för att skryta att jag åkt förbi eller nåt...
Kommentera

Salle: De sista paren betongpelare sätts väl upp när den andra kortsidan färdigställs, om jag nu inte fattat allt fel
Kommentera

Salle: Det kostar att ligga på topp (säger de som helt plötsligt får betala underhåll).
Kommentera

Frisco: Misstänkte att nån skulle opponera sig. Jag tänkte skriva 3 par betongpelare/betongpelarpar men då skulle nån huggit och sagt att det fattas en ½ takstol. :-)
Kommentera

Salle: 3 tomma betongpelare? Då borde 1½ takstolar räcka.
Kommentera

Tog en lov förbi Arena 21 idag. Det var 5st takstolar kvar på kajkanten men bara 3st tomma betongpelare. Nån som räknat fel eller?

Kommentera

Poffa: Det blir alltså spel redan nästa säsong. Arenan ser redan tätare ut än vad Edsbyns hall gjorde när det var premiär där.
Kommentera

Poffa: Kul med bilder. Tack. Undrar varför du låg ner på sidan när du tog en del av bilderna?;-)
Kommentera

Jag har inte fått någon klubbtidning ännu, men här kommer ändå lite färska bilder. EXTRA! EXTRA! Direkt från pressarna! Se bilderna här.

Eller nåt.

Kommentera

När folk fått klubbtidningen kommer det att komma ut nya bilder på arenan, tagna av Magnus Svensson, på åffisjella. Tydligen har MODO-medlemmar förtittsrätt på bilderna. Sägs att tidningen kommer nu i dagarna.

På den ständigt heta frågan "vad kommer webcamen att visa när väggarna kommer upp?" är svaret tydligen att den förmodligen ska ned från där den sitter och att man troligtvis kommer att ha en webcam inne i arenan någonstans. Tur!

Kommentera

Nalle Sjuh: nu lyfter dom en till takstol live i webbkameran
Kommentera

Ojojoj - nu dinglar det en gigantisk balk, alldeles live i webb-kammen. Synd om man inte kommit tillbaka från lunch nu, måste jag säga.
Kommentera

BRA
Kommentera

modo_foppa: Ja just ja. Jag har ju lovat arenabilder. Snart får du se bilder från Fredriksskans.
Kommentera

Inga bilder ännu?
Kommentera

Frisco: Domaren måste ha blivit förvånad ..han blev alldeles stum kunde inte blåsa i pipan för överfallet..dom började tala om optiker på teven..
Kommentera

Gusse: Och ingen utom Dravelidåvski är förvånad.
Kommentera

Nu har Chara varit i farten igen...Tänkte göra en ryss invalid
Kommentera

El Maco: Du kanske får någons smaskig närbild på Wastå i afton. Man vet aldrig. Har inte checkat bilderna ännu.
Kommentera

Frisco: Peter Wastå har öppnat grymt men han har fortfarande alldeles för trånga shorts. Ser ut som de ska spricka när han gör grävskopan.
Kommentera

BRA Frisco
KUNG frisco borde du bytta namn till
Kommentera

Lumber Jack: Här är jag. Kan bjuda på Fredriksskansbilder framåt aftonen.
Kommentera

Salle: Var är Frisco när han behövs som mest?
Kommentera

lite tråkigt med camen
Kommentera

Kan berätta att jag såg när dom satte dit 1:a takstolen vid 13.30-tiden idag. Tyvärr syns bara bautakranen som lyfter dit den på webkameran. Men dem har inte fått mer än den ända hitills. Dom höll på med nån inpassning av nåt från bortre (i webcamen) gaveln till denna första takstolen mha en mobilkran när jag åkte förbi nyss.

Apropå webkameran så är det fortfanade Valborgsmässoafton och soligt väder enligt den.

Kommentera

det är samma kran som var i leksand (en finska bauta lyftkaran som min bror sa han är leksing så ha hade koll på det där)
jag har set den live hellt uppbygd ganska mäktig
Så jag rekomenderar ta en ttur ner när den är uppsatt
Kommentera

Så här skulle det se ut.

Modoante:  Idag så var det "bara" en stor mobilkran där och har för mig att det stod nåt om 2st för montering. Men det är nog inte långt borta. För visst är det väl en ouppbyggd kran som finns på innerplan på livebilden just nu.
Kommentera

vissta var det denna vecka som takstolarna till arenan ska sättas på plats nån som vet hur det går med det Man ser ju inte så mycket på webbkameran.
Kommentera

modo_foppa: Jag skickar en länk som fixar svenskt tangentbord på utrikiskt windows. Typ som jag har.
Kommentera

blir arenan klar till arets sesong?
eller blir det invigning till sm/finalen mot TIK
Kommentera

kan ju beh;vas f;r dom v'ger ju en dell plusa att dom 'r stora och dom nuvarande kranarna kan nog inte parera so mycket som behovs
Kommentera

modo_foppa: Har tyvärr inte kvar numret av Tidningen 7, eller var det i ÖA tro, där de hade ett reportage om arenabygget. Fast jag har för mig att man där nämnde att man skulle använda sig av någon sån där specialkran för att lyfta takstolarna på plats på arenan.
Kommentera

horde fran bygget av ejendals srena att dom hade f[tt lova att ta in en lyftkran fran finland f;r det inte fans till r'kligt stora i sverige..
blir det s[ f;r moos arena ochsa
Kommentera

Martin S: Ska Månsson bo på Framnäsudden?;-)
Kommentera

Så blev Mattias Månsson klar för Brynäs IF idag och klubben får ytterliggare en medlem.
Kommentera

Bengt: [HC Davos' hall har en kortsida helt i glas. Där vet jag at det var problem med solen när FBK var där och spelade Spengler cup.]

Spengler cup, nu blir man nostalgisk ju:-) det var en härlig cup.
Kommentera

Nalle Sjuh: Lars-Åke? nja, Lars-Gunnar.
Kommentera

Dream Team, Paddan och Bengt:

VM:et ni är ute efter (iaf om det var Lars-Åke och Rolle som kommenterade tillsammans) är VM 1990 i Allmendstadion i Bern. Kortsidorna har dock spikats igen sedan dess.

www.hockeyarenas.net/index.php3?page=3000&ctID=ch&arID=1

Dagsljusinsläpp var f.ö. mycket vanligt även i svenska hallar förr i tiden, såväl Kempehallen, Timrå Isstadion som Färjestads Ishall har alla haft ljusinsläpp i varierande omfattning fram till åtminstone 70-talet.
Kommentera

Paddan:

HC Davos' hall har en kortsida helt i glas. Där vet jag at det var problem med solen när FBK var där och spelade Spengler cup.
Kommentera

Dream Team: Har för mig att man i något VM i antingen Schweiz eller Österrike hade problem med störande solljus i en av arenorna där stora delar av ena kortsidan var försedd med stora fönsterpartier.
Kommentera

Paddan: En sån konstruktion låter spännande. Det kanske blir som under ett ishockey-VM i en arena nånstans i Europa för nog rätt många år sen nu. Eller ja, TV 3 höll i trådarna, men skitsamma, det roliga har inte med varhän det spelades att göra. Hallens konstruktion med öppna sidor gjorde att det vid ett flertqal tillfällen var upplyst av solen inne i ishallen.

Kommentatorer var de odödliga L-G Björklund/Rolle Stoltz, och deras uppmärksamhet i det läget kan och bör nog diskuteras. Mitt under spelet när Lars-Gunnar undrar vad tiden står på häver hens parralellslalompolare ur sig nåt i stil med:

"-Nae, jag ser inget för solen lyser på resultattavlan..."

Nåt för Canal + att tänka på i Ö-vik, kanske?

Kommentera

Paddan: Det är 2 lyftkranar där nu.
Kommentera

modo_foppa: Trodde det räckte med den mobilkran som redan finns på plats inne i arenabygget och som borde klara att ta sig ut genom den stora öppning som redan existerar på den befintliga kortsidan (om de nu klarar av att fälla ner kranen vill säga).
Kommentera

modo_foppa:

Du borde testa att trycka in shift + alt och se vad som händer nästa gång du försöker skriva å, ä eller ö...

Kommentera

dom beh;ver ett st'lle att kora in lyftkranen p[ det e deffor dom inte har sat upp den ndra kortsidan
Kommentera

Paddan: Jag skulle helst se att man struntade i att lägga på något tak på arenan då jag är för utomhusarenor.
Kommentera

Frisco: Hmm, för att kunna sätta upp takstolarna känns det som lite nödvändigt att man först sett till att få upp alla fyra väggar. Eller ska man kanske vara lite annorlunda och ha en arena med ena kortsidan öppen...
Taklagsfest på gång om ett tag för arenabyggarna, med andra ord. Själv blir jag nog bara utkastad genom lektionssalsfönstret som "praktikutspark".

Kommentera

Ja de låg där vid vattnet, takstolarna. Det såg jag nyss när jag åkte efter Modovägen.

Fint att modohockey.se har börjat lägga ut bilder på arenan. Arbetslösheten i det fallet känns bara bra för mig.
Kommentera

Modoante: Fint läge invid sjökanten! Men som ex-boråsare är givetvis BoråsArena no. 1 för mig! Länge leve Anders Svensson.
Kommentera

« · 543996 · »