1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515424 inlägg · 4114 ämnen

Arenan klar?

« · 543996 · » Till forumet

Sv: Arenan klar?
Paddan: Jo så är det nog. Man ser ju faktiskt vart nästa pelare skall stå på
(o)livekameran.

Jag skrev nog det mest för att skryta att jag åkt förbi eller nåt...
Kommentera

Salle: Jag tog ett par bilder på arenan idag vid 13.30-tiden. Vad sa du nu då?
Kommentera

Frisco: Då borde vi nästan åkt/gått om varann. Jag gick ut från en Kebablunch kl 13.40 och åkte ner på udden mätt och belåten halvannan minut efteråt.
Kommentera

Frisco: Jag antar att de bilderna var angenämare än dagens skräckfyllda upplevelse, nämligen att bli filmad med videokamera medan man försöker agera samtalsledare under en konfliktsituation. Tyvärr måste jag titta på filmen också och analysera mitt agerande under situationen.

Fast jag skulle också kunna säga, inspirerad av Cuba Gooding Jr: Show us the photos!
Kommentera

Paddan: Äh, ett par bilder från bussen efter Modovägen, ska det vara nåt att se?
Kommentera

Paddan: Ja, äntligen vi ska få se på lite riktiga bilder. Inte nackvridande Poffa-konstigheter. :-)
Kommentera

Frisco: Äh, vi har ju sett foton på brevlådor i Hörnett och skyltar nere vid Cementa, så nog sjutton är det värt att se.
Kommentera

Paddan: Ok då. Wait.
Kommentera

Frisco: Intressant att få se lite bilder där man inte behöver leka cirkusartist för att se vad bilderna föreställer. ;)
Tack så mycket för bilderna!
Kommentera

Frisco: Direkt in i dimman.
Kommentera

Dream Team: [I Timrå har mycket av det där perfekta nog lagts lite åt sidan till förmån för den publika upplevelsen av t.ex närheten till isen i arenan.]

Närheten till isen tror jag mest beror på platsbrist.
Kommentera

Frisco: Visst kan det vara så. Iom att man vid ombyggnaden skulle bevara storleken (förutom höjden) i arenan var man ju tvungen att göra läktarna brantare, och med automatik innebar ju detta att läktarna då kom närmare sargen. Men just den närheten är en av arenans största tillgångar, som garanterat rätt så många ser det.
Kommentera

Nu finns det bilder på arenan utlagda på modohockey.se.

Följ länken för att se dem. De har inte samma fina touch och perfektion som Friscos bilder har.

Kommentera

Någon digital kamera som inte har något att göra idag?
Kommentera

Är det dags att börja oroa sig när man ser sådant här ligga vid arenan, med texten "OK" på sig?

Kommentera

Jaha, man kan visste inte lägga ut bilder utan att ha någon text i inlägget...

Kommentera

knaskamilla: Äh, de menade givetvis att den skulle dumpas borta vid OK vid lämpligt tillfälle, ingenting annat...
Kommentera

För de med tålamod kommer det förmodligen ett gäng bilder till när Frisco bangolfkioskat klart, gissar jag.

Kommentera

Paddan:

Men det heter ju OKQ8?
Kommentera

knaskamilla: Äh, det är väl ungefär som att grillkiosken i Bjästa kallades för "Bubbens" även långt efter att Bubben sålt kiosken och kiosken bytt namn ett antal gånger.

Är det där förresten Stairways to Hockey heaven?
Kommentera

Paddan:

Jaha. Är det därför man säger Bubbens? Det har jag aldrig vetat.

Stairways to the flat roof. Jag har lite problem med att förstå hur de ska få snön att ramla av taket när det är alldeles platt. Takstolarna lutar visserligen en aning, men den lutningen ska de visst lyckas bygga bort.
Kommentera

knaskamilla: Tja, enligt de officiella förklaringarna så ska ju takstolarna tåla kollossala snömängder, så jag antar att behovet av att skicka upp MoDos A-lag på arenataket för akuta snöskottningar inte kommer att bli något problem.
Kommentera

Paddan:

Men ändå. Hur kul är det med en massa snö på taket? Är det tänkt att den ska matcha själva byggnaden?
Kommentera

knaskamilla: Tja, hade vi gjort som Leksand och FBK, bland annat, och byggt en bastuloge så hade man ju kunnat skicka upp logegästerna på taket för att bada i snön. Nu får vi väl helt enkelt vänja oss med att känna oss insnöade...
Kommentera

Paddan:

Som vanligt då, för många MoDofans. Det är förresten en jäkla trafik där nere vid arenabygget. Under tiden vi var där såg jag minst fem bilar som åkte runt för att kolla på bygget. Kul att så många är intresserade!
Kommentera

knaskamilla: Det är klart, eftersom det tydligen var 70 procent (majoriteten av dessa troligast företagskunder) som har betalat in den där extra tusenlappen så vill de väl titta lite noggrannare på sin investering.
Kommentera

Paddan: [Nu får vi väl helt enkelt vänja oss med att känna oss insnöade...]

Jag är nog dessutom lite rädd för vad 10-15 år av fortsatt växthuseffekt skulle kunna göra för skillnad för spelunderlaget. Det är väl bara 1-2 meter upp till isytan från vattnet, och 40 års avskrivningstid på hallen.

Nåväl, varför skulle inte MoDo HK kunna ha en vattenpolosektion, nu när man sett Jim Brithéns ClipArt-lejon i anslutning till damfotboll?
Kommentera

Paddan: Vi har två bastuloger. Gör det oss till värst?
Kommentera

Kickan: Den enda kommentaren som dök upp i mitt huvud var: "Hur kommer Loob att kontra?"
Kommentera

Paddan: Sannolikt minst fem bastuloger. Ulfven ska ju alltid vara värst.
Kommentera

Kickan: Inom mitt arbetslag på Bjästaskolan så hade vi en kort funderare, under en planeringsdag, att skaffa loge i nya arenan i Övik. Gäller ju att visa att skolan vågar tänka offensivt...
Fast efter den funderaren var det tillbaka till verkligheten och dags att möta såna där kreatu... eeh, jag menar... elever igen.
Kommentera

Några arenabilder från gårdagens kortpromenad.

Observera att taket läggs på.

www.frisco.se/bilder/050514arenan/
Kommentera

Frisco: Intressanta bilder, jag antar det är bäst att man tackar för bilderna, annars blir det väl bara en massa klagande ;)
Kommentera

Paddan: Tack tack. Det var snällt.
Kommentera

Då kan man/nån stryka ännu ett sponsornamn på Arenan

[url=www.hockeyligan.se/nyheter/index.phtml?nid=6327&focus=true]Scaniarinken blir AXA Sports Arena men ändå inte???[/url]

Kommentera

Salle: Det där känns ju verkligen märkligt, arenan byter alltså namn till Axa Sports Center men själva hockeydelen skall även fortsättningsvis heta Scaniarinken. Blir det då något sånt här "Hej och välkomna till kvällens match mellan SSK och MoDo som spelas i Scaniarinken at AXA Sports Center"? Eller är det bara själva restaurangerna och gymmet som är AXA Sports Center, månne...
Kommentera

Paddan: Jag blir att tänka på att Café Blåbär som ligger i Gallerian.
Kommentera

Paddan: Ja det är konstigt på nåt sätt. Men dom har säkert tänkt till ordentligt och kommit fram till att detta ger dubbla sponsorintäkter. Nästa steg är väl en symbol (typ Nikes "krok") som "namn" så kan dom dra in ännu mer.
Kommentera

Frisco: Hmm, onsdagsfylla så här tidigt...
Kommentera

Paddan: Nej nej. Inga några sådana dumheter inte. Själv ska jag se fotbollsmatch i afton på Olearys. Vatten och läsk i glaset.
Kommentera

Frisco: Aha, själv ska jag nog fortsätta hosta sönder halsen ikväll. Förbannade Umeåförkylningar
Kommentera

Jag hörde igår att det eventuellt ska bli Laserdome i Kempis. Är det månne det alternativ som gäller för "de hemliga köparna"?

Kommentera

Nu är det snart dags att fotografera lite igen. De har börjat slå upp väggar på arenan.

Kommentera

knaskamilla:
senaste korten på ofisiela ser man att en halv långsida har kommit upp
Kommentera

Här ser vi hur en arena ska vara stå på båda sidorna

leksandstars.com/ejendals_arena/index.htm

PS kolla priserna på sesongskorten
Kommentera

Här har vi även hur web cam ska vara plaserade
Modo är långt efter på den bitten iallafall

www.superstars.nu/kamera/
Kommentera

fasaden på arenan kommer vell att få en annan färg än vad det är nu?
Kommentera

modo_foppa:
Bilder finns ju på officiella och det verkar som att fasaden blir vit/grå förutom de röda tornen då.

För övrigt borde de lägga in en sån här finess så man får en skaplig uppfattning om hur arenan kommer att se ut...

www.seats3d.com/
Kommentera

Petey21: Mycket bra sida! Satt precis och kikade på priser och vyer från Flyers hemmaarena.
Kommentera

« · 543996 · »