1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515524 inlägg · 4114 ämnen

Arenan klar?

« · 601267 · » Till forumet

Sv: Arenan klar?
knaskamilla: Jag skulle helst vilja att den ansvarige för detta galna beslut gör det offentligt genom att tala ut i lämplig media, och motivera detta beslut. Vi får väl kanske höra om inte ÖA kan skriva om det? För de måste ju åtminstone förklara varför de gjorde så här, men oavsett vilka ursäkter de eventuellt har tror jag inte folket köper ursäkterna...
Kommentera

Petey21:

För att svara på frågan om offentlighet så får du väl avgöra om du tycker att brev till alla som sagt att de ska betala tusingen räknas som offentligt besked... Upprörande är det i vilket fall som helst.
Kommentera

knaskamilla: Apropå det här med seriekort, skrev nyss nedanstående inlägg på officiella och kör ctrl+C tricket följt av ctrl+V tricket...

Varifrån kommer denna information? Har de gått ut offentligt och sagt att så här ska det vara, och helst motiverat det?

Om det är sant så är det skandal. Varför skulle de göra på det viset? För att "tvinga" folk att köpa de dyrare VIP-korten? Det låter som helt fel väg att gå, att använda piska istället för morot.

Tvingas citera ett av mina egna inlägg från tidigare i höstas här nedanför, om detta verkligen är sant så är det verkligen skilda världar gentemot hur Frölunda tar hand om sina supportrar...

"Hamnade på Frölundas sajt av någon anledning och såg en intressant grej där som man blev lite avundsjuk på. De som köpte seriekort och betalade senast 12 augusti fick dessutom en matchtröja på köpet! Och biljetterna var faktiskt billigare än i Kempehallen: 5000 kr för långsidorna, 4500 för hörnen och 3000 för kortsidorna, och som sagt dessutom en matchtröja på köpet.

Seriekort i Kempehallen kostar mellan 3900 och 5400 (och VIP-korten exakt 2000 kr mer än motsvarande seriekort, som mest alltså 7400). Och som om det inte vore nog får Frölundas seriekortsinnehavare dessutom 20% rabatt på slutspelsbiljetterna samt naturligtvis förtur till sin plats, medan man inte får någon rabatt alls här om man har seriekort utan enbart förtur till sin plats. Kanske något för MoDo att ta efter till nästa säsong i nya arenan? Så lite avundsjuk blev man allt..."
Kommentera

kärran: Det där låter nästan lite grann som om man skulle säga "När du bestämmer dig för denna parkeringsplats observera att du då ej kommer att kunna garanteras att eluttaget levererar el under vinterhalvåret"
Kommentera

kärran:

Det där med likvärdigt för H Höger är tydligen helt oberoende. Hörde andra som sitter på H Höger som fått sina likvärdiga platser på övre etage. O Vänster har också fått där. De skulle betala 4500/6000.

Dessutom kan man ju ändra om man inte är nöjd med sin plats.

Kommentera

HHÖger priset (likvärdigt) ligger på serie 7.000:-/ VIP 8.500.

Citat från brevet till förturskunder:
" När du bestämmer dig för din plats observera att seriekort i den Nya Evenemangsarenan ej kommer att ge förtur till slutspel."

Jag vet ej vad som gäller för VIP.
Kommentera

knaskamilla:

Tja, jag jämförde bara vad det kostade för "Nisse Nyberg", mannen på O Vänster. Han har också tagit tusenlappen och hans likvärdiga plats låg i kategorin 4500 för seriekort och 6000 för VIP-kort.

Kommentera

Poffa:

På motsvarande? Har för mig att de plats de hade valt ut åt min mor gick på mer än så i nya arenan. Fast det kanske är skillnad på motsvarande och likvärdig?
Kommentera

knaskamilla:

Tja, med tanke på att om man delar upp de 1500:- på antalet månader som ES håller på så blir det ett par hundra i månaden, så är det helt klart ett alternativ. Åtminstone för mig. Dessutom betalar du 4800:- nu, grundpriset i nya arenan på motsvarande platser är 4500:- så...

Kommentera

Poffa:

Men för att komma undan problemet som uppstår för sådana som dig och mig och Paddan i nya arenan ska vi alltså köpa VIP-kort?
Kommentera

Paddan:

Vi ptatade väl om företag?

Kommentera

Poffa: Det där med småpotatis beror väl på vem man frågar. Som student är det en fjärdedels "månadslön".
Kommentera

Paddan:

VIP-kortet kostar bara 1500:- mer, småpotatis med andra ord.

Kommentera

knaskamilla: Jag utgår ifrån att det är någon form av fel i kommunikationen, för jag har svårt att se att företagen skulle godkänna att helt plötsligt behöva skaffa biljetter till slutspelsmatcherna precis som vilken vanlig supporter som helst. Fast där kanske man har tänkt sig särskilda regler för de så kallade väldigt betydelsefulla personerna.
Kommentera

Paddan:

Mycket underlig planering, om jag får säga min mening. Och det får jag ju. Antingen är det Jerry och Nicke som slagit sina huvuden ihop igen, eller också har den som författat brevet helt enkelt formulerat sig så klantigt att mer än en person misstolkat det hela.
Kommentera

knaskamilla: Det var ju intressant, så med andra ord så ska de som har säsongsbiljett jämställas med alla andra osäsongsbiljettinnehavare när det är dags för slutspel. Det låter ju som väldigt smart planering.
Kommentera

Paddan: Jag fick ungefär samma tanke, om inte annat så borde ju personen som skrev inlägget veta exakt vad som diskuteras på kanslimötena av någon anledning och i så fall ha möjlighet till mer direkt påverkan än ett forumsinlägg?

Grundidén att försöka plocka bort poängen med att ha ett seriekort är dock ganska korkad, om den nu skulle finnas. Det är ju faktiskt en medveten differentiering som man en gång infört för att sälja fler säsongskort, när man erbjuder säsongskort i två olika prisklasser. Om en ekonom med sniff på VG i marknadsföring fick bestämma skulle han då istället hellre se till att snåljåpar som bara vill ha ett seriekort tvingas ut på hörnsektioner/förlängda mållinjesektioner, utan möjlighet att få kort i mittsektionerna.
Kommentera

Paddan:

Tar mig friheten att citera ett brev jag nyss fick av min mor:
"Är en av de som sattsat 1000:- extra för att få förtur till en sittplats.
Tyvärr så läser jag längst ner i brevet att man ej kommer att ha någon förtur till ev. slutspelsmatcher."
Kommentera

knaskamilla: Det kan inte vara så att den personen som skrev det där inlägget på modohockey.se blandat ihop oförturen till sin plats i slutspelet med oförtur till sin egen plats i den nya arenan? 
Kommentera

knaskamilla: Ja hur har de tänkt? De kanske har tänkt att sälja de bästa platserna dyrt vid ett eventuellt slutspel.
Kommentera

Det ryktas om att de med seriekort i nya arenan inte kommer att ha förtur till sin plats i slutspelet. Om det stämmer undrar man ju: hur FAN tänkte MoDo när de bestämde det?
Kommentera

Nalle Sjuh: Jomenvisst, jag hade räknat med att de skulle ha någon form av "landgång" eller repstege upp till mediautrymmena som inte går att använda förrän matchen är färdigspelad.
Kommentera

Paddan: De stora pausutrymmena har ju sina sidor, å ena sidan blir det många nya tänkbara promenadvägar för hans 18-minutersutfärder, men å andra sidan en större risk att han missar den/de punkter där det står misstänkta hockeysnackare på som han kan plira lite pillemariskt mot.

För inte hade du väl tänkt att han skulle stå still, på något ställe?
Kommentera

Paddan: Även om jag är duktigt färgad i denna fråga samt att utrymmena i gångar och dyl kunde varit bättre i E-on. Så måste jag ändå säga att av de arenor jag besökt så är det den klart bästa hockeyarenan. Man har en närhet till isen och en väldigt kompakt stämning. Något man sällan lyckas skapa i dessa evenemangsarenor.

LLA och nya Ejendals är väl perfekta exempel på detta.
Kommentera

Paddan: Lite svårt att säga Hasse har ju tydligen varit in och tittat det har ju inte dom flesta av oss varit
Kommentera

Nalle Sjuh: Är det bara jag som tycker att Hasse, i sin senaste krönika, brer på lite väl mycket med de positiva lovorden för utrymmena i den nya arenan?
Kommentera

Salle: Bisterfinnen var en kreativ man, men "Swede Bank Garden" (ung.=Kålrotslandet, i en lite kreativ översättning) får man helt klart utse som mest kreativa missuppfattning. Men det var nog någon annan lirare på åffisijälla som bär det yttersta ansvaret för den språkliga fadäsen.

Annars vill jag nu bara upplysa om att ett flertal MoDo på HS-skribenter numera kan lägga till "Internationell ishallsdokumenterare" på sina CV:n.

www.hockeyarenas.net/index.php3?page=3000&ctID=se&size=3&arID=137

www.hockeyarenas.net/index.php3?page=3000&ctID=se&arID=137&size=3&apcID=16
Kommentera

Salle:

Jag fick den här länken av någon som verkar ha för lite att göra när han inte är i Nyköping/Uddevalla/på hemlig ort. På tal om namn, alltså.
Kommentera

Paddan: En hel del crap-iga namn i artikeln & kommentarerna. Eller vad sägs om:
Sea bay arena
GreenOak Arena

eller Bisterfinnens hela radda (varav vissa finns 2 ggr till och med)
FSB Garden
FSB Tower
Swede Bank Garden
SB Tower
SB Arena
FSB City Hall
FSB City Tower
FSB City Hall
FSB Stadium
Kommentera

Paddan: [url=www.allehanda.se/lokalt/6860]Döp nya Arenan - vinn ÖA-kittet[/url]

Innebär detta att man får anställning som fönsterkittare på Arenabygget?
Kommentera

Poffa: Äh, Bumpaberra sitter säkert och gnuggar händerna åt Skellefte Kraft Arena, eller något.

Skellefte Krafts VD är för övrigt Oscar Hedmans morbror.
Kommentera

Paddan:

När man läser i ÖA att avtalet med FSB rör sig om bra mycket mer än 4 miljoner per år så blir jag glad. Vad kan vi räkna på, 60-70 miljoner på 10 år? Det skulle innebära att de pengar som lånades av kommunen med lätthet kommer kunna betalas tillbaka, pengarna som blir över kommer säkerställa driften för lång tid framöver osv.

Undra om Bumpaberra och de andra depparjepparna fortfarande hulkar om hur kommunen kommer stå där med enorma driftskostnader då Arenabolaget går i KK?
Kommentera

Frisco: Oj, så man har redan introt färdigt. Det var snabbt jobbat. Fast jag hade iofs helst sett en av Pink Floyds grisar.
Kommentera

Paddan: Här är en färsk bild från Miss Piggy Arena: www.stratecomm.net/~fritz/gallery/albums/globalization/1004i.jpg
Kommentera

Poffa:
Det är väl inte omöjligt att FöreningsSparbanken vill ta ett helhetsgrepp och även synas i samband med hockeylaget. Ska vi tro att ni får ett nytt klubbmärke nästa säsong - SALDO Hockey?
Kommentera

Frisco: Jag håller med dig jag.

Men det blir kul i pauserna när de kommer ut med barnens favorit - den skojiga grismaskinen.
Kommentera

Nalle Sjuh: Swedbank, vilket fult namn. Undrar om de använder rubank när de bygger arenan?
Kommentera

Nalle Sjuh:

FSB sponsrar Arenan, inte MODO. Två skilda saker. Så något rostbrunt på axelpartierna har de inte betalat för. Skall de ha det får de hosta upp mer pengar, dineros, Dollars, stålars osv.

Kommentera

Poffa: För mig funkar garanterade kassaflöden, men rostbruna axelpartier på matchtröjorna nästa år då? ;-)

Nöff nöff!
Kommentera

Nalle Sjuh:

Swedbank Arena? Works for me...

Kommentera

Frisco: Jag hade just ett telefonsamtal och fick en aspekt som kanske får Poffas anglofila sidor att hoppa upp i ett lyckorus. FSBs internationella namn, som de marknadsför sig med utomlands, är: Swedbank.
Kommentera

Jompe:

Uttolkningar?

Kommentera

Paddan: Mmm, det ska den. Nu diskuterade vi alternativa uttolkningar av det sannolika nya namnet på isladan i Övik.
Kommentera

Jompe: Hmm, så du menar att ni ändrat arbetsnamnet på er arena nu? Jag som trodde den skulle heta Läkerol Arena
Kommentera

65selander: Foulplaying Sons of Bitches Arena?
Kommentera

Monkey Business Arena eller kort o gott MBA.
Kommentera

Nalle Sjuh:

Smurf? Jag var ju klart före...

Lyckoslanten finns tydligen än. Fast dom har ändrat lay-out sedan jag sedan läste den. En söt fotbollstjej pryder omslaget till det senaste numret.
Kommentera

65selander: Prosit
Kommentera

Federalnaya Sluzhba Bezopasnosti Arena

Kommentera

Frisco:

Jag har förfallit.
Kulturskymning.
Jag loggar ut som straff.