1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515513 inlägg · 4114 ämnen

Arenan klar?

« · 628034 · » Till forumet

Sv: Arenan klar?
Hela historien finns på modos hemsida, har jag för mig. Men det var nån välvillig skogsbaron som gjorde slag i saken å smällde upp arenan. Ett av de första sponsringsnamnen på areonor. Måste erkänna att jag föredrar de gamla klassikerna jämfört med de nya. Den enda som jag egentligen godtar är väl Cloetta Center som har den rätta putslusten till sig, resten låter mest krystat. I stil med SACO SF Nivea L'Oreal-event arena låter ju så taget...
Kommentera

Plexi: Jag hade faktiskt inte en aning om att det var en fysisk person som hade namngett ishallen en gång i tiden. När var det, på -50 eller -60-talet som isbanan på samma plats kom till?
Kommentera

Förvisso. Men tänk ändå att vara en Kempe, det kommer ju så sakteliga tynas ut som ett namn som förknippas med MoDo åtminstonde i övriga hokkisverige.
Kommentera

Plexi: Men MoDo som klubb kommer väl fortfarande att vara kvar i Kempehallen även fast A-lagsverksamheten byter skådeplats? Ungdomsverksamheten får väl istället ett ökat utrymme vilket alldeles säkert lär behövas även i Ö-vik.
Kommentera

På tal om Kempehallen så träffade jag en i rakt nedstigande led släkting till Kempehallens namngivare i helgen. De lever och frodas men vi kan väl lugnt påstå att det säkerligen smärtar i själ och hjärta för dem att se MoDo flytta till ny arena. Jag vågade inte ta upp ämnet med personen i fårga, jag vet ju att det varit känsligt och en massa skriverier om det hela men det hela var ändå mycket märkbart i personens uppträdande. Tänkt att ha det oket över sig!
Kommentera

Paddan:

Det skulle det kunna vara. Det skulle också kunna vara en gudagåva. Ja, jag vet inte.
Kommentera

knaskamilla: Multitask, är det någon form av missbildning?
Kommentera

Paddan:

Han kanske multitaskar.
Kommentera

Salle: Har ni förresten noterat att Bumpaberra tillfälligt uppstod som skribent på Allehanda.se. Jag som trodde att han satt och väntade på att Skellefte Kraft Arena skulle bli färdigbyggd.
Kommentera

Frisco: Antagligen. Kan det ha nåt med att jag köpt stå-vip tro???
Kommentera

Salle: Allmänheten. Det är alltså jag som har missat 2 hemmamatcher på 7 år.
Kommentera

Paddan: Jag har också fått det brevet. Undra om inte jag har samma prioritet som ni redan sittande. "Som årskortskund vill vi ge dig möjligheten..." står det nämligen i mitt brev. På svarsbrevet står dock att man skall fylla i nuvarande plats i Kempis.
Är även inbjuden till öppet hus Söndag 4 dec 13-14.

Andra datum som nämns:
Senaste datum för önskemål om placering 7 dec
Försäljningsstart för allmänheten 17 dec.
Kommentera

Lumber Jack:

Inte ens om du sitter på golvet så skulle du vara i höjd med oss andra. Du skulle fortfarande vara svår att se över. Så du kan glömma den där kudden.

Kommentera

Poffa: Jag vill en stol längst fram med en extra stor stoppad kudde i sitsen, så att jag kommer upp en bit. Man vill ju inte sitta i höjd med den vanliga pöbeln på bänkraden.
Kommentera

Paddan:

Trots detta lär knappast femton platser vara speciellt svårt att få ihop. Jag är ganska säker på att det kommer lösa sig.

Kommentera

Paddan:

Jag har inte fått något brev. Taskigt.
Kommentera

Poffa: Sedan beror det väl också på hur mycket som redan är förbokat. Om jag inte minns fel så var exempelvis ungefär halva C4 redan till hälften förbokat när de hade visningen för de som betalat in den där tusenlappen.
Kommentera

Paddan:

Ja men dåså. Då kommer vi kunna säga att vi är femton stycken som vill sitta tillsammans. Då borde vi som är så många kunna säga till innan för att underlätta för dem.

Kommentera

knaskamilla: Så damp det ner ett kuvert från MoDo Hockey idag.

Förbokning av sittplats i Evenemangsarenan löd rubriken i det bifogade brevet som hälsar mig välkommen till visning av arenan. Vid visningen skall jag få möjlighet att ange vilken sektion jag vill sitta på samt även en möjlighet att ange vilka personer jag vill sitta bredvid/ i närheten av.

Motsvarigheten till H Höger i den nya arenan blir sektionerna G2 (nedre etage) respektive G4 (övre etage). För egen del kommer sektionen troligtvis att heta C4.
Kommentera

Poffa:

Igen. Otroligt.
Kommentera

Paddan:

Det är nog tur att arenan är klar snart. Kempis verkar vara på väg att falla ihop.

Kommentera

En liten artikel om nya arenan i senaste numret av Tidningen 7.

Den 17e december får man då, antar jag, möjlighet att inspektera hur utsikten blir från övre etaget i nya arenan.

Kommentera

Paddan:

Haha. Det är ju jätteroligt! Men jag förstår hur de tänkt. De som är under 15 har dessutom egentligen inget behov av att titta på stället "i förtid".
Kommentera

knaskamilla: Jepp, lördagen den 17/12 kl 9-15 är det visning av nya arenan. Dessutom med en åldersgräns på 15 år! 
Kommentera

Jag svarar väl mig själv då, eftersom hon som spred ryktet hade fått felaktig information. Är tydligen den 17/12 det är öppet hus.
Kommentera

Det ryktas om öppet hus i arenan. Någon som vet mer om det?
Kommentera

Frisco: Vad menar du... Jag är totalt nykter och tänker så förbli denna afton.

Du som InnerCity-kid borde väl kunna lingot och hänga med i klyket utan problem.
Kommentera

Salle: Ta det lugnt med alkoholen ikväll.
Kommentera

Lägg även märke till ÖA-Ulfs BlingBling-halsband...

Yo!!! OG-Ulf!!!

Kommentera

MoDo-TV har ju intervjuat några stofiler/profiler om sina bästa minnen från Kempis. Ecke Holmberg minns bla tydligt sin debutmatch. Fast hur mycket minns han egentligen?

Kommentera

Paddan: Eftersom VIP-logerna hela tiden räknas med i sammanställningarna av det totala antalet publikplatser i hallen så antar jag att de som sitter i boxarna (eller rättare sagt: köpt platserna) kommer att fortsätta synas i publiksiffrorna. Just företagsförsäljningen är väl en god anledning till att siffrorna tidigare har varit så konstant höga i Kinnarps, LLA m.fl, även när det bevisligen både har funnits boxar med släckta lysen och tomma stolar ute på läktaren.
Kommentera

kärran:

Att att man skulle flytta in konserter under sommarhalvåret och använda sig av arenan istället för utescenen då Rhapsody in Rock eller liknande kommer, tror jag aldrig blir verklighet. Det här med väder i samband med sådana konserter är en del av charmen.

Dessutom har Övik oftast haft en enorm tur med vädret. Många gånger har det varit dåligt under förmiddagen för att spricka upp och bli kanonfint lagom till konserterna börjar.

Kommentera

Paddan:
Det kändes högt när jag kikade ner från övre etage, men då skall man veta att jag är höjdrädd. Det är mycket obehagligare att stå längst upp på TIK:s ståplats (borta). Tror på den som sa att man kommer att se från alla platser, men naturligtvis så ser du på olika vis. Lutningen på läktarna är lite mer hemtrevligt.
Man kan lätt gå runt arenan i de gemensamma rummen bakom läktarna.

De som kommer att få det otroligt mycket bättre är media, i Kempis måste det vara en av de mest svårjobbade ishallarna.
Hoppas att spelarna uppskattar den fina miljö som de får som arbetsplats, så de höjer sig spelmässigt. Känns som att det blir lite lättare att hålla kvar, och ta tillbaka MODO-spelare med den fina arbetsmiljön.

Man kan lätt gå runt arenan i de gemensamma rummen bakom läktarna.

Nu gäller det för de som skall sköta om uthyrning till andra evenemang att redan nu har kollat upp vad man kan locka till sig.
Hoppas att vi får höra Pontare sjunga lite mera än Nationalsången.

Den stora fördelen om man skall arrangera något under sommartid, är att det garanterat inte kommer att regna in. Jag menar att man vet från början när man köper en biljett att det är en trivsam miljö att uppleva någon konsert t.ex. i arenan. Har stått under barhimmel konserter och frusit i regnet flera gånger uppe på Parken.
Kommentera

Lumber Jack:

Stämmer. Man backade på den punkten för en vecka sedan.

Kommentera

Lumber Jack: Det var den informationen som en kompis fick i varje fall, att man under förra hemmamatchen hade backat från deras tidigare ståndpunkt att seriekorten inte skulle ge förtur.
Förstår inte riktigt vad man trodde man skulle vinna på att hindra seriekortsinnehavare från att sitta på sin vanliga plats i slutspelet? Större kamp om platserna och därmed kunna ta ut ännu högre priser, månne?
Kommentera

Paddan: Där har man väl backat. Kortet ger fortfarande förtur till slutspel som jag förstått det.
Kommentera

Paddan: Ett sådant beteende kan bara skapa missnöjda kunder. Goda affärsmän vet att det är dyrt att skapa nya stamkunder medans befrintliga återkommande kunder är lönsamma.
Man verkar alltmer vilja vara "affärsmässiga" utan att plugga på grunderna för en god (med två nöjda parter) affärsmässighet.
Kommentera

berghult: Jo, de har väl talat om att de har haft någon form av "väntelista" på sittplatser. Men att för den skull tro att man kan köra med folk hur man vill och exempelvis ta bort seriekortsinnehavarnas förtur till sina platser vid slutspel känns på något sätt verklighetsfrånvänt.
Kommentera

Paddan: Man har väl ända sedan första planeringen hävdat från Modohåll att en ny arena med mera sittplatser är ett måste för att utöka upptagningsområdet för åskådare. Med tanke på hur lönsam "restaurangerna" i kempis är så kan det även bli en del pengar om flera faktiskt kan komma och handla i dem.
Kommentera

Poffa: Jag håller på hockeylaget MoDo. Allt annat är skit.
Kommentera

Frisco:

Jag menar att det snackades om att man skulle sätta upp någon form av (plexi)glasskivor i nerkant på övre etage. Ungefär som det är stålräcken i Globen.

Kommentera

knaskamilla:

Gäst @ Rundvägen var jag. Jag skickade meddelandet och bytte sedan websida. Tydligen registrerade den inlägget men inte vilken signatur som skrev det.

Kommentera

Paddan: Jag irrar omkring så planlöst i mina funderingar att jag glömmer bort ord. "...lyckas locka ungefär dubbelt så mycket..." ska det ju stå, tror jag.
Kommentera

Nalle Sjuh: Man undrar ju om de tänkt på de där runt 500 VIP-logegästerna som väl troligtvis tas ifrån dagens publik på 3500-4000 personer. Jag har svårt att se hur man ska lyckas ungefär dubbelt så mycket publik som idag, eller så underskattar jag lockelsen av en nybyggd arena hos "sällanbesökspersonen"
Kommentera

Lumber Jack: Eländiga nationalekonom. :-)

Ärligt talat så förstår jag inte vad de sysslar med, de hade en chans att använda nya hallen för att vända sig till nya grupper, och öka kringförsäljningen i ett positivt klimat, nu har de redan förstört en stor del av det positiva med att enbart framstå som giriga.

De enda alternativen som finns nu, med en prissättning i klass med Linköpings och HVs, är väl att ställa Elitseriens mest namnkunniga trupp på isen till invigningen i höst, eller hoppas på att någon Kempevålnad köper upp 2000 säsongskort på 10-årskontrakt av ren välvilja.
Kommentera

Paddan: MoDo kanske är den ultimata Giffen-varan?
Kommentera

knaskamilla: Samma fenomen drabbade Brynäsboken nyss.
Kommentera

Gäst @ Rundvägen...hmm...undrar om det är min besökare som helt plötsligt börjat skriva på HS?
Kommentera

Det vore förresten intressant att höra deras diskussioner angående prissättning för platserna i arenan. Om man har billigare platser på övre etage innebär det i sådana fall att man har dyrare priser i kioskerna för att få till någon form av prisutjämning?

Kommentera

Frisco: Då måste man tydligen räkna med att spelarna är ena rackare på att skjuta puck över sarg om man ska behöva plexi ända upp till övre etaget.
Kommentera

« · 628034 · »