1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515513 inlägg · 4114 ämnen

Arenan klar?

« · 637283 · » Till forumet

Sv: Arenan klar?
Frisco: Reportage i Tidningen Ångermanland om nya arenan i lördags. Under kuriosa kan man bl.a läsa att det uppe under taket ska det instaleras en popcorn-maskin, landets högst belägna (i en byggnad får man anta). Tunga nyheter om fjäderlätta snacks.
Kommentera

knaskamilla: Den sjönk ju.
Kommentera

Salle:

Vad var det för fel på Wasa, då?
Kommentera

Hittade denna länk under lite "Hitta Bilden"-googlande.

[url=www.adeptcollection.se/audioversikt.htm]Firma som säljer arenastolar mm[/url] Visst var det Arena som fanns att provsita i just Arenan. Kan man inte få beställa en [url=www.adeptcollection.se/dancqueen.htm]Dancing Queen[/url] till sin plats tro? 

Kommentera

Fan det är så att man nästan blir lite höjdrädd av de övre sektionerna! Törs man kanske tro på att nån kör lite sånt töckedära base-jummping under invigning?
Kommentera

Frisco: Äh, det vet du väl att jag aldrig tänker innan jag skriver, det fungerar bäst så. Lite grann som när man skickar ut information från MoDo Hockey med andra ord.
Kommentera

Paddan: Men tänk till lite innan du skriver nåt. Det är väl bara att ta bilder från isen upp på sektionerna och sen vända på dem i photoshop.
Kommentera

knaskamilla: Men, den 17:e fick man väl inte gå upp på etage 4 utan bara uppehålla sig på "isnivå" om jag förstod Fredrik rätt.
Kommentera

knaskamilla: Då kan han zomma in eventuella missar målarna gjort vid spacklingen innan målandet från 200 meter. Ja, om han inte putsar linsen ordentligt vill säga, då kan han ta bilderna från Nygatan redan ikväll.
Kommentera

Poffa:

Aj, aj, aj. Frisco får ta med sin superduperkamera den 17:e, helt enkelt.
Kommentera

knaskamilla:

Jag glömde den. Så enkelt är det. Den låg hemma på hallbordet med nyladdade batterier och med tomt minne. Men så blev jag stressad och på den vägen är det.

Kommentera

Poffa:

Frågan man inte kan låta bli att ställa sig är: varför tog du inte med dig din superduperkamera? (Jag tog inte med mig min intesåsuperduperkamera för att batteriet var slut i den.)
Kommentera

Paddan:

Jo, det är lite lurigt.

Kommentera

Poffa: Tänka sig att man kan ta bilder med en telefon med snurrskiva. Vilken del av telefonen är det man riktar mot det man tänkt fotografera och hur kommer bilderna över från telefonluren till datorn?
Kommentera

Poffa: Härliga bilder. Tack Foppa, hmmm Poffa.
Kommentera

På den här sista bilden ser man där det är tänkt att vi ska sitta. Sektion H4, hörnet på övre etage. Precis bakom finns det sportpub, toaletter och en skaplig utsikt över Öviks innerstad.
Kommentera

Kommentera

Kommentera

Kommentera

Bilder inifrån nya arenan kommer nu. De är tagna i dåligt ljus med telefon, så det är sunkig kvalutta. Men det får ni ta...

Kommentera

Frisco: Moderatorfest måste du mena.
Kommentera

Lumber Jack: Låter som en Moderatfest framåt småtimmarna.
Kommentera

knaskamilla: Ungefär som bajsbrunt och chockbrunt, typ.
Kommentera

Paddan:

Det var konstigt, lila och gult som är en så fin färgkombination?
Kommentera

Poffa: Fredrik nämnde något under guidningen om att färgsättningen i hallen var hemlig än så länge (med andra ord har de ingen aning om vad inredarna hittar på). Jag föreslog lite försynt en färgsättning i lila och gult, men Fredrik verkade inte höra på det örat.
Kommentera

Lumber Jack:

Det trodde jag också, men tydligen var det inte så. Nicke sa något i stil med att de hade massor med intressenter som ville sälja till dem, men att ingen ännu kommit med någon i rätt prisklass.
Kommentera

Poffa: Jag som trodde de köpt en sån som man kan förändra storleken på skärmen, nån slags bakprojektions historia.
Kommentera

Poffa: 1000 ståplatser i nya arenan, tro vad Jerrys tidigare yrande om 1500 ståplatser baserades på? De sittplatser som finns på K4, kanske
Kommentera

Lumber Jack:

Bilder från min telefon kan nog komma i morgon förmiddag. Orkar inte blåtanda med min stationära utan tar det på jobbet i morgon. Helt klart är det en kanonarena. Bra utrymmen, bra tänk och genomgående bra platser. Baserat på vad vi såg så är H4 den absolut bästa. Näst bäst är D4 och trea kommer K4 (platserna ovanför ståplats).

Att det rakt bakom H4 finns sportbar och toaletter minskar inte hur bra den sektionen ligger till.

Spelarentrén inför match kommer ske från sektionen där restaurangen finns, motstående ståplats med andra ord.

Man kommer förmodligen köpa in en ny jumbotron, då den som nu finns i Kempis kommer bli för liten. Den i Kempis tänker vi sälja till Timrå för ett skapligt överpris.

Kommentera

Salle: Låter bra det.
Kommentera

knaskamilla: Han hade definitvt lagt ner när vi kom. Han bara morsade och vände sig om emot några MAX-påsar efter att vi passerat.
Kommentera

Lumber Jack: Poffa och Anders mobilfotade samt att AM vidotade litegranna.

Tålamod min långhåriga vän så kommer det nog.

Kommentera

Frisco:

Jag finner kartan med sektionsindelningarna mycket förvirrande. Av någon anledning är den uppochned, entrén är alltså längst upp på kartan. Tycker jag verkar ologiskt.
Kommentera

Salle:

Jaha, det gick alltså att se var det var bokat redan. Själv trängdes jag inte runt tjejerna med platskunskaperna utan valde att samtala med killen som skulle kolla så att INGEN SOM INTE FÅTT INBJUDAN kom in. Han såg ut att ha gett upp sitt jobb redan då.
Kommentera

Salle: Foton, någon?
Kommentera

knaskamilla: Tack. På min karta finns inga beteckningar alls. Jo, ståplats står det.
Kommentera

knaskamilla: G4 var dels rätt upptagen och man såg bättre på H4 tyckte vi.

G4 är "ovanför" dagens H-Höger (4 är etaget) och H4 är "hörnet" motsvarande O-Vänster i Kempis.
Kommentera

Frisco:

H4 är ungefär som O Vänster, G4 är ungefär som H Höger.
Kommentera

knaskamilla: H4 och G4?? Kan nån göra en ritning?
Kommentera

Salle:

H4? Jag trodde det var G4 som gällde. Eller handlar det om att snåla in på 500:-?
Kommentera

Paddan: Även en 3-mannadelegation från H-höger plus 1-hangaround var på guidad tur (av Lars Jansson) på Arenan idag.

När vi klev ut på hörnsektionen H4 så kände vi oss allihopa hemma. Så det är väl där vi hopas kunna bli en dominerande faktor i framtiden.

När han sedan sa att det blev Sportbarer i "stadsidehörnen" på Etage 4 så log vi och nickade lite åt varanndra.

Det kan ju bli kul att gå på hockey även nästa säsong. :-)

Kommentera

wap.hockeysnack.com
6-4 slut. Och kaffet var gott.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Domare Skoglund är den enda cyklopen i Kempis just nu. En 60/60 cyklop så att även NuNo förstår.
Kommentera

Paddan: Du får väl omprioritera. Nytta och nöje, istället för bara nöje.
Kommentera

knaskamilla: Men Jansson såg ju hel ut, tror jag.

För övrigt tycker jag det är djupt orättvist att det bara blir sportbarer på "fel" sida av arenan på etage 4.
Kommentera

Martin S:

Nä, men någon annan gjorde det. Han sa att det såg illa ut, och att de skulle kolla ryggen igen idag. Eller hur det nu var.
Kommentera

knaskamilla: Frågade du Bengt hur det var med Hedman?
Kommentera

Undrar förresten om det där ljusspelet i entréhallen kommer att vara som det på länken.
Kommentera

Sådärja, då har man avverkat sitt första besök i nya arenan. Det kommer att bli RIKTIGT bra. Det kändes som att man kommer att se utmärkt från alla platser i arenan. Dessutom känns den både stor och liten på samma gång, lite LLA-känsla. Blir snyggt med alla fönster och den öppna planlösningen. Stolen man fick provsitta var bekväm också.

Minus: Bengan var ingen bra arenaguide.

Hurra för den nya arenan!
Kommentera

« · 637283 · »