1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515510 inlägg · 4114 ämnen

Arenan klar?

« · 664826 · » Till forumet

Sv: Arenan klar?
Bengt: Jag ser från mitt fönster två entredörrar på två olika hus som påminner om varandra. Ja till och med området bredvid dörrarna påminner om varandra. Ska jag vara helt ärlig så har husen samma färg.
Kommentera

Frisco:

Ja, jag misstänker att det är det jag menar, men jag är inte riktigt säker. Men jag är nog inte helt fel ute om jag drar slutsatsen att det är så jag menar. Dock finns det ju en möjlighet att jag inte riktigt förstått vad jag egentligen menar.
Kommentera

Bengt: Menar du att det finns hus och dess ingångar som påminner om vrandra?
Kommentera

Modoante:

Entréhallen ser något bekant ut...:)
Kommentera

det har kommit nya arenabilder på modohockey.se
Kommentera

Poffa:

Jag skulle nog rekommendera PH att starta den 25:e, för säkerhets skull. Man vill ju inte att han ska cykla hela vägen och missa invigningen.
Kommentera

Frisco:

Jag kan bjuda på någon Red Bull-drink. Då blir han både glad och återhämtar sig. Vem vet, han kanske tänker cykla tillbaka till isladan på kvällen.

Kommentera

Poffa: jag lovar att stå och heja på när han passerar Härnösand.
Kommentera

Poffa: Ska bli roligt att träffa honom efter de 14 milen på cykel. Jag lovar att bjuda på kall bira.
Kommentera

Modoante:

Och den 26:e augusti ska PerHApps cykla de 14 milen från isladan i Timrå till Övik, allt för att vara med på premiären.

Kommentera

McFire: 7 juni lämnar skanska över nycklarna till modo
Kommentera

Salle: Det kan nog äga sin riktighet.

www.friskaviljor.y.se/cert.html
Kommentera

Är arenan klar snart? När ska den stå klar egentligen?
Kommentera

Frisco: Står inte K:et för "den kritiska punkten" dvs där lutningen på underbacken blir mindre än 45grader?
Kommentera

Frisco: Okej, då hade jag inte så väldigt fel ändå. Jag misstänkte att detta kunde vara någonstans vid landningspunkten.
Kommentera

Dream Team: Det borde väl vara vid k-punkten som underbacken börjar bli bromsplan.
Kommentera

Frisco: Där ser man. Och K:et står för K-punkt, läser jag mig till. Vad står K:et för och vad säger detta om backens storlek?
Kommentera

Dream Team: Man möter ju numera backar i K. Nya backen är en K90. Ungefär lika stor som den förra backen. Stora backen på Lugnet i Falun har K115. Medelpads största backen har K68.
Kommentera

Frisco: 70 meter eller 90?
Kommentera

Dream Team: Jepp. Hoppbacken är ju nybyggd. Inte alls många veckor sedan den invigningshoppades.
Kommentera

Frisco: Vilken då? Har hoppbacken i bakgrunden ändrat utseende sen sist? ;-)
Kommentera

Ambroo: Sant. Svårt att spela hockeylag med sig själva. Vilka ska vi bjuda in?
Kommentera

Frisco: Men oj vad stiligt! Nu är det ju bara ett lag som saknas...
Kommentera

Poffa: Jerry informerade via mikrofon. Man ser honom på restaurangbilden. En trevlig snabbpresenation på ca 10-15 minuter.
Kommentera

Frisco:

Ja, dessutom är det nog samma byggställning man ser uppe på etage fyra. Spelarna kommer att göra entré på isen från under restaurangen. Detta dock endast innan match. I samband med periodpauser kommer de gå ut från isen och in till isen via avbytarbåsen.

Var det någon information från Jerry eller någon annan medans du var där?

Kommentera

Poffa: Då är det rätt nu. På bilden 1939 så ser man kortsidan med ståplats och gubbarna som står och pratar är med på båda bilderna så.....
Kommentera

Frisco:

Jag är inte tvärsäker på vilken sida du visar, men om det är på samma sida som det är tänkt att vi ska sitta så är det utvisningsbåsen som ska vara där.

Kommentera

Poffa: Texten på bild 1940 har jag ändrat. Man vet ju knappt vad som är fram och bak och styrbord och babord där inne för tillfället. Blev det rätt nu? Eller var det rätt från början?
Kommentera

Frisco: Ah, jättekul med bilder. Tack så hjärtligt!
Kommentera

Frisco:

Stort tack för bilderna. Såg att du fått med H4, sektionen vi kommer kalla hemma också. För övrigt kan jag meddela till er som ingår i H4-trusten att det ser mycket lovande ut. Efter att ha kollat på en uppdaterad "platskarta" så syns det att 22 platser är tagna på H4.

Kommentera

Här har ni lite bilder från visningen igår.
Dåligt ljus innebar lite mörkgula bilder men det får ni stå ut med. Gör ni inte det behöver ni inte klicka på länken.

www.frisco.se/bilder/051217/
Kommentera

Frisco:

Nä, jag orkar inte. Berätta du, du som vet.

Kommentera

Poffa: Det kan du fortsätta fundera på.
Kommentera

Frisco:

Om man nu hade kranar vid stolen, vad skulle man då med ryggsäcken och den byxvarma Lorden till?

Kommentera

Poffa: [Vem behöver kranar vid stolen då man har massor med kranar i baren strax bakom]

Det är nog du som är lite bakom.
Kommentera

knaskamilla: Poffa dricker väl bara julmust under tre dagar. Julafton, juldagen och annandagen...om han nu dricker julmust.
Kommentera

knaskamilla:

Ni är alla helt dömma i hövve. Vem behöver kranar vid stolen då man har massor med kranar i baren strax bakom och med toaletter intill där man kan hänga ut kranen, om man vill. Jansson hävdade dock att det inte skulle bli någon koppling mellan de båda kranarna.

Men han har ju inte varit något att lita på de senaste fem åren, så...

Kommentera

AM:

Jo, men nu snackar vi inte Poffas stol här.
Kommentera

knaskamilla: Julmust? Känns onödigt att offra en tapp för bara en månads användande...
Kommentera

AM:

Ser ut som fyra kranar. Hmm... Trocadero, Julmust, Fanta citrus/fläder och...vanligt vatten.
Kommentera

Frisco: Nu kommer vi väl att ha rätt så nära till puben, men en sådan här kran vid stolen skulle sitta fint.

www.beerbar.com/037173-zenith-4prd-w.jpg
Kommentera

Paddan: Än jobbigare att matchpendla från niptrakterna med den. För om jag minns rätt från Café var den inte speciellt snabb.
Kommentera

Lumber Jack: Det blir jobbigt att kolla halvljuset på en sån där.
Kommentera

Paddan: Mer något i den här stilen.
Kommentera

Paddan: Hellre en sån än denna kamillavariant: www.snuvig.nu/rinit/img/snuva.jpg
Kommentera

Lumber Jack: Jag skulle vilja ha 1 kran vid min stol. Dock ingen popcornskran.
Kommentera

Frisco: Jag tror man ska kunna köpa sig en egen kran vid varje stol och bara släppa på så mycket man behöver.
Kommentera

Lumber Jack: Ska det gå pipelines ner till kioskerna?
Kommentera

« · 664826 · »