1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515429 inlägg · 4114 ämnen

Arenan klar?

« · 719989 · » Till forumet

Sv: Arenan klar?
Per HApps: Det får du reda på den 26 augusti.
Kommentera

Lumber Jack:
Vilken arkitekt är det som ligger bakom Arenan?
Kommentera

modo_foppa: C:a 2880 sålda sittplatser, 516 logeplatser, drygt 900 ståplats... Allt enligt räknade stolar + insideinformation från en som påstår sig veta.
Kommentera

slösurfade runt lite på modohockey.se och råkade klicka på reklam sidan och tog upp en pdf fil där det dtod om sarg reklam, där stod det att en fulsatt swedbank arena rymer 7200 personer vilket enligt min uppfatning har vi fått klart för oss hur mycket templet kommer att ta in.
Kommentera

några sifror på sålda årskort?
Kommentera

Salle: Nejdå, sektion Forza Enström kommer givetvis att prydas av en gummiklubba.
Kommentera

Paddan: Ja så är det är nog. Visst! Säkert! Säger du det så!

Eller skall den bli dörrmatta i entren till sektionen månne???

Kommentera

Salle: Äh, det märks ju vem som är populärast... alla platser utom tre på "min" sektion är redan sålda. Måste bero på Wildetröjan...
Kommentera

Salle: Har för mig att engelska Barnets hemmaarena Underhill sluttade 3 m i längdriktning, vet inte om de fixat till det än.
Kommentera

Salle:

Det är väl bara att hoppas att vår sida blir full snart, så folk måste börja köpa platser på andra sidan.
Kommentera

Jämrans vilken snedfördelning av köpta platser det ser ut av vara på den uppdaterade pdf-filen. Nog för att det är bättre att sitta på "våran" sida men detta är nästan lite löjligt. Hoppas dom pålat ordentligt annars kanske Arenan tippar. Fast det kanske vore bra med lite utfärsbacke...

[url=www.modohockey.se/bilder/arena/stolar_kopta_060523_lowres.pdf]Stolar köpta (060523)[/url]

Kommentera

Lumber Jack:

Äääh, han ska väl bara sitta hemma och se på division 2-fotboll från England i stället. Det smäller ju tydligen mycket högre.

Kommentera

Poffa: C:a 2880 sålda sittplatser, 516 loge, ? (drygt 900?) ståplats... and still counting...

Har scim inhandlat sitt årskort?
Kommentera

Paddan & Numo: Det är möjligt att jag såg fel, det ser onekligen lite skumt lågt ut. Biljetterna är dock fasligt dyra där längst ner.
Kommentera

hellge: Aha, där ser man. Jag reagerade, precis som NuMo, på att nedersta raden såg ut att hamna på ungefär samma nivå som den var innan ombyggnaden i Kempis. Men då är det alltså fotografen vi får skylla på.
Kommentera

shinzawai: Bra det, sprallighet är en bra egenskap. Sprid budskapet om vår nya fantastiska Hellgedoom. Jag är inte säker på att allmänheten ännu är lika spralligt förväntansfull. De behöver inpiration från oss hängivna entusiaster.
Kommentera

shinzawai: Är arenan stor nog? Vem vill inte vara där och softa till schysst hockey i ett par timmar?
Kommentera

hellge: Jag blir helt sprallig när jag ser bilderna på arenan.. Jag börjar helt släppa mina "fan vi kommer inte att fylla skiten"-tankar och bara känner att jag vill dit. :)
Kommentera

NuMo: När man sitter på nedersta raden kommer man ha huvudet drygt 2 meter ovan isen. Man ser bra överallt.

Och då menar jag inte iskuberna i glasen. =)
Kommentera

Hawerchuk:

Då hade jag tur, jag hann se alla bilderna :)

Håller med, det ser verkligen bra ut (Y)
Kommentera

modohockey.se gled sakta tillbaka i sitt komaliknande tillstånd efter två bilder. Well, av vad jag hann se så såg det jävligt bra ut.
Kommentera

Paddan: Nedersta stolsraden ser oroväckande låg ut. I Kempis så sålde man ju under lång tid en stolsrad som endast kunde se hjälmar som åkte omkring strax ovanför sargkanten. Kommer det att bli så igen?
Kommentera

Paddan:

Då ses vi där det datumet ;-)
Kommentera

Så har det kommit lite bilder på monteringen av stolar i arenan. Den 26 augusti blir det till att prova hur stolskomforten är på riktigt.

Kommentera

Paddan: På tal om arena så finns det i länken ett försök att beskriva häcklandets historia. På så sätt kan ni tala om "Redan de gamla grekerna..." när ni försöker förklara ert handlande.
Kommentera

Lumber Jack: Torsdagen den 21 september var en magisk kväll, en fullsatt Swedbank Arena fick se en strålande tillställning mellan MoDo och Linköping där Pasi Tuominen gjorde det första målet 10.17 in i första perioden. Karol Krizan uppträder precis lika säkert som i grundserien 05-06 och matchen slutar 3-0. Stor segerorganisatör var Niklas Sundström som gjorde en bejublad återkomst i MoDotröjan. Poffa var dock skeptisk och återgick till att prata om sin numer något igenslammade hemmaölpump.
Kommentera

Lumber Jack:

Gör han mål för Malmö ja ;)
Kommentera

Gusse: Weinhandl, efter 3.44 i premiärseriematchen som slutar 4-1 inför knökfulla läktare.
Kommentera

Okej då till frågorna ..Vem gör första MODO målet i Swe bank arena å vilken match blir första MODO vinsten....Blir det fullsatt första matchen ?
Kommentera

Lumber Jack: I Läkerol Arena hade eran glaslirare Foppa sluppit studsa runt på kryckorna eftersom i Gävle kör vi med rulltrappor. :-))

Har fortfarande inte förstått vad vi skall med dom till. ICA i Sveg har Härjedalens endaste och det är ännu mer obegripligt.

Kommentera

hellge:

Lyrik! Explendido!
Kommentera

Dream Team: Förr sa man att man endast kunde göra generaliseringar av kvantitativ forskning. Själv bygger jag min forskning på observationer. Och visst har du rätt, man ska passa sig för att göra allt för grova generaliseringar när man använder observationer, än fast det är timråbor.

Du kanske även har rätt i att jag allt för mycket kollar vad vissa Timråullon skriver och tar det för verkligheten. Det kanske finns bra människor även i Timrå, du verkar trots allt vara en hyvens snubbe trots allt.
Kommentera

Dream Team: Ordet "tycker" i det andra stycket ska givetvis bort.
Kommentera

hellge: Du är generaliseringarnas mästare, det måste jag iaf ge dig. Du har nog fastnat i ett spår som du tror stämmer överens. Det må vara i ditt "retstickesyfte" som detta sker, men känns det bättre för dig att känna på det viset så visst, det vill jag inte på något sätt ta ifrån dig.

Lägg nu märke till att även jag tar till generaliseringar som metod för att göra min röst hörd. Att påstå att ingen Timråsupporter tycker stämmer in i den bild du vill framställa är förstås en lika ihålig teori som den du lägger fram.  
Kommentera

hellge:

Jag ska se vad jag kan göra. Med lite tur kan det bli lite bilder på en websida nära dig. En med lite högre driftsäkerhet än åfficijella.

Kommentera

Poffa: Ja, man är ju ett jävla ullo som glömde kameran, sen glömde jag att rapportera att de hade hunnit nästan hälften av det nedre etaget av stolsmonteringen.

Jag tror de monterar imorn också, ta med kameran om du kan.
Kommentera

Dream Team: För det första är jag en notorisk retsticka som man inte alltid ska ta på för stort allvar och för det andra:

Inom forskning pratar man om induktiv och deduktiv metod. Den ena bygger man sin forskning utifrån en viss teori medan den andra forskar man till sig en teori. Man kan säga att jag utgått från den sista.

Själv har jag noterat gång efter annan att Timråsupportrarna aldrig kan uppskatta en MoDospelare såsom Foppa, Daniel, Henrik, Macke eller någon annan av våra stora. När övriga världen står upp och applåderar t.ex. Foppas cirkusnummer, då är muttrar medelpadingarna något om jävla fjolla, fröken Peter, fröknarna Sedin eller fröken Näslund. Jag har aldrig träffat på en MoDoit som inte uppskattar Zetterberg, alla kan vi se att han är en bra spelare, trots att han kanske ännu ej har nått t.ex. Foppas höjd. Men att tvärdissa honom och kalla han för kärring, bög och annat håller vi inte på med.

Det är just detta jag menar när jag säger att Timråsupportrarna lider av avund. Missunnsamhet är också en form av avund. Personligen tror jag att Timrå skulle få mer framgångar om man släppte komplexet och istället stärkte sin identitet på annat sätt än att dissa.
Kommentera

hellge: Oerhört välskivet Hellge, grymt imponerad! Jag vill även tillstå att innehållet verkligen föll mig i smaken.
Kommentera

Dream Team: Har du några fler på egen hand ihopsnickrade självförnekelser? ;)
Kommentera

hellge: "Timrå, de som så ofta är avundsjuk på oss."

Har du några fler på egen hand ihopsnickrade teorier?
Kommentera

hellge: Ibland säger 1000 ord mer än 1 bild.
Kommentera

Precis som jag misstänkte så kommer den orangea färgen att ha en avgörande betydelse för ljuseffekter.

Tack Hellge för en underbar liten historia. Du fick med precis allt utom en bild, men den är redan så tydlig att jag väljer att dissa det andra ordsspråket...
Kommentera

hellge: Man kan ju tro att det är väldens värsta journalist som skrivit. Bra gjort i alla fall. Jag kommer att göra ett besök i ert nya tempel nu till hösten. Tänker nämligen åka upp o se en drabbning mellan A-laget och B-laget. Då hoppas jag verkligen bli mottagen som den vinnare jag är.
Är ni riktigt snälla och bjuder mig på pilsner då skall jag kanske ge ett gott omdöme om er nya hall. Erat lag klarar nog inte av mina omdömmen. De gräver ner sig ändå djupare.
Kommentera

hellge:

Oj. Det där var nog det bästa jag läst någonsin. Låter som att jag och min kamera ska ta oss en liten tur ner till Framnäsudden i morgon. Förhoppningsvis så står någon dörr öppen då också.

Kommentera

hellge:

Coolt, stolar! Nog för att jag inte haft samma upplevelse som dig, men jag kan hålla med om att arenan kommer att bli jävligt bra. Den kommer lätt att överträffa de arenor jag varit i (särskilt den i Jönköping, som ser skitsunkig ut på insidan). Blir intressant att se vad de gör av bygget i Gävle, om det är samma arkitektfirma kanske mer än utsidan blir lik.
Kommentera

hellge: Fantastiskt. Själv hoppas jag att få komma upp och tappa oskulden till alla moders arena i augusti.
Kommentera

Jag var ute och körde och som vanligt, likt en dåres egensinne tog jag åter igen en tur runt arenan. Nu kan man köra runt hela denna fantastiska skapelse. Som vanligt körde jag sakta precis som om det var den första gången jag såg den. När jag rundat den sista kortsidan som vetter mot Lungviksparken, parkerade jag och såg hur ett tjugotal arbetare gick från arenan till arbetarbarackerna. Eftersom jag kört där så jävla många gånger kände jag heller inte igen dessa, det måste vara stolsmonterare, tänkte jag. Dörren på kortsidan slog åter igen och jag tänkte att det var säkert den sista av dem som gick för att fika. Jag låste bilen och knallade in.

Mycket riktigt hade de börjat montera stolarna och mycket riktigt var jag ensam i den snart klara och helt upplysta Swedebank Arena. Jag säger bara FY FAN! HELT JÄVLA OTROLIGT mäktig, snygg, hipp, välstylad och extremt coolt designad den är. Som fanatisk MoDo-it och ständig medlem och som pappa till tre barn kan jag nästan likna det vid känslan av att för första gången hålla i mina barn.

Själv gillar jag snygga prylar, snygg design, saker som människor har lagt ned kärlek i. Precis exakt en sådan är Swedebank Arena. En av de mer schysta egenskaperna med min nya kärlek är den intima atmosfär som denna 7000-åskådarearena besitter. Det finns inga dåliga platser. Värmlänningar, Göteborgare, Stockholmare, Linköpingar och smålänningar får ursäkta: Jag tvekar inte en sekund att utropa den till Sveriges överlägset bästa, snyggaste och coolaste.

Det är inte bara läget och formen som tilltalar, utan också färgvalet. Jag kände mig ett tag något tveksam till valet av orange och svart som huvudfärger till interiören. All tvekan är nu borta eftersom det blev så jävla bra helt enkelt. Som många vet har orange blivit lite av en världsglobal innefärg som representerar frihet, öppet sinne och demokrati, kanske speciellt i och med den orangea revolutionen i Ukraina. Det orangea som kontrasterar till det svarta blir absolut enastående snyggt. Logerna på arenan har coolt svart tonat glas och stolarnas säten harmonierar urballt med sitt mellanting mellan svart och stålgrå. Mellan dessa svarta artefakter finns då orangefärgade fält som gör det hela sjukt snyggt..

I mitt stilla sinne tänkte jag, stackar jävlar som håller på något annat lag än vårt. Och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte tänkte på Timrå, de som så ofta är avundsjuk på oss. Hur mycket kommer de inte att lida nu? Vi får hoppas att de hinner bearbeta sin avund så att de inte spricker till hösten.

När jag stod där i mittzonen på ispisten och slöt ögonen var det nästan som en religiös känsla, ungefär som när man kört bil från Los Angeles och kommer fram till Grand Canyon och ser de enorma vyerna eller när man stegar in i Petruskyrkan och ser Michelangelos målningar i taket. När jag åter igen öppnade ögonen och gick mot utgången mötte jag arbetarna igen. Av någon konstig anledning hälsade de allihopa på mig nästan som om jag var byggchef. Kanske var det bara naturens egen ordning och intuition som såg att de mötte en ständig medlem i MoDo Hockey. Jag satte mig i bilen och kände mig ungefär som när man haft lyckad sex för första gången.

Just nu håller de på att bygga strandpromenad runt hela arenan. Som jag kan förstå det blir det strandpromenad från den sida av hamnen som vetter mot Varvsberget runt de inre av hamnen förbi fiskrestaurangen och Harrys vidare förbi de vackra och anrika gamla kranarna från Järfeds Mekaniska runt de nybyggda lägenheterna vid hamnpiren och kustbevakningen. Därefter bort mot Framnäsudden och runt den stolta majestätiska, fantastiska men extremt coola och vackra Swedebank Arena. Vidare kommer strandpromenaden gå via Lungviksparken förbi småbåtshamnen och ut mot Järved.

Hur fan ska något lag någonsin kunna överträffa denna skapelse i förträfflighet. Man kan undra om några supportrar världen över egentligen är värda en sådan läcker arena?

Till brunnäsor, värmlänningar, honhundar, lulingar och annat löst folk som undrar om jag skryter och överdriver. Till er vill jag säga att jag tagit i… i underkant.
Kommentera

Fan vad trevlig den ser ut. :)
Kommentera

Paddan: Han behöve ringen megafon för att skrika ut resultaten. Det är bara att han använder samma stämband som när han brukar skrika på utvisning för bortalaget fast pucken slagit i plexit 2 ggr. Då hörs han ända till Vasa.
Kommentera

Frisco: Eller så skaffar vi helt enkelt bara en megafon till Poffa så han har något att göra under spelavbrotten. Allehanda intressant information och ibland något hockeyresultat borde väl kunna slinka ur honom någon gång.
Kommentera

« · 719989 · »