1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515429 inlägg · 4114 ämnen

Arenan klar?

« · 725133 · » Till forumet

Sv: Arenan klar?

Man kanske skulle åka in och se om man kommer in trots att man redan har biljett... Hade jag ägt en kamera hade jag fotat lite.

Kommentera

Jag tror inte att varken Syd eller Nordkoreaner kan få fason på Timråbefolkningen. Det är en ren samhällssaneringsfråga (?!?!?!?! mina ord förvånar mig ibland)
Kommentera

hellge: Timrå skulle behöva hyra in några Nordkoreaner så det blev lite ordning.
Kommentera

hellge: Japp det kan ni behöva... :)
Kommentera

MODOJohan: På tal om det. Jag träffade Hasse Johnson på väg in till Husumfabriken. Han körde en bil med släp.

På tal om Dahlén alltså.

Ska vi hyra in några Sydkoreaner till våra matcher. Ett fasligt liv på dem
Kommentera

Gusse: Ismaskin heter det.
Kommentera

Paddan: Jaså det ryktades att han skulle köra bilen på isen ..
Kommentera

MODOJohan: Jepp, det är han som ska poppa popcornen!
Kommentera

Är Dahlén klar för Arenan? Eeh.
Kommentera

MorganaLefaey:

Härligt!!!

Jag träffade faktiskt Sasse Sandström bara för några dagar sedan också :)
Kommentera

Gidde: Man får inte glömma att jag träffade en Sasse Sandström på stan som sa att det var klart med Dahlén. Jag menar han lär ju veta om någon så det håller jag som en säker källa.
Kommentera

Paddan:

Japp, vi vill ha Nubben tillbaks.

Ska vi ta Kent eller Ulf?

Vilket svider mest för hyndorna? :)
Kommentera

Lumber Jack:

LOL

Japp, det där biluthyrningsföretaget verkar vara den största källan till alla rykten, samt diverse husmäklare ;-)
Kommentera

Poffa: Ajdå, tja Ulf Norberg då?
Kommentera

Poffa: Dom har t.o.m hyrt en bil åt honom, men eftersom biluthyrningsföretaget har en policy att inte sitta och skrika ut vilka deras kunder är så är det hela lite hemligt än.
Kommentera

Paddan:

Vet du inte att Uffe varit klar för Timrå i fem-sex år nu?

Kommentera

Poffa: Jomenvisst, det är ju haj-täck serru. Jo, jag tycker vi skriver kontrakt med någon superspelare typ ...Ulf Dahlén...
Kommentera

Paddan:

Imponerande att de går själva. Måste spara in en del pengar då man slipper hyra lastbilar eller släpvagnar. Hoppas de lägger de insparade pengarna på någon riktigt bra spelare. Ze bömb, t ex.

Kommentera

Nu har de första flyttlassen börjat gå mellan Kempis och Swedbank Arena.

Kommentera

Salle: Hmm, då är det bara att hoppas att man inte råkar sätta sig på fel plats då, fast de tre platserna som inte var uppbokade på "min" sektion kanske redan blivit uppbokade.
Kommentera

Paddan: Man får visst knalla runt och tom provsitta platser. men bara de som är lediga.

Vi visar Swedbank Arena för dig som ännu ej köpt årskort!

Swedbank Arena håller öppet för årskortsköpare:

ONSDAG 14 JUNI, KL 15-19
TORSDAG 15 JUNI KL 15-19

Vi svarar på frågor och det finns möjlighet att provsitta lediga platser!

Alla som beställer årskort under ovanstående tider deltar i utlottningen av tre st "hamntälts-paket (Sverige-England för två personer)

Välkomna!
OBS! Parkering EJ möjlig vid arenan!

Kommentera

Paddan: Isträningarna är i arenan ja, och om jag inte minns fel ska Jerry ha sagt någonting i stil med "Vi kanske hittar på något speciellt till första isträningen", så det kanske blir något litet jippo i samband med den. Och den här gången gissar jag att det kommer att vara fler än 30-50 personer på den.
Kommentera

Eftersom man tydligen kommer att öppna restaurangen i arenan för lunchservering från och med sista veckan i juli så förmodar jag att man då också kommer att isträna i Swedbank Arena från och med 31 juli... eller när det nu var första isträningen skulle äga rum.

Kommentera

knaskamilla: Tro om man denna gång kan vandra runt i arenan eller om det som tidigare för säsongskort-newbies bara innebar att man fick se arenan från ispisten.
Kommentera

Nu har jag hört reklamen! 14 och 15 juni kan man besöka arenan. Det verkar som att de tänker att man ska komma dit, titta och så boka ett seriekort.
Kommentera

knaskamilla: Hörde något liknande från farsan, om att det är "allmänhetens visning" till veckan. Får hoppas att detta stämmer.
Kommentera

Salle:

Ja, nu har jag inte själv hört reklamen, men...förmodligen något sådant.
Kommentera

knaskamilla: Det är alltså nån slags allmänhetens åkning fast det inte finns nån is än.
Kommentera

Salle:

Ja, nu har jag inte själv hört reklamen, så jag kan inte riktigt uttala mig om hur de menar. Det kanske står någon i dörren om man försöker komma in och säger "App, app, app, Kamilla, du har minsann bokat seriekort...kom tillbaka i augusti!". Eller också menar de att det är en chans för alla som ännu inte sett arenan att få göra det.
Kommentera

knaskamilla: Så vi som bokat får inte komma in dårå???
Kommentera

Enligt grannen ska man ha öppet i arenan på eftermiddagar och kvällar till veckan, för de som "inte har bokat säsongskort".
Kommentera

Petey21: Så har då Skanska överlämnat arenan i Arenabolagets ägo från och med idag.
Kommentera

Paddan: Fyra panoramor är vad jag också har hört. De borde isf göra ett nu, när det fortfarande byggs i arenan, och ett när den är helt klar. Fast de kanske har glömt bort detta löfte?
Kommentera

Petey21: Tro förresten när det blir något nytt panorama från inuti arenan. Var det inte sagt att det skulle bli fyra panoramor, eller minns jag fel?
Kommentera

Petey21: Sargade paket till Lyckoslanten Memorial Arena.
Kommentera

"Det börjar ta sig", tänkte Raita Sport, och skickade dessa paket till Swedbank Arena.
Kommentera

MorganaLefaey: För min del får gärna Green joina Damgaard i Tyskland, visserligen gjorde han som du säger en bra avslutning av serien men det totala intrycket av Greens insatser i klubben tror jag kan sammanfattas med ett med stor tvekan godkänt.

Nu kommer säkert Poffa att börja tala i tungor, rulla med ögonen och vräka ur sig allehanda obsceniteter när man vågat kritisera den gröne guden...
Kommentera

Paddan: Något som gör en orolig är att man på allehandas hemsida kan läsa att modo förhandlar med Green. Iofs står det att de nu är längre ifrån varandra än just efter VM men ändå.

Han avslutade faktiskt säsongen ganska bra och var helt ok i slutspelet, men om man skulle kontraktera Green så försvinner ännu en plats där man hoppats att en bättre spelare skulle lira till hösten.
Kommentera

Gidde: Äh, räcker det inte med ett stort och fint uppslag med en intervju med Timmy i den gula Xtrabilagan idag? Verkar dock inte finnas på allehanda.se.

Tydligen är det i varje fall Haralds "förtjänst" att Timmy fick ett VM-guld. Timmy hade tänkt att tacka nej, men Harald tyckte att han skulle ta sig en funderare till.

Det låter också intressant när Timander sist i intervjun säger detta om ett SM-guld: "Jag tror också helt klart att MoDo kan vara med och fightas, vi kommer att få ett hyfsat bra lag, säger spelaren som har fått smak för mästartitlar."

Kommentera

Poffa:

Hehe, iofs sant...

Dessutom en del andra trevliga nyheter eftersom det verkar försvinna 1-2 spelare varje dag från andra lag...

Malmö blev ju en hel del fattigare igår... ;-)
Och allas favoritlag Brynäs har tappat en viktig pjäs, det var ju också rätt trevligt..

Hoppas nu bara att vi får behålla det vi har...
Kommentera

Gidde:

Veckans glada nyhet har ju redan kommit.

Kommentera

Hawerchuk: "Zzzz... Susse gott."

På tal om Susse, blir det någon god nyhet idag?!? :-P
Kommentera

hellge:

Kameran Hellge, kameran!

Kommentera

hellge: Svartfot!

Zzzz... Susse gott.
Kommentera

Hawerchuk: Hade min laddare till skruvdragaren varit hel hade jag kunnat montera gratis.

Go natt sa jag ju!

(:
Kommentera

hellge: Så dom smyger in dom icke avtalsbundna på kvällskvisten? Smart.
Kommentera

Nyss hemkommen från Swedebank arena, ja ni vet att jag gärna svänger förbi där. Även denna gång smet jag in. Det var ca: 10 stolsmonterare där. Som jag kunde se var det bara 100 stolar längst upp till höger och kanske 50 stolar närmast isen kvar. De verkar prata polska eller ryska, något slaviskt språk var det i alla fall. Jag sa: - Spatsiba till en, men han bara titta på mig som jag hade pratat svenska.

Nu när alla stolar var uppe ser den ännu mäktigare och större ut. En grej som jag hade missförstått var de där stolarna som är utanför logerna. Vid en snabbräkning fick jag de till 520 platser. Sen noterade jag att de monterade en stolsrad längre ned närmare isen än jag först trodde.

Tack och go natt för kaffe.
Kommentera

Per HApps: Det ser bra ut. Men har du tänkt på dränera och skaffa dig en ordentlig fuktspärr. Själv skulle jag aldrig bygga källare om jag byggde nytt. Med din lösning finns det uppenbar risk att det blir stora fukt- och mögelrosor i plywooden. Man brukar ha som regel att inte ha trä i källarutrymmen.

Annars ser den rätt cool ut.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Per Happs- Tror det är samma för Modo, Brynäs och Färjestad, lägger in ett halvt veto om att LHC är med istället för FBK. lir nog lite jobbigt att trampa för dig från Timrå till Ö-vik men Westerlind gör dig nog sällskap. Själv är jag för lat. Skall man åka till Frisco så åker man limmo från PM
Kommentera

Frisco:
Hehe.
Annars tycker jag att Arkitekt PH's förslag var häftigare.
www.hockeysnack.com/medlem/Per+HApps/filarkiv.php?showfile=birsta2.jpg
Kommentera

« · 725133 · »