1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504911 inlägg · 4100 ämnen

Arenan klar?

« · 741335 · » Till forumet

Sv: Arenan klar?
Är det någon här inne som hört när lösa biljetter kommer släppas till försäljning på Ticnet? Har några som funderar på att gå på någon lördagsmatch i oktober och skulle vilja beställa biljetter.
Kommentera

Frisco: Tycker annars att den här passar minst lika bra idag!
Kommentera

Frisco: Hehe, en riktig klassiker.
Kommentera

knaskamilla: Jag kan riktigt höra hur Per Happs sjunger:

"Bicycle bicycle bicycle
I want to ride my bicycle bicycle bicycle
I want to ride my bicycle
I want to ride my bike
I want to ride my bicycle
I want to ride my
Bicycle races are coming your way
So forget all your duties oh yeah
Fat bottomed girls they'll be riding today
So look out for those beauties oh yeah
On your marks get set go
Bicycle race bicycle race bicycle race
All I want to do is
Bicycle bicycle bicycle I want to ride my bicycle
Bicycle bicycle bicycle bicycle
Bicycle race"

Kommentera

Hallå, här sitter MoDoiter och Timråiter och tjafsar om småsaker, när alla borde förena sig i förväntan inför vad som händer på lördag. Eller måste han kanske börja cykla redan på fredag, eller imorgon, för att hinna upp? Inser ni att PH:s gaaaamla löfte gäller helgen som kommer? Oh, så spännande.
Kommentera

Wayne Gresky: Jo, hon svävade på målet där litegrann "5000-5500", men jag skulle anta att hon har svårt att få en riktig bild av hur mycket kringförsäljningen kommer att öka. I vilket fall som helst innehåller ju min uträkning fortfarande en hel del "slack" för oväntade variabler. Ökar antalet lösbiljetter med bara 20% är det ju en rejäl besvikelse. Själv tänkte jag öka mina lösbiljettsköp från ifjol med 500-600%.

Och så får man inte glömma: Drick mer öl, för MoDos skull!
Kommentera

Wayne Gresky: 5000-5500 sa hon lite luddigt.
Kommentera

Alfred Awful: Vilket då är något mindre än vad klubben hoppas på och har budgeterat för om jag minns rätt av vad Mia sa i den där intervjun. Sa hon inte 5500?
Kommentera

Lumber Jack: Med andra ord så är facit, med lite drygt en månad kvar till första ES-match, att i stort sett samtliga stolar som fanns i Kempehallen är utsålda på säsongskort, samtidigt som cirka 400 tidigare vipkort har blivit till platser i VIP-box.

Konstaterad positiv nettoeffekt på säsongskorten/VIP-boxar blir då alltså ungefär +500 sålda platser. Spär vi på detta med ca 150-200 kort under den närmaste månaden borde vi ligga på +650-700 sålda platser. I procent blir det väl (650/3200) en ökning på cirka 20%. Spär vi på med motsvarande procentantal på lösbiljettsköparna (vilket är lågt räknat för den gruppen med tanke på syftet med arenan) ger det ytterligare 200 pers. In alles en nettoeffekt på ca +900 pers/match, eller 5 100/match.

Om nu inget drastiskt positivt/negativt inträffar med tabellpositionen.
Kommentera

Och Linköping har sålt 3200 säsongskort.
Kommentera

Lumber Jack:

Glöm inte matgästerna i restaturangen. Vi har nog passerat 4000 sålda platser per match redan nu. Återstår att se hur många platser man kan sälja styckevis. Det är, vad jag förstår, den delen som är störst i Karlstad. Färjestad har 44% av sittplatserna som säsongskort.

Kommentera

Paddan: Det borde alltså närma sig 4 000 med loger och ståplats. Mer än halvfullt, och då inte bara i sportbarerna...
Kommentera

Nu har jag försökt göra en uppdatering av antalet sålda platser.

Förra uppdateringen:
etage 2: 1240 osålda stolar av 2780
etage 4: 590 osålda stolar av 2130

Denna uppdatering:
etage 2: 1142 osålda stolar av 2780
etage 4: 526 osålda stolar av 2130

Om jag nu har räknat rätt borde det betyda att man hittills sålt 3248 serie/VIP-kort.

Kommentera

wap.hockeysnack.com
Just hemkommen efter att fått se arenan från vattnet när sjöräddningen bogserat hem en. Båten började brinna vid malmön och gick inte så bra efter släckningen. Det hände vid 21 och nu är man hemma med livet i behåll men med självförtroendet nere på botten.
Kommentera

Paddan: Och själv har jag gjort min första blogpost som jag tycker är värd att delge en begränsad del av omvärlden. Trådrelaterad är den också.

ZZZ på det.
Kommentera

Poffa: Så har man då gjort en ny uppdatering av antalet sålda platser i arenan, även om jag inte tycker det ser ut att vara någon större skillnad. Man kan väl konstatera att sektionerna 208 och 408 inte verkar vara några favoritsektioner.
Kommentera

Paddan:

Hade du suttit på rätt sida, på rätt sektion, då hade det inte varit mer än åtta steg tills du varit inne i puben. Men du kan ju börja gå med minuten kvar av perioderna så syns vi i puben.

Kommentera

Paddan:

Har inte räknat stegen till "min" pub, men det ligger nog ungefär i samma trakter...

Vi borde få billigare kostnad tycker jag, eftersom jag kan agera linjedomare vid motståndarnas blå, eftersom jag sitter exakt rätt där.

Ska vi göra gemensam sak och kräva reducerat pris, du och jag? :-)
Kommentera

MorganaLefaey: Och innan någon drar iväg en ful kommentar... Självklart så var det ett skämt han klämde ut sig och inte något jag tror mig finna när jag skall slå mig ner vid min stol nästa gång.

Kommentera

Paddan: Paddan: En kompis till mig var och monterade skärmarna i logerna och sa att det skulle komma fler skärmar för montering. Jag försökte förtvivlat få han att montera en vid min stol. Han kunde inte lova något men skulle försöka sätta en 7" i ryggstödet på stolen framför. :)

Kommentera

Frisco: Usch vilken ökenvandring, närmsta vägen är det hela 90 steg från min plats till sportbaren. Har förresten inte tänkt på det tidigare, men när jag provsatt min plats igen idag så är den placerad precis mitt för förlängda mållinjen. Tro om man kan få tjänst som måldomare?

10 dagar kvar till invigningen och de stolar som för två veckor sedan inte var fastsatta är fortfarande inte åtgärdade, nu håller man på att montera skyltarna som visar sektionsnummer med mera ute i gångarna. Dessutom har man satt upp x antal plattskärmar i pausutrymmena.

Kommentera

Paddan: Under lunchen. Så klart, restaurangen är ju på plan 3.
Kommentera

Frisco: Aha, det är sådär det ser ut när det är lite mörkare ute. Vi märkte att de hade tänt upp den där Active Light Field, eller vad den heter, under lunchen idag.
Kommentera

På väg hem från Gideå (Gideå - MoDo Fotboll 0-1) såg vi att det lyste vackert över Örnsköldsviks Centrum. Vi följde ljuset och hamnade nere på Framnäsudden.

www.frisco.se/hs/060810a.jpg

www.frisco.se/hs/060810b.jpg
Kommentera

10 minuter och inget gensvar... Nåja får väl visa "svaret" då

[url=www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=401&Butik=0&SokStrangar=]Clontarf Single Malt (nr 401) [/url]

Kommentera

Salle: Fast jag menade ju Clontarf... Tjocka fingrar ibland.
Kommentera

Frisco: Då tycker du bättre om Tallisker dårå...
Kommentera

Salle: Tråkiga förslag. Sånt tycker jag inte är roligt. Folks eventuella alkoholintag tycker jag inte är roligt att skämta om. Däremot ordvitsar.
Kommentera

Poffa: Självklart menade jag Bysse

Kommentera

Salle:

Ödda? Menar du inte Bysse?

Kommentera

Frisco: Hehe, äh då tror jag mer på Offside Bar eller Hella Center
Kommentera

Frisco: Med tanke på förtäringens omfattning borde det inte passa bätttre med Öddas eller varför inte Connys.
Kommentera

Paddan: Inte behöver man doppa barena i vatten. Jag tycker det räcker med att ge dem ett namn.

Gamla spelanamn kanske vore kul på barerna.

Wildebaren skulle passa bra på baren bakom sektion 401.
Kommentera

Salle: Där ser man, då återstår det att se vad man döper sportbarerna till. Mia efterlyste förslag av oss på årsmötet, tyvärr hade jag inte då och har heller inte nu några bra förslag på lager.
Kommentera

knaskamilla & Paddan: Restaurangen i SBA har tydligen döpt till Restaurang Victory enligt en upptejpad A4 på entredörren.
Kommentera

knaskamilla: För en fyra-fem år sedan hade en bekant ett projekt som hette www.lunchmenyn.com där Öviks restaurangers lunchmenyer fanns att beskåda på en och samma hemsida. Tyvärr la han ner projektet av någon anledning.
Kommentera

Paddan:

Just ja, jag ber om ursäkt.

Pannbiff med lök imorgon, kanske blir lunch i SBA då. Undrar om det blir rusning så man måste räkna ut vilken tid som är bäst för att få plats?
Kommentera

knaskamilla: Tydligen var det så, fast årsmötet gällde ju förra säsongen och avgiften för den säsongen var i varje fall betald.
Kommentera

Paddan:

Minsann. Du var alltså på årsmötet objuden.
Kommentera

knaskamilla: Man får väl ett sånt där plastkort i varje fall. Upptäckte för någon vecka sedan att avin för medlemsavgiften, som jag trodde var inbetald, låg kvar i brevkorgen i fönstret.
Kommentera

Paddan:

Åh, fiffigt. Tack. När jag följde länken såg jag för övrigt att klubbtidningen tydligen ska ut till alla i Öviks kommun framöver. Undrar vad man då som medlem får för förmåner som inte icke medlemmar får?
Kommentera

knaskamilla: Denna veckas meny hittar du i varje fall på hemsidan, bland nyheterna (eller i länktipset). Hur de tänkt göra hädanefter återstår att se.
Kommentera

Paddan:

Var ser man lunchmenyn för SBA? Jag tycker att det borde vara krav på att alla lunchrestauranger ska lägga ut sina menyer på internet, skitdrygt att måsta gå runt till alla för att hitta ett ställe med mat man tycker om... Tur att iaf Sångkocken och Harrys har sina menyer på internet.
Kommentera

Ugnsbakad laxfjäril med örtagårdssås,
Stekt rimmat fläsk i löksås,
Lasagne

Det är vad som bjuds imorgon när restaurangen i Swedbank Arena öppnar för lunchservering.
Själv funderar jag på att eventuellt prova restaurangen på tisdag, kan behövas lite mat för att kunna se två isträningar samma dag.

Kommentera

Poffa: Verkar som att man fortfarande har lika god ordning på kansliet som vanligt. Pratade med en som var in på ispremiären i måndags och blev sugen på att köpa en sittplats. När han kontaktade kansliet fick han höra: "Nej det går inte för det är Gabriella som sköter sånt och hon har semester i två veckor till." Som tur är löste det sig ändå, dock krävdes det fler telefonsamtal och till slut ett besök i arenan innan någon på kansliet tordes ta på sig att boka ett seriekort åt honom.
Kommentera

Paddan:

Arenan är ju öppen under kontorstid. Kvällstid är det väl kanske öppet, om det är några där och tränar.

Kommentera

Alisandali: Jag förmodar att det bara är den gula huvudingången som är öppen, så var det i varje fall igår. Sedan vet jag inte om arenan är öppen efter kontorstid, fast det kanske the Poffster har någon aning om.
Kommentera

Poffa: Tack för det snabba svaret .
Kommentera

Alisandali:

Ja, den är öppen.

Kommentera

« · 741335 · »