Tyckte mig förresten se den gamle MoDo-spelaren Hans Lodin, ni vet han som 999 gånger av 1.000 misslyckades med att ta emot en passning vid sargen, när jag var på väg hem från arenan.
Dream Team: Jepp, alla bookmakers stod som förstenade när de fick reda på att de tvingades betala ut oerhörda belopp för att Per Happs inte dök upp.
Tja, vissa gör det ju till lite av ett yrke att fungera som något av professionella bandklippare, eller vad man nu kallar det för när man inviger varuhus, arenor och liknande ställen.
Två fina bilder i Aftonbladet på Nanne Grönwall i MoDo-matchtröja.
Få se, vad var det Moström sade... något om att när det rockade på som mest såg Gerhard Larsson och övriga digniteter längst fram ut som "en kväll på Harrys" med väldigt många egna tolkningar av vad som kunde tänkas vara i takt till musiken.
Dream Team: Invigningen startade kl 19.50 och showen med Robert Wells & Co höll på från ungefär 20.30 till 00.30. Man utlovade komik, men ingen Per Happs dök upp... istället blev det två portioner Lennie Norman. Att ens försöka sig på att ta sig in i sportbaren i pauserna kändes som en övermänsklig uppgift, så istället blev det att stå och svettas i övriga pausutrymmen. Oerhört varmt i Swedbank Arena ikväll, och att döma av ljudet från sportbaren som hördes ända ut till våra platser på läktaren så var det ett antal människor som var ordentligt på trycket.
Tyvärr fick vi inte höra något protesttal från Bumpaberra, bara lite småtal från bland annat Elvy, Åke Eklöf och landshövdingen.
Hmm, i dagens Xtrabilaga i Örnsköldsviks Allehanda har man bland annat lite nya siffror vad gäller publikplatser i Swedbank Arena.
Där uppger man antalet publikplatser till 7.600, varav 5.317 sittplatser, 1.200 ståplatser plus 400 ståplatser på etage 5, varav 250 för MoDo ungdom, 516 sittplatser i loger samt 255 sittplatser i restaurangen, varav 147 räknas till publikplatser, 20 handikapplatser.
Om antalet sittplatser är samma som på PDF:en så bör det betyda att antalet sålda platser är : 5.317 sittplatser - 1.668 osålda platser = 3.649 sittplatser.
Gidde: Jo, det lär väl bli en eller annan Zeunerts i någon av sportbarerna och bland annat fundera över den framtida yrkeskarriären och ifall invigningen av arenan blir det sista jag ser av Swedbank Arena i år.
På tal om att "föryngra" laget så såg Lars Molin lös och ledig ut där han stod på Stora Torget i Övik för en stund sedan. Är det han som är bomben?
Mats Edström:
Exakt.
Sedan så fick jag en liten pratstund med Gabriella också. Hon berättade att det var ett mindre kaos inför invigningen. Kanske inte så konstigt då de har enormt mycket att förbereda.