1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Arenan klar?

« · 543340 · » Till forumet

Sv: Arenan klar?
Kan berätta att jag såg när dom satte dit 1:a takstolen vid 13.30-tiden idag. Tyvärr syns bara bautakranen som lyfter dit den på webkameran. Men dem har inte fått mer än den ända hitills. Dom höll på med nån inpassning av nåt från bortre (i webcamen) gaveln till denna första takstolen mha en mobilkran när jag åkte förbi nyss.

Apropå webkameran så är det fortfanade Valborgsmässoafton och soligt väder enligt den.

Kommentera

lite tråkigt med camen
Kommentera

Salle: Var är Frisco när han behövs som mest?
Kommentera

Lumber Jack: Här är jag. Kan bjuda på Fredriksskansbilder framåt aftonen.
Kommentera

BRA Frisco
KUNG frisco borde du bytta namn till
Kommentera

Frisco: Peter Wastå har öppnat grymt men han har fortfarande alldeles för trånga shorts. Ser ut som de ska spricka när han gör grävskopan.
Kommentera

El Maco: Du kanske får någons smaskig närbild på Wastå i afton. Man vet aldrig. Har inte checkat bilderna ännu.
Kommentera

Nu har Chara varit i farten igen...Tänkte göra en ryss invalid
Kommentera

Gusse: Och ingen utom Dravelidåvski är förvånad.
Kommentera

Frisco: Domaren måste ha blivit förvånad ..han blev alldeles stum kunde inte blåsa i pipan för överfallet..dom började tala om optiker på teven..
Kommentera

Inga bilder ännu?
Kommentera

modo_foppa: Ja just ja. Jag har ju lovat arenabilder. Snart får du se bilder från Fredriksskans.
Kommentera

BRA
Kommentera

Ojojoj - nu dinglar det en gigantisk balk, alldeles live i webb-kammen. Synd om man inte kommit tillbaka från lunch nu, måste jag säga.
Kommentera

Nalle Sjuh: nu lyfter dom en till takstol live i webbkameran
Kommentera

När folk fått klubbtidningen kommer det att komma ut nya bilder på arenan, tagna av Magnus Svensson, på åffisjella. Tydligen har MODO-medlemmar förtittsrätt på bilderna. Sägs att tidningen kommer nu i dagarna.

På den ständigt heta frågan "vad kommer webcamen att visa när väggarna kommer upp?" är svaret tydligen att den förmodligen ska ned från där den sitter och att man troligtvis kommer att ha en webcam inne i arenan någonstans. Tur!

Kommentera

Jag har inte fått någon klubbtidning ännu, men här kommer ändå lite färska bilder. EXTRA! EXTRA! Direkt från pressarna! Se bilderna här.

Eller nåt.

Kommentera

Poffa: Kul med bilder. Tack. Undrar varför du låg ner på sidan när du tog en del av bilderna?;-)
Kommentera

Poffa: Det blir alltså spel redan nästa säsong. Arenan ser redan tätare ut än vad Edsbyns hall gjorde när det var premiär där.
Kommentera

Tog en lov förbi Arena 21 idag. Det var 5st takstolar kvar på kajkanten men bara 3st tomma betongpelare. Nån som räknat fel eller?

Kommentera

Salle: 3 tomma betongpelare? Då borde 1½ takstolar räcka.
Kommentera

Frisco: Misstänkte att nån skulle opponera sig. Jag tänkte skriva 3 par betongpelare/betongpelarpar men då skulle nån huggit och sagt att det fattas en ½ takstol. :-)
Kommentera

Salle: Det kostar att ligga på topp (säger de som helt plötsligt får betala underhåll).
Kommentera

Salle: De sista paren betongpelare sätts väl upp när den andra kortsidan färdigställs, om jag nu inte fattat allt fel
Kommentera

Paddan: Jo så är det nog. Man ser ju faktiskt vart nästa pelare skall stå på
(o)livekameran.

Jag skrev nog det mest för att skryta att jag åkt förbi eller nåt...
Kommentera

Salle: Jag tog ett par bilder på arenan idag vid 13.30-tiden. Vad sa du nu då?
Kommentera

Frisco: Då borde vi nästan åkt/gått om varann. Jag gick ut från en Kebablunch kl 13.40 och åkte ner på udden mätt och belåten halvannan minut efteråt.
Kommentera

Frisco: Jag antar att de bilderna var angenämare än dagens skräckfyllda upplevelse, nämligen att bli filmad med videokamera medan man försöker agera samtalsledare under en konfliktsituation. Tyvärr måste jag titta på filmen också och analysera mitt agerande under situationen.

Fast jag skulle också kunna säga, inspirerad av Cuba Gooding Jr: Show us the photos!
Kommentera

Paddan: Äh, ett par bilder från bussen efter Modovägen, ska det vara nåt att se?
Kommentera

Paddan: Ja, äntligen vi ska få se på lite riktiga bilder. Inte nackvridande Poffa-konstigheter. :-)
Kommentera

Frisco: Äh, vi har ju sett foton på brevlådor i Hörnett och skyltar nere vid Cementa, så nog sjutton är det värt att se.
Kommentera

Paddan: Ok då. Wait.
Kommentera

Frisco: Intressant att få se lite bilder där man inte behöver leka cirkusartist för att se vad bilderna föreställer. ;)
Tack så mycket för bilderna!
Kommentera

Frisco: Direkt in i dimman.
Kommentera

Dream Team: [I Timrå har mycket av det där perfekta nog lagts lite åt sidan till förmån för den publika upplevelsen av t.ex närheten till isen i arenan.]

Närheten till isen tror jag mest beror på platsbrist.
Kommentera

Frisco: Visst kan det vara så. Iom att man vid ombyggnaden skulle bevara storleken (förutom höjden) i arenan var man ju tvungen att göra läktarna brantare, och med automatik innebar ju detta att läktarna då kom närmare sargen. Men just den närheten är en av arenans största tillgångar, som garanterat rätt så många ser det.
Kommentera

Nu finns det bilder på arenan utlagda på modohockey.se.

Följ länken för att se dem. De har inte samma fina touch och perfektion som Friscos bilder har.

Kommentera

Någon digital kamera som inte har något att göra idag?
Kommentera

Är det dags att börja oroa sig när man ser sådant här ligga vid arenan, med texten "OK" på sig?

Kommentera

Jaha, man kan visste inte lägga ut bilder utan att ha någon text i inlägget...

Kommentera

knaskamilla: Äh, de menade givetvis att den skulle dumpas borta vid OK vid lämpligt tillfälle, ingenting annat...
Kommentera

För de med tålamod kommer det förmodligen ett gäng bilder till när Frisco bangolfkioskat klart, gissar jag.

Kommentera

Paddan:

Men det heter ju OKQ8?
Kommentera

knaskamilla: Äh, det är väl ungefär som att grillkiosken i Bjästa kallades för "Bubbens" även långt efter att Bubben sålt kiosken och kiosken bytt namn ett antal gånger.

Är det där förresten Stairways to Hockey heaven?
Kommentera

Paddan:

Jaha. Är det därför man säger Bubbens? Det har jag aldrig vetat.

Stairways to the flat roof. Jag har lite problem med att förstå hur de ska få snön att ramla av taket när det är alldeles platt. Takstolarna lutar visserligen en aning, men den lutningen ska de visst lyckas bygga bort.
Kommentera

knaskamilla: Tja, enligt de officiella förklaringarna så ska ju takstolarna tåla kollossala snömängder, så jag antar att behovet av att skicka upp MoDos A-lag på arenataket för akuta snöskottningar inte kommer att bli något problem.
Kommentera

Paddan:

Men ändå. Hur kul är det med en massa snö på taket? Är det tänkt att den ska matcha själva byggnaden?
Kommentera

knaskamilla: Tja, hade vi gjort som Leksand och FBK, bland annat, och byggt en bastuloge så hade man ju kunnat skicka upp logegästerna på taket för att bada i snön. Nu får vi väl helt enkelt vänja oss med att känna oss insnöade...
Kommentera

Paddan:

Som vanligt då, för många MoDofans. Det är förresten en jäkla trafik där nere vid arenabygget. Under tiden vi var där såg jag minst fem bilar som åkte runt för att kolla på bygget. Kul att så många är intresserade!
Kommentera

« · 543340 · »