1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Arenan klar?

« · 565802 · » Till forumet

Sv: Arenan klar?
Paddan: undra vilka dom fyra kadidaterna är gissar att det måste handla om ganska stora företag
Kommentera

Modoante: Jag skulle tro att man har så livlig fantasi inom arenagruppen att de fyra kandidaterna är Fjällräven, Fjällräven, Fjällräven och Fjällräven...
Kommentera

Sv: Arenan klar? Kommentera

Paddan:
ÖA borde väl vara en kandidat?
Kommentera

Per HApps:jag tvivlar på det
Kommentera

Per HApps: Inga frimicklare däruppe som kan tänka sig att kasta upp lite spons?
Kommentera

Dream Team:

Nä, det blir nog något bolag som har sina rötter i Tyskland, eller nåt. Sånt är poppis har jag hört.

Kommentera

Poffa: Porsche Pavilion, tja det låter ju spännande.
Kommentera

Poffa: Japp. Det handlar ju om att sälja ut sitt varumärke till vad skit som helst, och till vilka kaffepengar som helst. Där ligger tyska företag bra till, enligt uppgift.

Att Sydkraft köptes upp av E.ON-koncernen hade nog Timrå IK väldigt lite att göra med. När marknadskrafterna styr kan väl i princip vad som helst inträffa.
Kommentera

Dream Team:

Diskussioner kring Timrå och deras arena förpassas vänligen till den gästbok det berör.
Kommentera

scim: Anklaga inte mig, det var inte jag som tog upp ämnet. Jag svarade bara på tal.
Kommentera

Dream Team:

Det finns ett gammalt talesätt i den här branschen: Yeah right!
Kommentera

scim:

När jag läste den här tråden kom jag att tänka på ett litet vad som ingicks här på HS. Det handlade om cykling och färdigställandet av en arena. Undra om personen i fråga tränat hela sommaren? För om ungefär ett år så ska det trampas 15 mil i sträck.

Kommentera

scim: Sugen att (som vanligt) få sista ordet?

Rätta dig själv istället, vad branschen säger skiter jag i.
Kommentera

Dream Team:

Det är inte jag som skriver nonsens i länsrivalens gästbok. Isåfall får berörda moderator mer än gärna "rätta" mig.
Kommentera

scim: Så det var alltså rent nonsens av mig att svara på det som Poffa skrev, är det så du menar? Det var han och inte jag som tog upp namnbytet av Sydkraft till E.ON, i en diskussion om arenabygget i Ö-vik och valet av sponsor där.
Kommentera

Dream Team:

Du svarade på ett svar. Ett svar du tiggde om. Diskussionen är avslutad.
Kommentera

scim: Jag tycker dock att arenan i Timrå har väldigt lite att göra med vilken sponsor arenan i Ö-vik kommer att få. En koppling mellan dessa känns väl lite som ett långskott. Tiggde om svar? Njae, jag tror inte det. Japp, slut på en från början dum diskussion.
Kommentera

Föreningsbanken arena???
nån som hört något ny tråd skapad om det på ofisijela...
men har inte sett nå bekräftat
Kommentera

Verkar som om webbkameran inte funkar såvida övik har bytt tidszon eller nått.
Kommentera

Modoante: Arenen stod kvar för en stund sen.
Kommentera

Frisco: om man ska tro webbkameran så lyser solen i övik nu vilket jag har svårt att tro.
Kommentera

Modoante: Det står ett datum på bilden. Idag? Nej.
Kommentera

Paddan:
Och huvudsponsorn presenteras när?
– I god tid före invigningen.
Säger Anders Källström med ett leende. Han verkar rätt lugn.

allehanda.se/sport/4239
Kommentera

Frisco: Man kan konstatera att under arbetets gång så har man beslutat sig för att utöka antalet ståplatser i arenan, från 1000 till 1500.
Kommentera

Hmm, kommer inte Modo hyra in sig?
Kommentera

Paddan: Vart konstaterar man det?
Kommentera

NuMo: Ok, då...Jag konstaterar efter att ha tittat på informationen om Evenemangsarenan på modohockey.se och den fakta som finns i artikeln i ÖA att det tillkommit 500 ståplatser.

Fast, den där faktarutan finns kanske inte i artikeln på allehanda.se
Kommentera

Paddan: Modohockey.se:s faktaruta säger 1000 ståplatser, om det nu inte finns ytterliggare faktarutor, vilket verkar troligt eftersom jag liter på dig paddan. Jag konstaterar alltså att det finns mer inforutor på sidan. På allehanda.se finns ingen faktaruta.
Kommentera

NuMo: Aha, på så sätt. I faktarutan i pappersupplagan kan man bland annat läsa följande:

Antal publikplatser: 7200 enligt följande: 4700 sittplatser (varav 480 sittplatser i loger och 300 sittplatser i restaurangen), 1500 ståplatser

Skulle man vara intresserad av en loge är det följande som gäller

Loger: 48, varav 36 för långtidsuthyrning. Samtliga loger utrustade med bredband, tv och minibar.
Logehyra: 230.000-265.000 kr/år
Kommentera

Paddan:

Man kanske skulle hyra en loge. Se på hockey live och vara uppkopplad mot HS samtidigt...
Kommentera

Paddan: OK.

Då konstaterar vi att det står 1500 platser i pappersupplagan. Man undrar var de fått de uppgifterna ifrån. Är det sant tro, eller är det en miss. Jag hoppas i alla fall att man ställer bortastå i en hörn där man inte ser ena målet.
Kommentera

Paddan: Jag undrar vilken loppmarknad de köpt miniräknaren på för den verkar uppenbarligen inte fungera.

4700 + 1500 = 6200

6200 + 480 + 300 = 6980

480 + 300 skulle ju dessutom INGÅ bland de 4700 sittplatserna om jag förstår texten rätt, i sådana fall gäller översta siffran (6200).

Så frågan är varifrån man får siffran 7200?
Kommentera

Petey21: Ojdå, det där tänkte jag inte på.

Hmm, lägger man ihop siffrorna för de olika läktarplanen från modohockey.se så får man:

2780+1000= 3780

480+170+130= 780

2130+20= 2150

3780+780+2150=6710

Lägger man så till de extra 500 ståplatserna så borde det bli 7210

Äh, vad vet jag förresten, jag som inte fattar någonting av matten som ungarna håller på med i sexan...
Kommentera

Paddan: Finns det någon web-kamera eller dito som man kan se hur bygget ser ut i dagsläget på?
Kommentera

Herminator: Webkamera hittar du på modohockey.se, även om det just nu inte är den mest upplyftande synen då den endast visar en bild över exteriören. På den officiella hemsidan kan man också hitta en 360-graders panoramabild som visar hur det såg ut invändigt för ungefär en månad sedan.
Kommentera

Paddan: När ska den invigas?
Kommentera

Herminator: Juni 2006, är det sagt att arenan skall invigas. Förhoppningsvis med någon riktigt spektakulär konsert eller liknande, men antagligen blir det Nescafé, skorpa och musikunderhållning av Pulvergänget och Torkel Selin.
Kommentera

Paddan: Åh, vad maffigt. Då kanske Surf-Eriks Tvättett gör comeback och inviger ladan åt er. Ja, för den oinvigde så underhöll detta coverband Timråpubliken under hockeypauserna för dryga femtontalet säsonger sedan. En comeback vore både emotsedd och överraskande på samma gång, typ...
Kommentera

Nikki: [Hmm, kommer inte Modo hyra in sig?]

Vet inte vad det kallas för på kontraktet, men när jag ställde en direkt fråga till Jerry Häggström vid ÖA-chatten med honom i våras sa han att företaget "Evenemangsarenan i Örnsköldsvik AB" äger och driver arenan. Det är alltså en annan juridisk person än MoDo HK och rimligen måste det väl då finnas någon form av kontrakt som reglerar förhållandet mellan dem båda.

Det torde dock inte vara alltför komplicerade förhållanden, då MoDo HK är majoritetsägare i "Evenemangsarenan i Örnsköldsvik AB". Ett förhållande som borde vara lite mer svårreglerat är väl det mot den andra storägaren Forspro AB. Det vill ju till att inte majoritetsägaren driver igenom så pass låga hyresavtal för sig själva så att familjen bakom Forspro får gå från hus och hem vid en ev. konkurs för "Evenemangsarenan...". ;-)
Kommentera

Icing-Ove:
Kommer det på sportnytt ikväl?
Kommentera

modo_foppa: Troligtvis, de kör väl kanske ett repotage per lag fram emot premiären. Kolla även in webbsändnngarna från Canal+, man får alla Modos matcher i år för 99kr per match, detta över webben i 1 Mbit/s....
www.canalplus.se/cmoreonline
Kommentera

Icing-Ove:

Inte alla. Bara de matcher som sänds på C+ eller PPV.

Kommentera

Poffa: Undrar hur mycket buffring det kommer att bli?

Nej man fortsätter glatt att betala ca 576kr månaden för Canal+ paket inkl säsongskortet. (UPC) Det enda problemet man får då är att man oroar sig fär Arnes felsägningar ;-)
Kommentera

65selander:

100:-/mån för hela Canal Digital, Viasat Guld och säsongskortet. Låter som en bättre deal än 99:-/match.

Kommentera

Poffa: Det är ifs en bra grej men man vet väl hur en dator uppför sig när man som mest behöver den.

Kommentera

65selander:

Precis som man vill, bara man är tillräckligt sträng? Ungefär som en hund, eller en kvinna.

Kommentera

Poffa: Trodde att agande utav en PC var förbjudet sedan 1992
Kommentera

modo_foppa: Japp, inslaget kommer på Sportnytt alldeles strax.
Kommentera

« · 565802 · »