1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515510 inlägg · 4114 ämnen

Arenan klar?

« · 578113 · » Till forumet

Sv: Arenan klar?
Frisco: Man kan konstatera att under arbetets gång så har man beslutat sig för att utöka antalet ståplatser i arenan, från 1000 till 1500.
Kommentera

Hmm, kommer inte Modo hyra in sig?
Kommentera

Paddan: Vart konstaterar man det?
Kommentera

NuMo: Ok, då...Jag konstaterar efter att ha tittat på informationen om Evenemangsarenan på modohockey.se och den fakta som finns i artikeln i ÖA att det tillkommit 500 ståplatser.

Fast, den där faktarutan finns kanske inte i artikeln på allehanda.se
Kommentera

Paddan: Modohockey.se:s faktaruta säger 1000 ståplatser, om det nu inte finns ytterliggare faktarutor, vilket verkar troligt eftersom jag liter på dig paddan. Jag konstaterar alltså att det finns mer inforutor på sidan. På allehanda.se finns ingen faktaruta.
Kommentera

NuMo: Aha, på så sätt. I faktarutan i pappersupplagan kan man bland annat läsa följande:

Antal publikplatser: 7200 enligt följande: 4700 sittplatser (varav 480 sittplatser i loger och 300 sittplatser i restaurangen), 1500 ståplatser

Skulle man vara intresserad av en loge är det följande som gäller

Loger: 48, varav 36 för långtidsuthyrning. Samtliga loger utrustade med bredband, tv och minibar.
Logehyra: 230.000-265.000 kr/år
Kommentera

Paddan:

Man kanske skulle hyra en loge. Se på hockey live och vara uppkopplad mot HS samtidigt...
Kommentera

Paddan: OK.

Då konstaterar vi att det står 1500 platser i pappersupplagan. Man undrar var de fått de uppgifterna ifrån. Är det sant tro, eller är det en miss. Jag hoppas i alla fall att man ställer bortastå i en hörn där man inte ser ena målet.
Kommentera

Paddan: Jag undrar vilken loppmarknad de köpt miniräknaren på för den verkar uppenbarligen inte fungera.

4700 + 1500 = 6200

6200 + 480 + 300 = 6980

480 + 300 skulle ju dessutom INGÅ bland de 4700 sittplatserna om jag förstår texten rätt, i sådana fall gäller översta siffran (6200).

Så frågan är varifrån man får siffran 7200?
Kommentera

Petey21: Ojdå, det där tänkte jag inte på.

Hmm, lägger man ihop siffrorna för de olika läktarplanen från modohockey.se så får man:

2780+1000= 3780

480+170+130= 780

2130+20= 2150

3780+780+2150=6710

Lägger man så till de extra 500 ståplatserna så borde det bli 7210

Äh, vad vet jag förresten, jag som inte fattar någonting av matten som ungarna håller på med i sexan...
Kommentera

Paddan: Finns det någon web-kamera eller dito som man kan se hur bygget ser ut i dagsläget på?
Kommentera

Herminator: Webkamera hittar du på modohockey.se, även om det just nu inte är den mest upplyftande synen då den endast visar en bild över exteriören. På den officiella hemsidan kan man också hitta en 360-graders panoramabild som visar hur det såg ut invändigt för ungefär en månad sedan.
Kommentera

Paddan: När ska den invigas?
Kommentera

Herminator: Juni 2006, är det sagt att arenan skall invigas. Förhoppningsvis med någon riktigt spektakulär konsert eller liknande, men antagligen blir det Nescafé, skorpa och musikunderhållning av Pulvergänget och Torkel Selin.
Kommentera

Paddan: Åh, vad maffigt. Då kanske Surf-Eriks Tvättett gör comeback och inviger ladan åt er. Ja, för den oinvigde så underhöll detta coverband Timråpubliken under hockeypauserna för dryga femtontalet säsonger sedan. En comeback vore både emotsedd och överraskande på samma gång, typ...
Kommentera

Nikki: [Hmm, kommer inte Modo hyra in sig?]

Vet inte vad det kallas för på kontraktet, men när jag ställde en direkt fråga till Jerry Häggström vid ÖA-chatten med honom i våras sa han att företaget "Evenemangsarenan i Örnsköldsvik AB" äger och driver arenan. Det är alltså en annan juridisk person än MoDo HK och rimligen måste det väl då finnas någon form av kontrakt som reglerar förhållandet mellan dem båda.

Det torde dock inte vara alltför komplicerade förhållanden, då MoDo HK är majoritetsägare i "Evenemangsarenan i Örnsköldsvik AB". Ett förhållande som borde vara lite mer svårreglerat är väl det mot den andra storägaren Forspro AB. Det vill ju till att inte majoritetsägaren driver igenom så pass låga hyresavtal för sig själva så att familjen bakom Forspro får gå från hus och hem vid en ev. konkurs för "Evenemangsarenan...". ;-)
Kommentera

Icing-Ove:
Kommer det på sportnytt ikväl?
Kommentera

modo_foppa: Troligtvis, de kör väl kanske ett repotage per lag fram emot premiären. Kolla även in webbsändnngarna från Canal+, man får alla Modos matcher i år för 99kr per match, detta över webben i 1 Mbit/s....
www.canalplus.se/cmoreonline
Kommentera

Icing-Ove:

Inte alla. Bara de matcher som sänds på C+ eller PPV.

Kommentera

Poffa: Undrar hur mycket buffring det kommer att bli?

Nej man fortsätter glatt att betala ca 576kr månaden för Canal+ paket inkl säsongskortet. (UPC) Det enda problemet man får då är att man oroar sig fär Arnes felsägningar ;-)
Kommentera

65selander:

100:-/mån för hela Canal Digital, Viasat Guld och säsongskortet. Låter som en bättre deal än 99:-/match.

Kommentera

Poffa: Det är ifs en bra grej men man vet väl hur en dator uppför sig när man som mest behöver den.

Kommentera

65selander:

Precis som man vill, bara man är tillräckligt sträng? Ungefär som en hund, eller en kvinna.

Kommentera

Poffa: Trodde att agande utav en PC var förbjudet sedan 1992
Kommentera

modo_foppa: Japp, inslaget kommer på Sportnytt alldeles strax.
Kommentera

Salle:

Nu!

Kommentera

Poffa:

Nyss!
Kommentera

Poffa: Kamilla är tydligen för snål för att vara "plussare" numer så därför bad hon mig att lägga in denna bild.

Kommentera

Arenasponsorn blir känd idag. Hoppsan, hoppsan...
Kommentera

Poffa: Och den nya arenasponsorn är... Fjällräven.

Skulle inte bli ett dugg förvånad om de orden skulle uttalas på eftermiddagens presskonferens.
Kommentera

Paddan:

Jag har svårt att se att det skulle vara ett lokalt företag. Jag tror mer på Skanska eller nåt sånt.

Eller så är det Forspro AB som sätter ännu mer prägel på stan.

Kommentera

Poffa: Forspro, hmm, du tänker något liknande "The Skägget Center" ?
Kommentera

Paddan:

"21st Arena", så klart.

Kommentera

Jag tror fortfarande stenhårt på Place d'Elvy.
Kommentera

Hawerchuk:

Har hon så hög lön att hon har råd att sponsra arenan kommer jag att bli lite smått orolig.
Kommentera

Poffa: 21st Arena... Vad är det för dåligt plagiat av mitt Arena 21 jag proklamerat för. 
Kommentera

Blir intressant att se om det låg någon sanning i ryktena om FSB som huvudsponsor.
Kommentera

Salle:

Ditt förslag var så dåligt att jag hade glömt bort det.

Kommentera

Poffa: Äh, arenan kommer givetvis att heta 21 Jump Street som någon slags egendomlig hyllning till Foppa och Johnny Depp. För deppat har man ju gjort en hel del genom åren.
Dessutom kan nog Holly Robinson Peete få hänga med på invigningen.
Kommentera

knaskamilla: Valvet - MoDo:s nya resursgenerator, där tre poäng alltid är kassaskåpssäkra. (Paddanvarning där...)
Kommentera

Lumber Jack:

Fyyy, vad dåligt. :-)

Kommentera

Lumber Jack: Men du, tänk på de stackars kineser och japaner som vill upp på Varvet och njuta av utsikten och istället blir skjutsade till någon byggnad i anslutning till en betongsilo.
Kommentera

Hur mycket pengar får MODO in? 40-50 miljoner eller mer? Ett lokalt företag tror jag vi kan avskriva direkt, finns inga med de ekonomiska möjligheterna. Stämmer ryktet om FSB? Stämmer något av de andra rykten som man hört?
Kommentera

Martin S: Vi får hoppas att det är Tjommen som sålde Eniro eller det där IT-telefoniföretaget. En 200 milloar borde dom vara beredda att gå in med i ett egoprojekt.
Kommentera

Lumber Jack: Man gör som i Denver och får Pepsi som huvudsponsor, och eftersom arenan är något mindre än Pepsi Center så blir det Pepsi Light Center. ;)
Kommentera

Lumber Jack: Själv hoppas jag på ett litet, ganska okänt företag.
Google Center vore väl kul, eller?
Kommentera

Paddan: 21 Jump Street

Salo har ju flyttat.
Kommentera

Paddan: Varför center? Vi är väl i Sverige. namnet ska väl vara Svenskt.
Kommentera

Frisco:
vad ska vi då kalla den där chokladrullen från Marabou?
Kommentera

« · 578113 · »