1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515513 inlägg · 4114 ämnen

Arenan klar?

« · 583304 · » Till forumet

Sv: Arenan klar?
Metal Guru: Från Marabou? Mjölkchoklad kanske?
Kommentera

Frisco:
när jag tänker efter så kanske det är fel att blanda in Cloetta Center i denna diskussion...
Kommentera

Frisco:

Varför då? Bättre att vi gör oss kända i världen och Sverige istället för bara i Sverige. Så tror jag sponsorn också tänker.

Kommentera

Metal Guru: Åt en rulle senast i söndags.
Kommentera

Poffa: Vad kallas Stockholm Globe Arena för? GLOBEN!

Att Amerikanisera hockeyn och dess boplatser är bara töntigt. Alla utrikiska termer inom hockeyn förlöjligar den tycker jag. Man kan inte utvisas på Svenska i hockey längre. Vinnerborg kan nog bara Svenska.
Kommentera

Frisco:
Det första revisionen av reklamprospektet för nyss nämnda arena stoltserade med namnet "Stockholm Glob Arena" på den internationella mässan spektaklet presenterades på.

Så det är inte alltid svenska är bäst.
I varje fall inte i små portioner.
Kommentera

Frisco:

Ishockey är någonting internationellt. Reklam likaså. Globen är inget reklamsponsrat namn så där finns det inga likheter. Men företag som sponsrar vill gärna ha ett internationellt stuk på sitt namn så att de kan presentera det för utländska kunder, t ex.

Att vilja kalla det fasthållning istället för holding och så vidare är lika pinsamt som att kalla E-mail för E-mejl eller E-post. Det får mig att tro att Sverige på något sätt lever i forntiden. Lite grann som fransmännen som tror sig vara så förmer att de inte ska få säga jeans i TV utan att de måste säga ett påhittat franskt ord istället.

Nä, en anpassning till den globaliserade värld vi lever i är självklar. Annars kommer vi stå som förlorare när tåget gått.

Kommentera

Poffa: Ahh...der Poffa ist sehr schön in diesem aspekt. Jag håller med dig här, bort med den fåniga korstrasan som man hissar innan matcherna och upp med världens tjusigaste blågula stjärnbanér och spela något stämningsfullt med Wagner. :-)
Kommentera

Fick just ett samtal från la Stada. Verkar som om det är FSB som är huvudsponsorn. Åtminstone ryktas det om det bland de anställda.
Kommentera

Paddan: Ska ni ha någon direktsändning om det här i Radio Västernorrland eller, ni sörlänningar?

I övrigt så måste man ju säga att färgschemat på den senaste promotionbilden inte direkt talar emot kopparfärgade/svarta FSB.

www.modohockey.se/bilder/reklam/arena-005.jpg
Kommentera

Poffa: Vore bättre med Sidensjö Sparbank.

Undrar om arenan blir att heta Piggy bank nu som du vill eller Grisen (om man väljer ett Svenskt namn).
Kommentera

Frisco:

FSB Forum Center Arena, så klart.

Kommentera

Frisco:

Jag tycker också att det vore bättre med Sidensjö Sparbank. Fast å andra sidan kanske det är lite skönt om de inte använder mina pengar till att sponsra en dyr arena.
Kommentera

Poffa:

Vad är egentligen skillnaden mellan Center och Plopp?
Kommentera

Nalle Sjuh: Mardrömshuvudsponsor.

ROKS-Arena: Bigg kommback för de kvinnschauvunistiska. Sittplatser för kvinnorna och ståbås för männen. Barerna ligger risigt till.
Kommentera

Poffa: Härligt med en massa grekiska och romerska tillnamn, det ger en fläkt av framtiden. :-)
Kommentera

knaskamilla: Det förstnämnda är nog en hockeyspelare och det andra kan man höra på toaletten.
Kommentera

NuMo: Min analys får nog ändå bli att de stoppade stolarna och det galopperande antalet toaletter är ett tydligt utfall av det matriarkaliska samhället.

Ståplatser på idrottsevenemang i stor skala var ju liksom en uppfinning från det viktorianska England.
Kommentera

Paddan:

Det är kalrt nu. FSB är det.

Kommentera

Poffa: Förkortningen FSB får mig konstigt nog att tänka på banken HSBC som jag har för mig sponsrade Jaguarstallet i F1 en gång i tiden.
Kommentera

Paddan: undra hur mycket avtalet är värt?
Kommentera

Paddan: Är det inte fel företag som dom skriver om, jag tror nog att det är FSB (ryska federationens säkerhetspolis)
Kommentera

Paddan:

Tror du verkligen att FSB Arena kommer att bli det officiella namnet? Åtminstone jag förknippar i alla fall inte omedelbart FSB med varumärket Föreningssparbanken, och det är ju det dom vill marknadsföra. FSB Arena är kort och tråkigt. Föreningssparbanken Arena är för långt och tråkigt. Till och med Coop Arena är bättre än båda dessa.

Det fanns förr (finns kanske än?) en tidning som Sparbanken gav ut som hette Lyckoslanten. Mitt förslag blir således Lyckoslanten Arena.
Kommentera

Paddan: Jobbigt att de inte kunde spika det definitiva namnet i pressmeddelandet, FSB Arena eller FöreningsSparbanken Arena eller kanske Lyckoslanten Arena?

Vissa har ju texter att uppdatera.
Kommentera

Albert Hall: Smurf!
Kommentera

Albert Hall: Själv hade jag en sparbössa i form av en blå plastekorre, eller jag har den faktiskt fortfarande kvar, så jag tror på Blå Plastekorre Forum
Kommentera

Nalle Sjuh: Arena..... Usch. Hallen ska de va.
Kommentera

Frisco:

Jag har förfallit.
Kulturskymning.
Jag loggar ut som straff.
Kommentera

Federalnaya Sluzhba Bezopasnosti Arena

Kommentera

65selander: Prosit
Kommentera

Nalle Sjuh:

Smurf? Jag var ju klart före...

Lyckoslanten finns tydligen än. Fast dom har ändrat lay-out sedan jag sedan läste den. En söt fotbollstjej pryder omslaget till det senaste numret.
Kommentera

Monkey Business Arena eller kort o gott MBA.
Kommentera

65selander: Foulplaying Sons of Bitches Arena?
Kommentera

Jompe: Hmm, så du menar att ni ändrat arbetsnamnet på er arena nu? Jag som trodde den skulle heta Läkerol Arena
Kommentera

Paddan: Mmm, det ska den. Nu diskuterade vi alternativa uttolkningar av det sannolika nya namnet på isladan i Övik.
Kommentera

Jompe:

Uttolkningar?

Kommentera

Frisco: Jag hade just ett telefonsamtal och fick en aspekt som kanske får Poffas anglofila sidor att hoppa upp i ett lyckorus. FSBs internationella namn, som de marknadsför sig med utomlands, är: Swedbank.
Kommentera

Nalle Sjuh:

Swedbank Arena? Works for me...

Kommentera

Poffa: För mig funkar garanterade kassaflöden, men rostbruna axelpartier på matchtröjorna nästa år då? ;-)

Nöff nöff!
Kommentera

Nalle Sjuh:

FSB sponsrar Arenan, inte MODO. Två skilda saker. Så något rostbrunt på axelpartierna har de inte betalat för. Skall de ha det får de hosta upp mer pengar, dineros, Dollars, stålars osv.

Kommentera

Nalle Sjuh: Swedbank, vilket fult namn. Undrar om de använder rubank när de bygger arenan?
Kommentera

Frisco: Jag håller med dig jag.

Men det blir kul i pauserna när de kommer ut med barnens favorit - den skojiga grismaskinen.
Kommentera

Poffa:
Det är väl inte omöjligt att FöreningsSparbanken vill ta ett helhetsgrepp och även synas i samband med hockeylaget. Ska vi tro att ni får ett nytt klubbmärke nästa säsong - SALDO Hockey?
Kommentera

Paddan: Här är en färsk bild från Miss Piggy Arena: www.stratecomm.net/~fritz/gallery/albums/globalization/1004i.jpg
Kommentera

Frisco: Oj, så man har redan introt färdigt. Det var snabbt jobbat. Fast jag hade iofs helst sett en av Pink Floyds grisar.
Kommentera

Paddan:

När man läser i ÖA att avtalet med FSB rör sig om bra mycket mer än 4 miljoner per år så blir jag glad. Vad kan vi räkna på, 60-70 miljoner på 10 år? Det skulle innebära att de pengar som lånades av kommunen med lätthet kommer kunna betalas tillbaka, pengarna som blir över kommer säkerställa driften för lång tid framöver osv.

Undra om Bumpaberra och de andra depparjepparna fortfarande hulkar om hur kommunen kommer stå där med enorma driftskostnader då Arenabolaget går i KK?
Kommentera

Poffa: Äh, Bumpaberra sitter säkert och gnuggar händerna åt Skellefte Kraft Arena, eller något.

Skellefte Krafts VD är för övrigt Oscar Hedmans morbror.
Kommentera

Paddan: [url=www.allehanda.se/lokalt/6860]Döp nya Arenan - vinn ÖA-kittet[/url]

Innebär detta att man får anställning som fönsterkittare på Arenabygget?
Kommentera

Paddan: En hel del crap-iga namn i artikeln & kommentarerna. Eller vad sägs om:
Sea bay arena
GreenOak Arena

eller Bisterfinnens hela radda (varav vissa finns 2 ggr till och med)
FSB Garden
FSB Tower
Swede Bank Garden
SB Tower
SB Arena
FSB City Hall
FSB City Tower
FSB City Hall
FSB Stadium
Kommentera

Salle:

Jag fick den här länken av någon som verkar ha för lite att göra när han inte är i Nyköping/Uddevalla/på hemlig ort. På tal om namn, alltså.
Kommentera

« · 583304 · »