1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504904 inlägg · 4100 ämnen

Arenan klar?

« · 742484 · » Till forumet

Sv: Arenan klar?
Poffa: Sorry, det är nog bara mina pragmatiska gener som talar, mycket i ditt resonemang som jag vill köpa, men jag är inte beredd att ta ett retoriskt ansvar för det om någon skulle söka reda på ett sådant inlägg från min sida när april 2007 kommit.

Call me Bumpaberra, anytime...
Kommentera

När jag pratar med folk uppe i Ö-vik så är det ett jävla intresse, så visst, närmare 6000 är en möjlighet. Mia Karlsson sa att man budgeterade ett snitt på 5000-5500. Så det känns skönt att dom inte kommer med några glädjekalkyler.
Kommentera

Hur många ståplatser sålde man ifjol i snitt?
Kommentera

Poffa: Jag har inte sett en specifik siffra, men använder man sig av lite kreativ extrapolering (vilket jag bl.a. gjorde i min tidigare uträkning) utifrån saker som faktiskt sagts...

*="Vi sålde bara ut 30% av ståplatserna en genomsnittlig grundseriematch"
-Peter Blomqvist år 2003 när man hade cirka 2 400 ståplatser föregående säsong. Alltså ungefär 700.

*Den faktiska försäljningen av sittplatser, vilken ju enbart lämnat några enstaka upp till ett par hundra osålda sittplatsbiljetter/match under föregående säsong. Vilket ger (med totalt 3 300 stolar i Kempis och ett publiksnitt på 4 128 föregående säsong) ungefär 800 biljetter.

Med det som bas skulle jag nog säga att den enda säsongen sedan ombyggnaden 1995 som MoDo sålt över 1 000 ståplatser/match är lock out-säsongen 2004-05.
Kommentera

Alfred Awful: ...och 30% av 2 400 är ju vanligtvis ungefär 800. Poängen förändras förhoppningsvis inte.
Kommentera

Alfred Awful:

30% av 2400 är 720. :-) 

Kommentera

Poffa: Jag skriver väldigt dåligt själv ..kanske är därför jag inte har några problem att läsa hans stil
Kommentera

Salle: Ståplatserna på etage 5 är väl ändå placerade på ungefär halva långsidan, om jag inte minns fel, plus det högra hörnet.

Akustiken i hallen kändes bättre än vad jag fått förvarning om. När hela publiken stämde upp i nationalsången tillsammans med Roger Pontare var det en så magisk stämning så håren på armarna krullade sig.

Kommentera

Jaha. Trevligt.

Det har nu tagits ett beslut p åatt det kommer vara tillåtet att servera sportdrycker i arenan. Trevligt, tom. på plan fyra. Ett klokt beslut som visar att sportdryck och idrott inte nödvändigtvis har med varandra att göra. Man behöver alltså inte blanda ihop begreppen.

allehanda.se/lokalt/10828
Kommentera

NuMo: med alla sportbarer och grejer i hallen fördubblades väl antalet ölkranar i Ö-viks kommun nu?
Kommentera

El Maco: Det låter troligt. Jag ser ingen anledning att ha kvar de gamla.

De som inte är intresserade av idrott skall väl inet behöva supa ner sig bara för det.
Kommentera

NuMo: Vad är Hockeypuben på plan 1 för något? Var ska den vara? Någon som vet något om denna pub? Jag hade fått för mig att det "bara" var de sex sportbarerna samt restaurangen och logerna som skulle servera alkohol, och Hockeypuben existerar väl inte ens ännu vad jag vet?
Kommentera

Petey21: På invigningen så fanns en pub på plan 1. Direkt till höger från ingången. Vet inte om det är den du tänker på.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag var bortrest så jag såg inte invigningen, men menar du utrymmet längst till höger som fortfarande ser ut att vara "under konstruktion"?
Kommentera

Petey21: Det är korrekt. Där fanns en lång bar och utrymme för liveband under invigningen. Sen om det är så det kommer se ut framöver det vet jag inte.

Kommentera

Sverige - Tjeckien i Swedbank Arena i februari?
Kommentera

shinzawai: Jag som trodde att Tjeckien hade flyttat till Luleå, eller något sånt...
Kommentera

Visst är det härligt när man kommer till en arena där det var invigning för fem dagar sedan och det fortfarande ligger popcornförpackningar och annat skräp kvar på läktarna och i sportbarerna är öl/vin-fläckarna fortfarande oupptorkade på golven och urdruckna vinflaskor och ölflaskor står fortfarande kvar i sportbarerna.

Kommentera

Paddan:

Det har faktiskt aldrig hänt mig.

På tal om det, är det fler än jag som tagit kortet på avbetalning och undrar när man ska in och skriva papper på det?
Kommentera

Någon som vet när det blir något biljettsläpp till första matchen, alltså mot Lulio?
Kommentera

Lumber Jack:

På måndag, är det väl sagt.
Kommentera

knaskamilla: OK, var när hur?
Kommentera

Lumber Jack:

Jag gissar på: 10.00, hela landet, ticnet.
Kommentera

knaskamilla: Jag undrar inte över seriematcherna utan träningsmatchen mot Luläh.åååh.
Kommentera

Lumber Jack:

Som jag förstod det på Gabriella så är det inget förköp till träningsmatchen. Till första seriematchen hemma, mot Linköping, så släpps biljetterna på måndag. Resterande seriematcher under säsongen släpps på torsdag.

Kommentera

Lumber Jack:

Träningsmatch? Det är väl bara att gå dit och betala in sig.
Kommentera

Poffa: Där ser man, det blir till att åka tidigt då, Så att ingen luspudel hinner före för att sätta ned röven på tronen.
Kommentera

Lumber Jack:

Äääh, du kan få sitta på min plats om du vill. För jag lär missa skiten ändå.

Kommentera

knaskamilla: Jag har också lite om det där med års/vipkortet för oss avbetalare. Man har ju inte hört nåt sen bekräftelsen i våras.

Paddan: Tog du dig nåt starkt till lunchen idag? För när jag tutade och vinkade på dig vid korsningen Hamngatan/Viktoriaesplanaden så märkte du NADA och fortsatte lulla in emot centrum.

Kommentera

Salle: Avbetalning, vad är det för fattigmans fasoner? Själv betalar man kontant, hela summan på engång. Med pengar jag lånat av Tummen...
Kommentera

Salle: Nepp, käkade inte på arenarestaurangen idag. Var väl lika borta som vanligt, med andra ord, för inte har jag hört eller sett något sånt som du beskriver.
Kommentera

Lumber Jack:

Man kanske skulle ringa Tummen och höra om han har pengar så jag kan betala kontant hela summan på en gång också.
Kommentera

knaskamilla:

Själv betalar jag allt kontant, bilen, soffan, teven, högtalarna...ja, det är väl bara CSN som inbillar sig att jag någonsin tagit ett lån.
Kommentera

scim: Vad är CSN?
Kommentera

Frisco:

Ena jävlar.
Kommentera

scim:

Undrar om din pappa håller med om det påståendet. Det om CSN, alltså.
Kommentera

knaskamilla:

De var bara en temporär monetär transaktion som nu är historia.
Kommentera

Paddan:

"Visst är det härligt när man kommer till en arena där det var invigning för fem dagar sedan och det fortfarande ligger popcornförpackningar och annat skräp kvar på läktarna och i sportbarerna är öl/vin-fläckarna fortfarande oupptorkade på golven och urdruckna vinflaskor och ölflaskor står fortfarande kvar i sportbarerna"

Paddan, vi måste träffas och surra lite!!!
Vr och käkade där igår och reagerade på exakt samma sak!

Great minds think alike ;-)

Såg inte bra ut, usch!!
Kommentera

Vet inte om ni har sett detta men SBA heter numera "Spökhuset" enl AB. Tror snarare att MODO mörkar formen :-))

Ang städningen så beror det nog på att den baltiska städbolagets städare har hamnat i blockad...

Kommentera

65selander:

Tydligen har vi värvat spelare som Döme, Adam Andersson och Pasi Tuominen. Någon som vet vad han hette, den där finnen som spelade med Öberg och Hellström i fjol?

Kommentera

Poffa: Haha, uppdaterat värre. Hur kan de försten nämna den trion men samtidigt glömma Steen, Skröder och framförallt Sundström? :)
Kommentera

Poffa: Den där finnen... menar du han den där irriterande typen med grön klubba? Äh, jag chansar på Juha Tojtimaa
Kommentera

Paddan:

Om man heter Green så är det väl självklart att man spelar med Grön klubba?! :)

Det är ju nästan det enda fyndiga han gjorde på isen under sin tid i MoDo ;-)
Kommentera

Gidde:

Förutom att han var MODO:s genomgående bästa spelare förra säsongen, då.

För kollar man till vem som kämpade, slet, producerade och ville så är han inte bäst på något, men i genomsnitt så var det, i mina ögon, ingen som slog honom.

Kommentera

65selander:

Trevligt att Karl-Erik Stålberg, ordförande i Swedbank tycker att det skall bli kul att Modo vinner SM-guld inom tre år.

www.modohockey.se/arena_invigning.cfm
Kommentera

NuMo: Visst är det så.
Kommentera

Hawerchuk: Fast visst är det kuligare för oss Modoiter trots allt?
Kommentera

NuMo: Det är jag ? säker på! För visst är det så.
Kommentera

Hawerchuk: Helt klart. Vi har väntat nog länge nu. T.o.m. jag har glömt bort "invikta" bäcckhänds och alla andra typer av mål som Modoiter gjorde på den tiden.
Kommentera

NuMo: Som en känd MODO-profil och konnässör en gång sa: Framtiden lockar - inte undra på att man längtar.
Kommentera

« · 742484 · »