1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504889 inlägg · 4100 ämnen

Arenan klar?

« · 745311 · » Till forumet

Sv: Arenan klar?
scim: Hur har du lyckats åstadkomma så att det inte går att boka biljetter på din sektion i Swedbank Arena? Till och med min sektion, där det enligt PDF:en finns tre lediga platser är bokningsbar på Ticnet.
Kommentera

Paddan: P.g.a. att hans sektion är liten och full av cheap people kanske? Nåja, själv hamnade jag nere på rad 3. Borde väl innebära att det blir över 6 000 i premiären om allt ovanför (på den typen av sektioner) är fullt redan nu.
Kommentera

Fortfarande över 10% lediga plåtar till hemmapremiären. Man kan inte påstå att de går åt i raketfart direkt.
Kommentera

Biljettförsäljningen verkar gå bra.
Kommentera

Hawerchuk: Så har då biljetthäftet kommit, nu kan man äntligen plocka bort slutspelsbiljetterna från klädnypan och sätta in det nya rödrosaaktiga häftet.

Det gäller tydligen också att vara uppmärksam på vilken biljett man har med sig, vet att en kompis vid något/några tillfällen råkade riva lös fel biljett ur häftet. Tar man med sig fel biljett denna säsong får man lov att lösa en ståplatsbiljett till matchen, om man vill se matchen. 

Kommentera

Mindre än 10% av biljetterna kvar till första hemmamatchen nu.
Kommentera

Therion: Oväntat. Men bra. Eller ska jag säga inte bra då? Förvirrande.
Kommentera

knaskamilla: Skoj, det borde innebära att det sålts minst 6 480 biljetter till första matchen (0.9 * 7200), alternativt minst 6 840 (om det beräknas på 7 600 som maxkapacitet).

Det borde ju i alla fall vara klart nu att MoDos publikrekord för en grundseriematch i Elitserien flyger ganska rejält. Hoppas att Bumpis har biljettt redan så att han inte blir utan...
Kommentera

Hawerchuk: Inte särskilt oväntat. Wikegård hatar MoDo och alla spelare som någonsin spelat i MoDo. Det oväntade var att han bara nämnde "energispelare" en enda gång.
Kommentera

Therion: Ingen som tror på Modo efter denna försäsong, förhoppningvis så kan detta vara det som gör att modo spelar utan press och knäpper alla experter på näsan :)
Kommentera

Alfred Awful: Arenan har en kapacitet på 7600.
Kommentera

Martin S: Undrar varför det inte finns en ordentlig redogörelse för dessa platser? Jag undrar även varför det sags så många olika publiksummor?
Kommentera

Frisco: Flexibilitet?
Kommentera

Frisco: Jag var på ett möte i arenan idag där siffran på 7600 redovisades som den officiella siffran av folk inom föreningen. Kan också meddela att Hägglunds, BAE och Domsjö Fabriken har ståplatser längst upp på läktaren snett till höger om den stora ståplatsläktaren. Kan vara så att det är dessa 400 platser som har tillkommit.
Kommentera

Är det någon som hört någonting om hur många bussar med supporters som kommer ner till premiären?.
Kommentera

Cyklob: Den enda som åker söderut är nog Per HApps som cyklar hem.
Kommentera

Alfred Awful: Arena: Kempehallen.
Kapacitet: 5 900.
Publikrekord: 9 153.

Publikrekord blir det knappast,
Kommentera

arnio:

"Det borde ju i alla fall vara klart nu att MoDos publikrekord för en grundseriematch i Elitserien flyger ganska rejält."
Kommentera

scim: Jo, de gäller att de här är rätt ihopkopplade (länk).
Kommentera

Martin S: Ok, om de definieras som "Hägglunds, BAE och Domsjös biljetter "så kommer alltså dessa 400 biljetter att redovisas som sålda på alla matcherna, är det ett rimligt antagande?
Kommentera

scim: Klart är att det, utan tvivel, inte kan bli tal om något alla-tiders-rekord för publik i en enskild match för MoDo, med nuvarande sittplats-/ståplatskonfiguration. Detta då publikrekordet för en hemmamatch genom alla tider är från den avslutande grundseriematchen mellan MoDo och AIK den 19/1 1964, då 9 153 betalande letade sig in på Kempevallens ståplatsläktare. På bortaplan är det fräschare rekordet 13 850, i matchen mot Djurgården den 19/10 2004.
Kommentera

arnio:

"Klart är att det, utan tvivel, inte kan bli tal om något alla-tiders-rekord för publik i en enskild match för MoDo"

Det har väl ingen påstått heller.
Kommentera

scim: Mata honom/henne inte med mer tankearbete, huvudet kanske slutar sina dagar på samma sätt som i församlingslokalen där Clayton Bigsby drog av sig sin vita kåpa.

ZZZzzzZZZ
Kommentera

Alfred Awful: På bortaplan är det fräschare rekordet 13 850, i matchen mot Djurgården den 19/10 2004.
Kommentera

arnio: "Det borde ju i alla fall vara klart nu att MoDos publikrekord för en grundseriematch i Elitserien flyger ganska rejält. Hoppas att Bumpis har biljettt redan så att han inte blir utan...
Alfred Awful Igår kl. 15:27 "

13850 är i alla fall rekordet och det kommer inte att slås i första taget
Kommentera

arnio: Jag var på den matchen och såg när små barn började gråta då de förstod att en viss #21 inte skulle spela matchen.
Kommentera

arnio:

Seså, ta och sov på saken så förstår du kanske imorgon.
Kommentera

Martin S: Tänk att de små liven älskade Foppa så mycket.
Lite av samma känsla har jag nu har gentemot en viss Bäckis, får jag inte se honom i premiärmatchen i Läkerol arena så kan det nog komma en tår eller två..
Kommentera

scim: Rekordet är 13850 och kommer inte att slås, om det skrivits om ett rekord för Modo när de spelat hemma så hade jag inte haft några invändningar.

Blir i alla fall många sura miner när Brynäs varit på banken och tagit ut 3 poäng...om ni fattar vad jag menar.
Kommentera

arnio: Boorken anser att Bäckis är bättre än Foppa var i samma ålder. Foppa gjorde 48 poäng i elitserien som sistaårsjunior och 31 poäng i JVM. Dessa siffror kommer inte Bäckis att vara i närheten av trots att han kan spela uppåt 16 matcher fler än vad Foppa gjorde 92/93.
Kommentera

Martin S: Att Bäckis kommer att nå dessa siffror är helt uteslutet men en briljant spelare är han trots allt.
Det finns ju spelare som gjort avsevärt med poäng än vad foppa gjort i elitserien men inte på långa vägar är lika bra. Det handlar mycket om att dra med sig övriga laget genom att vara en ledare, att fixa utrymme för andra spelare, allt handlar inte om hur många poäng Bäckis kommer att göra.
Men visst finns likheterna mellan Foppa och Bäckis, se bara på deras sätt att vilja styra spelet i powerplay, gärna från en position bakom målet och deras fantastiska blick för spelet.
Det Bäckis tyvärr saknar är aggressiviteten och det tyffa tacklingsspelet som foppa har.
Men hård i kroppen är killen vill jag lova, han kan defenetivt ta en tackling och behålla pucken precis som en viss Foppa kan.
En annan egenskap som de båda har är att ofta vara som bäst när det gäller och gå in och avgöra tuffa matcher.
Kommentera

arnio:

När man ser Forsberg som i OS senast så är det lätt att glömma bort vilken fart han hade på rören i sina unga dagar. Forsberg var en spelare som kunde tackla ner två motståndare i egen zon, ta pucken, föra den över hela plan, ta en vända runt kassen och sprätta upp den i nättaket. De senaste säsongerna har han sett riktigt slö ut och det känns som det enda som finns kvar är passningsspelet. Jag kan bara hålla tummarna för att han återfår snabbheten efter fotoperationen.
Kommentera

Bad_Brett: Det vore i alla fall kul att få se honom i elitserien en sista gång.
Kommentera

Foten uträtad och läkt. Jag tror på Foppa i år. 115+ poäng!
Kommentera

Deas: tyvärr så är risken stor att nåt annat pajar, typ ryggen eller höger knä.
Kommentera

arnio: Försöker du rätta Alfred Awful med hänvisning till en bloggpost skriven av Alfred Awful?

Det låter intressant, hoppas att Alfred Awful får vad han tål. Med tanke på att särskilt Alfred Awful har visat tecken på viss självdistans på sistone tror jag säkert att det finns vissa utsikter till framgång.

Eller som man säger på rikssvenska:
"Zlatan är Zlatan".

För övrigt är det intressant att du i det nya hörn du målat in dig i konstant klipper bort den del av inlägget som handlade om sålda biljetter, vän av ordning skulle kanske tycka att det är svårt att sälja biljetter till sina bortamatcher.
Kommentera

Alfred Awful: Hur det än ligger till så blir det inte något publikrekord annat än för i Swedbank arena.
Jag har aldrig påstått att Modo skall sälja biljetter till bortamatcher.
Rekordet är fortfarande 13850 och kommer från globen.
Vem som har skrivit bloggen är ointressant men det som står i bloggen stämmer till skillnad från vad en viss Alfred Awful skrev i ett visst inlägg.

Att det endast skrevs om matcher i elitserien missade jag fullständigt när jag hänvisade till en match som spelats i ståplatsKempis på stenåldern och jag ber om ursäkt för ett felaktigt påpekande.
Rekordet är fortfarande 13850 och kommer att vara det även efter premiärmatchen i Swedbankhallen.
Kommentera

"Det borde ju i alla fall vara klart nu att MoDos publikrekord för en grundseriematch i Elitserien flyger ganska rejält."
Kommentera

arnio:

Du är som en politiker, du tar allting ur sitt sammanhang.

Kommentera

Poffa: Jo det stämmer. Men sammanhanget kan ibland vara fel från början och då måste man sätta de relavanta delarna i ett annat samanhang.
Kommentera

arnio: När man räknar publikrekord så räknar man väl iaf på hemmaplan eller?
Kommentera

65selander:

Ingen mening att du försöker förklara för honom, han är Brynäsare ser du ;-)

:)
Kommentera

Gidde:

Du menar till skillnad från Selander som är smyg-MODOit, eller? :-)

Kommentera

Poffa: Öhh nu har du förväxlat mig med Westerlind igen...
Kommentera

65selander:

Ni ÄR ju så lika...
Kommentera

Poffa:

När kommer du meddela vad bomben innehåll ifall den inte briserar? När spelaren i fråga har skrivit kontrakt för ett annat lag?
Kommentera

Bad_Brett:

Förmodligen kommer han aldrig att tala om det, för då försvinner ju hans stund i allas blickfång ;-)

Du vet väl att Poffa bara vill få uppmärksamhet, och gör nästan allt för att få det :)
Kommentera

arnio: "Vem som har skrivit bloggen är ointressant"

Är det inte så att du missade det faktumet också, trampade i klaveret en andra gång och nu är lite allmänt desperat?

Återigen, hur säljer man biljetter till sina bortamatcher? Ursprungsinlägget som jag skrev kommer inte att gå upp i rök för att du skriver fler nonsensinlägg.
Kommentera

Kom igen nu Umeåbor och hoppa på hockeybussen till premiären mot Linköping. Pga för få anmälningar verkar bussresan bli inställd.
Priset: 330 kr för sittplats och resa t.o.r.
Bokning hos Lind Tour. Länk nedan:
Kommentera

« · 745311 · »