1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Årsmöte i MoDo Hockey 2008

« · 1056036 Till forumet

Sv: Årsmöte i MoDo Hockey 2008
spud: Jag vet inte riktigt, jag försöker fortfarande dechiffrera Harris ledord vad gäller lagarbetet: "nobody is anybody with somebody". Men min abc 80 i hjärnkontoret har kortslutits för närvarande.
Kommentera

Paddan: Bara han inte säger "My name is nobody" efter säsongen.
Kommentera

berghult: Ah, kvalitetsunderhållning...

ca.youtube.com/watch?v=JRe9555tsVo
Kommentera

Paddan:

Blir det lättare om du byter ut with mot without?
Kommentera

knaskamilla: Jag funderade på det ett tag, men tänkte att Harri säkert var djupt filosofisk på något underligt sätt och att det skulle vara "with" där.
Kommentera

Nu vet jag inte om motionerna som lämnades skrevs i egenskap av privatpersoner eller ej, men allehanda lämnar intrycket att i varje fall en av motionerna skrevs som representanter för supporterklubben.

"Supportrarna lämnade bland annat in en motion att utöka Modo Hockeys styrelse med en person som är representant för supportrarna. Supporterklubben skriver så här: "Detta för att utöka öppenhet, mångfald och transparens inom och utom föreningen".
Kommentera

Paddan: Allehanda har, som vanligt, ingen koll.
Kommentera

Paddan:

Allehanda borde gå och dränka sig, eller iaf testa att göra lite research innan de skriver.
Kommentera

knaskamilla: Jag tycker det verkar lite drastiskt att behöva dränka sig för ett mindre faktafel.
Kommentera

scim:

Ja, då finns ju det andra alternativet kvar. Research. I det här fallet inte ens särskilt avancerad sådan. Det är fantastiskt, alla gånger Allehanda har skrivit något om någonting som jag varit inblandad i har artikeln innehållit minst ett fel. Det borde rimligen innebära att man inte ska tro på något man läser i någon artikel i den tidningen.
Kommentera

knaskamilla: Det som står i tidningen innehåller vanligtvis något fel. Det visar sig varje gång man verkligen kan ett område eller har upplevt en händelse på plats. Låt det bli ett "kom ihåg" att aldrig lita blint på vad som står i tidningen.
Kommentera

Wayne Gresky:

Ja, det är ju ganska tydligt. I det här fallet hade det ju räckt om de hade tagit pappershögen med motioner och läst, så hade de kunnat se vilka som stod bakom...
Kommentera

knaskamilla: Vilket oväder det är i vattenglaset.
Kommentera

Wayne Gresky: Det enda man kan lita på är att det som står i tidningen aldrig stämmer....
Kommentera

knaskamilla: Ingen är väl direkt förvånad att det är direkta faktafel i ÖA:s artiklar. Själv tycker jag det vore intressant om ÖA gjorde en uppföljande intervju med någon ur supporterklubben. Modo-martin, t ex.
Kommentera

Poffa:

Ja, jag tänkte just samma sak.
Kommentera

knaskamilla: Konstigt att de inte presenterade shinza som officiell intromakare igår, fast jag förmodar att shinza är alldeles för blyg...
Kommentera

Paddan: Jag är inofficiell intro-konsult. De låter inte mig pilla ihop introt, och just nu är det faktist så att Håkan Nordström inte ens svarat på mitt mail som är en vecka gammalt.. Så just nu är jag bara delaktig på låstas.
Kommentera

Ytterligare en reflektion från årsmötet och motionerna var som Kamilla påpekade. Normalt ska ordförande ställa själva motionen mot styrelsens förslag, så att medlemmarna kan ta ställning till åtminstone TVÅ alternativ. Detta gjordes aldrig utan ordförande klubbade igenom styrelsens förslag utan som helst någon betänketid eller tid för reflektion.

Nåja, det blev knappast perfekt, men jag tror ändå att budskapet om att MODO måste skärpa till sig på de utpekade områdena gick fram
Kommentera

hellge:

Jag tror jag ska ringa VB och nominera mig själv till mötesordförande inför nästa årsmöte.
Kommentera

shinzawai: Annars blev ju janne banan ledig idag sen han sa upp sig från LIF, han kan ju uppenbarligen en del multimedia. Kanske ni kan bli en duo som kan bygga upp ett svulstigt intro?
Kommentera

Paddan: Fast shinza har ju själv föreslagit på åfficijella att HMM kan göra introt? Den där filmen de ska göra ser åtminstone rätt lovande ut.
Kommentera

Petey21: Nu var det iofs ett tag sedan jag såg Hockeyhjärtan, men är det inte bara en engelskspråkig version av den filmen?
Kommentera

Paddan: Du ser ingen skillnad på längden?
Kommentera

Petey21: Jag kan iofs göra det mesta HMM gjort numera för en fraktion av kostnaden, bara man har rätt klipp att jobba med.. MODO-TV-filmer + Nordströms bilder kommer att utgöra materialet filmen byggs på.
Kommentera

shinzawai: Du menar att Foppa är längre i den ena versionen än i den andra? Eller att den där länkade snutten är ett så kallat lastbilssläp.
Kommentera

Paddan: Jag såg ett par glimtar som inte finns med i den en-timmes version vi sett. T.ex. några matchbilder.
Kommentera

shinzawai: Aha, okej, ska jag vara ärlig har jag själv inte sett hela Hockeyhjärtan. Fast säg det inte till nån...
Kommentera

knaskamilla: "Källström omvaldes med accuratess". Menar man möjligen acklamation?
Kommentera

T T: Äh, Källström blev noggrant omvald... med ett lågmält mumlande från de församlade.
Kommentera

« · 1056036