1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Avgångar och motgångar...

« · 313689 Till forumet

Sv: Avgångar och motgångar...
scim: sorken såg bara ryggen på en scim.
Kommentera

scim:

Det kan förklara observationen ganska bra, med andra ord.
Kommentera

knaskamilla:

scimar är å andra sida ständigt förekommande i Umeå.
Kommentera

scim:

Jag har hört att sorkar är ganska vanligt förekommande i Umeå såhär under studiesäsong...
Kommentera

Frisco:

Får jag ställa en motfråga: Vad kunde Brithén?

/scim - som tyckte sig se en sork idag.
Kommentera

Poffa skriver: [Å andra sidan är Pirro bra mycket mer kunnig än vad Brithén någonsin kommer bli.]

Det är jag mycket tveksam till. Vad kan Pirro egentligen?
Kommentera

Poffa:

Vill bara förtydliga att jag med mitt inlägg inte tog någon sorts ställning på något vis (farligt att ta ställning, ju!). Det var mest bara en sakupplysning.
Kommentera

Poffa:

Kan inte vara mer tråkig än att hålla med. Det är skönt ibland att bo en bit från stridens hetta och se allt med andra ögon. Till slut KOMMER det att släppa. När det händer blir t o m målvakterna fantomer, även om jag anser att dom inte håller på långa vägar för några större stordåd. Det är där vi har den svaga punkten och ingen annanstans i det långa loppet. Det märktes redan förra säsongen.
Kommentera

knaskamilla:

Å andra sidan är Pirro bra mycket mer kunnig än vad Brithén någonsin kommer bli.

Hawerchuck:

Visst har det sett illa ut ibland, men inte är det så illa att Pirro borde avgå. Det är ett snack som jag tror mer kommer sig av besvikelsen i stundens hetta än ett genomtänkt argument.
Kommentera

Hawerchuk:

Jim Brithén blev årets tränare ett år för att få sparken mitt i säsongen året efter...
Kommentera

Poffa:

Men du måste hålla med om att det sett en smula håglöst ut många ggr? Som du är jag inte orolig för spelet, det kommer. Om Pirro är rätt man eller inte tänker jag inte kommentera, förra säsongen gjorde han ett kanonjobb, så snabbt kan det väl inte skifta?
Kommentera

shinzawai:

Om inställningen varit så dålig som du säger är det väl ett under att vi trots detta har 16 poäng och en slutspelsplats. 4 perioder med kämpaglöd? Hur många matcher har du sett?
Kommentera

Poffa:

Jag tycker att inställningen verkar vara kass, jag har sett modo spela förmodligen bara 4 perioder med kämpaglöd, resten av dem har varit allmänhetens åkning på många håll. Och när inställningen match efter match är dålig, ja då skyller jag på tränaren. Med det sagt vill jag påstå att det inte ser ut som om Pirro får killarna att dra åt samma håll.. Det är väl allmänt känt att Pirro inte direkt är någon psykolog, kanske aldrig märkts mer än nu?

Upp på tå nu MODO! FIGHT!!
Kommentera

Poffa: Det blir fullt på bortastå i Kempis ikväll.. pisk på läktaren?? Nja, tillåt mig tvivla... =)

Säger som Robban Broberg skulle ha sagt:

- Det är öken....
Kommentera

Poffa:

Jaha, varför försvann det en del?

Här kommer fortsättningen:

En vecka som jag inte är helt missnöjd med och om man tittar lite framåt så kan det bli mycket bättre. Vi kommer få tillbaka Haakana och Enström, vi kommer få en Hasse Jonsson som kommer in i det mer och mer och vi kommer få ett ännu mer samspelt MODO.

Nä kom igen nu och bli lite mer positiv. Nu ser vi framåt mot kvällens match då vi skall piska Timrå både på isen och på läktaren.
Kommentera

Avgångar och motgångar...
Har suttit och lyssnat och läst lite runt omkring på Internet och i min bekanskapskrets. Många snackar om att Pirro borde avgå för att det går så dåligt och man spelar så tråkigt och man gör så lite mål och man släpper in så mycket mål och... Ja, ni fattar vad jag menar.

Det lustiga är att om MODO nu skulle ta sex poäng mot Timrå och Södertälje så kommer det låta precis tvärtom. Oooh så bra coachat, aaah så smart, iiih så härligt och Pirro är guden och Wow och ooo!

Min fråga så här lite allmänt är varför så många är kappvändare utan dess like? Vi är trots allt bara tre poäng från fjärde plats, vi tog en härlig seger mot Timrå förra torsdagen, vi tog poäng borta mot ett HV som ser starkt ut och vi fick rejält med smisk mot Luleå.
Kommentera

« · 313689