1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507074 inlägg · 4104 ämnen

Avgångar och motgångar...

« · 313689 · » Till forumet

Sv: Avgångar och motgångar...
scim: sorken såg bara ryggen på en scim.
Kommentera

Karin:

Så du menar att jag hade ögon i nacken?
Kommentera

scim: Nej, jag menar att du gick förbi sorken utan att säga hej.
Kommentera

scim: Du och dina sorkar! Vi vet mycket väl att eftersom du aldrig varit på andra sidan dammen har du aldrig haft chans att se vattensorkarna som häckar där
Kommentera

Plexi:

Hur vet du var jag håller hus, du som häckar vid datorerna i NA310 dagarna i ända?
Ska sanningen fram så har jag faktiskt varit på väg över till andra sidan dammen en gång, då simmade jag, halvvägs fastnade jag på en rostig damcykel.
Kommentera

scim: Jag har faktiskt tillgång till datorerna i Polishuset också och dit går jag när jag behöver lite variation.

Och du Scim! Det finns en bro över
Kommentera

Plexi:

Jasså? Jag trodde det (liksom all mark på universitetsområdet) var en cykelparkering.
Kommentera

Karin:

När jag väl såg att det faktiskt var en sork jag passerade var det försent.
Kommentera

scim: Så sant, så sant! Fortsätter de i samma anda som du upptäckte när du simmade så kanske man kan gå över snart.

Alltså att det ligger så mycket cyklar i vattnet att det går över vattenlinjen om ni inte förstod.
Kommentera

scim: Klart du får ställa en motfråga. Brithen är en bättre hockeytränare än Pirro. Däremot tror jag att det finns en del andra saker som Pirro är betydligt bättre än Brithen på. Men som hockeytränare kommer Pirro långt ner på min lista.
Kommentera

Frisco: Pirro visar engegemang i bådset och skriker och domderar åt spelarna men hans coachning är, minst sagt, konstig ibland.
Kommentera

Frisco:

Jag startade den här tråden som ett försvar för Pirro. Frågan är om jag inte ändrat mig nu. Jag hade förmodligen helt fel. Visst, spelarna är inte bra idag men banne mig om inte coachning var sämre. Hur *svärord* kan man sätta in Gästrin som sjätte man när man tar ut Riksman för att spela sex mot fem? Gästrin spelade sporadiskt i tredje perioden och hade inte många rätt.

På tal om Gästrin förresten, är det samma spelare som spelade i LHC i fjol? Det verkar inte så. Han har inte kvar skridskoåkningen, checkingen, tekningsstatistiken eller poänggörandet. Det är som om det är hans sopiga tvillingbrorsa som gått in i hans ställe.
Kommentera

Poffa: Skridskoåkningen?! Har du överhuvudtaget sett Gästrin spela i LHC? Han var lika värdelös på skridskorna förra säsongen.
Kommentera

Fan vad svårt det var att hitta matchtråden här...jag chansar på denna. Jag har en fråga jag skulle behöva ha svar på: var vi bra i boxplay, eller var Timrå bara jävligt dåliga i PP? (Skitmatch.)
Kommentera

JK: Nu tycker jag inte vi ska överdriva här.. jag tycker att han ändå har ganska bra fart när han kommer upp i varven.

Nu måste hur som helst Pirro kasta om i femmorna...
Kommentera

JK:

SÅ i helvete att han var. Jag så flera matcher med LHC och jag imponerades över med vilken energi han spelade och att han tog i trots att han inte var någon snabbskrinnare. Nu tar han inte ens i...
Kommentera

Poffa: Förstår att det måste vara en chock för dig att den spelare som du trodde skulle bli "säsongens överraskning" (haha) inte ens lyckats ta en ordinarie plats i laget.
Kommentera

JK:

Jättechock... Men med tanke på att han inte är ens i närheten av sig själv från i fjol så är jag förvånad. Det är säkert du också, för hade du trott att han skulle vara så här dålig så är du förmodligen synsk.
Kommentera

Frisco:

LOL!!!
Kommentera

Frisco:

På tal om filmen - idag hörde jag poffa lova Danielsson att han aldrig mer skulle få döma i Kempis. Jag undrar hur jag kan ha missat att han har sådan makt, jag har ju ändå känt honom i några år vid det här laget...
Kommentera

knaskamilla:

Min vän det är mycket som du inte vet om mig. Jag har oanade resurser då det gäller hockey och domartillsättningen...
Kommentera

Jag kom på något positivt hittills den här säsongen: publiksnittet!
Kommentera

knaskamilla: Jag skulle blivit mycket lyckligare om det varit tvärtom...
Kommentera

Poffa:

Det ska bli intressant att se, och: varför har du inte utnyttjat resurserna tidigare??
Kommentera

knaskamilla:

Publiksnittet lär väl rasa som en sten nu på lördag. Blir det 3700 så är jag nöjd.
Kommentera

Salle:

Tvärtom hurdå? Att publiksnittet hade varit negativt?
Kommentera

knaskamilla: Fast det snittet kommer sjunka om dom fotrsätter att spela som dom gör
Kommentera

knaskamilla:

Man avslöjar inte sina möjligheter förrän man verkligen behöver dem.
Kommentera

knaskamilla: Tvärtominlägget gällde Poffa vs Danielsson så klart...
Kommentera

Poffa:

Ja, SSK är ju inte direkt något lag som drar folk, till råga på allt (uppepå MoDos usla resultat på sistone och sådär, menar jag).
Kommentera

Salle:

Jaha, du menar att Danielsson ska se till så att det blir tyst på H Höger i framtiden, eller?
Kommentera

knaskamilla:

Klarar han inte av att hålla ordning på spelarna på isen hur skulle han då kunna hålla reda på H Höger?
Kommentera

Poffa:

Äh, du är ju bara en.
Kommentera

Poffa: Vad gäller domarna, så verkar dom hålla en riktigt dålig nivå den här säsongen.
Kommentera

knaskamilla:

Ensam är stark. Och jag är både envis, tjurig och dålig förlorare så nog lär han få kämpa för att klara av det.
Kommentera

Poffa:

Ja, det har du verkligen rätt i.

Leksand sämre än oss i PP! Jihoo.
Kommentera

Hälge:

Amen... Danielsson passerade alla gränser. Han var höstens verkliga lågvattenmärke i Kempis och det vill inte säga lite med tanke på att vi haft besök av höjdhopparen från Gävle och Anderssonskans Thomas.
Kommentera

Poffa: Vi har haft Lind och någon som heter Eriksson. Usch !!
Kommentera

Så, då ska man alltså försöka experta sig över en match som man osett idag, det är ju det som brukar vara kärnan i den här tillvaron, men nä: jag låter nog bli och skriver något helt annat istället.

Ifjol fanns det åtminstone en grupp spelare i MoDo som gärna ställde upp i intervjuer under hösten och förklarade varför det bara handlade om hårt jobb för att spelet och resultaten skulle börja ramla in och att man minsann hade förtroende för den dåvarande tränaren. Dagen efter att tränaren hade sparkats var det två spelare som uttryckte någon form av förvåning över beslutet.

Det vill jag inte se i år och spelare som i år uttrycker sig positivt om lagets spel och val av taktik har ett ansvar när de gör det, ta det ansvaret är allt jag begär. Har en majoritet av spelarna förtroende för vad man gör spelar appselut ingenting av diverse supportrars oro någon roll och jag är alltså fortfarande helt lugn.

Gör mig nu ännu lugnare på lördag med en stabil 3-poängare, tack.

Så, då ska man väl bara säga att det går att se på usel hockey i en trevlig omgivning med mycket folk och det går att se på usel hockey i en halvtom hall också.
Kommentera

Poffa: Nog tog Gästrin i när han spelade och var en hyfsad elitseriecenter under fjolåret, men någon stjärna eller snabbskrinnare är han ju knappast. Jag trodde att han skulle få en nytändning i Modo, men det verkar ju inte så?
Kommentera

knaskamilla, Poffa och Salle:

Ifjol påbörjades en period med praktusla (med nutidens mått)publiksiffror under just den här perioden och det var åtta matcher i sträck under 4000, sedan att det är en lördagsmatch brukar vara en ganska bra faktor för att det åtminstone ska kunna sega sig upp över 4000. Det tror jag iaf, men det skulle ju aldrig skada med lite fler forza-Leksand-alltid-mentalitet i Övik (tja, applicerat på rätt lag alltså).
Kommentera

bobbe: Han hade ju nästbäst poängproduktion och lirade för det mesta i förstafemman i Linköping. Så nytändning var väl att ta i?
Kommentera

AudibleGiraffe: Mjo, förvisso hade han ganska hög poängproduktion, men skenet bedrar faktiskt i det fallet. Han spelade mycket med Eklund och Felsner, som var en mycket tacksam omgivning för Gästrins poängplockande. Första halvan av serien gjorde han mycket poäng, när EFG-kedjan fungerade, men när bl.a. Felsner blev skadad blev det inte mycket uträttat för Gästrin under andra halvan av serien...
Kommentera

bobbe: Han verkar ju ändå ha fått fortsatt förtroende och spelade ju nästan hela säsongen i första kedjan....
Kommentera

AudibleGiraffe: Jag vet, jag såg samtliga hemmamatcher och ca 15 bortamatcher under förra säsongen... ;) Han blev allt mer anonym ju längre säsongen gick.
Kommentera

www.modohockey.se
[2003-10-24
MODO Hockey lånar ut spelare

Joakim Lindström och Morten Green lånas ut till Sune Bergmans Sundsvall Hockey i Norra Allsvenskan. De spelar i Sundsvall till att börja med t o m onsdag 29 oktober. Under tiden spelar Sundsvall tre matcher, Hammarby och Vallentuna hemma i helgen, Boden borta onsdag till veckan. ]
Kommentera

Frisco: Sundsvalls 4:e line idag består av 21. GREEN, Morten 17. ALMTORP, Jonas 28. LINDSTRÖM, Joakim .
Matchen Sundsvall - Hammarby står 1-0. Mål av 18. TÄGTSTRÖM, Erik
Assist av 17. ALMTORP, Jonas och 28. LINDSTRÖM, Joakim
Kommentera

Frisco: Lika bra att få det gjort lite kvickt va? Så kan unge Enström komma in och gona lite i Hasses sällskap.
Kommentera

« · 313689 · »