1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508354 inlägg · 4106 ämnen

Avgångar och motgångar...

« · 314306 Till forumet

Sv: Avgångar och motgångar...
knaskamilla:

Ensam är stark. Och jag är både envis, tjurig och dålig förlorare så nog lär han få kämpa för att klara av det.
Kommentera

Poffa:

Ja, det har du verkligen rätt i.

Leksand sämre än oss i PP! Jihoo.
Kommentera

Hälge:

Amen... Danielsson passerade alla gränser. Han var höstens verkliga lågvattenmärke i Kempis och det vill inte säga lite med tanke på att vi haft besök av höjdhopparen från Gävle och Anderssonskans Thomas.
Kommentera

Poffa: Vi har haft Lind och någon som heter Eriksson. Usch !!
Kommentera

Så, då ska man alltså försöka experta sig över en match som man osett idag, det är ju det som brukar vara kärnan i den här tillvaron, men nä: jag låter nog bli och skriver något helt annat istället.

Ifjol fanns det åtminstone en grupp spelare i MoDo som gärna ställde upp i intervjuer under hösten och förklarade varför det bara handlade om hårt jobb för att spelet och resultaten skulle börja ramla in och att man minsann hade förtroende för den dåvarande tränaren. Dagen efter att tränaren hade sparkats var det två spelare som uttryckte någon form av förvåning över beslutet.

Det vill jag inte se i år och spelare som i år uttrycker sig positivt om lagets spel och val av taktik har ett ansvar när de gör det, ta det ansvaret är allt jag begär. Har en majoritet av spelarna förtroende för vad man gör spelar appselut ingenting av diverse supportrars oro någon roll och jag är alltså fortfarande helt lugn.

Gör mig nu ännu lugnare på lördag med en stabil 3-poängare, tack.

Så, då ska man väl bara säga att det går att se på usel hockey i en trevlig omgivning med mycket folk och det går att se på usel hockey i en halvtom hall också.
Kommentera

Poffa: Nog tog Gästrin i när han spelade och var en hyfsad elitseriecenter under fjolåret, men någon stjärna eller snabbskrinnare är han ju knappast. Jag trodde att han skulle få en nytändning i Modo, men det verkar ju inte så?
Kommentera

knaskamilla, Poffa och Salle:

Ifjol påbörjades en period med praktusla (med nutidens mått)publiksiffror under just den här perioden och det var åtta matcher i sträck under 4000, sedan att det är en lördagsmatch brukar vara en ganska bra faktor för att det åtminstone ska kunna sega sig upp över 4000. Det tror jag iaf, men det skulle ju aldrig skada med lite fler forza-Leksand-alltid-mentalitet i Övik (tja, applicerat på rätt lag alltså).
Kommentera

bobbe: Han hade ju nästbäst poängproduktion och lirade för det mesta i förstafemman i Linköping. Så nytändning var väl att ta i?
Kommentera

AudibleGiraffe: Mjo, förvisso hade han ganska hög poängproduktion, men skenet bedrar faktiskt i det fallet. Han spelade mycket med Eklund och Felsner, som var en mycket tacksam omgivning för Gästrins poängplockande. Första halvan av serien gjorde han mycket poäng, när EFG-kedjan fungerade, men när bl.a. Felsner blev skadad blev det inte mycket uträttat för Gästrin under andra halvan av serien...
Kommentera

bobbe: Han verkar ju ändå ha fått fortsatt förtroende och spelade ju nästan hela säsongen i första kedjan....
Kommentera

AudibleGiraffe: Jag vet, jag såg samtliga hemmamatcher och ca 15 bortamatcher under förra säsongen... ;) Han blev allt mer anonym ju längre säsongen gick.
Kommentera

www.modohockey.se
[2003-10-24
MODO Hockey lånar ut spelare

Joakim Lindström och Morten Green lånas ut till Sune Bergmans Sundsvall Hockey i Norra Allsvenskan. De spelar i Sundsvall till att börja med t o m onsdag 29 oktober. Under tiden spelar Sundsvall tre matcher, Hammarby och Vallentuna hemma i helgen, Boden borta onsdag till veckan. ]
Kommentera

Frisco: Sundsvalls 4:e line idag består av 21. GREEN, Morten 17. ALMTORP, Jonas 28. LINDSTRÖM, Joakim .
Matchen Sundsvall - Hammarby står 1-0. Mål av 18. TÄGTSTRÖM, Erik
Assist av 17. ALMTORP, Jonas och 28. LINDSTRÖM, Joakim
Kommentera

Frisco: Lika bra att få det gjort lite kvickt va? Så kan unge Enström komma in och gona lite i Hasses sällskap.
Kommentera

« · 314306