1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506534 inlägg · 4103 ämnen

Avs - Coyotes

« · 237203 Till forumet

Avs - Coyotes
Jaha, precis lagom till matchstarten mellan Colorado och Phoenix så kommer hockeysnack igång igen. Skall bli roligt att få höra hur Colorado spelar sina backar nu när man tradat till sig Bryan Marchment från San José.
Kommentera

Sv: Avs - Coyotes
poffa:
Colorado har da en ganske "ond" backbesætning: Blake, Foote, Morris, De Vries, Marchment, Skoula...fås vel ikke meget bedre???
Kommentera

Aben:

Nä, de har nog ligans klart bästa backbesättning. Dessutom har de nog den elaksate också. Både Foote och Blake räknas som två av de tuffaste tacklarna i ligan. Morris och DeVries är inte heller några snälla killar. Nu har man dessutom Marchment som anses som en av de elakare man kan ha på blålinjen. Skoula får vara den lille som knappt tacklas och då skall man veta att han gärna använder sig av det fysiska spelet.
Kommentera

poffa:
Han er nok faldet i søvn foran comp´en...måske kan du vække ham hvis du råber lidt højere??? ;)
Hører du nhl-radio???
Kommentera

Aben:

Ja, jag lyssnar på Avs - Coyotes.
Kommentera

poffa:
Og så har de den hedeste line i Hejduk-Forsberg-Tanguay...
Kommentera

Aben:

Ja, den kedjan får verkligen motståndarnas backar att drömma mardrömmar. Foppa har 58 poäng på de senaste 35 matcherna. Han har poäng i 31 av de 35. Hejduk har 54 poäng på 35 matcher. Som jämförelse: Näslund är trea på 51 poäng.
Kommentera

poffa:
58 på 35...det er jo næsten Lemieux-agtigt :)
Kommentera

Aben:

Nä, det är mycket bättre...:)
Kommentera

poffa:
Skulle lige sidde med et par point i nat af Hr. Foppa...Vil gerne se en klokkeren 1-2 i Forsberg-Näslund....rækkefølgen (næsten) ligegydig
Kommentera

poffa:
ZZZZZZZZZzzzzzZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzZ
Jeg er gået i gulvet på knock-out....god kamp...Skal jo også være frisk til at følge en meget vigtigere kamp i morgen....
ZzzzzzzzZzzzzzZZZzzzzzzzz
Kommentera

Aben:

Gonatt.
Kommentera

Owen Nolan som blivit tradad till Toronto från San José har gjort sin första poäng för Toronto. Han har en assist till "Frantas" lillebror Tomas Kaberle.

I övrigt från den matchen så väntar Sundin fortfarande på sin tusende poäng. I den här takten kanske Foppa hinner före...:)
Kommentera

poffa:

Vad säger man? Foppa gör 1-0 på pass av Tanguay. Dessutom får man chansen i power play att öka på den ledningen.
Kommentera

poffa:

2-0. Steven Reinprecht i power play. Vrbata och Skoula får assistpoäng.
Kommentera

poffa:

Samtidigt så gör Mats Sundin mål och har därmed 1000 poäng. själv ställer man sig upp, tar av sig hatten och gratulerar. Stort!
Kommentera

poffa:

Lite vidare info om Suddens karriär i NHL kanske är på sin plats. Hans tusende poäng kom i hans 994:e match i NHL. De tusen poängen är fördelade på 428 mål och 572 assist. Han lyckades spräcka drömgränsen under sin 13:e säsong i NHL.

Han är förste svensk att komma upp i 1000 poäng men inte förste Europe. Sundin blev den femte icke-Amerikanen att nå dit. Han har Stan Mikita (1,467), Jari Kurri (1,398), Peter Stastny (1,239), och Jaromir Jagr (1,225) före sig.
Kommentera

poffa:

Svenskarna fortsätter att bevisa att de regerar i världens bästa liga. Lidström har i PP dundrat in 2-0 till Detroit mot Los Angeles och därefter har Zäta gjort 3-0 och därmed ryckt lite till i poängtoppen för rookies.
Kommentera

poffa:

Tittar vi på Sundins poängsnitt så har han fina 1,006p/match. Foppa har 667 poäng på 529 matcher vilket ger 1,261p/match.
Jagr har 1231 poäng på 944 matcher, snittet blir då 1,304p/match.
Super-Mario har 1687 på 870 matcher, otroliga 1,939p/match.
Wayne Gretzky avslutningsvis hade 2857 poäng på 1487 matcher vilket ger 1,921p/match.

Tittar man strikt på detta så är alltså Mario bättre än Wayne, men glöm inte att 99 har 61 olika rekord i NHL. Vill du veta vilka kan du alltid klicka på mitt länktips.
Kommentera

poffa:

Ställningen är nu 2-1 efter ett mål av Shane Doan. Coyotes hade en puck inne men spelet var avblåst strax innan för att skilja två spelare åt. Det var Foppa och Paul Ranheim som hade en egen uppgörelse där de fick var sin tvåa för holding. Hade det varit i Sverige hade de väl fått matchstraff och två matchers avstängning.
Kommentera

Och där blev det 2-2. Målet gjordes av Brian Savage i PP.
Kommentera

poffa:

Matchen slutade 2-2. Foppa hade som tidigare nämnts ett mål och därmed passerade han både Lemieux och Thornton och är därmed ensam tvåa i poängligan två poäng efter Markus.
Kommentera

Intervju i Aftonblaskan med Nazzy. Finns lite skojiga saker där men varför kan dom bara inte lova oss att komma tillbaka o ge oss ett tredje sm-guld! ;)

"Markus Näslund om...
…att spela med Peter Forsberg i Modo igen
- Det har varit roligt att följas åt hit och och förhoppningsvis återförenas vi också. Alla Modokillar tror jag vill tillbaka och ta ett SM-guld. Mitt kontrakt går ut om två säsonger och då kommer äldsta dottern i skolåldern. Men jag har inte lovat Modo nåt."
Kommentera

MartinS: Ganska kul egentligen att läsa om honom och man får väl en liten inblick i vilka summor dessa superstjärnor tjänar.

Jag menar kanske framförallt detta "Vad är det roligaste? Bilar? Jag har inte köpt så många än men jag skulle vilja ha en liten samling bilar att leka med."

Sedan kan man ifrågasätta vad han svarar på om han drack när han var ute med polarna: "Jag provade alkohol, jadå. Det var ingenting jag tyckte speciellt mycket om. Jag är inte absolutist i dag heller. Det händer att jag tar ett glas vin om det känns rätt." Vadå känns rätt? Vin är aldrig rätt!
Kommentera

poffa: Du skrev inatt att Nolan gjorde sin första poäng i Toronto-dressen. Det stämmer inte eftersom han under sin första match för Toronto gjorde 2 mål (ett av dem passade Renberg till).

F.ö. har jag inget annat att tillägga än:

1. Markus Näslund, 89
2. Peter Forsberg, 87
Kommentera

« · 237203