1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Banner

« · 1081411 · » Till forumet

Sv: Banner
Frisco: Jo, vi skulle behöva ett djur i vår logga. Ett djur man kan acossiera till Örnsköldsvik. Varför inte en bock med flammor runt? Det vore Ö-vik det!
Kommentera

Frisco: Jo, jag saknar det där riktiga djupet. Men det kanske man hittat kl 19:01
Kommentera

Paddan: Ja, jag har befogenhet till det. Och har vi inte ett fult klubbmärke i jämförelse?
Kommentera

Hörrödu Fruxo, är det verkligen tillåtet att matchresultatstippa i bannern?
Kommentera

Frisco: Så här såg det ut nära dig, en gång i tiden.

Kommentera

Salle: Fint gammalt vykort från en svunnen tid.
Man känner nästan lukten från sulfit eller om det nu var sulfatskorstenarna.
Kan vara en DKW som syns på bilden men är osäker.
Såna där vykort över vardagliga miljöer var tydligen rätt så vanliga förr i tiden.
En av dom mer makabra jag sett var ett vykort som jag hittade i en kiosk i Luleå nån gång på sjuttiotalet.
Ett svartvitt kort på en stor fyrkantig byggnad.
På baksidan stod det lakoniskt:

"Parti av krematoriet"

Härligt att få med sig som ett litet minne från Luleåbesöket...

:-/
Kommentera

Frisco: Det der ut som en 60-talsbubbla men kör den mot eller från kameran?
Men med tanke på vilken sida kvintetten promenerar på så är det före [url=sv.wikipedia.org/wiki/Folkomr%C3%B6stningen_om_h%C3%B6gertrafik#Folkomr.C3.B6stningen]klockan 05.00 söndagen den 3 september 1967.[/url]

[bild]sv.wikipedia.org/wiki/Bild:Dagen_h.png[/bild]

Men vart? Det skulle kunna vara taget nånstans mellan stan och Domsjö (berget i bakgrunden ser bakant ut) och då skulle närmaste byggnaden till vänster vara gamla Treetex-fabriken och man ser en av fabrikskorstenarna bakom denna. men detta är en grov gissning.

Kommentera

Frisco: Gillar den här bannern! Samlar på gamla lagfoton från den gamla goda tiden, finns det någon vänlig själ som har denna bild fast i originalskick och så stor som möjligt i sitt filarkiv? Eller kan lägga ut den på en länk?
Kommentera

Eller också blev det en ny?
Kommentera

Paddan: Det blev ingen ny banner idag.
Kommentera

Paddan: Fundera på du. Om ett par timmar har vi nog en ny banner.
Kommentera

Poffa: Funderar på om likheten i bilderna handlar något om en stinkande sörja baserad på fossila urtidsdjur
Kommentera

Frisco: Vacker bild.
Kommentera

knaskamilla: Det kommer nog aldrig att bli några tvåpinnsflaggor.
Kommentera

Frisco:

När personen använt sina tvåpinnsflaggor då, får det bli en banner då?
Kommentera

Frisco: Tack för förslag som redan kommit in. Tyvärr så blev det inget av en god idé pga att en person ville ha ensamrätt på sin läktarkommentar genom att göra 2 stycken tvåpinsflaggor av kommentaren. Roligt tycker jag och hoppas naturligtvis att flaggorna finns på plats i Arenan redan på lördag kommande vecka.

Fler förslag.....!:)
Kommentera

Efter att Swedbank Arena varit i bannern i flera veckor så kommer nu en ny med samma motiv:)
Fast den ska inte vara länge. Jag vill gärna ha förslag på banners.
Skicka förslag till min brevlåda eller posta här i tråden.
Kommentera

Poffa: Det är rätt uppfattat av dig.
Kommentera

Poffa: Äh, bara en påminnelse till LHC hur många SM-guld till man kommer att förlora på hemmaplan
Kommentera

Wayne Gresky: Reklam? Jaha, jag som trodde Timrå hade hyrt den där ytan som en arbetsmarknadsannons.
Kommentera

Varför har vi reklam i bannern?
Kommentera

Petey21:

Ja, den ishallen är ett termiskt fenomen!
Kommentera

Väldigt trevlig banner måste jag säga. Där har man spenderat ett antal timmar genom åren, fast framförallt innan själva byggnaden uppfördes.

Lite kuriosa om detta ställe, det måste vara världens enda ishall där man kan gå ut och värma sig i pausen, även om temperaturen utomhus ligger på -15 grader...
Kommentera

Paddan: Jag ska läsa GT och se om Gidde är omnämnd.
Kommentera

Gidde: Nja, kanske inte antik mer en sån som kan svara på frågan: "Vandrade det omkring dinosaurier i norrland?"
Kommentera

Gusse:

Passa dig, jag vet var ditt hus bor! ;-)

Jag antik, pyttsan!
Kommentera

bisterfinnen: Du vet att Gidde är lite antik
Kommentera

Gidde:

Nej, så länge sedan var det inte. 1994-1996 tror jag det var.
Kommentera

bisterfinnen:

Vilka år bodde du där?
Vi kanske möttes där nere, eftersom det mer eller mindre var mitt hem åren 68-76 :)
Kommentera

Frisco:

Där har man bott. Fasen så kul det var att gå ner och kolla på lite pojkhockey emellanåt. Bodde på Bastuvägen 4 i tre år.
Kommentera

Gusse: Visst är det Getinghov.

Den första ishockeyrinken byggdes nere vid barktrumman vid Ö-viksfjärden. År 1945 flyttades rinken till sin nuvarande plats. Klubbstugans äldsta del uppfördes 1957 och tillbyggnaden uppfördes säsongen –83/84.
Kommentera

bisterfinnen: Mata inte trollen?
Kommentera

Poffa:

Men vilket kort pekfinger kär´n ha..
Kommentera

Ingen dålig bild, det där. Aye, Captain!
Kommentera

Frisco:

BNR - Bevara Norge Svenskt. Ogiltigförklara unionsupplösningen!
Kommentera

supertrött: Skulle också kunna vara en vink om att Frisco vill att MoDospelarna lär sig skridskoåkning av Edsbyspelarna.
Kommentera

Salle: Jag tror det är en kuggis.
Ingen är med i matchen om sm-guld.
Om jag vinner vill jag ha en tenntallrik.
Kommentera

Salle: Det där visar väl Haralds taktikupplägg på taktiktavlan inför kvartsfinalerna.
Kommentera

Borde det inte vara ett lag på isen och det andra under den...
Kommentera

It ain't over until the fat lady sings
Kommentera

Paddan: Det känns...
Kommentera

Varför Frisco i mitten?
Kommentera

Äntligen!
Kommentera

Frisco: Ahaaa...börjar ana, om än långsökt! Hör inte detta hemma under bild-gåtor? Visst var det du som körde såna fordomdags?
Kommentera

zigge: Bakgrunden på förra bannern var ju en karta över Manhattan.
Kommentera

zigge: Jag tror att föregående banner syftade på Kristian Kudroc, SSK:s mest lovande boxare.
Kommentera

Gidde: NU förstår jag bannern! Men grunnar fortfarande på föregående? Poffa, förklaring tack, elr nån annan?
Kommentera

zigge:

Jag vet inte om en wannabe som SSKaren verkligen platsar bland de som listas i bannern....
Kommentera

El Maco: Jag är lika oförstående. Kan någon förklara det eventuella budskapet, eller symboliken? Borde någon SSK-spelare vara med i listningen? Eller Ward?
Kommentera

« · 1081411 · »