1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Banner

« · 397194 · » Till forumet

Sv: Banner
NuMo:

Har Jansson aldrig varit ifrågasatt? Hur menar du nu? Av dig och dina vänner? Av tränare och spelare? Eller av publiken i allmänhet?

Det går tydligen också att konstant blunda för när ens favorit gör fel. Om det kan jämföras med att fuska i patiens eller inte orkar jag inte sätta mig in i.
Kommentera

knaskamilla:

Hellre en diskussion om Jansson om och om igen, än att inte prata hockey alls.

Det är väl det gästboken är till för?

Men visst låt oss komma med en ny pricipsak, någon som har ett förslag?
Kommentera

Poffa: Av de som är ansvarig för laguttagningen naturligtvis. Jag tror inte att Frankrikes President har med det här att göra. Att han är ifrågasatt av dig det vet jag mycket väl och det vet du mycket väl.
Kommentera

NuMo:

Nä, och det är därför som jag anser dem vara fega. Men det vet du vid det här laget mycket väl.
Kommentera

Poffa: Jag tror likväl att man fortsätter att "Fega" på. Men som sagt var. Jag vill att bättre spelare skall spela på alla platser.
Kommentera

NuMo:

Bara för att avsluta det här...

Ponera följande backuppställning: Kaberle, Timander, Jansson, Jonsson, Hedman, Damgaard, Enström och Tobias Viklund.

Sätt ihop de tre backpar som skall vara ordinarie. Låt oss alla göra det utifrån det här.

Här kommer mitt:

Kaberle - Jonsson
Timander - Enström
Damgaard - Hedman
Kommentera

Poffa:

Fast det känns ju som att diskussionen verkligen går på repeat... Du anser att Jansson är sämst av alla någonsin, ungefär, och de du argumenterar emot låtsas som att de tycker att han är mycket bättre än vad de egentligen tycker. Principsak från bägge håll, alltså.

F.ö.: återstår att se om Jansson får spela till hösten eller inte.
Kommentera

NuMo: Anta att MODO får hem Timander och Kaberle.

Det innebär:

Mattias Timander
Frantisek Kaberle
Hans Jonsson
Tobias Enström
Jesper Damgaard
Oscar Hedman
Lars Jansson
Jan Öberg

Tror du då att Lasse J platsar eller kommer att vara ordinarie. Det tror inte jag. Det är Kent Forsberg vid rodret nu. Han och Melinder förstår Hedmans potential och kommer spela in honom, det är en sånt stark backlinje att man har råd med det. Och med ansvar kommer Hedman sakta bli stabil och bli hur bra som helst.

Kaberle - Jonsson
Hedman - Damgaard
Enström - Timander
Jansson(bänken)
Kommentera

AudibleGiraffe & Poffa

Vi kan anta vad som helst. Självklart vill jag också anta att vi får hem proffsen, då får naturligtvis även Jansson svårt att platsa. Själv tror jag även Hedman och Öberg blir utlånad då. Samtidigt var det ju även tur att Wernblom bytte lag, för han platsar ju inte heller om proffsen kommer tillbaks.
Kommentera

NuMo: Men på backsidan handlar det inte om några fler spelare ändå även om det blir lockout. Eventuellt att man lånar ut Hedman en kortare period till allsvenskt lag. Men är mycket tveksam att man skulle göra det.

Jag tror det är så enkelt att man vill spela in sin störste backtalang någonsin i årets trupp även om det blir lockout eller inte.
Kommentera

Poffa & knas: En ny principdebatt.

Sedinarna är ju både aktuella och ständigt ifrågasatta. Är de inte de mest överskattade från spelarna själva, så är de värdelösa snurrfantaster hos andra belackare.

Så! Är det någon mening att ta hem dessa snurrsystrar? (Ja här pratar vi gärna utseende också, om argumenten tryter.) Har vi någon nytta av att nöta på sarghörnen en säsong till om vi får chansen, eller skall vi satsa på juniorer och importer?

Vad tycker vi om de ständigt ifrågasatta tvillingarna Sedin. Här snackar vi verkligen spelare som är ifrågasatta, samtidigt som de är hyllade.
Kommentera

knaskamilla: Men hallå!!! Har Poffa, i denna diskussion eller annorstädes, sagt/ansett " att Jansson är sämst av alla någonsin"?

Jag har aldrig hört nåt sånt. Att han, och jag, kritiserat Jansson för de insatser han gjort i enskilda matcher/senaste säsongen är en annan sak. Det är bara (ett billigt sätt) att hetsa denna "debatt" ytterligare.
Sen om du ironiserar så så var det plumpt.

NuMo: Ingen spelare borde få spela på gamla meriter. Dock skall gamla som unga spelare ha samma chans som andra.
Men om/när en spelare ung som gammal gör samma misstag om och om igen, inte "tar i" eller helt enkelt inte spelar tillräckligt bra så skall ha bänkas. Då kan nån annan få chansen att "kliva in". Om det sen bara var en dålig dag eller om det bevisar sig att spelaren inte är bättre får man se.

Sen "for the record" är inte jag nån Jansson-hatare (och inte Poffa heller tror jag mig veta). Men jag har lätt för att se hans brister & fel, det är inte så svårt ibland :-), det kan jag erkänna. Sen tror/vet jag inte att Jag och Poffa är speciellt ensamma i Kempis i våra åsikter.
Kommentera

NuMo: Ang "Sedindebatten"...

Är du hemskt ensam idag eller vill du skaffa dig ovänner?
Kommentera

NuMo:

En principdebatt där alla (förmodar jag) MoDoiter är eniga? Jag börjar tycka att det där med sarghörnen börjar bli ett ganska meningslöst argument emot dem. Känslan är att alla som är avundsjuka på att de inte fått fram några Sedinare i sitt lag avfärdar dem som "spelare som bara är nere i sarghörnen". Man undrar om de tittat på vad de åstadkommit poängmässigt överhuvudtaget?

För övrigt måste jag säga att de blivit fasligt kraftiga sedan de drog till NHL. Det var knappt att jag kände igen Henke när jag såg honom första gången live sedan han flyttade från Övik.
Kommentera

Salle: Förstår inte frågan.
Kommentera

knaskamilla:

Vadå eniga? Jag anser att Sedinarna är sopor som hela tiden snurrar onkring i sarghörnen och aldrig kommer in på mål. Systrarna Sedin platsar inte i World Cup och det är tveksamt om MODO överhuvudtaget borde vara speciellt intresserade av att få hem dem.

De tillför för lite jämfört med vad de kostar och det är bara ni MoDoidioter som tycker att de är speciellt bra.

:))))))))))))))))))))))))))
Kommentera

knaskamilla: Är det muskler eller ännu mer hull? Jag kan inte tänka mig att de blivit sämre av NHL, utan precis som de flesta, bättre. men i Sverige glömmer man fort de som flyttar över pölen. Totalt dominerande i ES som i unga år, så blir man nästan bortglömd. Mycket märkligt. Jo, jag vet att vi Modoiter är eniga om hur bra de är, men gästboken är inte bara till för oss Modoiter.
Kommentera

Salle:

I enskilda matcher/senaste säsongen? Ge reh! Det handlar om ett synsätt där Jansson alltid är sämst. Antingen är Per isf dålig på att få fram vad han menar när han skriver inlägg, eller också är han väldigt ofta ironisk kring Jansson.

Som jag, som (vad jag anser) neutral, ser det överdriver bägge sidor i diskussionerna kring Jansson - av ren princip. Det är det som börjar kännas så fjantigt.

Vad är det förresten som är ett billigt sätt att hetsa debatten ytterligare? Att klaga på de insatser han gör i enskilda matcher?

Vad gäller bänkningar så fungerar det väl sådär även i andra fall än Jansson. Werna, t.ex., kunde gott ha fått sitta på bänken i vintras.
Kommentera

knaskamilla: Självklart så måste vi gå bizzart nära ytterlinjerna för att kunna hetsa oss till debatt i denna fråga. Det är ju det som är meningen.
Kommentera

NuMo:

"Ännu mer hull"? Hade de något när de åkte över? Nå, jag är ganska övertygad om att det är muskler. Jag tror att de ökat kragstorleken med 100%. Kul att det börjat gå bättre för dem i NHL nu också! För visst har det väl börjat gå bättre för dem i NHL?

Jag vet att gästboken är till för fler än oss MoDoiter, jag tyckte bara det var kul med en principsak där vi kan vara vänner... ;)
Kommentera

knaskamilla: De är småfeta.
Kommentera

knaskamilla:

Även i fallet Werner har Pirro varit för feg, det är det ingen som nekat.

Jag har heller aldrig påstått att Jansson ALLTID är sämst, det är din vinkling av det hela. Men sett över lag så är han den sämste av de backar som vi haft de seanste säsongerna. Till och med Kingen har varit bättre.
Kommentera

Poffa: Det är ingen "vinkling". Det är en känsla som du sprider. Vi tycker oss känna att du alltid tycker så. Det kan inte vi göra något åt, det är ditt verk.
Kommentera

Poffa:

Det är så det ser ut när man läser det du skriver. Utan tvekan är det alltid Jansson som ska bort om man ska "offra" någon, t.ex. Det vore roligt om du kunde lista fem MoDobackar som varit sämre än Jansson, kan du det? (Jag skrev tio först, men man vill ju inte göra det för svårt. Det är ju trots allt helg och du är ledig idag.)
Kommentera

knaskamilla:

Fem MODObackar som varit sämre än Jansson? Inga problem...

P-A Lundström, Hans Lodin, Henrik Melinder, Niklas Westlund, Fracois Bouchard, Osmo Soutokorva...

Skall jag fortsätta?
Kommentera

Oj, glömde en klassiker...

Erik "Jag vill hem till mamma" Lewerström.

Eller varför inte Tomas "Tjobba" Nänzén. Han spelade för övrigt i backpar med Anders Berglund ett tag. De tillsammans är det sämsta backpar som MODO haft så länge jag kan minnas.
Kommentera

Poffa:

Räknade du in Berglund också? För isf är du uppe i nio nu... =) Spelade Westlund för MoDo på försäsongen i höstas, eller?
Kommentera

knaskamilla:

Westlund spelade säsongen 2000-2001, bl a.

Ja, jag räknade in Berglund. Vill du ha ett tionde namn också?

Gregory Johnston.
Kommentera

Poffa:

Spelade han verkligen något den säsongen? Jag måste vara extremt glömsk... Den försäsong som var, då? Spelade han för MoDo något då?

Jaha, då var det tio. Får du ihop tjugo? ;P
Kommentera

knaskamilla:

Det får jag säkert, men hur intressant är det?

Du kan få ett elfte namn (mest för att reta Paddan): Martin Wilde!
Kommentera

knaskamilla: Wästlund lirade ifjol några matcher. Undertecknad såg honom i scandinavium och det var en sorglig syn att beskåda. Han var totalt fastvuxen i isen och orörlig som få backar jag sett i kombination med att han är liten och inte speciellt stark. Slog inte många passningar rätt heller...
Kommentera

knaskamilla:

Wästlund lirade tre matcher med A-laget 00/01. Hade inga poäng, 2 utvisningsminuter och -2.
Kommentera

Poffa: Hur många poäng hade Jansson det året?
Kommentera

NuMo:

12 på 44 matcher.
Kommentera

Poffa: Det var ju bra det. Jansson är KUNG!
Kommentera

NuMo:

Ja, han är jättebäst.
Kommentera

Poffa:

Jag tycker det är ganska intressant. Särskilt för en med så dåligt minne som jag. Upplivande när man kommer ihåg spelare man hade förträngt att de överhuvudtaget fanns.

Jag trodde för övrigt att Wilde skulle hamna bland de tio, men så är jag ju glömsk också...
Kommentera

knaskamilla:

Wilde var så nyligt så man hade förträngt honom. Man är som en gammal gubbe, man kommer ihåg saker från ungdomens glada dagar men man kommer inte ihåg var man la nycklarna igår kväll.
Kommentera

Poffa: >>>Till och med Kingen har varit bättre

Kingen, en spelande klasspelare. Fattar inte varför en backälskare som du skriver Till och med?
Kommentera

Frisco:

Nä, det förstår faktiskt inte jag heller. Måste ha varit någon mental blockad som fick mig att skriva så.

Kingen är ju nämligen tveklöst mycket bättre än Jansson.
Kommentera

Poffa:

Jobbigt det där med nycklar. Du skulle ha haft något sorts nyckelband eller sådär så att du ser var du har lagt dem när du letar efter dem dagen efter.

Själv hade jag förträngt Lewerström. Vad gjorde han egentligen säsongen 2002-2003? Så här ser det ut på eliteprospects.com:
2002-2003 Grums IK Swe-3 - - - - -
Kommentera

knaskamilla:

Jag har ett nyckelband. Vad jag skulle behöva är en såndäringa nyckelring som spelar en truddelutt då man visslar...
Kommentera

knaskamilla: Han och Petra trivs ju bra i Nybro ju.
www.nybrovikings.com/visaartikel.php?id=040421
Kommentera

Frisco:

Ja, och sju poäng gjorde han förra säsongen också. Men vad gjorde han säsongen jag frågade om?
Kommentera

knaskamilla: 7 poäng. Ganska bra av honom faktiskt. Han var väl sjukskriven ett tag sen spelade han väl npn match i Grums om jag inte minns fel. Ska vi tippa på en poäng då för Grums eller ska vi chansa på 2?
Kommentera

knaskamilla: På tal om dåliga backar finns det ju en hel drös av dom enligt poängjakten på Modos hemsida :)
Kommentera

NuMo:

"Jaensson flyttar" står det i dagens ÖA. Ett kort ögonblick tändes hoppet i mina ögon, sedan såg jag att det handlade om trav.
Kommentera

Poffa: Du är "hopplös".
Kommentera

NuMo: Snygg banner! Det är timmy va?
Kommentera

NuMo:

Nädå, jag hoppas fortfarande på att jag skall få rätt.
Kommentera

« · 397194 · »