1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507083 inlägg · 4104 ämnen

Bäppa Tifo

« · 625151 Till forumet

Bäppa Tifo
Paddan:

Vad har ni för er när ni går på hockey i Timrå igentligen?
Igår trillade killen bredvid mig nerför läktaren, han kom bara två rader
och åkte på en hjärnskakning, men du ser vad som händer när man är full på ishockey, pratar i telefon samtidigt som man tar snesteg,,,kunde slutat riktigt illa.
Kommentera

Sv: Bäppa Tifo
TIKbiff: Det är ju dom här storstadsfirmorna som inte föstått det senaste, coolaste och absolut allra tuffaste. Istället för att pumpa sig full med anabola och pulver för att sedan dänga varandra på käften till klubbarnas stora förtret och allmänhetens förakt, så har Bäpa taget ett nytt steg. Man försöker slå sönder motståndarlagets arena medelst sitt eget lekamen. Inga knytnävar eller sparkar tillåtna (inte ens Orsa), sånt är bara för julgranar och ligister. Rent självförhärligande kroppsvåld ska det vara. Man ska gärna vara iförd coola märkeskläder som Blåkläder, Fiskeby, Snickars eller varför inte ett sjyst bläställ från Fristads. Nya tider, nya hårdingar, vännen.
Kommentera

TIKbiff: I Proppskåpet (E.On Arena) bör varje åskådare bära en RedMan-skyddsdräkt som skydd mot fall från brant läktare (se länken för att beställa en). Den bör dock kompletteras med livlina och heltäckande livförsäkring.
Kommentera

Petey21: Det räcker med att vara nykter och kunna gå ordentligt.
Kommentera

Petey21: Har du besökt Kinnarps Arena någon gång? Lutningen och höjden på läktaren i E.ON Arena är inget i jämförelse med hur det ser ut i Jönköping. Ett råd är väl annars att de som nu åker för att se matchen super mindre och sättre hockeyn i första rummet.
Kommentera

Dream Team:

Jag tycker också att folk ska supa mindre när de går på hockey, men faktum är ändå att läktarna i TIKs arena är branta som fan. Fördelar: man ser bra. Nackdelar: farligt, och otäckt om man är höjdrädd. Och är man dvärg är det nog kört att ta sig någonstans (uppåt) på ståplats. Det kanske finns trappor där iofs, det vore ju en fördel för dvärgarna.
Kommentera

knaskamilla:

Ääääh, du anser ju att folk ska supa mindre, oavsett hockey eller ej. Och där har du ju fel.

Kommentera

Poffa:

Alla ser vi olika på saker och ting. Att supa sig redlös när man åker någonstans för att se på hockey och sedan sova genom hela hockeymatchen (om man inte ägnar sig åt Bäpatifo) tycker jag verkar dumt.
Kommentera

knaskamilla:

Dumt, ja. Men inte fel. Nu ska jag åka hem och ta mig en fredagswhisky. I kväll blir det alkohol och sport. I morgon alkohol och sport. På söndag enbart sport.

Kommentera

knaskamilla: Återigen, liknelsen mellan läktarna i E.ON Arena och avgrundsdjupet görs ju inte direkt sällan. I jämförelse med många andra arenor är det brant, helt klart, men vad jag ville komma åt var att arenan i Timrå långt ifrån är värst.

Dessutom torde man väl bli varse denna "risk", så snart man ser hur arenan är byggd. Ja, för de gäster som nu ännu inte har besökt Timrå för att se på hockey borde väl dessa, förhoppningsvis i nyktert tillstånd, ta det lilla lugna. Vad jag vill komma fram till att det väl är ett egenansvar för var och en hur man beter sig. Krökar man järnet, ja, då kanske man ska vara kvar i puben och se matchen där. Ja, även höjdrädda människor med, kanske. Globen lär väl inte vara något för de människorna heller. Åtminstone inte de övre etagen.

Jag tror att en till- och ombyggnad av en sittplatsläktare skulle kunna lösa mycket av de problem som finns idag. Eftersom det bara fylls på nerifrån på ståplats som det är nu blir det ju snabbt korvstoppning. Med ytterligare en entré "bakifrån", skulle detta helt kunna undvikas.
Kommentera

Dream Team:

Svaret på hur man skall lösa frågan med branta läktare är enkelt. Vi utesluter av naturliga orsaker att flacka ut läktarna. Att otillåta alkohol på något sätt är även det lika befängt. Utvecklingen går ju åt det andra hållet. Alkoholen är på väg in i arenorna och alla tjänar på det. - Så är det. Då har vi en sak kvar. Att göra arenorna säkrare. Hjälm på, det är regel nummer ett. Det har inte med alkohol att göra, utan att det är brant och man riskerar att ramla ner. (Jämför med spelarna som har hjälm på sig av oalkoholistiska orsaker.) Säkerhetslina och en rejäl karbinhake säkrad vid sin plats, är regel nummer två. - Slut på regler.
Kommentera

NuMo: Nej, ett regeltillägg är bara ett måste. Eftersom vi är i en ishall (ja, urtypen av en arena är och förblir ändå en hockeylada, kostymen skiljer dessa lite åt, bara) krävs ju självklart ett par rejäla isskor.
Kommentera

« · 625151